Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään lähes kaikilla naisilla on tatuonti??

Vierailija
12.10.2014 |

tuntuu että harvinaisempaa nähdä tatuoimaton nainen kuin tatuoitu. 

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnin ottaminen oli minulle riitti, jolla juhlistin tietynlaista aikuistumista. Iältäni olin ollut täysi-ikäinen jo pitkään, mutta tietynlaisten elämänvaiheiden myötä minusta muokkautui se ihminen, joka olen tänä päivänä. Olen maailman nörteimmän näköinen toimistotyöläinen, kadulla jos kävelisin vastaan et katsoisi minua kahta sekunttia. Ikinä et arvaisi että minulla on tatuointi.

Vierailija
2/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:49"]

Tatuoinnin ottaminen oli minulle riitti, jolla juhlistin tietynlaista aikuistumista. Iältäni olin ollut täysi-ikäinen jo pitkään, mutta tietynlaisten elämänvaiheiden myötä minusta muokkautui se ihminen, joka olen tänä päivänä. Olen maailman nörteimmän näköinen toimistotyöläinen, kadulla jos kävelisin vastaan et katsoisi minua kahta sekunttia. Ikinä et arvaisi että minulla on tatuointi.

[/quote]

Mun mielestä tuollaiset tietynlaiset kriisit ovat huonoja hetkiä ottaa tatuointi, jos kyse on nuoruuden mylläkästä. Omasta myrskyisästä muokkautumisestani on kolmisen vuotta, enkä enää jaksa ajatella koko asiaa tai näe niitä tapahtumia samalla tavalla kuin ennen. Siksi en ota tatuointeja, ne jämähdyttävät menneeseen. Neljäkymppisenä ei varmaan kovasti enää hetkauta jokin 20 v läpikäyty identiteettikriisi. Ehkä jollakin tavalla fiksuimpia tatuointeja onkin loppujen lopuksi ne lasten syntymäpäivät hakattuna ihoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin Keski-Euroopassa näkyi paljon olevan ihmisillä tatuoituna lapsen nimi käsivarren sisäpuolelle. Saattoi olla hyvinkin isona vain se nimi siinä möllöttämässä. En ihan ymmärtänyt tämän muodin hienoutta.

Vierailija
4/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään sukulaisellani ei ole tatuointia. Kaveripiirissäkin vain parilla elämäm koululaisella.

t. mies 27v

Vierailija
5/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että yhtä usein miehellä on tatuointi. Pikemminkin niin että tatuoimaton ihminen on harvinaisempi. Minusta se on jopa extremempää ettei sitä tatskaa ole..

Vierailija
6/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mun tatuoinneilla on merkittävä tunnearvo, olen harkinnut niiden oton tarkkaan. Enkä oo koristanut koko vartaloa. Ongelma teille?

Vierailija
7/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:00"]

Tatuoinnilla on yleensä jokin tärkeä viesti tai tarkoitus. Se kulkee ikuisesti ihossa muistuttaen sinua jostakin asiasta. Esimerkiksi kuolleen koiran nimi jne. Minusta se on ainakin hienoa kun vielä vanhana paakkunakin katselen kättäni ja mieleeni tulee muisto jolloin otin tatuoinnin joka muistuttaa minua jostakin tärkeästä asiasta elämässäni.

[/quote]

Unohtuukohan se kuolleen koiran nimi jos sitä ei tatuoida käteen?

Itse en pysty keksimään mitään kuvaa/sanaa jota olisin valmis kantamaan kehossani koko loppuelämäni. Aika paljonhan noita tatuointeja poistetaan ja peitellään uudella tatuoinnilla, se mielestäni kertoo että kannattasi vähän enemmän miettiä ennen kuin toimii.

Vierailija
8/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää, että tatuointeja on todella monenlaisia? Eikö tuntuisi yhtään hassulta sanoa, että kaikki meikki näyttää rumalta, ja että kaikki kampaukset ovat rumia? Tatuointejakin on yhtä monenlaisia.

Itselläni on mielestäni todella kaunis tatuointi - erään sata vuotta sitten kuolleen suomalaisrunoilijan runo selässäni kauniilla käsialalla kirjoitettuna. Noilla sanoilla on kaunis merkitys, ja samalla runo on osa suomalaista kulttuuria ja historiaa ja kunnioitus arvostamani runoilijan työlle. Tuo mun tatuointi on niin pieni ja sievä, että aina naurattaa kun ihmiset puhuvat tatuoinneista ja ajattelevat jotain rumia käsivarsitribaaleja :D Eräs entinen äidinkielenopettajani sanoi aina, että "tatuoinnit ovat vangeille ja merimiehille!". Näytin hänelle tuon suomalaisrunoilijan työn selässäni ja kysyin, olenko kenties vanki vai merimies.

Tässä joitakin kuvia mielestäni todella kauniista tatuoinneista:
http://www.pinterest.com/pin/6333255701677601/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701605946/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701546299/
http://www.pinterest.com/pin/6333255700287606/
Mun mielestä noita tatuointeja vaan ei voi niputtaa samaan tramp stampien, englanninkielisten korulauseiden ja tribaalien kanssa. Ymmärrän hyvin ettei joku halua itselleen tatskaa, itsekään en pitkään halunnut, mutta miten esim. noita kuvia voi sanoa RUMIKSI? Jos se on paperilla niin hieno, mutta iholla RUMA. Missä logiikka?

Ja sitten vielä siihen tatuointien yleisyyteen... Noh. Mä itse näen tatuoinnit jo niin tavallisena asiana, ettei niiden yleisyys yllätä. Tai siis, se että ihmetellään tatuointien yleisyyttä tuntuu vähän samalta, kuin joku ihmettelisi, miksi niin moni nainen käyttää nykyään housuja. Ajat muuttuvat :) Jos ihminen haluaa ottaa tatuoinnin, pitäisikö se jättää tekemättä, "koska ne ovat jo niin yleisiä?" Mä en usko että tatuointien ottaminen on mikään ohimenevä muoti-ilmiö tai että niitä otettaisiin jotenkin ryhmänpaineesta: tatuoinnit vain ovat nyt yleistyneet, niitä ei enää oikein katsota pahalla (paitsi selvästikin täällä...) eikä se ole jonkun tietyn ikä- tai sosiaaliluokan juttu, joten kynnys tatuoinnin ottamiseen on matalampi.

Vierailija
9/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:43"]

Mun tatuoinnilla on ainakin merkitys. Avasin uuden sivun elämässäni ja tatuoin entisestä elämästäni kuvan itseeni muistuttamaan siitä, kuinka vahva oikeasti olinkaan ja että ei pidä antaa periksi. Oon ihan tavallinen nainen. Mulla on pari kissaa, asun kaksiossa, olen töissä pienessä yrityksessä ja saan ihan hyvää palkkaa. Harrastan liikuntaa ja oon valmistunut ammattiin hyvillä papereilla. En luokittelis itseäni mitenkään weeteeksi (infoksi vaan niille jotka aattelee tatuointeja olevan vaan roskaväellä, niin ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa)

[/quote]

sinusta tulee mieleen sellainen keski-ikäinen voimanainen, joka vetää kännit ja korkkarit kattoon ja huutaa täydessä seilissä sammaltaen, että olen niin VOIMAKASHHHH, VOIMAKASHHHHH..:DDDD

Vierailija
10/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tatuoinnilla on ainakin merkitys. Avasin uuden sivun elämässäni ja tatuoin entisestä elämästäni kuvan itseeni muistuttamaan siitä, kuinka vahva oikeasti olinkaan ja että ei pidä antaa periksi. Oon ihan tavallinen nainen. Mulla on pari kissaa, asun kaksiossa, olen töissä pienessä yrityksessä ja saan ihan hyvää palkkaa. Harrastan liikuntaa ja oon valmistunut ammattiin hyvillä papereilla. En luokittelis itseäni mitenkään weeteeksi (infoksi vaan niille jotka aattelee tatuointeja olevan vaan roskaväellä, niin ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa)

[/quote]

Hyvä ammatti yms ei merkitse sitä, etteikö olisi henkisesti wt. Ja se, että on köyhä ja työtön, ei merkitse sitä, että on wt. Henkinen kypsymättömyys ja lapsellisuus on pahempaa, kuin köyhyys. Tatuoinnit ovat yksi merkki juuri tästä henkisesti köyhyydestä ja kypsymättömyydestä

Vierailija
11/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Hyvä ammatti yms ei merkitse sitä, etteikö olisi henkisesti wt. Ja se, että on köyhä ja työtön, ei merkitse sitä, että on wt. Henkinen kypsymättömyys ja lapsellisuus on pahempaa, kuin köyhyys. Tatuoinnit ovat yksi merkki juuri tästä henkisesti köyhyydestä ja kypsymättömyydestä

[/quote]

Mielestäni ihmisten määrittely minkä tahansa yksittäisen ulkonäköpiirteen perusteella kertoo hyvin vahvasti henkisestä köyhyydestä ja kypsymättömyydestä. Tällainen ihminen myös usein kuvittelee olevansa jotenkin parempi ja arvokkaampi kuin arvostelemansa ihminen vain perustuen ulkoiseen ominaisuuteen.

Vierailija
12/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:21"]

Onko jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää, että tatuointeja on todella monenlaisia? Eikö tuntuisi yhtään hassulta sanoa, että kaikki meikki näyttää rumalta, ja että kaikki kampaukset ovat rumia? Tatuointejakin on yhtä monenlaisia.

Itselläni on mielestäni todella kaunis tatuointi - erään sata vuotta sitten kuolleen suomalaisrunoilijan runo selässäni kauniilla käsialalla kirjoitettuna. Noilla sanoilla on kaunis merkitys, ja samalla runo on osa suomalaista kulttuuria ja historiaa ja kunnioitus arvostamani runoilijan työlle. Tuo mun tatuointi on niin pieni ja sievä, että aina naurattaa kun ihmiset puhuvat tatuoinneista ja ajattelevat jotain rumia käsivarsitribaaleja :D Eräs entinen äidinkielenopettajani sanoi aina, että "tatuoinnit ovat vangeille ja merimiehille!". Näytin hänelle tuon suomalaisrunoilijan työn selässäni ja kysyin, olenko kenties vanki vai merimies.

Tässä joitakin kuvia mielestäni todella kauniista tatuoinneista:
http://www.pinterest.com/pin/6333255701677601/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701605946/
http://www.pinterest.com/pin/6333255701546299/
http://www.pinterest.com/pin/6333255700287606/
Mun mielestä noita tatuointeja vaan ei voi niputtaa samaan tramp stampien, englanninkielisten korulauseiden ja tribaalien kanssa. Ymmärrän hyvin ettei joku halua itselleen tatskaa, itsekään en pitkään halunnut, mutta miten esim. noita kuvia voi sanoa RUMIKSI? Jos se on paperilla niin hieno, mutta iholla RUMA. Missä logiikka?

Ja sitten vielä siihen tatuointien yleisyyteen... Noh. Mä itse näen tatuoinnit jo niin tavallisena asiana, ettei niiden yleisyys yllätä. Tai siis, se että ihmetellään tatuointien yleisyyttä tuntuu vähän samalta, kuin joku ihmettelisi, miksi niin moni nainen käyttää nykyään housuja. Ajat muuttuvat :) Jos ihminen haluaa ottaa tatuoinnin, pitäisikö se jättää tekemättä, "koska ne ovat jo niin yleisiä?" Mä en usko että tatuointien ottaminen on mikään ohimenevä muoti-ilmiö tai että niitä otettaisiin jotenkin ryhmänpaineesta: tatuoinnit vain ovat nyt yleistyneet, niitä ei enää oikein katsota pahalla (paitsi selvästikin täällä...) eikä se ole jonkun tietyn ikä- tai sosiaaliluokan juttu, joten kynnys tatuoinnin ottamiseen on matalampi.

[/quote]

Viimeisen linkin tatuointi oli kaunis ja kiva idea. Suurin osa tatuoinneista on kuitenkin ainakin minun silmiini todella typeriä ja/tai rumia. Toivottavasti todella merkitsevät kantajalleen sitäkin enemmän.

Vierailija
13/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi ilman tatuointeja. Ei ole tarkoitus ottaa.

Vierailija
14/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

[/quote]

Mielestäni ihmisten määrittely minkä tahansa yksittäisen ulkonäköpiirteen perusteella kertoo hyvin vahvasti henkisestä köyhyydestä ja kypsymättömyydestä. Tällainen ihminen myös usein kuvittelee olevansa jotenkin parempi ja arvokkaampi kuin arvostelemansa ihminen vain perustuen ulkoiseen ominaisuuteen.

[/quote]

Tatuointi ei ole ulkonäköpiirre, vaan se on lapsellisuuttaan itseensä hakkautettu tuherrus. Ihmisistä luodaan määrätynlainen kuva sen mukaan, miten he ilmentävät itseään. Jos ihmisellä on jokin vamma, häntä ei pelkän vamman vuoksi voi pitää typeränä. Mutta jos on hakkauttanut itseensä kiinalaisen ruokalistan, hänestä saa määrätynlaisen kuvan.

Vierailija
15/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tatuoinnin ottajista on niin tyhmiä ettei ne edes tiedä mistään "viesteistä" ja syvemmistä merkityksistä. "Joo, mä otin tän tatskan koska se kertoo taiteen syvällisyydestä tsyykkeessäni". Sitten ne menee tv:n tietovisaan jossa niitä kysytään, mikä on Ruotsin pääkaupunki, niin ne vastaa: Norja.

Vierailija
16/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raadollista ja surullista lukea näitä kirjoituksia. Sivukaupalla toisten naisten ulkonäön ja valintojen haukkumista ja arvostelua. Aivan kuin yhteiskunta, ja kenties myös miehet eivät jo pakottaisi meitä tarpeeksi ahtaaseen muottiin ja asettaisi meille paineita olla tietynlainen. Niin kauan kuin me naiset jatkamme tähän tyyliin, meillä ei ole mitään mahdollisuuksia saavuttaa kaikkea sitä mitä miehet. Kaksi sanontaa on totta, se että nainen on naiselle susi, ja että helvetissä on oma paikkansa naisille jotka eivät auta toisiaan.

Vierailija
17/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:39"]Tatskat on TODELLA RUMAT!!!!

Itseään kunnioittava nainen ei tatuoi itseään! Piste.
[/quote]
Olen lääkiksessä ja mulla tatuointi. Taidan siis kuuluu näihin huonoihin piireihin. Älkää vaan hyvät ihmiset minun kanssani olko. Tatuointi ja kaikki. Voikohan minun arviointikykyyn ollenkaan luottaa? Huihai!

Vierailija
18/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko tatuoinnissasi Bite me tai Cut you? Tyylikästä ja eleganttia.

Vierailija
19/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka riehaannutte muiden ihmisten tatuoinneista ja kerrotte miksi ne on otettu ja miksi ei olisi pitänyt, tiedättekö tatuointien historian? Kuinka niitä on ollut joka kulttuurissa koko ihmiskunnan olemassaolon ajan? Mikä merkitys niillä saattaa olla?

Joillekin tatuoinnilla voi ihan oikeasti olla syvä henkilökohtainen merkitys. Ja vaikka ei olisikaan niin miksi se sinua häiritsee?

Mikä se ongelma on?

Vierailija
20/101 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:21"]

[/quote]

sinusta tulee mieleen sellainen keski-ikäinen voimanainen, joka vetää kännit ja korkkarit kattoon ja huutaa täydessä seilissä sammaltaen, että olen niin VOIMAKASHHHH, VOIMAKASHHHHH..:DDDD

[/quote]No ei kyllä tule. Sinusta tulee tuollainen mielikuva, ilman tatuointia.