Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Vitsit, miten ihanaa, että edes joku on nähnyt Aman! Se oli eilisen paras asia ja uutinen vaikken tuoreeltaan ehtinytkään täällä vielä kommentoimaan. Nyt on aika varmaa, että se on itse lähtenyt eikä sitä ainakaan suoraan uhkaa mikään! Tietysti irrallaan kulkevalle hevoselle voi tapahtua mitä vain, mutta Ama varmaan haluaa ja osaa olla varovainen kun omin päin kulkee. Jos se tosiaan yrittää sinne Bosniaan asti niin välteltävää kyllä riittääkin.
Autotiet ovat kai isoin riski, mutta jos liikenteessä jotain olisi sattunut, siitä varmaan olisi kirjoitettu lehdissä. Ulkomaat on ehkä eri asia, mutta voisiko Ama tosiaan olla selvinnyt jonnekin Venäjälle tai vielä sieltäkin kauemmas!? Silloin voi olla etteivät uutiset enää tavoita meitä. Mutta oli se missä oli, toivon että joku osaava hevosten kanssa paljon tekemisissä oleva saa sen otettua kiinni. Ei auta muu kuin odotella sellaista tietoa. Sitten olisi vain ajan kysymys, koska saisimme Aman takaisin kotiin! -Isa
Kyllä se luonnosta huomaa, että on syksy. Sitten se palaa lähtöpaikkaansa tai hakee apua joltain heostilalta.
Onko luvattu kiinniotto palkkio tästä hevosesta?
Vaikea uskoa, että noin älykäs hevonen olisi oikeasti ollut halukas lähtemään Bosniaan.
On kai se nyt selvää, ettei sinne suin päin pysty menemään, jollei reittiä tunne.
Sinne ympäristöön, josta katosi, pitäisi laittaa vinkkejä amadeukselle.
Siis kirjoittaa jotain tauluja, joissa neuvotaan, mitä sen kannattaa tehdä.
Toki niin, ettei kukaan tajua, että neuvot on hevoselle.
Isabel oletko ratsastanut taas jollain hevosella.
Perhosenkin kuulumiset kiinnostaa.
No mitä, kai Isabel on hienona ratsastuspöivänä käynyt ratsailla?
Eikös Ringo olisi jo parantunut.
Olin eilen Ringon kanssa kyllä. Sen silmä oli jo tervehtynyt melkein kokonaan, mutta omistaja laittoi siihen vielä tippoja ennen kuin lähdimme. Silmä oli aiemmin rähminyt ja Ringo oli yrittänyt hangata sitä etujalkoihinsa, mutta nyt mitään sellaista ei enää ollut havaittavissa. Minulle tuli mieleen, että jos Amalle sattuisi karkumatkalla tulemaan vastaavia ikäviä oireita, niin mitä se tekisi? Kai se silloin hakeutuisi jonnekin ihmisten pariin ja antaisi ottaa itsensä kiinni, koska takuulla se tajuaisi saavansa sillä tavalla avun!
Meillä oli mukava kahden tunnin retki aamupäivällä. Olimme ottaneet äidin kanssa eväät mukaan ja hevosillekin oli herkkupaloiksi porkkanat, jotka ne saivat kun itse joimme kahvit ja söimme voileivät. Ratsastuksessa meni kaikki hienosti. Itse asiassa minusta tuntuu, että Ringon tai Amadeuksen kaltaisen ratsun kanssa voisin periaatteessa jo toimia itsenäisestikin, mutta siitä huolimatta en vielä halua niin tehdä. Pelkkä äidin tai jonkun muun kokeneen ratsastajan läsnäolo nimittäin rauhoittaa minua valtavasti, koska tiedän, että saisin apua ja neuvoja jos jotain yllättävää tapahtuisi. Yksin ollessani olisin jo valmiiksi epävarmempi ja hermoilisin, mikä sitten ehkä välittyisi hevosenkin käytökseen.
Se, etten kirjoittanut tänne eilen johtui kurjasta olostani. Nyt olen taas paremmin tasapainossa, mutta en ymmärrä miksi ajaudun kaikissa suhteissani ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen, jossa minuun kohdistuu ihmeellistä painostusta ja minun oletetaan toimivan jollakin tietyllä tavalla, vaikken itse sitä halua? Itse en sellaista toiselta vaadi ja mielestäni tulen kaikessa vastaan ainakin siinä missä kumppaninikin. Silti tulee aina riitaa. Surullista. -Isa
Mukavaa, kun pääsit taas ratsastamaan. Hauskaa lukea juttujasi. Matkaa, että ratsastaa Amadeuksen parhaalla kaverilla.
Onko tämä uusin miesihastuksesi osoittautunut huonoksi, voi sentään.
Amadeus varmaan huomaa säiden viilentävän ja hakeutuu jonnekin apua saamaan. Onhan sillä vuosien kokemus talvista jo.
Hevosilla (Paitsi ravihevosilla) on nykyään kissanpäivät.
Helppo elämä ihmisten lemmikkinä. Kyllä se Amadeus sieltä ihmisten ilmoille hakeutuu ajan mittaan. Tulee vilpoisaa ja se haluaa lämpöä, seuraa herkkuja ja palveluita.
Luin tätä vähän alusta ja lopusta. Mielenkiintoinen ketju. Ja kun tulin kohtaan, missä sen hevosen huomattiin karanneen niin tajusin, että mieheni kanssa me varmasti nähtiin se.
Oltiin miehen kanssa ennen koulujen alkua Itä-Suomessa sukulaisissa ja ehkä jossain Imatran lähellä tien yli säntäsi minusta irti oleva hevonen. Mieheni sanoi että se oli hirvi, mutta olen ihan varma, että hirvi se ei ollut vaan ruskea hevonen. Oli ihan varhainen aamu ja tie oli pieni soratie. Ihmettelin kyllä, miten siellä voi liikkua vapaana hevonen, mutta mikään luonnon eläinkään se ei voinut olla. Saattoiko se tosiaan olla tämä Amadeus?
Jopas jotakin, että joku on saattanut jopa nähdä sen!
Mikset ilmoittanut poliisille.
Haluan laittaa ylanuolia, mutta jostain syystä mulla ei nyt nuolet toimi.
Mukava keskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Luin tätä vähän alusta ja lopusta. Mielenkiintoinen ketju. Ja kun tulin kohtaan, missä sen hevosen huomattiin karanneen niin tajusin, että mieheni kanssa me varmasti nähtiin se.
Oltiin miehen kanssa ennen koulujen alkua Itä-Suomessa sukulaisissa ja ehkä jossain Imatran lähellä tien yli säntäsi minusta irti oleva hevonen. Mieheni sanoi että se oli hirvi, mutta olen ihan varma, että hirvi se ei ollut vaan ruskea hevonen. Oli ihan varhainen aamu ja tie oli pieni soratie. Ihmettelin kyllä, miten siellä voi liikkua vapaana hevonen, mutta mikään luonnon eläinkään se ei voinut olla. Saattoiko se tosiaan olla tämä Amadeus?
Ohhoh! Hyvinkin voi olla Amadeus! En ole pariin päivään taas käynyt, mutta oli ihana nähdä tämä viestisi ja saada pieni lisätodiste siitä, että Amalla on luultavasti asiat hyvin! Tai ehkä ei nyt hyvin, koska se on karussa, mutta ei nyt toisaalta aivan huonostikaan. Muistatko yhtään tarkemmin, mikä tuo päivä oli? Suuntahan vaikuttaa juuri sellaiselta, missä Aman voisi olettaa kulkeneen. -Isabel
Vierailija kirjoitti:
Jopas jotakin, että joku on saattanut jopa nähdä sen!
Mikset ilmoittanut poliisille.
Olin sitä mieltä, että olisikin pitänyt ilmoittaa, mutta mies sanoi että hirvistä ei tarvitse. Siinä oli se keskustelu. Kyläpaikassa kyllä mainitsin, mutta sielläkin meni väittelyksi. Nyt harmittaa etten vain pitänyt päätäni ja ilmoittanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Hyvinkin voi olla Amadeus! En ole pariin päivään taas käynyt, mutta oli ihana nähdä tämä viestisi ja saada pieni lisätodiste siitä, että Amalla on luultavasti asiat hyvin! Tai ehkä ei nyt hyvin, koska se on karussa, mutta ei nyt toisaalta aivan huonostikaan. Muistatko yhtään tarkemmin, mikä tuo päivä oli? Suuntahan vaikuttaa juuri sellaiselta, missä Aman voisi olettaa kulkeneen. -Isabel
3.8. oli se päivä. Keskiviikko.
Aika pitkään on kulunut sinunkin havainnostasi, kohta kuukausi. Siellähän on raja jo todella lähellä. Tietääkö joku, pääseekö sen ylitse eläimet ihan helposti. Vai onko piikkilankaa tms.? Nimittäin jos pääsee, niin alkaa olla ihan todennäköistä, että Ama on kulkenut ylitse siitä ja päätynyt ties minne. Se selittäisi sitäkin, että viimeaikaisia havaintoja ei ole tullut yhtään. Ja jos niin on, että Ama ei enää ole Suomessa, minua alkaa tosissaan pelottaa sen puolesta. Kun ajattelee, mikä nykytilanne itärajan takana on niin, siellä voi oikeasti tapahtua ihan mitä tahansa! Kunpa se nyt olisi tullut järkiinsä ja palannut ainakin Suomeen takaisin. Tai ollut niin fiksu, ettei ole edes ylittänyt rajaa. Mutta alan kyllä pelätä pahinta oikeasti. -Isa
Älä nyt. Ei se oikeasti voi millään olla niin pöhkö, että havittelee Bosniaan.
Ja jos on osannut lähteä olekaan suuntaan, niin se oätuntee kartan ja tajuaa, ettei ole lähelläkään. Ja ilmat on viilenneet.
Kai se takaisin tulee.
Jos se on jo ollut Bosniassa ja on jo paluureissulla.
Ei kai se niin epäreilu olisi, että noin vaan jättäisi ihmis- ja eläinystävänsä.
Sit sitä ei oo kukaan varastanut tai se on niiltä karannut.