Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5066)

Vierailija
2941/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännittävä tuo Isabel-juttu.

Kerro sitten, jos saat lisää selville Peter-miehestä. (kännykkä korjasi koko ajan Petteriksi, siksi laitoin noin.) Jos se on varattu, osoita paheksuntaa. Aika epäilyttävää, kun hänellä on poika.

Vierailija
2942/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tallinne lähellä tallin omistajan taloa.

Onko siellä kameroita, että voi tarkkailla teitä talosta toisinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Pesonen on viime aikoina tehnyt?

Sillä työt lisääntyy, kun uusi talli valmistuu, Heh. Toivottavasti viihtyy silti edelleen teidän tallissanne tai jos sinne otetaan toinen kissa.

Vierailija
2944/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä maneesi on valtavan suuri!

Osaatko sanoa, miksi villieläimet eivät pelkää autossa olevia ihmisiä kuten käveleviä? Autolla pääsee lähemmäs. Onko sulle esim haju oleellinen siinä, että tajuat ihmisen läheisyyden?

Haistatko niityllä ollessasi läheisessä metsässä olevat hirvet ja ketut.

Miten oleellinen on havainnoinnissa haju?[/quote

Eläimet ovat varmaan oppineet tunnistamaan teidät sen perusteella miltä y l e e n s ä  näytätte. Kun he eivät ole juurikaan tottuneet näkemään metsässä autoja tai ainakaan ajattelemaan niitä vihollisinaan, pelkkä auto ei heistä tunnu pelottavalta. Ja ihmisen hahmo ei auton sisältä helposti erotu. Myöskään haju ei autosta tunnu ulos, ainakaan kovin voimakkaana.

Kyllä haju on minulle tärkeä osa havainnointia, mutta sen täytyy yhdistyä näköaistiin. Haju voi kulkeutua ilman mukana eri suuntiin ja siksi tarvitsen silmiä havaitsemaan missä hajun aiheuttaja on. Usein juuri ihan ensin huomaan jonkin poikkeavan hajun, mikä aiheuttaa sen että valpastun ja alan etsiä sen alkulähdettä katseellani. Jos näen jotakin pelottavaa tai epäilyttävää, varustaudun pakenemaan.

Vierailija
2945/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, hevosille luonnolliset asiat ovat luonnollisia.

Ihmiset itse tekevät luonnollisista asioista noloja.

Ohis. En ole hevonen.

Tämä on juuri niin kuin sanot, että meille asiat kuin asiat ovat luonnollisia. Oikeastaan minulla kesti aika kauan tajuta niinkin yksinkertainen sana kuin luonnollinen, mutta ymmärsin sen sitten tavallaan vastakohdan kautta.

Mahtaako tuon edellisen kirjoittaja viitata nololla esimerkiksi siihen, miten suhtaudutte alastomuuteen? Meidän maailmassamme ei tietenkään olisi ollut edes tarvetta koko sanalle, koska totta kai me olemme kaiket ajat alasti, jos ei nyt loimen käyttöä lasketa poikkeukseksi. Mutta te ihmisethän esiinnytte melkein aina vaatteet päällänne. En milloinkaan ole nähnyt ketään ihmistä kokonaan alasti jos ei tallinomistajan lapsia aivan pieninä lasketa mukaan. Ei siis kai ole ihmekään etten myöskään ymmärrä teidän lisääntymiseen liittyviä toimintatapojanne. Voisiko joku nähdä vaivaa ja selittää minulle miksi sukupuolisuuteen ja alastomuuteen liittyvät asiat ovat teidän maailmassanne niin salattuja? Miksi ne eivät ole teille yhtä luonnollisia kuin meille? Vai näyttäytyvätkö ne vain minulle monimutkaisina, koska olen eri lajia tai liian alkeellinen ajattelultani?

Vierailija
2946/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys hajuun: ärsyttääkö sinua koirat, joiden hajuste saat selville, että niille annetaan raakalihaa?

Muistuttavatko liikaa sutta ja kammoat?

En ole kovin lähellä koiria yleensä ja näen heitä muutenkin suhteellisen harvoin. Esimerkiksi isabelin pieni koira ei haissut yhtään raaalle lihalle eikä verelle. Ja vaikka osa koirista ehkä syökin lihaa raakana, he eivät varmasti joudu repimään sitä eivätkä työnnä päätään mihinkään ruhoon ja ala haista vereltä ja sisäelimiltä. Minä luulen, että teidän kumppaneinanne koirat ovat menettäneet niin paljon villiydestään ja kaikista tavoistaan, että he eivät siksi tunnu minusta edes vaarallisilta. Ja onhan heidän käyttäytymisensäkin aivan erilaista kuin susilla. Yllättävät tilanteet ovat tietysti sitten poikkeus säännöstä.

Vierailija
2947/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hevonen!

Luomiskertomuksen mukaan Aatami ja Eeva ovat ensimmäiset ihmiset ja söivät kielletystä puusta ja sitten alkoivat tajuta, että on noloa olla alasti. Jumala suuttui ja ajoi heidät pois hyvästä asuinpaikasta.

En tiedä, johtuuko tästä kristittyjen nolous alastomuuteen. Toisaalta osa ihmisistä tykkää olla alasti ja menevät sellaiselle hiekkarannalle, jossa on sovitusti lupa olla ilman vaatteita.

Ihmisillä alastomuus ja seksi on yleensä hyvin yksityistä. Eläimillä kuulo ja haju ovat oleellisia. Ihmisen aisteista tärkein on näkö. Ja vaatteilla peitetään, ettei kukaan näe. Sekava vastaus. Ei voi mitään.

Vierailija
2948/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei isabel! Minun piti jo aiemmin vastata sinulle, mutta noita kysymyksiäsi koskien asia taisi jo muutenkin tulla selväksi. Eli vuonohevosella tabletti oli mutta, en kyllä saanut täyttä varmuutta siitä, että hän ei sitä osaa käyttää, koska koko viikon aikana laitteessa ei ollut virtaa. Mutta eipä hän sitä hajallekaan saanut, onneksi!

Minä olen vähän lykännyt vastaamista viestiisi, koska tiedän sinun jotenkin tunnistaneen minut. Tänään minulle selvisi, miksi minut tunnistit, vaikka sinäkin halusit kai salata minulta nimesi ja sen kuka oikein olet. Mutta kerran aamu kuitenkin kutsui sinua nimeltä ja silloin minä kyllä ymmärsin. Eli laskin yhteen yksi ynnä yksi kuten te sanotte.

Mutta oli silti kivaa nähdä sinut ja oli hauskaa kun tulit äitisi kanssa minua katsomaan. Ehkä sinua hiukan kiusasi uteliaisuus, että näytänkö minä jotenkin erilaiselta? Mutta enpä minä taida näyttää, toivottavasti se ei tuntunut sinusta pettymykseltä. Olen aivan tavallinen hevonen mitä ulkonäköön tulee. Luulen että olisit myös mielelläsi halunnut olla hetken aikaa minun kanssani kaksin testataksesi että mitä minä ehkä ymmärrän. Mutta olet tavattoman fiksu kun et tehnyt mitään sellaista, mikä olisi herättänyt äitisi epäilykset. Tyydyit vain jäämään koirasi kanssa kävelylle sillä aikaa kun olimme maastoratsastamassa.

Koko sen ajan minä aika lailla jännitin. Nimittäin sitä aiotko äidillesi kertoa jotakin. Minä tiedän, että kiusaus tehdä niin oli ja on koko ajan suuri. Mutta arvostan todella paljon sitä, että olet osannut pitää salaisuuden omana tietonasi. Minun elämäni on aika monimutkaista jo nyt, mutta vielä hankalammaksi se muuttuu jos lisää ihmisiä saa minusta tietää. Jos vain suinkin sopii niin pidetään tieto meidän välisenämme. Kutsuisin sinut tänne ihan ratsastamaan, mutta kun on käynyt ilmi että et harrasta sitä niin se ei tietenkään käy niin vain päinsä. Mutta joskus ehkä voisit kysyä äidiltäsi, jos saisit nousta hetkeksi selkääni kun hän taluttaisi minua? Tiedä vaikka löytäisit itsellesi uuden harrastuksen! Vaikka oletkin jo teidän maailmassanne täysiikäinen, aloittaa voi koska tahansa!

Joka tapauksessa hyvää syksyn jatkoa ja kohta jo talveakin sinulle!

Terveisin se aamuinen heppa. Ihha-ha-haa!

Hei vain, Hevonen! :)

Tajusin tänään aamulla, että kun olin viestiini kirjoittanut nimeni ja äiti meni sen sitten sinun aikanasi sanomaan, niin paljastuin saman tien. En minä sinulta halunnut salata mitään, mutta ajattelin että sinulle olisi ehkä helpompaa kun et tietäisi ja joutuisi jännittämään. Siinä olit ihan oikeassa, että olin tosi utelias näkemään sinut. Enkä minä pettynyt yhtään, päinvastoin. Vaikka äiti ei ole onnistunut tartuttamaan harrastustaan minuun, tykkään kyllä hevosista ja minusta sinä olit aivan mahtavan upea ja kaunis hevonen. Se että osaat kirjoittaa ja ymmärrät puhetta tekee sinusta tietysti aivan erityisen. Ole huoleti, en minä paljasta salaisuuttasi kenellekään, en varmasti. Mutta jos se sinulle sopii, tulen kyllä mielelläni sinua toistekin katsomaan. Ja jos se äidinkin mielestä on ok, niin voin kyllä tulla selkääsikin jos vain pääsen sinne nousemaan. Mitään riskiä ei varmasti ole vaikken mitään osaakaan, koska minä kyllä luotan sinuun.

t. Isabel

P.S. Kiitos kun annoit silittää!

Vierailija
2949/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, hevosille luonnolliset asiat ovat luonnollisia.

Ihmiset itse tekevät luonnollisista asioista noloja.

Ohis. En ole hevonen.

Tämä on juuri niin kuin sanot, että meille asiat kuin asiat ovat luonnollisia. Oikeastaan minulla kesti aika kauan tajuta niinkin yksinkertainen sana kuin luonnollinen, mutta ymmärsin sen sitten tavallaan vastakohdan kautta.

Mahtaako tuon edellisen kirjoittaja viitata nololla esimerkiksi siihen, miten suhtaudutte alastomuuteen? Meidän maailmassamme ei tietenkään olisi ollut edes tarvetta koko sanalle, koska totta kai me olemme kaiket ajat alasti, jos ei nyt loimen käyttöä lasketa poikkeukseksi. Mutta te ihmisethän esiinnytte melkein aina vaatteet päällänne. En milloinkaan ole nähnyt ketään ihmistä kokonaan alasti jos ei tallinomistajan lapsia aivan pieninä lasketa mukaan. Ei siis kai ole ihmekään etten myöskään ymmärrä teidän lisääntymiseen liittyviä toimintatapojanne. Voisiko joku nähdä vaivaa ja selittää minulle miksi sukupuolisuuteen ja alastomuuteen liittyvät asiat ovat teidän maailmassanne niin salattuja? Miksi ne eivät ole teille yhtä luonnollisia kuin meille? Vai näyttäytyvätkö ne vain minulle monimutkaisina, koska olen eri lajia tai liian alkeellinen ajattelultani?

Eihän teistäkään näe.

Sinä vedät pissaletkusi vatsasi sisään niin, ettei siitä ole mitään näkyvillä. Tyttöhevosilla on häntä suojana, eikä heillä näy maitovälineitä kuin ihan tiineyden loppumetreillä ja varsan ollessa alla.

Meillä on näkyvämmät jutut, enemmän peitettävää ja koska meillä ei ole turkkia, me palelemme ilman vaatteita.

Vierailija
2950/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköön liittyen: olisitko nuorena poikana tahtonut tallin kuumimman tamman kuvan pilttuusi seinälle? Olisiko se stimuloinut sinua?

Vierailija
2951/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hevonen!

Luomiskertomuksen mukaan Aatami ja Eeva ovat ensimmäiset ihmiset ja söivät kielletystä puusta ja sitten alkoivat tajuta, että on noloa olla alasti. Jumala suuttui ja ajoi heidät pois hyvästä asuinpaikasta.

En tiedä, johtuuko tästä kristittyjen nolous alastomuuteen. Toisaalta osa ihmisistä tykkää olla alasti ja menevät sellaiselle hiekkarannalle, jossa on sovitusti lupa olla ilman vaatteita.

Ihmisillä alastomuus ja seksi on yleensä hyvin yksityistä. Eläimillä kuulo ja haju ovat oleellisia. Ihmisen aisteista tärkein on näkö. Ja vaatteilla peitetään, ettei kukaan näe. Sekava vastaus. Ei voi mitään.

Kiitos! Vastauksesi oli takuulla hyvä, mutta kuten epäilinkin, minulla on varmasti vaikeuksia hahmottaa kaikkea tähän asiaan liittyvää. Voi olla ihan hyväkin, etten ymmärrä, muuten kai minäkin saattaisin syödä jostakin vääränlaisesta puusta ja alkaa sekoittaa päätäni sellaisilla asioilla, joita ilman sen on helpompi minua palvella!

Vierailija
2952/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teistäkään näe.

Sinä vedät pissaletkusi vatsasi sisään niin, ettei siitä ole mitään näkyvillä. Tyttöhevosilla on häntä suojana, eikä heillä näy maitovälineitä kuin ihan tiineyden loppumetreillä ja varsan ollessa alla.

Meillä on näkyvämmät jutut, enemmän peitettävää ja koska meillä ei ole turkkia, me palelemme ilman vaatteita.

Olet ehkä oikeassa, tai sinä sen ainakin tiedät paremmin, koska tunnet sekä oman lajisi että minun. Mutta ei minunkaan pissaletkuni, kuten sitä kutsuit, aina tupessaan ole vaan joskus ihan iloisesti esillä. En kiinnitä siihen itse mitään huomiota, mutta heti kun joku teistä kävelee ohi ja huomaa niin minäkin saan asiasta sitä kautta kuulla. Ehkä tallin henkilökunta nyt on toisinaan poikkeus, mutta muut kyllä kiinnittävät huomiota ja joko nauravat tai katsovat jotenkin paheksuen pois päin. Sitä paitsi meidän on käytännössä aina tehtävä lisääntymisjutut teidän nähtenne. Ei se meitä haittaa, mutta kun sanoit ettei meiltäkään mitään näy niin se ei ihan pidä kuitenkaan paikkansa.

Vierailija
2953/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköön liittyen: olisitko nuorena poikana tahtonut tallin kuumimman tamman kuvan pilttuusi seinälle? Olisiko se stimuloinut sinua?

Ilman tamman ääntä ja tuoksua ja eleitä pelkkä kuva ei olisi kyllä merkinnyt minulle mitään. Ymmärrän nyt, että te olette meihin verrattuna tässä asiassa vielä enemmän erilaisia kuin monessa muussa. Mutta se tekee tästä palstalla käymisestä todella mielenkiintoista!

Vierailija
2954/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ne toiset hevoset saa kiinnostumaan hevosen tekotakapäästä?

Vierailija
2955/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö tallinne mitään jouluajelutuksia reellä tms erityistä joulukuussa tms?

Oletko koskaan vetänyt rekeä.

Monessa joululaulussa lauletaan reellä matkustamisesta. Esim rekiretki ja kello löi jo viisi.

Minua ei ole koskaan valjastettu reen eteen. Se on tallissamme vain suomenhevosten töitä, kun heitä pidetään varmaan ulkonäkönsä takia perinteisempinä ja sopivampina jouluajeluihin. Tiedän silti niitä aiheeseen liittyviä lauluja. Yhdessä lauletaan kulkusista, mutta onkohan se juuri tuo mainitsemasi rekiretki vai ihan oma laulunsa.

Vierailija
2956/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa jännittävä tuo Isabel-juttu.

Kerro sitten, jos saat lisää selville Peter-miehestä. (kännykkä korjasi koko ajan Petteriksi, siksi laitoin noin.) Jos se on varattu, osoita paheksuntaa. Aika epäilyttävää, kun hänellä on poika.

No minä huoahdin helpotuksesta kun Isabel osoittautui noin ihanaksi ja luotettavaksi. Mutta toisaalta, miksi hän olisikaan ihan erilainen kuin aamu, josta myös paljon pidän. Ettekös te joskus sano, ettei omena putoa kauas puusta!

Yritän nyt olla korvat höröllä Peterin luona. Toivottavasti hän ja omistajani puhuvat jotakin tärkeää meidänkin aikanamme ja tarkoitan nyt siis andalusialaista ja minua. Jos he taas sulkeutuvat mökkiin, en välttämättä tule yhtään viisaammaksi.

Vierailija
2957/5066 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kerran eläintarhassa norsun pissaletkun.

Se oli aika paljon isompi kuin hevosen!

On se norsukin aika paljon isompi.

Vierailija
2958/5066 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tallinne lähellä tallin omistajan taloa.

Onko siellä kameroita, että voi tarkkailla teitä talosta toisinaan.

Tallinomistajan talo näkyy heti kun menen tallin pääovesta ulos. En ole tullut edes ajatelleeksi, että joku voisi nähdä mitä teemme tallissa jos ei itse ole täällä katsomassa. Mutta jos ymmärsin oikein niin joku kamera voisi kuvata meitä koko ajan ja se mitä tapahtuu näkyisi ihan muualla? Ja totta kai, onhan täällä laitteellanikin liikkuvaa kuvaa ja joku sitä liitti tänne palstallekin!

Sain juuri yhden huolenaiheen lisää. Sellaisesta kamerastahan näkyisi heti, mitä minä teen tämän tabletin kanssa. Kun kukaan ei ole vielä omistajaani lukuun ottamatta osoittanut mielenkiintoa tätä harrastustani kohtaan niin ehkä kameraa ei ainakaan vielä tallissa ole. Mutta mistä minä tiedän, jos tänne asennetaan sellainen? Onko se niin iso että huomaan sen?

Vierailija
2959/5066 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Pesonen on viime aikoina tehnyt?

Sillä työt lisääntyy, kun uusi talli valmistuu, Heh. Toivottavasti viihtyy silti edelleen teidän tallissanne tai jos sinne otetaan toinen kissa.

Pesonen sai etutassuunsa jonkun tulehduksen ja oli lääkärissäkin sen takia. En tiedä tehtiinkö tassulle siellä jotakin, mutta hän vietti ainakin viikon sisällä parantelemassa vaivaa. Se oli silloin kun laurikin oli poissa. Jotakin lääkettä tassuun ainakin siveltiin, koska se tuoksui oudolta kun hän lopulta taas tuli talliin käymään. Nyt hän näyttäisi olevan ihan kunnossa ja saaliiden pyydystäminenkin näköjään onnistuu koska pilttuussani oli aamulla puolikas hiiri. Pesonen tietää etten oikein tykkää raadoista eikä tuo niitä ihan viereeni. Hyvä niin.

Vierailija
2960/5066 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ne toiset hevoset saa kiinnostumaan hevosen tekotakapäästä?

En ole ollut sellaista näkemässä. Mutta olen kuullut, että ori voidaan saada kiinnostumaan astumisesta oikean kiimassa olevan tamman avulla ja sitten kun se on halukas, tamma siirretään syrjään ja ori ohjataan tekohevosen eli pukin päälle. Houkutteena voidaan käyttää myös pukkiin kiinitettävää häntää ja kiimassa olevan tamman virtsaa, jotka lisäävät orin mielenkiintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi