Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnonvälittäjä otti itse kuvat, miten pääsen eroon sopimuksesta

Vierailija
29.05.2026 |

Olen aika järkyttynyt välittäjän toiminnasta. Meillä on sijoitusasunnosta vielä lainaa jäljellä, joten toivoisimme saavavamme asunnosta kohtuullisen hinnan ja vielä suhteellisen nopeasti kaupaksi. Valitsimme välittäjän tuttavan suosituksesta, ehkä vähän hätiköidenkin. Hän vaikutti ensitapaamisella vakuuttavalta, vaikka onkin hyvin puhelias ja puhuu helposti päälle.

Kuulemani mukaan välittäjä otti asunnosta kuvat itse ja lisäsi ne suoraan myynti-ilmoitukseen. Saimme nähdä myyntitekstin etukäteen, mutta kuvia meille ei näytetty lainkaan. Näin ne vasta ilmoituksen julkaisun jälkeen. Rehellisesti sanottuna en usko, että asunto menee noilla kuvilla kaupaksi — ainakaan tässä markkinatilanteessa. Kuvat olivat tummia ja kuvakulmat oudon näköisiä. En odottanut mitään sisustuslehtitasoisia fiiliskuvia, vaan ihan selkeitä ja asiallisia myyntikuvia.

Otin asian hänen kanssaan puheeksi, mutta vastaukseksi sain pitkän selityksen, jossa omia näkemyksiäni lähinnä vähäteltiin. Hän myös sanoi, että mahdollinen ostaja olisi jo tiedossa, joten kuvilla ei hänen mielestään ole niin suurta merkitystä. Silti asunto on ollut jo jonkin aikaa myynnissä ilman ainuttakaan tarjousta.

Haluan yleensä uskoa ihmisistä hyvää ja vältän mielelläni ristiriitoja, joten tällaiset tilanteet tuntuvat minulle vaikeilta. 

Joudunko siis oikeasti odottamaan kolme kuukautta ennen kuin voin vaihtaa välittäjää?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän