Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Kannattaa katsoa kuva niin asia selviää paremmin. Olen huono selittämään. Mutta yleensä siis hevosella on joko vain riimu tai suitset, mutta mikään ei estä, ettei riimua voi vähäksi aikaa pukea suitsien päälle. Vähän kuin laittaisi huivin päälle vielä hatun. 😊 -Isa
Vierailija kirjoitti:
En olekaan tajunnut tuota, että loukkaantumisen vuoksi ei voi hevosta kiinnittää ohjaimista, jotka menee kiinni kuolaimiin.
Voisikohan sitten, jos olisi kuolaimettomat ohjakset.
Ei kai mielellään niistäkään, koska ainakin jotku niistä aiheuttavat painetta hevosen turvan päälle, mihin voi tulla murtuma kun paine on äkillinen ja kova. Itse asiassa riimukaan ei saisi olla liian kestävä, koska hätätapauksessa senkin pitäisi antaa periksi. Siksi nahkainen riimu on parempi kuin nailonista tehty. Näin äiti tänään sanoi eli opin tämän itsekin vasta. -Isa
Vielä yksi tyhmä kysymys.
Mistä te sen riimun otitte esiin. Oliko se mukana satulakaukussa?
Ei meillä ollut riimuja eikä riimunaruja mukana. Ne olivat Katrin hevosten varusteita heidän tallistaan. Äiti kysyi joutaisiko sellaisia lainaan, kun kävi ilmi, että emme ole ihan heti palaamassa. En vain tule aina niin tarkkaan kirjoittaneeksi kaikkea. Mutta ei se mikään tyhmä kysymys ollut. :) -Isa
Olet yhtä lempeä kuin Amadeus. Kiitti, kun sanoit, ettei kysymykseni ollut tyhmä.
En tiedä kovinkaan paljon hevosista, mutta tätä ketjua seuraamalla oppii.
Onko mitään hevosuutisia?
Mitä perhoselle kuuluu?
Ei mitään muuta kuin että Hassen jalka vaikuttaa parantuneen tosi hyvin. Lauri laittoi päivityksen kun Hasse oli tänään tutkittu. Sillä saa jo ratsastaa, mutta ei vielä ravata eikä laukata. Mutta jatkossa voidaan vähitellen lisätä harjoitusta. Kiva kuulla, että se on toipunut vammasta! 🤗 -Isa
Mukavaa, että Hassen jalka parani. Ehkä voit ratsastaa sillä, jos äitisi ratsastaa Pacolla, kunnes Amadeus vihdoin löytyy.
En tiedä, en lukenut koko stooria läpi, onko tätä jo kysytty, mutta kuitenkin.
Kun hevonen valjastetaan, sille laitetaan kuolaimet suuhun. En voi olla ajattelematta, miltä ne mahtaa tuntua?! Etenkin jos ohjaksissa vetää, eikö tunnu, että suupielet repeää? Karmiva ajatuskin, ja tuskin tuntuu yhtään paremmalta?
Minua vähän pelottaa, että se jalka menee minun ratsastaessani uudestaan huonoksi. Ja vähän mietin sitäkin, että voiko semmoisessa tapauksessa käydä myös ratsastajalle ikävästi, siis jos se esimerkiksi kaatuu. Mutta menee kai ainakin kaksi kuukautta vielä, että sillä ylipäänsä voi ilman rajoituksia ratsastaa. Silloin on jo kylmä ja minua puistattaa pelkkä ajatuskin siitä, että Ama vielä kulkisi jossain omin päin irrallaan, kun on pakkastakin ja ruohoa ei enää ole syötäväksi -Isa
Toivottavasti ketju ei tuhoudu nyt kun se kahdentui. Siis 2 samaa ketjua nyt
Aloita sitten isabel uusi, jos niin käy
Sen Amadeuksen täytyy löytyä jostain!
Se hevosen emä pitäisi päästä testaamaan, osaako se lukea.
Älykkyys periytyy.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en lukenut koko stooria läpi, onko tätä jo kysytty, mutta kuitenkin.
Kun hevonen valjastetaan, sille laitetaan kuolaimet suuhun. En voi olla ajattelematta, miltä ne mahtaa tuntua?! Etenkin jos ohjaksissa vetää, eikö tunnu, että suupielet repeää? Karmiva ajatuskin, ja tuskin tuntuu yhtään paremmalta?
Amadeuksen pitäisi tietenkin vastata tähän eikä minun. Mutta nyt kun se on poissa, kysymykset kyllä taitavat unohtua tänne viestien paljouteen.
Ama kyllä joskus vastasi, ettei se erityisesti pidä kuolaimista ja suosisi itse sellaisia suitsia missä niitä ei ole. Ja Laurihan sitten hankkikin sellaiset. Niitä on kyllä käytettykin, mutta esimerkiksi itse olen vielä niin epävarma ratsastaja, että käytän perinteisiä suitsia, koska niillä on ehkä helpompi viestittää asioita hevosen suuntaan.
Ei ohjista tietenkään saa repiä, koska kyllä kuolaimet todella voivat tehdä vahinkoa hevosen suussa. Mutta jos niitä käyttää asiallisesti, eivät kuolaimet silloin ainakaan kivuliaat ole, korkeintaan ehkä pikkuisen epämukavat. Ama kuitenkin hyväksyy ne suuhunsa aina ilman isompaa suostuttelua (paitsi silloin kerran, mikä minua vieläkin hymyilyttää), joten kyllä se niihin on varmasti melko tottunut. Ja ratsastaessani yritän pitää jos en nyt ihan ohjia löysinä niin ainakin tuntuman hevosen suuhun pehmeänä. Silloin minulla on vaikutelma, että sekä hevonen että minä itse voimme molemmat nauttia ratsastamisesta. -Isa
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ketju ei tuhoudu nyt kun se kahdentui. Siis 2 samaa ketjua nyt
Aloita sitten isabel uusi, jos niin käy
Tarkoittaako kahdentuminen sitten sitä, että ketju on vaarassa hävitä? Toivottavasti ei häviä, koska tämä on kiva ketju ja on pysynyt aika asiallisenakin, sitä yhtä vaihetta lukuun ottamatta kun joku floodasi. Ja juuri viimeksi kun tarkistelin Aman sanomisia viime syksyltä, oli todella hyödyllistä, että ketju oli säilynyt kokonaisuudessaan.
Jos tämä sattuisi kuitenkin poistumaan, en tiedä kävisikö uudelle ketjulle yhtään sen paremmin? Mutta lupaan siinä tapauksessa yrittää, ellei sitten Lauri ehdi jo ensin. 😊
Olen huomannut, että jossain pitkissä ketjuissa käy niin, että yhtäkkiä onkin kaksi samaa ketjua tarjolla. Ei sitä siis kukaan tahallaan monista. En tiedä, mistä johtuu.
Sitten ne on pakko lukita tai poistaa. Esim superpitkälle ihan alkuaikojen koronaketjulle kävi niin.
Mutta laita sitten sellaisia sanoja otsikkoon, että löytyy haulla helposti. Ja pidä ketjua esillä.
Toivottavasti tälle ketjulle ei köy niin. Minusta tämä on vielä aika lyhyt ketju sellaiseksi, jolle noin käy, mutta se ehti jo kertaalleen kahdentua, mikä voi viitata siihen.
Hyvä juttu, jos sinä tai Lauri aloitatte sitten uuden.
Corona-virus on paljon huhuttua levittyneempi.
Tuo oli sen ketjun otsikko, jos joku haluaa mennä katsomaan, mitä sille tapahtui. Se jouduttiin monistumisen takia lukitsemaan.
Siinä viimeinen kirjoittaja sanoo, että ketjun otsikko on seitsemään kertaan esillä. Lisäksi katsoin, että siinä oli yli kahdeksantuhatta sivua.
Eli se monistui seitsemäksi ketjuksi ja siinä ketjussa oli yli 8000 sivua enne kuin se oli pakko lukita. Tämä mainio hevosketju monistus vain kerran ja sivuja on paljon vähemmän.
Toivottavasti tämä vielä toimii tällaisenaan. Tää on hauska seurata. Päivän piristys. Ystävällinen ketju.
Vierailija kirjoitti:
Se hevosen emä pitäisi päästä testaamaan, osaako se lukea.
Älykkyys periytyy.
Emme me ihmisetkään opi lukemaan jos ei joku opeta, joten pidän sitä aika epätodennäköisenä. Ama on kuullut tekstiä luettavan jostain mainoksista ääneen, eikö se niin mahtanut olla. Se on sitten oppinut yhdistämään kirjoitetut merkit ja äänteet, mutta hevoset harvoin elävät semmoisessa ympäristössä. Sen emäkin on ehkä katsellut vain luonnonmaisemaa, muita hevosia ja ihmisiä niin sillä ei välttämättä ole ollut edes edellytyksiä oppia. Eri asia olisi jos hevonen jo nuorena totutettaisiin kirjaimiin ja sanoihin sekä nähtynä että kuultuna. Mistä tietää mitä ne silloin voisivat oppia! Onhan ihan selvä, että ne oppivat paljon puhuttuja sanoja muutenkin. -Isa
Ai niin, siinä Aman omistajan häämatkaansa koskevassa kertomuksessa kävi ilmi sen tytön nimi, joka loukkaantui pudotessaan. Joku oli kiinnostunut siitä, oliko terapeuttini mainitsema nimi oikea. Tuli nyt vain mieleen tämä eli tytön nimihän oli Kirsten. Jos joku muistaa, mitä nimeä "näkijä" käytti niin laittakaa tänne. Siitä on niin pitkä aika, etten enää jaksa viestejä itse selata.
Mutta ehkei se ole tärkeää. Olen joka tapauksessa onnellinen, ettei kukaan enää yritä puuttua tekemisiini. Eikä minun tarvitse miettiä, kuka se joku on! Muutenkin tuntuu kuin olisi nyt kääntynyt elämässä ihan uusi sivu, koska minulla on asiat paremmin kuin pitkään aikaan. Kun vain vielä Amadeus nyt löydettäisiin tai se päättäisi itse palata, muuta en voi toivoa. Tämä ainoa murhe onkin sitten syvä ja suuri. Ei mene aamua, päivää eikä iltaa, etten ajattelisi missä Ama on. -Isa
En olekaan tajunnut tuota, että loukkaantumisen vuoksi ei voi hevosta kiinnittää ohjaimista, jotka menee kiinni kuolaimiin.
Voisikohan sitten, jos olisi kuolaimettomat ohjakset.