Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
161/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut (taisi olla ylen sivuilta hiljattain, en ole varma) , että laamoja käytetään laumanvahteina. Hyväksyvät laumakseen muitakin eläimiä, kuten lampaita. Vihaavat koira eläimiä luonnostaan ja uroslaamoilla on 6 taisteluhammasta, joilla pystyy rökittämään susia.

Olisiko mukavaa, jos teidän talliinne hankittaisiin pari laamaa, niin ne sitten vahtisivat teitä niityllä?

Vierailija
162/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko kavioiden vuoleminen vai onko se niin kuin ihmisen kynsien leikkaus?

Se ei satu yhtään. Aluksi oli vaikeutta tottua siihen että jalkaa täytyy pitää paikoillaan, mutta kun tietää ettei ole mitään pelättävää niin ei siinä ole mitään. Kengityksen jälkeen kävely tuntuu aina varmemmaltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut Nummelan Ponitalli -sarjaa tai muita hevoskirjasarjoja?

Iihh-ahh! Niin pitkälle ei olla vielä päästy!

Tällä kynällä voisin saada ehkä sivujakin käännettyä. Eli jos Lauri jonkun kirjan talliini tuo niin lupaan yrittää!

Vierailija
164/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallimestari kirjoitti:

Ei tietenkään ellet saa tikkuja kieleesi.Pidätkö kuolaimista ja  onko sukulaisissasi sodankäyneitä?-Entäpä se pesupuoli sekä  piehtarointi?

Tästä kynästäkö tikkuja? Olen varovainen ja oikeastaan pidän tätä etupäässä huulieni avulla.

Piehtaroin aina kun mahdollista lumessa ja ruohossa. Minua ei pestä kuin noin kerran vuodessa, helteellä toki joskus viilennetään vesusuihkulla tai uittamalla.

Tulen suvusta, jossa on yksinomaan ratsuhevosia. Varmasti kaukaiset esivanhempani ovat sotineetkin.

Kirjoitin kuolaimista jo tuolla aiemmin. En ymmärrä miten niistä voisi pitää, mutta annan sovulla laittaa ne suuhuni koska tiedän pääseväni niistä taas illalla eroon.

Vierailija
165/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkän matkan jaksaisit vetää kärryjä, joissa on vaikka 4 ihmistä?

Jaksaisitko Turusta Tampereelle yhtenä päivänä?

Vierailija
166/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut ikääsi ja millainen vanhuutesi tulee olemaan?

Vierailija
167/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö lantaasi lannoitteena?

Minne se viedään?

Vierailija
168/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallimestari kirjoitti:

Entäpä kaviokuumeen aikana?-Pitäisikö näppäimistö tällöin olla jäinen sekä pehmustettu?-Oletko koskaan ollut poissa töistä pää-taikka räkätaudin takia?

Minulla ei onneksi ole koskaan ollut kaviokuumetta. Toivottavasti ei tulekaan, sillä se voisi jättää jalkoihini pysyviä vaurioita.

En ole ollut myöskään räkätaudissa. Se tuntuu viime päivien tuntiratsastajien niiskutuksesta päätellen olevan teillä yleisempää. Ähky on se minun ongelmani, mutta ruokintani ja juomaveteni kanssa ollaan ryhdytty hyvin huolellisiksi jottei sitä enää tulisi. Onneksi niin sillä ähkyn aiheuttama kipu ja turvotus on aivan kauheaa.

Vierailija
169/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kai on annettu hevosille sokeria

Annetaanko sulle

Vierailija
170/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallimestari kirjoitti:

Entäpä kaviokuumeen aikana?-Pitäisikö näppäimistö tällöin olla jäinen sekä pehmustettu?-Oletko koskaan ollut poissa töistä pää-taikka räkätaudin takia?

Minulla ei onneksi ole koskaan ollut kaviokuumetta. Toivottavasti ei tulekaan, sillä se voisi jättää jalkoihini pysyviä vaurioita.

En ole ollut myöskään räkätaudissa. Se tuntuu viime päivien tuntiratsastajien niiskutuksesta päätellen olevan teillä yleisempää. Ähky on se minun ongelmani, mutta ruokintani ja juomaveteni kanssa ollaan ryhdytty hyvin huolellisiksi jottei sitä enää tulisi. Onneksi niin sillä ähkyn aiheuttama kipu ja turvotus on aivan kauheaa.

Miksi ähky tulee. Voiko villihevoset saada Ähkyn?

Vierailija
171/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmisen tekemästä paijauksesta pidät eniten.

Taputuksesta kaulaan? Pään silityksestä? Kaulan rapsutuksesta?

Vierailija
172/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan jälkeen, kun hevosia palautettiin, niin niitä jätettiin asemille ja löysivät koteihinsa.

Mahtaisitko sinä löytää? Et kai, kun sua kuljetetaan vain autossa.

Vierailija
173/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin ihmisenä joskus nuuskutan nenällä hevosta. Hevonen tuoksuu hyvälle ja rentouttaa minua kun lähellä olla.

Vierailija
174/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lykkäsin tätä eteenpäin koska aihe on niin vaikea. Olen nyt kahdeksanvuotias. Meidän rotumme tavallinen ikä on ehkä 15 tai 20 vuotta mutta eräistä jutuista olen päätellyt että meillä voidaan jotenkin muuttaa sitä aikaa jolloin elämä loppuu. Siis jos jalkoihimme tulee ongelmia tai muuta ettemme voi enää tehdä työtä niin silloin sitten. En halua ehkä miettiä tätä enempää, anteeksi vain.

Vierailija
175/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin ihmisenä joskus nuuskutan nenällä hevosta. Hevonen tuoksuu hyvälle ja rentouttaa minua kun lähellä olla.

Kiitos sinulle, oli ihanan kaunis ja lohdullinen viesti tuon vaikean aiheen jälkeen. Rakastan myös kuulla että joku ihminen pitää tuoksustani ja sinä sanoit niin. Kiitos kovasti.

Vierailija
176/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykkäsin tätä eteenpäin koska aihe on niin vaikea. Olen nyt kahdeksanvuotias. Meidän rotumme tavallinen ikä on ehkä 15 tai 20 vuotta mutta eräistä jutuista olen päätellyt että meillä voidaan jotenkin muuttaa sitä aikaa jolloin elämä loppuu. Siis jos jalkoihimme tulee ongelmia tai muuta ettemme voi enää tehdä työtä niin silloin sitten. En halua ehkä miettiä tätä enempää, anteeksi vain.

Juu, anteeksi, jos järkytin. Olen luullut, että työeläimille olisi myös jonkinlaisia vanhuuden lepopaikkoja lemmikkeinä, mutta ne kai ei ole kovin yleisiä sitten.

Jatkakaa mukavammilla aiheilla toki.

Vierailija
177/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on sinun ja tallikissan kohtaaminen yleensä?

Vierailija
178/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla koskaan kokonaisia vapaapäiviä?

Entä montako tunti työskentelet maksimissaan päivässä.

Vierailija
179/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kokeiltu ratsastaa ilman satulaa?

Mitä ajattelet, jos joku yrittäisi intiaanien tyyliin?

Vierailija
180/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut (taisi olla ylen sivuilta hiljattain, en ole varma) , että laamoja käytetään laumanvahteina. Hyväksyvät laumakseen muitakin eläimiä, kuten lampaita. Vihaavat koira eläimiä luonnostaan ja uroslaamoilla on 6 taisteluhammasta, joilla pystyy rökittämään susia.

Olisiko mukavaa, jos teidän talliinne hankittaisiin pari laamaa, niin ne sitten vahtisivat teitä niityllä?

Kiva ajatus! En ole koskaan nähnyt laamoja, mutta ne kuulostavat erikoisilta eläimiltä! Kyllä lisävahdit olisivat hyvä juttu, mutta minusta tuntuu etten kyllä koskaan voisi täysin luottaa siihen että joku muu tarkkailee vaaroja. Mutta jos ne tosiaan voisivat saada suden luikkimaan karkuun niin totta kai toivottaisin laamat tervetulleiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi