Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisoitumassa oleva nainen, voisiko joku auttaa?

Vierailija
05.09.2021 |

Olen hyvässä asemassa oleva uraihminen, mies ja perhe on ja kaikki hyvin. Silti erityisesti lomalla ja viikonloppuisin alkoholi maistuu liikaa. Olen puntaroinut asiaa ja en juo ahdistukseen tai tyhjään oloon, vaan koska se on yksinkertaisesti kivaa.

Kivaa juhlistaa vapaapäivää, hyvää pyörälenkkiä, ulkomaan matkaa tai mitä vain. Kivaa katsoa leffaa ja tissutella takan ääressä. Mitä teen? En haluaisi luopua nautinnostani mutta toisaalta se alkaa syödä jo muuta elämää. Vähän, mutta silti.

Mitä tekisitte ja onko muita joilla on tai on ollut näin. Oletteko päätyneet sillan alle vai miten teille kävi?

Kommentit (356)

Vierailija
241/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni: nyt kun tässä lasken, niin johan olen ollut 3 viikkoa ilman tippaakaan, hyvä suoritus.

Vuoden kokonaiskulutusta tämä ei todellisuudessa vähennä, sillä heti kun tämä työkiire rauhoittuu, niin tulen korkkaamaan kylmää cavaa, avaan tonkan punkkua, otan pari kylmää lonkeroa lenkin päälle jne jne.

Juomista aloittaessani olen hyvin altiivinen: siivoan, järjestelen, rauvaan jotain varastoja ja lopuksi laitan pitkän kasvan mukaan aterian, eli aloin punaviinin.

Näin se vaan näyttää menevän.

Vierailija
242/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juominen on lisääntynyt paljon. Ennen otin perjantaisin, sitten myös lauantaisin. Nykyään menee viikollakin miehen kanssa jopa kahdesti. Voimia vähentämiseen ei ole. Sentään ei lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppään myös tähän ketjuun. Olen seurannut jo jonkin aikaa.

Olen 46 v kahden nuoren äiti ja juon viikoittain 1-3 kertaa. Eilen join 12 lonkeroa.

Olen osatyökykyinen ollut vuosia ja tänä aikana tämä alkoholinkäyttö on riistäytynyt käsistä.

Häpeän itseäni. Apua tarvitsisin mutta niin ettei siitä tulisi merkintöjä Kantaan jne.

Terapiaan ei ole mahdollisuutta sillä Kelan 3v psykoterapiajakso on käytetty.

Vierailija
244/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet alkoholisti.

Voit valita: voit lopettaa kokonaan, tai jatkaa pahenevaa juopottelua. Kohtuukäyttö ei sinulta enää onnistu.

T. Alkoholistin ex-vaimo

Sinänsä jännä että kuitenkin määrät on ns kohtuukäytön rajoissa. Ja en ikinä juo kunnolla siten että olisin krapulassa tai edes kovassa humalassa. Annos on se pari olutta tai viinilasia illassa 3-4 kertaa viikossa.

[/quote

Alkoholin kanssa ei ole kohtuullista käyttöä.

Vierailija
245/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
246/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

imw mun kusikullia niin .urheet unohtuu!

Vierailija
247/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ap juhlistaa jopa pyörälenkkiä alkolla? Pahaks on päässyt. Varmaan vessakäyntikin on juhladrinkin aihe, herääminen, kaupassa käynti jne.

Vierailija
248/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä satunnaista oluen juomista minään isona ongelmana. Se olut on itselle vähän kun jollekkin toiselle naposteltavat, sitä juo mielellään iltaisin vaikkapa elokuvaa katsoessa tai kirjaa lukiessa. Eihän se terveellistä ole, mutta ei nyt ehkä ihan niin haitallistakaan mitä usein annetaan ymmärtää. Vähän aikaa sitten olin juomatta ja vaihdoi oluen juuri johonkin naposteltaviin, kuten kuorrutettuihin pähkinöihin ja sipseihin. Tulos: parissa viikossa aivan tajuttomat ientulehdukset ja pari kiloa lisää painoa. Ihan sama mitä sanovat ihmiset alkoholin haitoista, ei ne haitattomia ole monet "normaaleina" pidettävätkään asiat.

Vierailija
249/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun itse myöntää.

Muut huomaavat sen naamasta.

Vierailija
250/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitset itseäsi alkoholilla.

Tuttu juttu kunnes loppui syyt palkita.

Vierailija
251/356 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten palkitse enää itseäsi millään. Mikään maailmassa ei ole enää odottamisen arvoista, pelkkää harmaata päivästä toiseen painamista.

Vierailija
252/356 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon joka toinen päivä ihan kunnolla. Ulospäin näytän tavikselta. Käyn ostamassa eri kaupungista juomat, kuin missä asun ja väitän perheelleni, että menen sinne paremman ruokakaupan takia. Oikeasti en halua tuttujen ja työkavereiden näkevän minua alkon kassalla. Säilytän viinejä autossani ja ei tähän mennessä edes mieheni ole huomannut. Nautin muiden nähden vain sitä yhtä lasillista muutaman tunnin. Oikeasti täytän sitä käydessäni vessassa. Myös käyn välillä siivoamassa varastoa järjestelemässä autotallia yms. Olen lihonut ja sydämestä ottaa välillä. En uskalla mennä lääkäriin. N43

Niin ja määrät liikkuu siinä 50-60 annosta viikossa. N43

Aika paljon. Miten menee nyttemmin, mikä vointi, terveys sulla?

Hae jotain apua, pientäkin jeesiä. Yritä vähentää. Tsemppiä!

Vierailija
253/356 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se näkyy ulkopuolisille, jos kerran käy töissä, harrastaa, liikkuu ja elää kuten muutkin?? Ei mitenkään.

Vierailija
254/356 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten palkitse enää itseäsi millään. Mikään maailmassa ei ole enää odottamisen arvoista, pelkkää harmaata päivästä toiseen painamista.

MInä ainakin elän ihan tätä päivää, enkä tuhlaa aikaani odottelemiseen. Palkita itsensa, että selvinnyt aamusta iltaan? Maanantaista perjantaihin? Töistään? Fillarilenkistä? :D

Vierailija
255/356 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 3 päivänä viikosta pari pulloa viiniä ja jonkin konjakin päälle.

Samalla työantajalla töissä 17 v, sama aviomies 23v, koti, kakkoskoti, ystävöt ja lemmikit. Ikää yli 50v.

Muuten ei mitään onglemaa mitenkään , mutta paino nousee ihan älytöntä vauhtia. Enkä keksi siihen muuta syytä kuin alkoholin tuomat kalorit.

Vierailija
256/356 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee tissuttelijoilla, kuplivan nauttijoilla, viinien harrastajilla?? Me ulospäin kunnolliset, mutta vaatehuoneessa, saunalla, työhuoneessa ja tietoknetepussa lisäpulloja piilottelevat.

Miten mienaatte lomat ja juhannuksen selvitä?

Mä olen hankkinut erilaisia alkottomia juomia, alkon valikoimasta. Pidän ne viileässä koko ajan, ja jos tuntuu että on pakko jotain alkoholin oloista saatava, niin korkkaan sitten sellaista.

En vaan jaksa millään niitä krapulaisia päiviä, en jaksa. Yritän nyt kovasti.

Vierailija
257/356 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Juonnut jo pitkään yhden viinipullon päivässä. En tule humalaan, toleranssia tullut. Jotenkin siitä tullut tosi paha tapa.

Vierailija
258/356 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paihdelinkki.fi ja siellä Me vähentäjät -palsta on parempi näille keskusteluille. Sieltä olen itse saanut tukea.

Vierailija
259/356 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on kehittynyt riippuvuus, toisin sanoen aivojen toiminta mukautunut vallitsevaan tilanteeseen.

Puhutaan paljon alkoholismista mutta periaatteessa kyse on niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin

aivojen kemiasta. Tuohon voi itse vaikuttaa. Aivot on kuin lihas joka tottuu ja turtuu treenatessa.

Hankalan asiasta tekee sen että mieli toimii myös samassa paketissa ja ohjaa toimintaa. jos lopettaa 

juomisen niin 4 viikon kuluttua huomaat ehkä että et välillä edes edes kaipaa ryyppyä. Toki hermoradat on mukautunut ja aikaisempaan ja alttiit jatkumoon jos otat uudelleen. 

Onko kyse sitten sairaudesta,,,tavallaan, asian käsittelemistä se auttaa ja siihen kannattaa suhtautua siten ja joka päivä hoitaa itseään ja ottaa vastuun tekemisistään. Taistelua nuo 4 viikkoa on tiedän omasta kokemuksesta. Mutta kannattaa.

Vierailija
260/356 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle on kehittynyt riippuvuus, toisin sanoen aivojen toiminta mukautunut vallitsevaan tilanteeseen.

Puhutaan paljon alkoholismista mutta periaatteessa kyse on niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin

aivojen kemiasta. Tuohon voi itse vaikuttaa. Aivot on kuin lihas joka tottuu ja turtuu treenatessa.

Hankalan asiasta tekee sen että mieli toimii myös samassa paketissa ja ohjaa toimintaa. jos lopettaa 

juomisen niin 4 viikon kuluttua huomaat ehkä että et välillä edes edes kaipaa ryyppyä. Toki hermoradat on mukautunut ja aikaisempaan ja alttiit jatkumoon jos otat uudelleen. 

Onko kyse sitten sairaudesta,,,tavallaan, asian käsittelemistä se auttaa ja siihen kannattaa suhtautua siten ja joka päivä hoitaa itseään ja ottaa vastuun tekemisistään. Taistelua nuo 4 viikkoa on tiedän omasta kokemuksesta. Mutta kannattaa.

4viikkoa kärvistelyä ennenkuin helpottaa?? 4 kokonaista viikkoa? Se on kuule aika helkkarin pitkä aika. Just ollaan tultu kesäksi maalle, seuraava pakollinen työkeikka elokuun lopussa. Maakellarin viileydessä lepäilevät valkkarit, punkut, kuoharit, olutlaatikot, viinakaapin lasin takana jalot juomat

Ja kestää noin kauan ennenkuin (köyhtyneet) aivoni päästävät irti huonoista tavoista.

Olisi kyllä hienoa olla ilman puuduttavia laskuhumala-krapulapäiviä, ja olisi kva kömpiä nukkumaan niin että muistaa sen, ja olisipa hienoa olla laihtuneen ja levänneen näköinen kun työt taas alkaa.

Kokemus eiliseltä: klo 18.20 tuli aivan järkyttävä hinku ottaa muutama konjakki. Olin tehnyt päivän kotihommat, tupa siivottu, kesäkukat kasteltu, istuin juurikin siinä omassa tuolissani, viinakaappi käden ulottuvilla.

No, kuitenkin ajattelin, että nyt en voi: koko huominen menee sitten pieleen, ja juhannuskin siinä tulossa.

Sinnittelin. Katselin lempiohjelmaani telkkarista, puoliksi. Toinen puoli aivoista hoki että kait sä nyt voit yhden ottaa.

Kellon viisarit ei liikkuneet siis yhtään.

Siinä meni kuulkaa kokonainen tunti, että mieli ja aivot rauhottui, että nyt ei oteta! Vasta sitten pystyin keskittymään siihen ohjelmaan, ja vasta sitten tuli varmuus, etten juo tänään.

Ja nythän onkin ihan mahtava olo. Hieno aamu eikä mitään olotiloja.

On se kummalista. Meitä on paljon, siis todella paljon.