Miksi nykyään lähes kaikilla naisilla on tatuonti??
tuntuu että harvinaisempaa nähdä tatuoimaton nainen kuin tatuoitu.
Kommentit (101)
Kaveripiirissäni todella harvalla on tatuointi, mutta myös tatuoituja löytyy, itseni mukaan lukien.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:48"]
^Totta, mä en ainakaan ole tainnut ikinä nähdä kaunista tatuointia ;).
[/quote]
Toisen tatuoinnin ei olekaan tarkoitus olla kaunis sinun silmissäsi, mutta ethän sinä tämmöistä ajatellut, koska nykyään vallitsee tämä minäminäminä-ajatus, ja koska minäminäminä en pidä tatuoinneista, halveksin kaikkia joilla sellainen on.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:50"]
Ohis, mutta mistä voitte tietää ettei kenelläkään lähipiirissä ole tatuointia?
[/quote]
Käyn ystävieni kanssa saunassa, uimassa ja joidenkin kanssa myös kuntosalilla. Ihan perussettiä. Olemme myös puhuneet joskus tatuoinneista. Työkaveresita ei voisikaan tietää samalla tavalla, vaikk akyllä sielläkin saunailtoja on vietelty, niihin ei kuitenkaan tule kaikki.
Tatuoinnilla on yleensä jokin tärkeä viesti tai tarkoitus. Se kulkee ikuisesti ihossa muistuttaen sinua jostakin asiasta. Esimerkiksi kuolleen koiran nimi jne. Minusta se on ainakin hienoa kun vielä vanhana paakkunakin katselen kättäni ja mieleeni tulee muisto jolloin otin tatuoinnin joka muistuttaa minua jostakin tärkeästä asiasta elämässäni.
Minulla ei ole eikä kellään mun perheenjäsenellä, esim. siskolla tai miehellä. Ne tutut, joilla on, on kyllä tosi eri ikäisiä, joten ei ole mun mielestä ikäluokkakysymys, toisin kuin se posliinipimppa, joka on selkeesti nuorten juttu. Mutta samoin kuin posliini, tatuointi tai sen puute ei selviä muuta kuin näkemällä ko. henkilö alasti, joten mistäs minä kaikista tutuista tiedän.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:01"]
Minulla ei ole eikä kellään mun perheenjäsenellä, esim. siskolla tai miehellä. Ne tutut, joilla on, on kyllä tosi eri ikäisiä, joten ei ole mun mielestä ikäluokkakysymys, toisin kuin se posliinipimppa, joka on selkeesti nuorten juttu. Mutta samoin kuin posliini, tatuointi tai sen puute ei selviä muuta kuin näkemällä ko. henkilö alasti, joten mistäs minä kaikista tutuista tiedän.
[/quote]
Ainiin, ap:n viestissä puhuttiin pelkistä naisista ja mainitsin vahingossa oman miehen, sori.
Koulutus ja fiksuus eivät käy meillä käsi kädessä - tatskat edustavat usein tyhjää nykymaailmaa ja itsensä etsimistä. Ei asia haittaa vaan tottunut aikojen saatossa yhdistämään tatskat tiettyihin kehyksiin.
Minulla ei ole tatuointia ja tuskin tulee olemaankaan mutta ihmettelen miten jotkut jaksavat kiihtyä toisten tatuoinneista? ja ovatko oikeasti sitä mieltä että ne ovat hyi kauhistus ja wt, vai oavtko menneet massan mukana kun niitä kertakaikkiaan kuuluu kauhistella ja halveksia?
Minulle on aivan sama muiden tatuoinnit tai niiden puutteet. Makuasioita, mutta olen nähnyt kauniita, olen nähnyt rumia (minun silmissäni), samalla tavalla voin mielessäni ihmetellä jonkun pukeutumista tai hiustyyliä. Yleistäminen on typerää.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:00"]
Tatuoinnilla on yleensä jokin tärkeä viesti tai tarkoitus. Se kulkee ikuisesti ihossa muistuttaen sinua jostakin asiasta. Esimerkiksi kuolleen koiran nimi jne. Minusta se on ainakin hienoa kun vielä vanhana paakkunakin katselen kättäni ja mieleeni tulee muisto jolloin otin tatuoinnin joka muistuttaa minua jostakin tärkeästä asiasta elämässäni.
[/quote]
Jaa, mikäköhän se tärkeä viesti tai tarkoitus on kaikissa niissä ruusuissa, perhosissa, delfiineissä, tribaaleissa ja hauiksen ympäri menevissä piikkilangoissa? Onko se "seurasin muotia aikanaan, ja niinpä tämäkin tatuointi näyttää nyt vanhanaikaiselta".
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:39"]
Itseään kunnioittava nainen ei tatuoi itseään! Piste.
[/quote]
Ei niin, sen tekee hyvä artisti
En jaksa olla kiinnostunut sen kummemmin ihmisten ulkonäöstä ja valinnoista. Joillakin on tatuointeja, joillakin ei-mitä sitten. Jokaisen oma asia. Itselläni löytyy ja tuntuu joidenkin persettä aina välillä kovasti kutittelevan. Teen päätelmät ko. ihmisestä ajatuksissani.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:53"]
Riippuu vähän ikäluokastakin. Parikymppisillä tosi yleisiä.
[/quote]
Ja nelikymppisillä koska "se kuvastaa tätä ja tätä" blaah.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:05"]
[/quote]
Jaa, mikäköhän se tärkeä viesti tai tarkoitus on kaikissa niissä ruusuissa, perhosissa, delfiineissä, tribaaleissa ja hauiksen ympäri menevissä piikkilangoissa? Onko se "seurasin muotia aikanaan, ja niinpä tämäkin tatuointi näyttää nyt vanhanaikaiselta".
[/quote]Osa voi ottaa ja varmasti ottaakin muodin vuoksi mutta monille voi perhonen, delfiini yms symboloida jotakin tärkeätä. Eivät he ole tilivelvollisia muita kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:21"]
Onko jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää, että tatuointeja on todella monenlaisia? Eikö tuntuisi yhtään hassulta sanoa, että kaikki meikki näyttää rumalta, ja että kaikki kampaukset ovat rumia? Tatuointejakin on yhtä monenlaisia.
Itselläni on mielestäni todella kaunis tatuointi - erään sata vuotta sitten kuolleen suomalaisrunoilijan runo selässäni kauniilla käsialalla kirjoitettuna. Noilla sanoilla on kaunis merkitys, ja samalla runo on osa suomalaista kulttuuria ja historiaa ja kunnioitus arvostamani runoilijan työlle. Tuo mun tatuointi on niin pieni ja sievä, että aina naurattaa kun ihmiset puhuvat tatuoinneista ja ajattelevat jotain rumia käsivarsitribaaleja :D Eräs entinen äidinkielenopettajani sanoi aina, että "tatuoinnit ovat vangeille ja merimiehille!". Näytin hänelle tuon suomalaisrunoilijan työn selässäni ja kysyin, olenko kenties vanki vai merimies.
Tässä joitakin kuvia mielestäni todella kauniista tatuoinneista:
http://www.pinterest.com/pin/6333255701677601/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701605946/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701546299/
http://www.pinterest.com/pin/6333255700287606/
Mun mielestä noita tatuointeja vaan ei voi niputtaa samaan tramp stampien, englanninkielisten korulauseiden ja tribaalien kanssa. Ymmärrän hyvin ettei joku halua itselleen tatskaa, itsekään en pitkään halunnut, mutta miten esim. noita kuvia voi sanoa RUMIKSI? Jos se on paperilla niin hieno, mutta iholla RUMA. Missä logiikka?
Ja sitten vielä siihen tatuointien yleisyyteen... Noh. Mä itse näen tatuoinnit jo niin tavallisena asiana, ettei niiden yleisyys yllätä. Tai siis, se että ihmetellään tatuointien yleisyyttä tuntuu vähän samalta, kuin joku ihmettelisi, miksi niin moni nainen käyttää nykyään housuja. Ajat muuttuvat :) Jos ihminen haluaa ottaa tatuoinnin, pitäisikö se jättää tekemättä, "koska ne ovat jo niin yleisiä?" Mä en usko että tatuointien ottaminen on mikään ohimenevä muoti-ilmiö tai että niitä otettaisiin jotenkin ryhmänpaineesta: tatuoinnit vain ovat nyt yleistyneet, niitä ei enää oikein katsota pahalla (paitsi selvästikin täällä...) eikä se ole jonkun tietyn ikä- tai sosiaaliluokan juttu, joten kynnys tatuoinnin ottamiseen on matalampi.
[/quote]
oot niin nolo...
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:02"]
Minulla ei ole tatuointia ja tuskin tulee olemaankaan mutta ihmettelen miten jotkut jaksavat kiihtyä toisten tatuoinneista? ja ovatko oikeasti sitä mieltä että ne ovat hyi kauhistus ja wt, vai oavtko menneet massan mukana kun niitä kertakaikkiaan kuuluu kauhistella ja halveksia?
Minulle on aivan sama muiden tatuoinnit tai niiden puutteet. Makuasioita, mutta olen nähnyt kauniita, olen nähnyt rumia (minun silmissäni), samalla tavalla voin mielessäni ihmetellä jonkun pukeutumista tai hiustyyliä. Yleistäminen on typerää.
[/quote]
Mä ainakin mollaan niitä siksi, että mietin aikoinaan hiukan itsekin sellaisen ottamista, mutta oon niin onnellinen, että en ottanut. Pakko nyt vähän kettuilla niille, joilla on, koska osa kuitenkin katuu sitä.
Hienoa, jos on ihmisiä, jotka eivät kadu.
Ehkä eniten ne katuu, jotka ovat ottaneet sen lähinnä ulkonäkösyistä?
Ot, mutta mua jostain syystä ärsyttää tää, että sillä on joku viesti tai tarkoitus itselle. Kuka helvetti nyt ei muista lapsensa syntymäaikaa tai rakasta lemmikkiään muuten kuin hakkaamalla ihoonsa jonkun susiruman tatskan. Onpa syvällistä.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:05"]
[/quote]
[/quote]Osa voi ottaa ja varmasti ottaakin muodin vuoksi mutta monille voi perhonen, delfiini yms symboloida jotakin tärkeätä. Eivät he ole tilivelvollisia muita kohtaan.
[/quote]
Muodin vuoksi ottaneet myös aika usein poistattavat tatuointejaan, samoin ne (idiootit), jotka tatuoivat rakkaansa nimen ihoonsa. Se on varmin tapa ennustaa, että pari tulee eroamaan, varsinkin, jos nimet on tullut hakattua ihoon rakastumisen ensihuumassa.
Mutta todellakin, tatuointi, sen muuttaminen tai poistattaminen on jokaisen oma asia. Ei kenelläkään pitäisi olla siihen nokan koputtamista, poislukien esimiehet, jotka tietyissä asiakaspalvelutehtävissä voivat vaatia tatuoinnin olevan peitettävissä tai sitten he eivät näkyvän tatuoinnin vuoksi edes palkkaa koko ihmistä töihin alunperinkään.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:13"]
Ot, mutta mua jostain syystä ärsyttää tää, että sillä on joku viesti tai tarkoitus itselle. Kuka helvetti nyt ei muista lapsensa syntymäaikaa tai rakasta lemmikkiään muuten kuin hakkaamalla ihoonsa jonkun susiruman tatskan. Onpa syvällistä.
[/quote]Varmasti muistaa. Ei sitä sen takia otetakaan että muuten ei muistaisi. Ihmiset ovat erilaisia, toiset pitävät symboliikasta toiset ovat enemmän rationaalisia.
Ohis, mutta mistä voitte tietää ettei kenelläkään lähipiirissä ole tatuointia?
Tuo on asia mikä aina jaksaa ihmetyttää, itse en ole kovin montaa lähipiirin ihmistä nähnyt täysin alastomana --> en voi tietää onko heillä tatuointeja. Jotkut vanhat tutut olen joskus nähnyt (koulun jumppatunnin jälkeen tmv.) mutta en enää vuosikausiin.
Ja tatuoinnit eivät ole edes sellainen asia mistä juteltaisiin muuten vain, sellaisen ottaminen jää helposti mainitsematta ellei juuri sillä hetkellä satu törmäämään (tyyliin kadulla: moi mihin olet menossa, ai tatuointia ottamaan...)
Jos puhutaan ns. toimistopukeutumisesta, niin ei siinä ole juurikaan ihoa näkyvissä --> mistä sitä tietää millaiset kuvat kenelläkin on vaatteiden alla.