Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkoholisoitumassa oleva nainen, voisiko joku auttaa?

Vierailija
05.09.2021 |

Olen hyvässä asemassa oleva uraihminen, mies ja perhe on ja kaikki hyvin. Silti erityisesti lomalla ja viikonloppuisin alkoholi maistuu liikaa. Olen puntaroinut asiaa ja en juo ahdistukseen tai tyhjään oloon, vaan koska se on yksinkertaisesti kivaa.

Kivaa juhlistaa vapaapäivää, hyvää pyörälenkkiä, ulkomaan matkaa tai mitä vain. Kivaa katsoa leffaa ja tissutella takan ääressä. Mitä teen? En haluaisi luopua nautinnostani mutta toisaalta se alkaa syödä jo muuta elämää. Vähän, mutta silti.

Mitä tekisitte ja onko muita joilla on tai on ollut näin. Oletteko päätyneet sillan alle vai miten teille kävi?

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota.

Et ole välttämättä alkoholisti. Pelkästään iso määrä ja se että se on kivaa, ei kerro mitään alkoholisoitumisesta.

Jos ajattelet, niin Suomessa joka viikonloppu on "alkoholisteja", koska jokainen heistä pitää kivaa ja juo valtavat määrät viinaa.

Oikea kysymys on tämä: Tunnetko ahdistusta ja melkein kuin paniikkia ja suuttumusta jos et saa juoda? Jos tunnet, se kertoo alkoholismista.

Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Jos joka viikonloppu on psyykkinen tarve, miltei välttämättömyys saada alkoholia, se on selvä riippuvuus. Googlaa ”dipsomania”. Kyseessä siis alkoholismin yksi muoto. Monet nimenomaan ovat arjen juomatta, mielessä siintäessä jo viikonloppu, se ”palkinto” ja siis alkoholi. Tässä on myös huomattava riski sille, että arkena korkkaakin ihan vain yhden saunalonkeron tms. Siitä se siis alkaa ja ainoastaan vain pahenee.

Normaali ”terve” ihminen ei viikottain juo. Hän voi oikeasti unohtaa viinipullon hakemisen Alkosta, kun oli vaikka sovittu että hän sellaisen tuo kotiin puolison laittaessa hyvää ruokaa. Riippuvainen ei unohda ikinä ja hän ottaa viinipullon lisäksi vielä saunasiiderinkin siitä samalla, kun mielessään jo miettii että viinipullohan kuitenkin jaetaan. Riippuvainen lähtee vaikka erikseen itse hakemaan sen viinipullon, jos puoliso olisi sen unohtanut. ”Sehän on tossa lähellä, ei siitä ole mitään vaivaa, kyllä mä sen voin nopeasti hakea”.

Terveelle ihmiselle tulee luonnostaan viikonloppuja ettei hän juo. Hän jopa ihmettelee, että mitä siinä on ihmeellistä. Ei ollut juhlia ja ei nyt vain tullut mieleen ostaa alkoholia. Riippuvaiselle se taas tulee aina mieleen ja hän ei sitä unohda. Jos riippuvainen pitää alkoholittoman viikonlopun, hän ”taistelee”. Mielessään miettii, että no nyt kun tämän kestän, niin hyvällä omallatunnolla sitten sitä seuraavana viikonloppuna ihan varmasti otan.

Viestisi on erinomainen esimerkki tunneälystä. Tai siis sinun tapauksessa sen täydellisestä puutteesta.

Olet siis vahvasti eri mieltä näistä:

"Tunnetko ahdistusta ja melkein kuin paniikkia ja suuttumusta jos et saa juoda? Jos tunnet, se kertoo alkoholismista."

"Jos joka viikonloppu on psyykkinen tarve, miltei välttämättömyys saada alkoholia, se on selvä riippuvuus."

Mikä noissa lauseissa on erilaista? Ei mikään, paitsi tyhjä pääsi. Joten googlaa saatanan juoppo ihan itse, ja opettele samalla ymmärtämään lukemaasi!

Vierailija
202/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten tehtiin tutkimus, jossa todettiin suurimmaksi alkoholismin syyksi helppo saatavuus. Se tutkimus on ehkä heitetty roskikseen jo aikoja sitten, koska alkoholin saatavuutta on helpotettu jakelun merkittävällä laajentamisella. Tästä syystä ihmisten tulee itse hankaloittaa alkoholin saatavuutta. Kaupoissa on saatavilla alkoholittomia viinejä, kuohuviinejä, siidereitä ja oluita. Niitä kannattaa varata jääkaappiin. Jos haluaa päästä eroon alkoholin käytöstä, kannattaa välttää niitä tilanteita, jossa juomisen houkutus tulee liian suureksi. Moniin illanistujaisiin kannattaa mennä autolla. Jokainen voi itse keksiä keinoja.

Olet aivan ulkona. Minä olen alkoholisti, nyt jo vuosia juomatta. Monesti kun ei kotona ollut niin tilasin pitsan ja pullon punkkua (asun ulkomailla niin täällä ainakin onnistui) vaikka klo 23, eikä ollut halpaa. Muutaman kerran soitin naapureiden ovikelloa ja keksin ”hauskan” tarinan ja lainasin viinipullon jne, kyllä sitä keinot keksii hankaloittaminen ei auta. Sittemmin, ennen viimeistä kunnon pohjaa, varauduin aamuisin ostamalla pullon pari, ja piilottelin niitä esim kuivausrumpuun jne

Se on just noin. Kyllä se alkoholisti etsii sen viinan vaikka persiistään. Kerrankin kun mulla loppu oluet kesken (ei se 12 riitä mihkään) niin hyppäsin taksiin jolla ajoin 30km kaverin luokse kun siellä piti olutta olla. Ei ollutkaan sitte. Kiukutti.

Ja sen taksin joutuu maksaa se kaveri.

Nyt jo raitis. Sen on oikeasti järkyttävän kuluttavaa elämää jatkuvasti miettiä mistä saisi Alkoa ja siihen rahaa ja mistä sitä vois pummia. Pahimmillaan pummin sitä rantojen miehiltä... Huh huh.

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa:

1) lopetat juomisen kokonaan

2) jatkat juomista ja juot enemmän. kunnes pohja tulee vastaan tai henki lähtee

Vierailija
204/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä sekin, että alkoholi on hyvä bisnes. Nythän erityisesti naisille myydään trendikkäästi jos mitä joogaretriittiä sillä, että annetaan lasi viiniä niille joogaajille. Toki vain hyvän fiiliksen vuoksi, itsensä palkitsemiseen jne, ei tässä mitään juoppoja olla!

Koronarajoituksissa on myös koko ajan ollut iso kipukohta, että alkoholia isolla katteella myyvien elanto kärsii, kun ihmiset juovat (tai ovat selvin päin!) kotonaan. Siitähän nämä

”tapahtumat”, ravintoloiden kiinnimenoajat ja muut kiikastavat, juomisesta, joka tuo rahaa kassaan. Toki voidaan nostaa esiin se söpö artisti, mutta ei kana oikeasti siitä pissi. Ja voidaan valittaa vessalohkoista katsomossa, mutta oikeasti mieltä painaa viinijonon kieltäminen.

Meitä siis houkutellaan useinkin juomaan ihan puhtaasti rahan takia. Myytävä palvelu on silloin alkoholinkäytön oikeuttaminen sopivilla kulisseilla. Kulissi voi olla keikka, festari, ooppera tai vaikka jumppaa ja skumppaa.

Vierailija
205/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota.

Et ole välttämättä alkoholisti. Pelkästään iso määrä ja se että se on kivaa, ei kerro mitään alkoholisoitumisesta.

Jos ajattelet, niin Suomessa joka viikonloppu on "alkoholisteja", koska jokainen heistä pitää kivaa ja juo valtavat määrät viinaa.

Oikea kysymys on tämä: Tunnetko ahdistusta ja melkein kuin paniikkia ja suuttumusta jos et saa juoda? Jos tunnet, se kertoo alkoholismista.

Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Jos joka viikonloppu on psyykkinen tarve, miltei välttämättömyys saada alkoholia, se on selvä riippuvuus. Googlaa ”dipsomania”. Kyseessä siis alkoholismin yksi muoto. Monet nimenomaan ovat arjen juomatta, mielessä siintäessä jo viikonloppu, se ”palkinto” ja siis alkoholi. Tässä on myös huomattava riski sille, että arkena korkkaakin ihan vain yhden saunalonkeron tms. Siitä se siis alkaa ja ainoastaan vain pahenee.

Normaali ”terve” ihminen ei viikottain juo. Hän voi oikeasti unohtaa viinipullon hakemisen Alkosta, kun oli vaikka sovittu että hän sellaisen tuo kotiin puolison laittaessa hyvää ruokaa. Riippuvainen ei unohda ikinä ja hän ottaa viinipullon lisäksi vielä saunasiiderinkin siitä samalla, kun mielessään jo miettii että viinipullohan kuitenkin jaetaan. Riippuvainen lähtee vaikka erikseen itse hakemaan sen viinipullon, jos puoliso olisi sen unohtanut. ”Sehän on tossa lähellä, ei siitä ole mitään vaivaa, kyllä mä sen voin nopeasti hakea”.

Terveelle ihmiselle tulee luonnostaan viikonloppuja ettei hän juo. Hän jopa ihmettelee, että mitä siinä on ihmeellistä. Ei ollut juhlia ja ei nyt vain tullut mieleen ostaa alkoholia. Riippuvaiselle se taas tulee aina mieleen ja hän ei sitä unohda. Jos riippuvainen pitää alkoholittoman viikonlopun, hän ”taistelee”. Mielessään miettii, että no nyt kun tämän kestän, niin hyvällä omallatunnolla sitten sitä seuraavana viikonloppuna ihan varmasti otan.

Viestisi on erinomainen esimerkki tunneälystä. Tai siis sinun tapauksessa sen täydellisestä puutteesta.

"Tunnetko ahdistusta ja melkein kuin paniikkia ja suuttumusta jos et saa juoda? Jos tunnet, se kertoo alkoholismista."

"Jos joka viikonloppu on psyykkinen tarve, miltei välttämättömyys saada alkoholia, se on selvä riippuvuus."

Mikä noissa lauseissa on erilaista? Ei mikään, paitsi tyhjä pääsi. Joten googlaa saatanan juoppo ihan itse, ja opettele samalla ymmärtämään lukemaasi!

Oho. Jollain meni alkoholikeskustelu tunteisiin. No wonder why…

Vierailija
206/356 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun huomaa juhlistavansa orvokkien istuttamista skumppalasilla tai palkitsevansa itsensä pyörälenkin jälkeen oluella, on hälytyskellojen syytä soida.

Vierailija
207/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! En pysty olemaan ilman 3kk. Hyvä jos viikon voisin olla. En juo kovin paljon max 4 annosta illassa, mutta kokonaan ilman olo ei onnistu.

Sinulle on jo kehittynyt vakava alkoholiriippuvuus.

Niin varmasti, mutta mitä voin tehdä? Työ ja elämä sujuu, olen urheilullinen ja terve. Luulen että jos menisin jonnekin katkolle niin ne nauraisivat mut pihalle.

Häh?

Olet alkoholisoitunut. Moni alkoholisoitunut hoitaa työnsä hyvin. Jossain vaiheessa ei vaan enää jaksa.

Sinunlaisiasi on siellä paljon.

Toki voit itsekin lopettaa.

Mitä sinä haluat? Se on se ydinkysymys.

Miksi juot? Mihin pahaan oloon?

Itsellä valaisi se, kun mietin lapsuuden hyviä oloja… silloin en tarvinnut viinaa. Oli freesi olo.

Halusin sen olon.

Ja se on nyt.

Vierailija
208/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join jossain vaiheessa kuin sieni, kolme pönttöä viiniä viikossa. Yksinkertaisesti lopetin sen ja juon enää yhden pullon viiniä perjantaisin. Lääkäri vihjaili maksa-arvoista siihen malliin että oli pakko vähentää.

Vierailija
209/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3) vähennät juomistasi

Vierailija
210/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Naiset tissuttelee viinillä, miksei reilusti vodkaa, niin tulee halvemmaksi. Tulee mieleen yönoidat (nachthexen), naisia, jotka toimivat pilotteina 150 km/h nopeudella lentävillä lentokoneilla, jotka tehty puusta. Tulivat hissukseen yöllä lentäen matalalla puunlatvojen läheisyydessä, sammuttivat moottorinsa, ennenkuin rupesivat pommittamaan saksalaisten asemia itärintamalla pienillä pommeilla toisessa maailmansodassa. Tietty tuollaiseen ompelukoneeseen kun osuu ilmatorjuntatykillä, niin se on heti entinen, kuten pilottikin. Mutta naiset eivät kelvanneet kunnon koneiden piloteiksi, ja venäläiset miehet tietysti naureskelivat näille, naisilla oli isot huonosti sopivat miesten vaatteetkin.😆

Vierailija
211/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota.

Moi, en ole edellinen kirjoittaja, mutta mieleni teki kirjoittaa sinulle muutamalla sanalla takaisin.

Aloitan suoraan.

Viestisi on typerä, siitä syystä, että kirjoitat töykeästi ja perustelet töykeyttäsi todella typerästi; "mä näytän sulle ettei lauseissa ole eroa, kun sulta puuttuu TÄYDELLISESTI tunneäly, senkin juoppo".

Huomautan, että sinä et taida tietää mitä tarjoittaa 'tunneäly'. Suosittelen tutustumaan kirjallisuuden avulla käsitteisiin.

Kirosanoilla voimistettuna toisen kirjoittajan haukkuminen 'juopoksi' kertoo sinusta itsestäsi enemmän, kuin ehkä haluaisit muiden tietävänkään ja saa sinut vaikuttamaan älyllisesti ja sosiaalisesti rajoitteiselta. Ehkäpä kirjoituksesi kertoo jopa siitä tunneälyn puutteesta, millä mielesi teki myös haukkua toista keskustelijaa.

Muilta osin kommenttisi sisältö jäi kovin vajavaiseksi, vähäiseksi ja sekavaksi sisällöltään.

Toivottavasti jonain päivänä näet itsesi selkeästi ja alat kaipaamaan muutosta.

Vierailija
212/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3) vähennät juomistasi

Juuri näin!

Se että alkoholia liikaa käyttänyt ei voisi myöhemmin juoda alkoholia silloin tällöin vähäisessä määrin hyvällä mielellä ja ilman ongelmia on joidenkin rapajuoppojen itse keksimä väite. Kenties joidenkin joille kelpaa vaikka käsidesi paremman puutteessa?

Ja todennäköisesti se on miesten keksimää. Sekin.

Varmasti joidenkin kohdalla onkin niin, mutta ei kaikkien. Sitäkään ei ole tutkittu, kuinka usein alkoholia liikaa käyttäneet miehet kokevat niin ja kuinka usein naiset. Siinäkin voi olla eroja, vaikka voi toki olla myös niin, että eroja ei löydy. Tosiasia kuitenkin on, että miesten liiallinen alkoholinkäyttö usein poikkeaa naisten tavasta juoda liikaa.

Yksilöissä on joka tapauksessa eroja. Moni alkoholia liikaa käyttänyt voi liikakäytön lopetettuaan juoda aivan kuten muutkin.

Tervetulomalja juhlissa, viinilasillinen illallisella tai olut terassilla ei laukaise mitään ryypyputkia.

Se, miksi kaikki eivät sellaiseen pysty riippuu varmasti henkilökohtaisista tekijöistä. Kuten omasta historiasta, nähdyistä esimerkeistä, neurobiologiasta, tunne-elämän vakaudesta, mielenterveydestä, ja jopa älykkyys ja taito käsitellä ja jäsennellä asioita vaikuttaa. Luova ja älykäs ihminen keksii enemmän erilaisia ratkaisuja.

Kuitenkaan lapsuuden kaltoinkohtelun tai myöhempien traumaattisten tilanteiden seurauksia ei voi täysin hallita tai kokonaan estää hyvilläkään geeneillä.

Ehkäpä pystyminen kohtuulliseen käyttöön riippuu siitäkin, miten muuten elämässä menee, onko elämässä tärkeää sisältöä, onko itsetunto kunnossa vai onko vahva olemus vain teatteria?

Onko masennukset tai traumat hoidettu pois vai onko vain pakotettu itsensä kitkuttelemaan alkoholia nauttimatta?

Ilman alkoholia olemisen kokeminen suurena luopumisena tai kitkutellen raittiuden suorittaminen ei varmasti luokaan vakaata pohjaa kohtuulliselle ja ongelmattomalle alkoholin käytölle.

Vierailija
213/356 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota.

Moi, en ole edellinen kirjoittaja, mutta mieleni teki kirjoittaa sinulle muutamalla sanalla takaisin.

Aloitan suoraan.

Viestisi on typerä, siitä syystä, että kirjoitat töykeästi ja perustelet töykeyttäsi todella typerästi; "mä näytän sulle ettei lauseissa ole eroa, kun sulta puuttuu TÄYDELLISESTI tunneäly, senkin juoppo".

Huomautan, että sinä et taida tietää mitä tarjoittaa 'tunneäly'. Suosittelen tutustumaan kirjallisuuden avulla käsitteisiin.

Kirosanoilla voimistettuna toisen kirjoittajan haukkuminen 'juopoksi' kertoo sinusta itsestäsi enemmän, kuin ehkä haluaisit muiden tietävänkään ja saa sinut vaikuttamaan älyllisesti ja sosiaalisesti rajoitteiselta. Ehkäpä kirjoituksesi kertoo jopa siitä tunneälyn puutteesta, millä mielesi teki myös haukkua toista keskustelijaa.

Muilta osin kommenttisi sisältö jäi kovin vajavaiseksi, vähäiseksi ja sekavaksi sisällöltään.

Toivottavasti jonain päivänä näet itsesi selkeästi ja alat kaipaamaan muutosta.

Älä inise moraalisesti kehittyneempi olento.

"

Tunneäly on kykyä tunnistaa tunteiden merkitystä ja käyttää näitä tietoja hyväksi ongelmanratkaisussa. Kyvyssä on seuraavanlaisia osia:

miten tunteet tiedostetaan itsessä ja toisissa

miten tunteet ilmaistaan

miten tunteita helpotetaan yhdistämällä emotionaalista ja kognitiivista tietoa toisiinsa

tunteiden ymmärtäminen ja selittäminen järkiperäisesti

tunteiden säätely ja hallinta

Termin tunneäly (emotional intelligence) on tuonut julkisuuteen Daniel Goleman.

"

Minä kirjoitin siitä kuinka juoppo tuntee ahdistusta tai jopa suuttumusta siitä jos ei saa juoda. Eli, tunneälykkäänä tiedostin tunteet juopossa ja sen kuinka juoppo ilmaisee tuota emotionaalista tarvettaan.

Älytön, etkä sinäkään tunnistanut selviä nimeämiäni tunteita, suuttumus, ahdistus, eikä niiden ilmaisua jne. ja hän alkoi selittämään että "henkilölle tulee emotionaalinen tarve, bla blaa", joten tunneälykkäämpänä kehotin häntä ihan itse googlailemaan dipsomaniaansa ja sinua kehotan nyt googlailemaan tunneälykkyydestä.

Sori nyt vaan jesuiitta. Minä tunnistan tyhmän kun sellaisen näen, eikä sinunkaan älykkyys kovin korkealle yllä, joten toivottavasti tulevaisuudessa näet itsesi selkeästi ja alat kaipaamaan muutosta jos tunneälyttömänä vertaat töykeyttä tyhmyyteen ja sosiaalisesti rajoittuneeseen.

Vierailija
214/356 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on perjantai!! Siis kaikkien lipittelijöiden oma juhlapäivä!

Mulla tilee tänään päivä nro 4 ilman yhtäkään annosta.

En voi juoda yhtään ilman että juon sitte 2pullooa vinkkua ja konjakkia päälle.

Nyt pidän taukoa. Pystyn ehkä jopa 7-8 kokonaista päivää pitämään. Toivon näin kovasti.

Vierailija
215/356 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join jossain vaiheessa kuin sieni, kolme pönttöä viiniä viikossa. Yksinkertaisesti lopetin sen ja juon enää yhden pullon viiniä perjantaisin. Lääkäri vihjaili maksa-arvoista siihen malliin että oli pakko vähentää.

Siis 3 3 litran pänikkää viikossa? Yksinkö? Aika huimat määrät. Kävitkö töissä, olitko päärynän mallinen vartalo, keskikohta pullollaan, oliko kaameat krapulat?

Tämä kiinnostaa kun itsellä vielä ihan vähän vähemmän kuluu ja tuntuu etten jaksa enää.

Mielelläni vähentäisin vain yhteen pulloon yhtenä iltana.

Vierailija
216/356 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tipaton päivä! Melko varmasti.

Vierailija
217/356 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kaikki on mennyt viinaan työt rahat asunto sitten olet holisti . Pidä pieni tauko ja jatka sitten kun olet hetken raitistunut .

Vierailija
218/356 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päivä numero 6 ilman tippaakaan! Huomenna olisi siis täysi viikko ilman. Viimeksi varmaan näin pitkään ilman alkoa ehkä maaliskuussa!?

Nyt vaan toivon että ne hyvät vaikutukset alkaa näkyä: laihtuminen, unen paraneminen, parempi olo. Tänä aamuna vaaka näytti että lihonut 800 gr viikossa.

Mutta olo on levollisempi kyllä, ei tarvi aamulla herätessä tunnustella, että minkä tason olotila on tänään tiedossa. Se on kyllä helpottava tunne!

Toivoisin että tämä ketju pysyisi käynnissä, sillä tarvitsen tukea tässä juomattomuuden kokeilussa.

Vierailija
219/356 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 3 3 litran pänikkää viikossa? Yksinkö? Aika huimat määrät. Kävitkö töissä, olitko päärynän mallinen vartalo, keskikohta pullollaan, oliko kaameat krapulat?

Tämä kiinnostaa kun itsellä vielä ihan vähän vähemmän kuluu ja tuntuu etten jaksa enää.

Mielelläni vähentäisin vain yhteen pulloon yhtenä iltana.

Kyllä, yksin viikossa. Töissä kävin normaalisti, krapuloita ei tullut koska olin juonut niin jo pitkään ja joku yksi pullo ei tuntunut missään. En ole päärynän mallinen, ihan tavallinen, söin/syön kuitenkin kevyesti ja vähäkalorisesti ja harrastan liikuntaa päivittäin.

Vierailija
220/356 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap ja muut lipittelijät?? Minäkin vastasin tänne ja nyt voin kertoa, että olen ollut 10 päivää täysin tipatta.

En ole ainakaan laihtunut, enkä nuku paremmin.

Varmaankin saan reilu 2viikkoa kuivana oltua, en usko että pidempään viitsin edes yrittää venyä. Mutta hyvä toki näinkin.