Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään lähes kaikilla naisilla on tatuonti??

Vierailija
12.10.2014 |

tuntuu että harvinaisempaa nähdä tatuoimaton nainen kuin tatuoitu. 

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä halusin ottaa tatuoinnin. Ja ne on merkkinä siitä, että olen päässyt kovien aikojem ylitse.

Vierailija
62/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ei vaan minulla eikä kenelläkään kaverillani. - 23-vuotias opiskelija pk-seudulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan jolla olisi. Ellei nyt sitten jossain häpyhuulessa ole - niitä en kaikilta tuntemiltani naisilta ole päässyt / joutunut tsekkaamaan. 

Eikus perkele... tunnenkin. Yhden sukulaisen uudella muijalla on tatska olkapäässä, mutta se on muutenkin hiukan hihhulin oloinen. 

Vierailija
64/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:02"]

Minulla ei ole tatuointia ja tuskin tulee olemaankaan mutta ihmettelen miten jotkut jaksavat kiihtyä toisten tatuoinneista? ja ovatko oikeasti sitä mieltä että ne ovat hyi kauhistus ja wt, vai oavtko menneet massan mukana kun niitä kertakaikkiaan kuuluu kauhistella ja halveksia?

Minulle on aivan sama muiden tatuoinnit tai niiden puutteet. Makuasioita, mutta olen nähnyt kauniita, olen nähnyt rumia (minun silmissäni), samalla tavalla voin mielessäni ihmetellä jonkun pukeutumista tai hiustyyliä. Yleistäminen on typerää.

[/quote]

Mä ainakin mollaan niitä siksi, että mietin aikoinaan hiukan itsekin sellaisen ottamista, mutta oon niin onnellinen, että en ottanut. Pakko nyt vähän kettuilla niille, joilla on, koska osa kuitenkin katuu sitä. 

Hienoa, jos on ihmisiä, jotka eivät kadu. 

Ehkä eniten ne katuu, jotka ovat ottaneet sen lähinnä ulkonäkösyistä? 

[/quote]Voisikohan mollata sitten ihan siellä omassa mielessään? Kaikki eivät kadu. Ja jos joku katuukin niin miksi mollaat? Mukava lyödä lyötyä. Enemmän minä kauhistelen huonokäytöksisiä ihmisiä ja muiden ruotijoita kuin tatuointeja. Ja edelleen, niistä ei ole ulkopuolisille mitään haittaa, miksi ne ovat kuin piikki lihassa?

Pienet on elämässä murheet jos jaksaa toisten tatuointeja miettiä.

Vierailija
65/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko näin sinun tuntemillasi tai näkemilläsi naisilla?

Todella harvalla ystävälläni on tatuointi. Eräällä restauroijalla on.

Kenellekään sukulaisellani ei ole tatuointia.

Tatuoinnit ovat yleensä tyypillisiä tiettyjen yhteiskuntaluokkien ihmisille.

Vierailija
66/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole enkä aio hankkiakaan.

Vierailija
67/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:00"]

Tatuoinnilla on yleensä jokin tärkeä viesti tai tarkoitus. Se kulkee ikuisesti ihossa muistuttaen sinua jostakin asiasta. Esimerkiksi kuolleen koiran nimi jne. Minusta se on ainakin hienoa kun vielä vanhana paakkunakin katselen kättäni ja mieleeni tulee muisto jolloin otin tatuoinnin joka muistuttaa minua jostakin tärkeästä asiasta elämässäni.

[/quote]

mä muistan itselle tärkeät asiat ilman tatskaakin

Vierailija
68/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin jo teiniä 80-luvun lopulla kun ne eivät todellakaan olleet muotia tai yleinen ilmiö ottaa tatuoinnin. Vanhempani olivat molemmat yliopistolla töissä, toinen lehtori ja toinen professori. Itse menin aikanani oikeustieteelliseen. Tietyn yhteiskunnan ihminen?

Enkä ole katunut.

Vierailija
69/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:32"]

Minä päätin jo teiniä 80-luvun lopulla kun ne eivät todellakaan olleet muotia tai yleinen ilmiö ottaa tatuoinnin. Vanhempani olivat molemmat yliopistolla töissä, toinen lehtori ja toinen professori. Itse menin aikanani oikeustieteelliseen. Tietyn yhteiskunnan ihminen?

Enkä ole katunut.

[/quote]Heh, varmasti tietyn yhteiskunnan. Mutta yhteiskuntaluokan?

Vierailija
70/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:33"]

Ne oli muotia monta vuotta. Monella on lävistyksiäkin, ainakin korvissa - eikös se ole pykälää hurjempaa!

[/quote]

tytöt saa ne korvislävistykset aika pieninä jo. jotkut alle kouluikäisenä jopa. harvinaisempaa on, että ei ole mitään reikiä korvissa kuin että on.

tatuointeja puolestaan ei ole läheskään kaikilla. suurin osa niistä, jotka ottaa tatskan, koittaa erottua edes jollain tavalla massasta tajuamatta ristiriitaa. kun pitää koittaa olla cool jollain tavalla eikä osaa ajatella itse.

ja nuo miesten tribaalit.. naurattaa vaan.

Vierailija
71/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:00"]

Tatuoinnilla on yleensä jokin tärkeä viesti tai tarkoitus. Se kulkee ikuisesti ihossa muistuttaen sinua jostakin asiasta. Esimerkiksi kuolleen koiran nimi jne. Minusta se on ainakin hienoa kun vielä vanhana paakkunakin katselen kättäni ja mieleeni tulee muisto jolloin otin tatuoinnin joka muistuttaa minua jostakin tärkeästä asiasta elämässäni.

[/quote]

mä muistan itselle tärkeät asiat ilman tatskaakin

[/quote]Jos jaksoit lukea ja ymmärsit lukemasi niin huomasit että niin muistavat tatuoinnin ottaneetkin. Sen merkitys on jotain mitä kaikkien kapasiteetti ei näköjään riitä käsittämään.

Vierailija
72/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
73/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:02"]

Minulla ei ole tatuointia ja tuskin tulee olemaankaan mutta ihmettelen miten jotkut jaksavat kiihtyä toisten tatuoinneista? ja ovatko oikeasti sitä mieltä että ne ovat hyi kauhistus ja wt, vai oavtko menneet massan mukana kun niitä kertakaikkiaan kuuluu kauhistella ja halveksia?

Minulle on aivan sama muiden tatuoinnit tai niiden puutteet. Makuasioita, mutta olen nähnyt kauniita, olen nähnyt rumia (minun silmissäni), samalla tavalla voin mielessäni ihmetellä jonkun pukeutumista tai hiustyyliä. Yleistäminen on typerää.

[/quote]

Mä ainakin mollaan niitä siksi, että mietin aikoinaan hiukan itsekin sellaisen ottamista, mutta oon niin onnellinen, että en ottanut. Pakko nyt vähän kettuilla niille, joilla on, koska osa kuitenkin katuu sitä. 

Hienoa, jos on ihmisiä, jotka eivät kadu. 

Ehkä eniten ne katuu, jotka ovat ottaneet sen lähinnä ulkonäkösyistä? 

[/quote]

saattaa osa katuakin,mutta eivät voi myöntää sitä muille

Vierailija
74/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkiksessä ja tatskoja on monella. Tosi et

Vierailija
75/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi wt*

Vierailija
76/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tatuoinnilla on ainakin merkitys. Avasin uuden sivun elämässäni ja tatuoin entisestä elämästäni kuvan itseeni muistuttamaan siitä, kuinka vahva oikeasti olinkaan ja että ei pidä antaa periksi. Oon ihan tavallinen nainen. Mulla on pari kissaa, asun kaksiossa, olen töissä pienessä yrityksessä ja saan ihan hyvää palkkaa. Harrastan liikuntaa ja oon valmistunut ammattiin hyvillä papereilla. En luokittelis itseäni mitenkään weeteeksi (infoksi vaan niille jotka aattelee tatuointeja olevan vaan roskaväellä, niin ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa)

Vierailija
77/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tekstitatuoinnit aina noloja? Mitä jos teksti on suomenkielinen?

Vierailija
78/101 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on niin "rohkeaa" piirrättää se tulitikun kokoinen ruusun kuva sinne persaukseen. Tai vielä parempi, niinsanottu lutkaleima, eli tribaalikuvio alaselkään, jota on hyvä esitellä lutkavaatteissa eli persvaon paljastavissa farkuissa ja napapaidassa. Lasten nimet pitää myös kirjoittaa tisseihin, ja tosirohkeat voivat piirrättää jonkun hämähäkinverkonkin naamaansa koristamaan. Ja Tomi Björckillä pitää olla aina ja ehdottomasti lyhythihainen paita, ettei vaan keneltäkään jää koskaan huomaamatta ne koko kädet peittävät piirrustukset. Ja ehkä kaikkein paras oli se yksi tyyppi, joka kulki talvella -30 asteen pakkasissa toppatakin hihat ylös käärittyinä, ettei vaan keltään jää näkemättä hänen hienot uuno turhapuro -tyylin tatskansa.

Vierailija
79/101 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti, aikuiset ihmiset! En olisi ikinä uskonut, että tatuoinnit herättävät näin paljon vihaa joissakin! Luulen, että tässä on nyt ainakin jonkinlainen sukupolvien kuilu, koska minulle parikymppisenä on todella vaikea kuvitella, että joku tuomitsisi minut tatuointini perusteella typeräksi ihmiseksi. Minkä ikäisiä te tuomitsijat olette? Koitan siis oikeasti vain keksiä jotain syytä noin radikaalille ja itselleni vieraalle asenteelle...

Olen aivan samaa mieltä siitä, että tatuointia tulisi harkita tarkkaan, eikä itseensä kannata tatuoida mitään kovin vahvaa kannanottoa tai vaikka poika/tyttöystävän nimeä. Tatuointia ei kannata ottaa myöskään muodin takia. Ne ovat nimittäin tatuointeja, jotka kaduttavat monesti jälkikäteen. En kuitenkaan näe mitään syytä olla tatuoimatta jotakin itselleen henkilökohtaisesti tärkeää (pysyvää) asiaa tai ihan vain kaunista kuvaa.

Tiedän todella monia korkeasti koulutettuja tatuoituja - esim. oma äitini, joka otti tatuointinsa vasta nelikymppisenä, ja on koulutukseltaan tohtori.

Pelkästään siitä, että ihmisellä on tatuointi, ei voi päätellä mitään. Nykyaikana aikalailla kaikenlaisilla ihmisillä on tatuointeja. Monet kauhistelevat: "Miltä tatuonti näyttää kun tatuoitu on vanha, eihän vanhalle mummolle sovi tatuoinnit?!" mutta omasta mielestäni ne ovat merkki eletystä elämästä, samoin kuin vaikkapa rypyt ja arvet. Vaikka tatuointiaan ei jossain vaiheessa rakastaisi niin paljon kuin ottohetkellä, on se silti merkki yhdenlaisesta elämäntapahtumasta, muisto. Lisäksi unohdetaan, että kun tatuointeja eniten ottavien ikäluokka on vanhuksia, tatuointeja on hurjan monilla mummoilla ja papoilla, eikä se enää ole mitenkään vierasta.

Tatuointeja on monenlaisia. On noloja kiinakirjaimia, joiden tarkoitusta kantaja ei tiedä ja kännissä otettuja tribaaleja. Mutta on myös kauniita taideteoksia - miksi se on niin hankala hyväksyä? En minäkään pidä vaikkapa vetyperoksidiblondatuista hiuksista ja ihmettelen, miksi ihmiset haluavat sellaisen kampauksen, mutta en silti ihmettele miksi kenelläkään on hiukset. En myöskään ole sanomassa, ettei ihminen, jolla on vaalennetut hiukset, voi olla älykäs.

Lisäisin vielä, että ihmiset joilla ei ole tatuointia, laittavat tatuoinnilla usein aika paljon paljon enemmän painoarvoa, kuin tatuoidut itse. Minulle tatuointini on vain kaunis kuva, ja koska se ei ole itselleni näkyvällä paikalla, muistan sen vain aivan silloin tällöin. Vaikka en enää edes pitäisi tatuoinnistani, ei se juuri elämääni vaikuttaisi - silti tatuointi kannattaa valita tarkkaan.

Vierailija
80/101 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:21"]

Onko jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää, että tatuointeja on todella monenlaisia? Eikö tuntuisi yhtään hassulta sanoa, että kaikki meikki näyttää rumalta, ja että kaikki kampaukset ovat rumia? Tatuointejakin on yhtä monenlaisia.

Itselläni on mielestäni todella kaunis tatuointi - erään sata vuotta sitten kuolleen suomalaisrunoilijan runo selässäni kauniilla käsialalla kirjoitettuna. Noilla sanoilla on kaunis merkitys, ja samalla runo on osa suomalaista kulttuuria ja historiaa ja kunnioitus arvostamani runoilijan työlle. Tuo mun tatuointi on niin pieni ja sievä, että aina naurattaa kun ihmiset puhuvat tatuoinneista ja ajattelevat jotain rumia käsivarsitribaaleja :D Eräs entinen äidinkielenopettajani sanoi aina, että "tatuoinnit ovat vangeille ja merimiehille!". Näytin hänelle tuon suomalaisrunoilijan työn selässäni ja kysyin, olenko kenties vanki vai merimies.

Tässä joitakin kuvia mielestäni todella kauniista tatuoinneista:
http://www.pinterest.com/pin/6333255701677601/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701605946/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701546299/
http://www.pinterest.com/pin/6333255700287606/
Mun mielestä noita tatuointeja vaan ei voi niputtaa samaan tramp stampien, englanninkielisten korulauseiden ja tribaalien kanssa. Ymmärrän hyvin ettei joku halua itselleen tatskaa, itsekään en pitkään halunnut, mutta miten esim. noita kuvia voi sanoa RUMIKSI? Jos se on paperilla niin hieno, mutta iholla RUMA. Missä logiikka?

Ja sitten vielä siihen tatuointien yleisyyteen... Noh. Mä itse näen tatuoinnit jo niin tavallisena asiana, ettei niiden yleisyys yllätä. Tai siis, se että ihmetellään tatuointien yleisyyttä tuntuu vähän samalta, kuin joku ihmettelisi, miksi niin moni nainen käyttää nykyään housuja. Ajat muuttuvat :) Jos ihminen haluaa ottaa tatuoinnin, pitäisikö se jättää tekemättä, "koska ne ovat jo niin yleisiä?" Mä en usko että tatuointien ottaminen on mikään ohimenevä muoti-ilmiö tai että niitä otettaisiin jotenkin ryhmänpaineesta: tatuoinnit vain ovat nyt yleistyneet, niitä ei enää oikein katsota pahalla (paitsi selvästikin täällä...) eikä se ole jonkun tietyn ikä- tai sosiaaliluokan juttu, joten kynnys tatuoinnin ottamiseen on matalampi.

[/quote]

oot niin nolo...

[/quote]

Koska yritän perustella mielipiteeni, toisin kuin sinä? Koska en pidä ihmisten luokittelusta jonkin yksittäisen piirteen perusteella? Koska en ymmärrä, miksi joitain häiritsee jonkun toisen käsivarressa komeileva kukka tai aurinko? Mulle ei nyt valitettavasti ihan auennut, mikä mussa on niin noloa.