Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
3661/5068 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Isabelista mitään. Itse asiassa tulin vilkaisemaan onko hän ollut aktiivinen täällä. Hänen viimeisin whatsapp- viestinsä on viime viikon tiistailta kun hän oli menossa ostoksille. Sen jälkeen ei mitään. Tiedän mihin hänen huolensa kuukausi sitten liittyivät, mutta en sitä, mitä nyt on tapahtunut. Hänen ystävänsä kuvaus kuulosti kyllä todella huolestuttavalta. Toivottavasti asiat ovat paremmin kuin mitä siitä saattoi päätellä.

L

Vierailija
3662/5068 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta Lauri. Eikö voi kysyä suoraan hänen ystävältään.

Tai sitten Amadeuksen omistajalta. Isabelin äiti on tietysti kertonut hänelle asiasta samalla, kun on peruuttanut ratsastuskäyntinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/5068 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo RK on minulle tuntematon. Amadeuksen omistajan näin viime keskiviikkona kun palasimme, mutta Isabelista ei ollut puhetta. Ei hän tai hänen äitinsä varmasti ole ilmoittaneet muuta kuin etteivät tule normaalina ajankohtana. L

Vierailija
3664/5068 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Perhostuttuni ovat aivan avuttomia. Tietoa tulvii kyllä, muttei Isabelista.

Olen niin harmissani. Omat kiireet ja Keltasirkunkin vie aikaa näin keväisin. Tää ketju on niin kiva. Ymmärrän muuten, mutta numerot ja abstraktiset käsitteet vaikeita.

Vierailija
3665/5068 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri, arveletko, että Isabelin aiempi harmitus liittyy nykytilanteeseen.

Pyydä ihmeessä Amadeuksen omistajaa kysymään isabelin äidiltä, mitä isabelille kuuluu.

Aika kummallinen tuo rk, kun ei viitsi kertoa suoraan, mistä on kyse. Lähettää vain vihjailevan viestin. Isabel kertoi tietysti tästä palstasta hänelle aivan tarkoituksella. Ideana kertoa tänne.

Hyvä perhonen, kun yrität vakoilla keltasirkun ja sitruunaperhosen kanssa. Tylsää, kun tulosta ei ole tullut.

Vierailija
3666/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Perhosserkkuni Vantaan lentokentällä kuuli pätkän keskustelua: "Iisa on niin rakastunut, lähti lemmenlomalle..."

Ei ehkä liity Isabeliin?

Ajattelin kuitenkin kertoa teille

Vierailija
3667/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nyt tylsää, kun kukaan ei tiedä.

Vierailija
3668/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhosserkun viesti ei varmaankaan liity tähän tapaukseen.

Vierailija
3669/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko tämän ketjun läpi, kun minua alkoi kiinnostamaan Isabelin kirjoitukset. Olen tiennyt, että hän opettelee ratsastamaan ja käy äitinsä kanssa tallilla ja hiljattain hän kertoi päivittävänsä kokemuksiaan tänne. Minulla kesti kauan etsiä kaikista hevosia ja ratsastusta koskevista keskusteluista tämä oikea. Kauan kesti lukeminenkin ja nyt olen kyllä täysin pihalla!

Tässähän on alun perin ikään kuin hevosen kirjoittamia viestejä, missä se vastaa kysymyksiin. Ja jossain vaiheessa Isabel alkaa kirjoittaa viestejä omalla nimellään. Mutta ei kai hän näitä hevosensa viestejä ole kirjoittanut? Tai hänen äitinsä? Kun ne tuntuvat sisältävän asioita, joita on tapahtunut aivan eri ihmisten seurassa? Onko osa jutuista aivan keksittyjä? Ja "hevosen" viimeinen viesti on sen jälkeen kun Isa oli jo poistunut täältä, joten sitä hän ei todellakaan voinut kirjoittaa. Tietääkö joku, miten tämä juttu menee? Tuntuu jotenkin aivan käsittämättömältä minulle.

Isan henkilökohtaisia asioita en edelleenkään viitsi tänne laittaa, mutta nyt näyttää jo hiukan valoisammalta. Tapasin hänet tänään ensimmäistä kertaa sen kammottavan tiistain jälkeen. En silti usko, että hän tallille aikoo lähteä vielä lähiaikoina. Terveisiä sinulle rakas Isa, jos tämän luet. Ja anteeksi uteliaisuuteni, mutta en halunnut tällä oudolla av-palstajutulla sinua vaivata. Voimia ja toipumista!

t.Roosa

Vierailija
3670/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa, jos luit ketjun läpi, niin miksi on epäselvää. Tai siis minulle jäi epäselväksi, mikä sinulle on epäselvää.

Hevonen, joka myöhemmin kertoo olevansa Amadeus, alkoi kirjoittaa tänne. Lauri antoi hänelle tablettia lainaan ja Lauri kirjoittaa itsekin.

Isabel myöhemmin tajusi tuntevansa Amadeuksen äitinsä ratsastusharrastuksen kautta ja silloin myös Isabel alkoi kirjoittaa tänne.

Kerro nyt ihmeessä, mitä Isabelille oikein on tapahtunut.

Vierailija
3671/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minulle on epäselvää, kuka ne hevosen näkökulmasta tapahtuneet jutut on kirjoittanut. Ei nyt ainakaan hevonen.

Isabel ei ollut millään tavalla syyllinen siihen mitä tapahtui. Sen voin hänet tuntien sanoa varmasti. Mutta kyllä joudutte odottamaan sitä, että hän itse kirjoittaa, mitä joutui kokemaan. Jos siis haluaa.

Roosa

Vierailija
3672/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonenhan hyvin seikkaperäisesti kertoi, miten hän on pystynyt kirjoittamaan tekstinsä.

Tässä on kirjoittanut siis hevonen, Lauri ja Isabel. Ja nyt hiljattain mukaan on tullut nokkosperhonen, joka ei tunne Hevosta.

Vierailija
3673/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin ärsyttävää, ettet sitten voi kertoa, mitä Isabelille tapahtui.

Siksihän hän tämän palstan sinulle neuvoi, että varmaankin halusi sinun kirjoittavan.

Jos olet hänen paras kaverinsa, mikset itsekin ala käydä siellä tallilla.

Vierailija
3674/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä idean ja se on ihan kekseliäs. Mutta aikuisten oikeasti hevoset eivät kirjoita tabletilla. Miksi Isakin on mukana näissä aivan kuin ne olisivat totta. En ymmärrä. Kysyn häneltä itseltään.

Vierailija
3675/5068 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen nyt kuitenkin on itse kirjoittanut tänne, miten se kirjoittaminen onnistuu. Hän myös kertoi, miten oppi.

Johan se on huomattu, että jopa sienirihmasto lähettää sanoja (joita tosin ihminen ei osaa vielä tulkita)

Eläimillä voi olla tuntemattomia kykyjä.

Vierailija
3676/5068 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin perhosserkkuni tunnistaa Roosan, kun heille tilannetta kuvailin.

Pesänrakennuskiireet pitää Keltasirkun kiireisenä, hän ei sukulaisineen ehdi tähän keissiin enää.

Ei raportoitavaa

Vierailija
3677/5068 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nokkosperhosen useampikin serkku tunnistaa Roosan, niin tietysti tunnistavat myös hänen parhaan kaverinsa Isabelin.

Kerro ihmeessä tilanteesta tarkemmin!

Vierailija
3678/5068 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhostuttujen mukaan eivät ymmärrä Roosan puhetta. On outo nuotti, murre tai jotain.

Isabelistä ei mitään havaintoja

Vierailija
3679/5068 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaa Roosaa, niin kohta Isabelin tilanne selviää.

Miten voi olla, ettei Roosan puhetta ymmärretä. Luulisi nyt paikkakuntalaisten perhosten ymmärtävän aivan ongelmitta sitäkin murretta ainakin osan.

Vierailija
3680/5068 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiä vaan Roosan kotiseudun perhosille. Kyllä ne ymmärtävät Roosan puhetta.