Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
4181/5068 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kanssa millään muista, mitä nimeä se näkijä käytti. Mutta tuskin olisi väärää nimeä laittanut, kun se on helppo tarkistaa.

Eli mistä se mahtoi tietää.

Oppi se amadeuskim kummallisesti lukemaan. Aivan samalla tavalla on saattanut sen emäkin oppia. Kyllä hevosille tekstejä ilmaantuu. Esim tienviittoja, joita ihmiset sanoo ääneen.

Vierailija
4182/5068 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kun on näin pitkään poissa. Alkaa jo epäilyttää, tuleeko se takaisin ollenkaan. Ja jos tulee, taisi olla viimeinen kesä sille saaressa? Ei voi luottaa enää kun karkasi vaikka väitti ettei lähde mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/5068 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Kukkakedot ruskettuneina kuivuudesta

Aina vaan pidemmät medennoutolennot. Kuulin Ihmisten puhuvat että harvinaisesti elokuussa näin kuuma olisi. Onko näin?

Sadetta kaivaten

Nokkosperhonen

Vierailija
4184/5068 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhoselle: Ylihuomenna ainakin Turussa sataa reippaasti.

Kyllä helteitä osuu elokuulle melko usein. Lämmintä on. Mitä perhoselle muuta kuuluu?

Vierailija
4185/5068 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se Amadeus mahtaa luuhata?

Vierailija
4186/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Isabel käynyt ratsastelemassa? Onko Amadeuksesta mitään uutta ilmennyt?Mullä hevosella Lauri ja Isabel nyt ratsastaa, kun Amadeus on karkuteillä?

Mites perhonen. Onkos nyt mukavaa, kun sataa. Mitä puuhailet, paitsi keräät mettä.

Vierailija
4187/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Vierailija
4188/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta settiä.

Vierailija
4189/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on palstan ihanin ketju.

Tähän saa osallistua kaikki. Ei ole mikään sisäpiirijuttu.

Vierailija
4190/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa vastaavat hevonen ja sen ystävät ja perhonen ovat aina ystävällisiä kaikille. Jaksavat vastata hankaliinkin kysymyksiin.

Tämä ketju on päivän piristys.

Vierailija
4191/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa Nokkosperhosen aika kuluu lennellessä. Ruokaa etsien. Joskus kokoonnumme kedolle parviin ja puhelemme kuulumisia. Heinäsirkankin siritystä kuuntelemme. Ihanat Ihmisten puutarhakukat ovat aina mieluisia. Nyt kukkii Kultapallot ja Syysleimut, Elokuunasterit. Rakastamme Pionia ja Syreeniä.

Keltasirkun toisetkin poikaset lennähtivät jo pesästä. Semmoista on emojen eromurhe.

Ja kuulkaas, vieläkään ei ole Ponihevosia näkynyt. Naapuriin on tulossa kyllä Ihmisvauva, näin emännän ja joo-o. Tiineenä on jo tukevasti.

Vierailija
4192/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkosperhonen: Eikös se keltasirkku sanonut, ettei aio tehdä toista poikuetta.

Mikä ihmeen kumma siinä on, ettei niitä poneja sitten tullutkaan niitylle.

Vai tulee ihmiselle lapsi. Uusi ihminen ihailemaan kauniita eläimiä.

Olen aina ihmetellyt, miksi perhoset ovat niin kauniita. Miten se hyödyttää teitä. Onko ne varoitusvärejä pedoille.

Vierailija
4193/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos Isabel käynyt ratsastelemassa? Onko Amadeuksesta mitään uutta ilmennyt?Mullä hevosella Lauri ja Isabel nyt ratsastaa, kun Amadeus on karkuteillä?

Mites perhonen. Onkos nyt mukavaa, kun sataa. Mitä puuhailet, paitsi keräät mettä.

Minulta jäi tämä viikonloppu talleilla väliin. Ringolla on joku tulehdus silmässä ja sillä ei tallinomistajan mukaan ollut suotavaa ratsastaa. Minä en ole niin kokenut, että voisin tai haluaisin ottaa minkä vain hevosen ratsastettavaksi, joten äiti lähti eilen ilman minua. Hän oli toistamiseen noussut Freesian selkään ja kuulemma ihastunut tammaan entistäkin enemmän. Hän oli puhunut sille kaikenlaista, ja kertonut myös Aman katoamisesta! Äiti on sillä tavalla hauska, että hän juttelee kaikille hevosille ikään kuin ne ymmärtäisivät mitä hän sanoo. Tai niin, mistä minä tiedän miten ne hänen sanomisensa tulkitsevat. Sitä minä usein mietin, että eikö hän Aman eleistä ja reaktioista joskus saattaisi päätellä, että se todella ymmärtää!

Amasta en ole kuullut mitään. Lauri ei ole paljon edes päivittänyt, mutta kai hän nyt kuitenkin olisi maininnut jos joku yhteydenotto olisi tullut. Olen edelleen huolissani, mutta jotenkin minulla on vahvistunut sellainen ihmeellinen tunne, että Ama kyllä vielä palaa. Että se joka tapauksessa haluaa palata. Varmasti siihen sekoittuu minun toiveeni, mutta välillä se tunne vain on todella selkeä. Kiva, että Nokkosperhonenkin on taas postaillut. Mitähän sille tapahtuu talven koittaessa? -Isa

Vierailija
4194/5068 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain kavionjäljet toimitsijoille. Niillä mahdollinen rikollinen menneisyytesti tarkistetaan. Sitten vain noudatat sääntöjä ja pidät hauskaa.

Vierailija
4195/5068 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel, kyllä luulisi, että se karannut hevonen joskus löytyy. Routa porsaan kotiin ajan, sanotaan.

Viimeistään syksyllä varmaan ilmestyy ihmisten ilmoille.

Tylsää, että et päässyt ratsastamaan.

Hyvä vaan, että äitisi puhuu hevosille. Ties vaikka olisi muitakin kuin Amadeus, jotka käsittävät.

Vierailija
4196/5068 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa! Viimeinkin Amadeuksesta saatiin lähes varma näköhavainto! Tänään iltapäivällä eräs mies oli soittanut Katrinalle ja kertonut nähneensä ilmoituksen kadonneesta hevosesta. Hän oli tosin tehnyt havainnon jo heinäkuun lopulla eli noin viikko Amadeuksen katoamisen jälkeen, mutta oli vasta tänään aamulla ajellessaan Mikkelin suunnalla kiinnittänyt huomiota yhteen kiinnittämistämme lapuista. Itse havaintopaikka sijaitsee Puumalan lähellä ja sieltä on matkaa katoamispaikalle yli 60 kilometriä.

Havainto tuntuu minusta luotettavalta. Mies oli ollut metsätöissä ja huoltaessaan sahaansa näköpiiriin oli aivan yhtäkkiä, kuin tyhjästä, ilmestynyt ruskea hevonen. Sillä oli ollut valkoista takajaloissa kuten Amadeuksella on, mutta ei mitään muuta selkeää tuntomerkkiä, eikä myöskään riimua. Rotua hän ei uskaltanut arvailla kun sanoi ettei tunne hyvin hevosia. Hän oli yrittänyt ottaa hevosesta kuvaa, mutta havaitsi kännykkänsä jääneen autoon. Hevonen ei ollut reagoinut mitenkään puheeseen eikä ollut jäänyt kehotuksesta paikoilleen. Se oli näyttäytynyt ehkä minuutin tai kahden ajan, kadonnut sitten metsään eikä näyttäytynyt enää.

Laitoin nyt tännekin tiedon kun viimeksi olitte sitä mieltä, että olin viivytellyt. Mutta toivoa on! Varmasti joku muukin on karkulaisen nähnyt. Vaan kahvitauko pidetty, taas takaisin töihin.

Lauri

Vierailija
4197/5068 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiäni ei julkaista...

...vasta hyväksynnän jälkeen.

En jaksa uudestaan naputella

Vierailija
4198/5068 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa, että hevonen on nähty. Tosin kauan aikaa sitten. Kummallista, miksei se reagoinut puheeseen.

Miksi mies ei ilmoittanut vapaana liikkuvasta hevosesta poliisille.

Joo, ärsyttävän hitaasti kerroit, kun se karkasi. Hyvä, että tämän tiedon sentään kerroit heti.

Vierailija
4199/5068 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellinen kirjoittaja ja lisään vietiin vielä nokkosperhoselle, että kirjoita uudelleen vaan.

Vierailija
4200/5068 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Amadeus on nähty. Tosin kauan sitten.

Oli aika turhauttavaa, kun kerroit katoamisesta silloin niin hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän