Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei halua elämää minun ja lapsen kanssa?

Vierailija
13.10.2014 |

Olemme toista vuotta naimisissa. Minä olen viidennellä kuulla raskaana. Nyt on käynyt ilmi, että miehellä on seuranhakuilmoitus netissä ja on tapaillut sitä kautta useita naisia. Hän on tehnyt ilmoituksen vähän sen jälkeen, kun tulin raskaaksi.

Mies ei enää ole kotona juuri lainkaan,  tulee iltaisin klo 23 jälkeen. Ei kuulemma kuulu minulle. On muutenkin minua kohtaan hyvin ilkeä, yrittää pilata iloni lapsestakin. Eikä ole lainkaan kiinnostunut tulevasta lapsesta. Lapsi ei kuulemma tarvitse mitään, mies ei halua miettiä nimiä, ei tulla neuvolaan, ei mitään.

Yritimme lasta häistä lähtien. Mies on aina sanonut haluavansa lapsia.

En tiedä, mitä tehdä. Mies ei suostu puhumaan mistään. Kun hän mollaa ja pilkkaa minua, on välillä sanonut, että voi tästä lähteäkin. Kun sanon, että lähde sitten, ettei minun tarvitse kokea huutoa ja pahaa mieltä, niin mies suuttuu,  että pitääkö kaikki ottaa niin vakavasti, mitä hän sanoo.

Minä en kodistani lähde. Se, joka saa luvan lähteä, on mies. Mutta miksi? Miksi hän tekee näin? Miksemme minä ja lapsi kelpaa?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 01:51"]

Edelleen ei mahdu kaaliin, mikä niissä treffipalveluiden naisissa on niin ihanaa,  että niiden vuoksi haluaa hylätä lapsensa. En vain ymmärrä.

[/quote]

Lapsi ei ole miehelle vielä konkreettinen. Sinulle lapsi on jo olemassa, mutta miehelle ei. Mies ei siis ole kiintynyt lapseen, jota ei ole vielä olemassakaan. Ja mikä naisissa on ihanaa? Samanlaisia ne treffipalveluiden naiset ovat kuin muutkin naiset... treffipalveluhan on vain keino tutustua.

Vierailija
22/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:29"]

ehkä se ei usko että se on sen oma lapsi (jos alusta asti yritetty lasta, mutta vasta nyt napannut)? voiskohan kelkka kääntyä siinä vaiheessa kun näkee lapsen. ei kannata vielä luovuttaa, vasta sitten kun näkee miten kohtelee lastaan ja lapsensa äitiä syntymän jälkeen.

[/quote]

Mä en vain enää pysty elämään miehen kanssa yhdessä lapsen syntymään asti. Tietäen, että samalla pettää mua. Ja jos ei luota siihen, että on hänen lapsensa,  niin en sitten varsinkaan halua häntä enää.

[/quote]

Jos et pysty, hae avioeroa.
http://avioerohakemus.net/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa, joka ajattelee, että mies on mennyt jotenkin paniikkiin, kun on selvinnyt, että vauva (jota itse halusi) on tosiaan tulossa? Ja nuo treffipalvelut ja kiukuttelu ovat vain sitä paniikinomaista oirehtimista. Vakava rakentava keskustelu miehen kanssa tästä käytöksestä ja sen syistä! Jos ei suostu niin sitten se ero vireille.

Vierailija
24/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi kannattanut miettiä lisääntymistä toisenkin kerran. Hän ymmärsi liian myöhään olevansa ansassa. Lapsen synnyttyä hän joko hyväksyy kohtalonsa  tai jatkaa kapinoimista sitä vastaan. Koska hänen itsetuntemuksensa on ilmeisen huono, tätä voi olla mahdoton ennustaa.

Vierailija
25/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 07:20"]Olenko mä ainoa, joka ajattelee, että mies on mennyt jotenkin paniikkiin, kun on selvinnyt, että vauva (jota itse halusi) on tosiaan tulossa? Ja nuo treffipalvelut ja kiukuttelu ovat vain sitä paniikinomaista oirehtimista. Vakava rakentava keskustelu miehen kanssa tästä käytöksestä ja sen syistä! Jos ei suostu niin sitten se ero vireille.
[/quote]

Uskon, että näin on. Mutta mies on eläin, joka ei keskustelulla opi! Ainoa keino koittaa tuommoisen jälkeen jatkaa liittoa, on laittaa ykkoshakemus, harkinta-aika vireille, eri osoitteet, minimaalinen yhteydenpito harkinnan aikana. Ei ainakaan tapaamista ja ei missään nimessä miestä synnytykseen tai edes sairaalaan lasta katsomaan. Miehellä EI ole luoaa hölmöillä ilman todellista kasvun paikkaa. Kerrot ap, että nyt on näi ja mies saa miettiä asioitaan kunnolla. Kerro hänelle, että vaikka päättäisi ryhdistäytyä ja olla osa lapsen elämää, palaat asiaan vasta harkinta-ajan loppupuolella. Sitten kerrot itse oman kantasi, tunnetko voivasi jatkaa liittoa vaikka mies kuinka katuisi kuin ammuttu sika. Tuollaisen jälkeen ei pidä päästää helpolla, toista pitää korventaa niin, että tuntuu ja lujaa. Sitten petetään uudelleen, kun liian helpolla pääsee. Mies ei tunnu edes tajuavan, että haluat hänet oikeasti ulos kodista. Uskoo, että teillä on vain pieni riita. Pistä sille STOPPI!

Vierailija
26/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 07:20"]Olenko mä ainoa, joka ajattelee, että mies on mennyt jotenkin paniikkiin, kun on selvinnyt, että vauva (jota itse halusi) on tosiaan tulossa? Ja nuo treffipalvelut ja kiukuttelu ovat vain sitä paniikinomaista oirehtimista. Vakava rakentava keskustelu miehen kanssa tästä käytöksestä ja sen syistä! Jos ei suostu niin sitten se ero vireille.
[/quote]

Et ole ainoa. Juuri näin on todennäköisesti käynyt. Monelle miehelle tieto raskaudesta on hämmentävä ja ehkä pelottava.Mutta se ei oikeuta pettämään puolisoa tai kohtelemaan häntä ilkeästi.

Miehen reaktio kertoo aika paljon miehen kyvystä (tai ennemmin kyvyn puutteesta) käsitellä omia tunteitaan ja ratkoa eteen tulevia ongelmia.

Jos mies ei ole vielä tehnyt mitään peruuttamattoman typerää, voitte käydä neuvolassa juttelemassa. Tai jos hänellä on terveet ja fiksut vanhemmat, ehkä he voivat auttaa.

Vierailija
27/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Ei täällä siihen vastausta voi tietää, mies tietää itse jos tietää. En tiedä minkä ikäisiä olette, ainakin mies täysin epäkypsä vanhemmaksi. Ehkä rakkaus vain kuoli tai teillä ei syvää kiintymystä ollutkaan. Aivan törkeä esitys mieheltä jos tuossa vaiheessa muut naiset kiinnostaa eikä oma vaimo ja tuleva vauva meinaa mitään. Älä jää murehtimaan vaan ala suunnittelemaan elämää lapsesi kanssa, mitä nopeammin tuollainen poistuu elämästänne sitä parempi. Älä nyt ainakaan ala läheisriippuvaiseksi ja anna kohdella itseäsi miten vaan. Elämä on parempaa ilman tuollaista typerystä joka ei teistä piittaa.

Vierailija
28/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään neuvola voi asiaa auttaa, jos on noin typerä isäehdokas, ei häntä pikku keskustelut muuta, asenne on jo niin väärä.

Vierailija
29/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei pidä panna jos ei halua lasta! Ei muuta kuin omaa kättä vaan nauttimaan!
Ohiksena, tiedän tuttavapiiristä monta miestä, jotka naisilleen aina lirkuttivat, että haluavat lapsia, perheen ja olla hyviä isiä, totuus on että jätkät vsin lirkuttivat tällaista ilman mitään katetta sanoilleen, koska silla sai naisensa hyvälle tuulelle ja pesää irtosi. Ei pidä uskoa kaikkea, mitä mies sanoo vaan teot kertovat mikä Mies on miehiään!

Vierailija
30/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naiset ovat liian hyväuskoisia ja aina kuvittelevat että mies muuttuu kun vaan lapsi tulee, siinä se onni ja autuus. Ei se vaan niin mene. Jos mies on typerä, naisiin menevä ja viinakin vie ja baariin pitää päästä joka viikonloppu. Miksi se siitä muuttuisi vaikka lapsi tulee, ei miksikään, menojalka vipattaa edelleen. Kannattaa hieman harkita kenen kanssa lapsia tekee, kyllä fiksu nainen erottaa fiksun miehen tollosta. Perheelle omistautuneelle miehelle on vaimo ja mahdolliset lapset tärkeintä ja sen kyllä huomaa käytöksestä, siinä ei paljon baarit paina.

Vierailija
31/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 03:16"]

minkäikäisiä olette?  

lapsi ja perhe ei varmaan ollut miehen haaveissa vielä? haluaa elää edelleen nuoruutta, sinkkuutta, vapautta jne... ja et varmaan ollut se jonka halusi pysyväksi.    

t. mies  

[/quote]

Täytämme seuraavaksi 40. Eli kuinka pitkään sitä nuoruutta pitää pitkittää? 

Vierailija
32/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 07:20"]Olenko mä ainoa, joka ajattelee, että mies on mennyt jotenkin paniikkiin, kun on selvinnyt, että vauva (jota itse halusi) on tosiaan tulossa? Ja nuo treffipalvelut ja kiukuttelu ovat vain sitä paniikinomaista oirehtimista. Vakava rakentava keskustelu miehen kanssa tästä käytöksestä ja sen syistä! Jos ei suostu niin sitten se ero vireille. [/quote] Et ole ainoa. Juuri näin on todennäköisesti käynyt. Monelle miehelle tieto raskaudesta on hämmentävä ja ehkä pelottava.Mutta se ei oikeuta pettämään puolisoa tai kohtelemaan häntä ilkeästi. Miehen reaktio kertoo aika paljon miehen kyvystä (tai ennemmin kyvyn puutteesta) käsitellä omia tunteitaan ja ratkoa eteen tulevia ongelmia. Jos mies ei ole vielä tehnyt mitään peruuttamattoman typerää, voitte käydä neuvolassa juttelemassa. Tai jos hänellä on terveet ja fiksut vanhemmat, ehkä he voivat auttaa.

[/quote]

Mies ei tule neuvolaan. Mies ei suostu puhumaan mistään. Jos jotain on pielessä, vika on minussa ja se on niin monessa pikkujutussa se vika ja ihan kaikessa ja... Miehen kanssa ei pysty keskustelemaan, alkaa vain minua syyttelevä huuto. Hän olisi toisenlainen, jos minä olisin sellainen ja tällainen. Mies ei oikeastaan ole tekemisissä isänsä kanssa. Hyvin vähän äitinsäkään. Minä olen enemmän tekemisissä hänen äitinsä kanssa kuin hän itse.

Vierailija
33/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 08:35"]

Miksi? Ei täällä siihen vastausta voi tietää, mies tietää itse jos tietää. En tiedä minkä ikäisiä olette, ainakin mies täysin epäkypsä vanhemmaksi. Ehkä rakkaus vain kuoli tai teillä ei syvää kiintymystä ollutkaan. Aivan törkeä esitys mieheltä jos tuossa vaiheessa muut naiset kiinnostaa eikä oma vaimo ja tuleva vauva meinaa mitään. Älä jää murehtimaan vaan ala suunnittelemaan elämää lapsesi kanssa, mitä nopeammin tuollainen poistuu elämästänne sitä parempi. Älä nyt ainakaan ala läheisriippuvaiseksi ja anna kohdella itseäsi miten vaan. Elämä on parempaa ilman tuollaista typerystä joka ei teistä piittaa.

[/quote]

Tähän ajatukseen olen tässä yrittänyt totutella. Meillä piti olla asiat hyvin. En ymmärrä, mitä muuta mies vielä haluaa.

Vierailija
34/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 08:42"]

Miehen ei pidä panna jos ei halua lasta! Ei muuta kuin omaa kättä vaan nauttimaan! Ohiksena, tiedän tuttavapiiristä monta miestä, jotka naisilleen aina lirkuttivat, että haluavat lapsia, perheen ja olla hyviä isiä, totuus on että jätkät vsin lirkuttivat tällaista ilman mitään katetta sanoilleen, koska silla sai naisensa hyvälle tuulelle ja pesää irtosi. Ei pidä uskoa kaikkea, mitä mies sanoo vaan teot kertovat mikä Mies on miehiään!

[/quote]

Olemme tunteneet yli 10 vuotta. Mies sanonut aina haluavansa lapsia. Ennen raskautta hehkutti,  kun me ollaan tunnettu niin pitkään ja on yhteinen elämä jne.

Vierailija
35/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 08:48"]

Joo, naiset ovat liian hyväuskoisia ja aina kuvittelevat että mies muuttuu kun vaan lapsi tulee, siinä se onni ja autuus. Ei se vaan niin mene. Jos mies on typerä, naisiin menevä ja viinakin vie ja baariin pitää päästä joka viikonloppu. Miksi se siitä muuttuisi vaikka lapsi tulee, ei miksikään, menojalka vipattaa edelleen. Kannattaa hieman harkita kenen kanssa lapsia tekee, kyllä fiksu nainen erottaa fiksun miehen tollosta. Perheelle omistautuneelle miehelle on vaimo ja mahdolliset lapset tärkeintä ja sen kyllä huomaa käytöksestä, siinä ei paljon baarit paina.

[/quote]

Mies ei ole viinaan menevä eikä ole erityisemmin piitannut baareista. Viihtyi hyvin kotona ennen raskautta.

Vierailija
36/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 03:16"]

minkäikäisiä olette?  

lapsi ja perhe ei varmaan ollut miehen haaveissa vielä? haluaa elää edelleen nuoruutta, sinkkuutta, vapautta jne... ja et varmaan ollut se jonka halusi pysyväksi.    

t. mies  

[/quote]

Täytämme seuraavaksi 40. Eli kuinka pitkään sitä nuoruutta pitää pitkittää? 
[/quote]

Okei. Aika vähän on toivoa, jos ei nelikymppinen mies ole vielä oppinut ihmissuhdetaitoja. Ymmärtäisin jotenkin miestäsi, jos olisitte vielä nuoria.

Vierailija
37/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:45"]

ehkä se ei usko että se on sen oma lapsi (jos alusta asti yritetty lasta, mutta vasta nyt napannut)? voiskohan kelkka kääntyä siinä vaiheessa kun näkee lapsen. ei kannata vielä luovuttaa, vasta sitten kun näkee miten kohtelee lastaan ja lapsensa äitiä syntymän jälkeen.

[/quote]

Mä en vain enää pysty elämään miehen kanssa yhdessä lapsen syntymään asti. Tietäen, että samalla pettää mua. Ja jos ei luota siihen, että on hänen lapsensa,  niin en sitten varsinkaan halua häntä enää.

[/quote]

ainakin kysyisin sitä häneltä suoraan. ehkä joku hänen luotto tyyppinsä on mustamaalannut sinua. eihän sitä tiedä tästä hullusta maailmasta. minkälainen suhde teillä oli ennen vauva uutista? siis oliko oikeasti onnellinen parisuhde? ja miten suhtautui aluksi kun kerroit että olet raskaana?

[/quote]

Minusta meillä oli ihan normaalia ennen raskautta. Kun kerroin lapsesta, mies ei ollut iloinen tai mitään.  Pikemminkin typertynyt. Hyvin hiljainen koko illan. Pari päivää ja alkoi huuto ja tämä ihme käytös. Ensin lievemmin kuukausi kuukaudelta pahentuen. 

Vierailija
38/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat miehelle, että sinne neuvolaan on tultava tai haet eroa saman tien. Älä kuuntele mitään huutoa ja syyttelyä, vaan pysy rauhallisesti kannassasi ja hanki ne eropaperit. Allekirjoita ne miehen nähden ja kysy, haluaako hänkin allekirjoittaa. Sitten lähdet saman tien viemään ne postiin. 

Vierailija
39/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 01:45"]

Voi sua:( Pistä tuommoinen äijä pihalle ja jatka elämää lapsen kanssa. Tee se ennenkuin lapsi syntyy!

[/quote]

No näin aion tehdä. Asia paljastui minulle vasta eilen, siis tuo miehen treffiprofiili jne. Vaikka olen jotain jo kolmisen kuukautta epäillyt, kun mies ei ole kotona kuin öisin eikä halua liikkua missään kanssani...

Mietin vaan, että mitä ajattelee nainen, jota mies treffailee,  kun paljastuu, että mies olikin silloin naimisissa ja hylkäsi tulevan lapsensa äidin? En mä ainakaan sellaista miestä huolisi. Ja käyhän se lopulta ilmi kuitenkin. Vai eikö naiset vaan välitä?

[/quote]

Joissakin naisissa, kuten kakkosnaisissa elää sisällä sellainen kypsymätön pikkutyttö, jolla on oidipaalivaihe jäänyt kesken. Hän toivoo ja haluaa olla parempi, joten usko on luja. Hän ajattelee, että vaikka mies ei vaimoaan ja lastaan rakastanut, niin minua varmasti rakastaa. Siksi naiset suostuvat kakkosiksi tai ottamaan sellaisen miehen joka on vaimonsa ja lapsensa hylännyt.

mitä tulee mieheesi, niin hänellä voi olla paniikkivaihe. Minusta nyt olisi paras vain erota, antaa miehen mennä. Jos hän kypsyy itsekseen ollessaan, niin hyvä. Mutta sinun olisi oman jaksamisen kannalta parempi luovuttaa ja rakentaa omaa elämää. Joudut nyt kuluttamaan liikaa energiaa mieheen ja hänen toimien miettimiseen. 

Surullista se on. Mutta usko itseesi, sinä selviät kyllä.

Vierailija
40/72 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:53"]

[/quote]

Ap kirjoittaa olevansa toista vuotta naimisissa ja viidennellä kuulla. Miten niin "vasta nyt napannut"? Kaikki eivät hedelmöity ekasta kierrosta ja "toista vuotta" voi tarkoittaa vaikka vuotta ja kuukautta. 

Ei että sillä on väliä, mutta mun provotutka piipittää. Näitä "löysin miehen profiilin treffipalstalla"-juttuja on palstalla niin tiheään, että alkaa olla tilastollinen mahdottomuus että ne kaikki olisivat totta. 

[/quote]

Toivoisinkin olevani provo. Olisi todella paljon helpompaa niin. Toisaalta,  kirjoitti täällä kuka mitä tahansa, aina on joku huutamassa provoa, joten sinunkin kommenttisi voi jättää omaan arvoonsa.