Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
241/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttavapiirissäsi muita eläimiä kuin hevosia ja kissa?

Onko siellä vaikka koiraa?

Vierailija
242/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kerrot aloituksestasi. Siis sensuroitiinko sut aluksi?

Mitä kirjoitit ja miksi sensuroitiin?

Täähän on aivan mahtava keskustelu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sen rotujutun aika hyvin ymmärrän. Samaan rotuun kuuluvat ovat kai aika samannäköisiä. Ne islanninhevoset esimerkiksi ovat minuun verrattuna todella pieniä.

Mutta ne ovat silti yksilöitä! Älä unohda sitä.

Vierailija
244/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on ihan hevonpaskaa.

Vierailija
245/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muunsukupuolinen, pidä lujasti kiinni oikeuksistasi hevonen.

Olet kaikkien määrityksien ulkopuolella ja sellaisenaan äärimmäisen arvokas yksilö.

LGBT väki hyljeksii minua 60-vuotiasta hevosta joka on homo ja väärää sukupuolta.

Ei kuule hyljeksi enää..onnenpäiväsi ovat koittaneet. Olen melkein kateellinen erityisyydestäsi. Ja ainahan turkkisi voi sävyttää viimeisimmän trendin mukaan, nyt muotia taitaa olla violetin sävyt.

Vierailija
246/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shettikset on söpöjä.

Shettiksiä ei silti saa käyttää maskotteina. Se on väärin niiden arvoa kohtaan.

Vierailija
247/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on ihan hevonpaskaa.

IIIIIiiiihana aloitus!

Vierailija
248/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki pöivästäsi omistajasi kanssa.

Vierailija
249/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko kertoa etunimesi. Ei ehkä kannata. Joku fani voi tunnistaa. Olisi vaan hauska tietää tai nähdä kuva sinusta.

Olet niin mukavan sympaattinen.

Vierailija
250/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuot vielä sisältöä tänne. Oot niin kiva!

Voit ihan kertoilla kuulumisiasikin.

Kiitos sinulle, sanoit kauniisti minusta. Kyllä koitan ehtiä täällä käymään ja vastailemaan ja viestejä lukemaan. Kun minulla on velvollisuuteni niin ne minun täytyy tietenkin hoitaa. Mutta kaikkiin kysymyksiin yritän ainakin ajan kanssa vastata.

Vierailija
251/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein käyt eläinlääkärillä vai tuleekos hän luoksesi?

Mitä silloin yleensä tehdään?

Lääkäri on aina tullut minun luokseni kun olen ollut sairaana, mutta onneksi olen niitä ajoittaisia ähkytiloja lukuun ottamatta ollut hyvin terve.

Noin kerran vuodessa minulta tarkastetaan suu ja hampaat sekä jalat. Tämä tehdään kaikille tallimme hevosille samalla kerralla. Kaviot tarkastetaan sitten useammin ja se tehdään samalla kun ne vuollaan ja kengitys uusitaan.

Vierailija
252/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko jotenkin pyytää hoitajiltasi jotain.

Esim että haluat vettä tai haluat loimen tai kärpäsverkon tai ruokaa tms?

Minun tarpeistani huolehditaan hyvin. Vain harvoin olisikaan tarvetta pyytää mitään erityistä ja silloinkaan en oikeastaan voisi pyytää kun en pysty puhumaan. Eli keinoni rajoittuvat niihin, mitä kuka tahansa hevonen voi käyttää. Eleisiin ja käytökseen. Ihmiset ovat todella tietäväisiä meidän suhteemme, kuten tekin olette täällä todistaneet. He kyllä saavat selville kun todella tarvitsemme jotain.

Vierailija
253/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aluksi ihmistä nopeampi, mutta jos kilpailisi hyvän maratoonarin kanssa, kumpi voittaisi?

Vierailija
254/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on suosikki-ihmisesi? Onko se omistajasi, vai tuo Lauri vai joku muu?

Vierailija
255/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki pöivästäsi omistajasi kanssa.

Kuten epäilinkin emme tänään lähteneet ulos. Juuri kun tulin tuolla maininneeksi, ettei kukaan ole halunnut vähään aikaan koittaa kanssani kouluratsastusta niin tänään omistajani ensimmäistä kertaa harjoitti sitä kanssani. Emme opetelleet vielä mitään vaativaa vaan hän vain totutti minua lajiin.

Kouluratsastuksessa minun pitäisi kantaa painoani enemmän takajaloilla, mikä vie aikansa oppia. Tätä yritimme tänään ja minusta onnistuin ihan hyvin. Olen motivoitunut yrittämään hänen kanssaan oikeastaan mitä vain ja hän on kärsivällinen ja opettaa minua lempeästi. Oikeastaan odotan jo seuraavaa kertaa!

Vierailija
256/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että hevosella on polvissa "silmät"?

Meillä oli lapsuudessani iso suomenhevonen ja muistan isäni sanoneen, että sillä on polvissa silmät. Kävin usein tallilla katsomassa hevosta ja annoin sille porkkanoita. Tuntui hassulle, kun hevonen kosketti sormiani huulillaan porkkanan napatessaan.

Olin tosin maksimissaan neljävuotias tuolloin, joten voin olla käsittänyt väärinkin, mutta hevosena varmaan osaat vastata, onko tässä polvissa olevissa silmissä jotain perää.

Vierailija
257/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus kieltäytynyt jostain, mitä omistajasi tai hoitajasi haluaa sinun tekevän. Siis täysin jääräpäisesti.

Miten siitä selvittiin. Jätettiinkö tekemättä?

Kyllä sellaista on sattunut, sekä maastossa että esteradalla. Joskus olen tuntenut että puussa lepattavan muovisen merkintänauhan ohi ei ole turvallista mennä. Ratsastamalla ei sitten ole mentykään, mutta taluttamalla kyllä kun olen saanut ensin voitettua pelkoni ja muut ovat ehkä menneet ensin.

Esteissä tulee silloin tällöin tilanteita, joissa jokin korkea tai muuten epäilyttävä este aiheuttaa minussa pelkoa. Silloin ei aina ole päästy ollenkaan yli vaikka olisi yritetty useammankin kerran. Jos syy on vain se, etteivät askeleeni sovi hyppykohtaan, silloin selvitään usein vain uudella lähestymisellä.

En ole mielestäni luonteeltani jääräpäinen, ja minulla on kieltäytymiseen aina joku hyvä syy.

Vierailija
258/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen ihan käytännön kysymys.

Katsotko tekstiä pää jotenkin vinottain? Olen ymmärtänyt, että hevoset eivät näe suunsa eteen suoraan.

Taas ihan oikeata tietoa! Koska silmäni eivät ole vierekkäin edessä kuten teillä, en näe lähelle eteeni kovinkaan hyvin ja tosiaan turpani tasalle en oikeastaan ollenkaan. Sen sijaan näen hyvin laajalle ja vain vähän päätäni kääntämällä myös taaksepäin.

Tämä kirjoittaminen onkin tosiaan oma lukunsa. En näe edes yhdellä silmällä kovin lähelle tarkasti, suunnilleen teidän kyynäränne verran, mutta kun pidän päätäni vähän vinossa laitteeseen nähden ja kynä antaa tarvittavan lisämitan, tämä on kuin onkin mahdollista. Tekstiä joudun sitten tarkistamaan vähän etäämmältä ja silloinkin virheitä jää. Mutta kiva jos saatte selvän!

Vierailija
259/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavallaa hevonen itkee?

Koen, että koira ainakin itkee vinkumalla tietyllä tavalla, mutta entä hevonen?

Vierailija
260/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät niityllä, mikä kasvi on myrkyllinen ja jätät syömättä?