Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5065)
Pokka pitää-ohjelmassa Hyacinth oli hevosen selässä ja käski miestään lyödä lujaa hevosen takalonkkaan. Mies löi ja hevonen lähti valtavan nopeaan laukkaan.
Mitä sinä tekisit, jos ratasataja läpsäyttäisi voimalla takalonkkaasi?
Syntyykö jollekin talliinne hevosista joskus varsoja?
Mitä tekisit varsan kanssa? Miten suhtautuisit varsaan?
Näin lämpiminä iltoina minun annetaan olla myöhään ulkona. Mutta nyt tallin ovilla näkyy liikettä.
Hierotaanko lihaksiasi joskus? Olisiko se tarpeen?
Eikö selkäsi tule koskaan kipeäksi?
Vierailija kirjoitti:
Näin lämpiminä iltoina minun annetaan olla myöhään ulkona. Mutta nyt tallin ovilla näkyy liikettä.
Mitä siellä tehdään? Onko sinulla se netti laite mukan ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kokeiltu ratsastaa ilman satulaa?
Mitä ajattelet, jos joku yrittäisi intiaanien tyyliin?
Tallinomistajan pienet lapset nostetaan joskus selkääni ja he saavat koettaa ratsastaa jonkun taluttaessa minua. Silloin minulla ei välttämättä ole satulaa selässäni, mutta muuten kyllä. En minä sitä edes tarvitsisi, mutta olen ymmärtänyt että teille se on miellyttävämpää kuin pyöreän selkäni päällä.
Jos intiaanit kerran ratsastivat ilman niin tervetuloa muutkin vain koettamaan! Tuntuma ratsaillaolijaan on parempi, joten mahtaisiko jopa väärinymmärryksiä tulla vähemmän.
Eikö satula auta jakamaan ratsastajan paino laajemmalle selkärankaasi pitkin.
Eikö kuorma olisi oistemäisempi ilman. Voisiko tulla joku ongelma nikamaan?
Hevosenjauheliha on hyvää ja halvempaa kuin naudan vastaava.
Ostan aina kun tarjolla.
Minusta elämäsi kuulostaa oikein mukavalta!
Vain 3 tuntia työtä päivässä paitsi keskiviikkoisin ja viikonloppuisin saattaa olla pidempään omiatajasi kanssa.
Saat herkkuja ja 4 ateriaa päivässä.
Lisäksi sulla on siellä kavereita seurana.
Oih, täällähän on ihan Misty vastaa -tunnelma. Tiedätkö tämän Uma Aaltosen kirjoittaman kirjan nuorille? Olikohan mukana joku lehtipalstakin. Julkaistu joskus 80/90 luvun taitteessa. Viisaita kertoivat hevoset jo silloin. Ja niin itketti kun kirjan lopussa Misty kuoli ja kissa meni sen viereen sanomaan hyvästit. Melkein tulee itku vieläkin.
Millainen on tänään päiväsi omistajasi kanssa?
Tuleeko tapaamaan sinua, vaikka on sateista tänään?
Kuinka usein käyt eläinlääkärillä vai tuleekos hän luoksesi?
Mitä silloin yleensä tehdään?
Osaatko jotenkin pyytää hoitajiltasi jotain.
Esim että haluat vettä tai haluat loimen tai kärpäsverkon tai ruokaa tms?
VierailijaMitä sinä tekisit, jos ratasataja läpsäyttäisi voimalla takalonkkaasi?[/quote kirjoitti:
MII-HA-HAA-TOOOO!!
Oletko joskus kieltäytynyt jostain, mitä omistajasi tai hoitajasi haluaa sinun tekevän. Siis täysin jääräpäisesti.
Miten siitä selvittiin. Jätettiinkö tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, jos sulla on jokin vaiva. Vaikka hammassärky. Miten omistaja tietää, mikä vaivaa?
Ihmiset tuntuvat olevan hyvin perillä vaivoistani eikä minun usein tarvitse tehdä mitään erityistä osoittaakseni jonkun olevan huonosti. Jos jalkaani sattuu, he kyllä huomaavat minun aristavan sitä tai jos vaikka suitset ovat huonosti, he huomaavat sen pääni rauhattomista liikkeistä. Omistajani taitaa nähdä kivun jo yksin silmistäni, sillä hän usein ottaa asian puheeksi silloin kun tosiaan joku minua vaivaa.
Minulla on melko korkea kipukynnys, joten ihan pienistä en edes valita, kuten hammasjutuista. Lääkäri tarkistaa ne säännöllisesti ja silloin ongelmat tulevat esiin.myönnäm että taidan olla vähän epäluuloinenkin lääkärin suhteen vaikka useammin käynnit ovatkin tuottaneet helpotusta kuin vastenmielisiä toimenpiteitä
Vierailija kirjoitti:
Onko teille hevosille järjestetty mitään extraa jouluisin. Siis sellaista, mistä te itse pitäisitte?
Tallia usein koristellaan havuilla, mistä pidän koska silloin kesken talven tulee sisään ihana metsän tuoksu. Muuta erityistä ei minulle järjestetä ja vaikkapa ruokailuni pidetään aivan samanlaisena kuin muulloinkin. Pieni salaisuuteni omistajani kesken ovat saamani muutama piparkakkua joulun aikaan, salaisuus siksi että ne ovat vain minulle.
Suomenhevosystäväni kestävät paremmin kylmää ja he pääsevät jouluisin vetämään rekeä jos vain lunta on riittävästi. Valjaisiin kiinnitettävät kulkuset pitävät kivaa ääntä mutta voi kyllä olla etten haluaisi itse kuunnella sitä koko ajelun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla hyvät välit toisiin hevosiin tallissa vai yrittääkö joku siellä pomottaa?
Miten hoidatte riitanne, jos joskus sellaista tulee.
Meille tulee riitaa hyvin vähän. Meitä on minun lisäkseni kaksi ruunaa ja kaksi tammaa eli sitä orien ihastumisjuttua ja siitä seuraavia tappeluita ei meidän kesken ole. Joskus on tietysti pientä kinaa mutta ne ovat yleensä hetkessä ohi. Kiistelijät saattavat nousta takajaloille ja vähän uhitella mutta yleensä toinen siinä kohtaa jo väistyy ja antaa tilaa. Saa nähdä miten jatkossa käy kun olen ymmärtänyt että meille tulee lähiaikoina uusi hevonen, friisiläishevonen. Toivon että se ei ole ainakaan ori.
Vierailija kirjoitti:
Eikö satula auta jakamaan ratsastajan paino laajemmalle selkärankaasi pitkin.
Eikö kuorma olisi oistemäisempi ilman. Voisiko tulla joku ongelma nikamaan?
Kyllä satula jakaa painoa ja pidän sitä ihan mielelläni. Ainoastaan satulavyö joka kulkee vatsani alta on vähän harmittava.
Paljaassa selässä istuessakaan ratsastajan paino ei tunnu juurikaan selkärangassani, koska jalat ovat sivuilla jakamassa painoa ja takamuksenne on taas pehmeä. Jos joku hyvin painava istuisi paljaassa selässä, se voisi jo tuntua kurjemmalta.
Tallinomistajan pienet lapset nostetaan joskus selkääni ja he saavat koettaa ratsastaa jonkun taluttaessa minua. Silloin minulla ei välttämättä ole satulaa selässäni, mutta muuten kyllä. En minä sitä edes tarvitsisi, mutta olen ymmärtänyt että teille se on miellyttävämpää kuin pyöreän selkäni päällä.
Jos intiaanit kerran ratsastivat ilman niin tervetuloa muutkin vain koettamaan! Tuntuma ratsaillaolijaan on parempi, joten mahtaisiko jopa väärinymmärryksiä tulla vähemmän.