Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
221/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tallissa paljon vaihtuvuutta. Eli hevosia myydään ja ostetaan, jolloin omistajat ehkä alkavat käyttää toista tallia.

Onko kukaan hevosista sen tallin omistajan oma, vai asuuko kaikki omistajat muualla ja ovat siellä vain hoidossa?

Vierailija
222/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pokka pitää-ohjelmassa Hyacinth oli hevosen selässä ja käski miestään lyödä lujaa hevosen takalonkkaan. Mies löi ja hevonen lähti valtavan nopeaan laukkaan.

Mitä sinä tekisit, jos ratasataja läpsäyttäisi voimalla takalonkkaasi?

Kuulostaapa ikävältä tavalta. Jos huomaan jonkun osuvan minuun, pystyn valmistautumaan siihen enkä varmasti reagoi muuta kuin kavahtamalla vähän sivuun. Pahinta olisi jos joku löisi minua täysin äkkiarvaamatta. Silloin saattaisin sännätä nopeasti eteenpäin ja vaara pudota selästäni alas olisi suuri. Ettehän kokeile sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko joskus jollain toisella hevosella olevan joku ongelma, mutta työntekijät eivät huomaa.

Yritätkö jotenkin tukea kaveriasi?

Vierailija
224/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut harrastajilta, että jokainen putoaa joskus selästä.

Miksi näin yleensä käy (jollei esteratsastusta oteta huomioon). Onko seläsräsi pudottu? Montako kertaa? Miksi?

Vierailija
225/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyykö jollekin talliinne hevosista joskus varsoja?

Mitä tekisit varsan kanssa? Miten suhtautuisit varsaan?

Viime vuoden kesällä suomenhevonen sai meillä varsan. Se piti siitä tarkkaan huolen eikä antanut meidän muiden aluksi tulla edes lähelle. Minua ei haitannut varsa lainkaan vaan sen tekemisiä oli mukava katsoa ja seurata. Aluksi sen liikkuminen oli aivan kömpelöä mutta nopeasti se alkoi oppia. Nyt se ei enää ole meidän tallissamme.

Vierailija
226/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta elämäsi kuulostaa oikein mukavalta!

Vain 3 tuntia työtä päivässä paitsi keskiviikkoisin ja viikonloppuisin saattaa olla pidempään omiatajasi kanssa.

Saat herkkuja ja 4 ateriaa päivässä.

Lisäksi sulla on siellä kavereita seurana.

Minun elämäni onkin mukavaa noin pääpiirteittäin! Olen hyvin kiintynyt omistajaani ja tallin henkilökuntakin on ystävällistä ja ammattitaitoista.

Ainoa asia joka aina välillä alkaa vaivata minua on vain se että saan päättää todella vähän mistään omista tärkeistä asioistani. Enkä tietenkään alun pitäenkään ole voinut päättää että millä tavalla elän ja missä ja kenen kanssa. Mutta pääosin se mitä te päätätte käy minulle ihan hyvin. Joihinkin juttuihin toivoisin muutosta ja tuo yksi kysymys liittyy tähän. Vastaan vielä siihen ja luulen että sitten menetän koneen kun sade taitaa olla tulossa.

Vierailija
227/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosenjauheliha on hyvää ja halvempaa kuin naudan vastaava.

Ostan aina kun tarjolla.

Tämä on yksi asia jota en voi ymmärtää ja johon toivoisin muutosta. Tallilla ihan varmasti kerran kuussa kuulen jonkun metvurstivitsin eli ei tämä tule minulle yllätyksenä.

Mutta miksi? Kun me olemme teitä kohtaan ystävällisiä ja pitkämielisiä ja tottelemme teitä, miten on edes mahdollista että sen jälkeen haluaisitte syödä meidät? En pysty millään ymmärtämään miten saatatte tehdä sellaista ja ajatus syödyksi tulemisesta on minulle aivan kestämätön järkytys. Minun on vain sysättävä tällainen tieto kokonaan mielestäni kun minua rapsutetaan tai hyväillään tai hemmotellaan, muuten joutuisin varmasti sellaiseen ristiriitaan että toimisin aivan typerästi.

Mutta ehkä te voisitte tässä miettiä asiaa omalla kohdallanne ja ehkä ymmärtää kuinka uskomattomalta sellainen voi meistä tuntua.

Vierailija
228/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on tänään päiväsi omistajasi kanssa?

Tuleeko tapaamaan sinua, vaikka on sateista tänään?

Yöllä tosiaan ropisi sade tallin kattoon ja päivästäkin näyttäisi tulevan märkä. En tiedä koskaan, tuleeko hän tai jompikumpi hänen ystävistään, mutta luulen että pitkää retkeä on tänään turha odottaa. Ehkä olemme sisällä maneesissa. Mutta sen näemme sitten. Yleensä hän tulee viikonloppuna päiväruuan aikoihin jos tulee.

Vierailija
229/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain muita pelkoja kuin sudet?

Esim autot tai hiiret tai ukkonen tms?

Hiiriä on tallissa aina eikä niissä ole pelättävää. Salamaa pelkään, varsinkin ulkona ollessani. Lisäksi matalalla lentäviä helikoptereita ja lentokoneita, soihtuja, kovia ääniä, tien varressa yllättäen näkyviä hahmoja ja oikeastaan kaikkea sellaista äkkinäistä mihin en ole tottunut. Ajan kanssa alan sitten tulla juttuun joidenkin asioiden kuten autojen kanssa, mutta en kaikkien.

Vierailija
230/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tallikissoista ja että hevoset ja kissat tulisivat hyvin toimeen. Onko tallillasi kissaa? Tykkäätkö kissoista?

Vierailija
231/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hierotaanko lihaksiasi joskus? Olisiko se tarpeen?

Eikö selkäsi tule koskaan kipeäksi?

Kun en ole kilpahevonen joudun aika harvoin kovaan rasitukseen joka kipeyttäisi lihaksia pahemmin. Joskus minua on käynyt ammattilainen hieromassa eikä se tuntunut pahalta, vierastin häntä vain ensin. Myös omistajani hieroo minua joskus, mutta kevyemmin, lähinnä hyväillen.

Vierailija
232/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih, täällähän on ihan Misty vastaa -tunnelma. Tiedätkö tämän Uma Aaltosen kirjoittaman kirjan nuorille? Olikohan mukana joku lehtipalstakin. Julkaistu joskus 80/90 luvun taitteessa. Viisaita kertoivat hevoset jo silloin. Ja niin itketti kun kirjan lopussa Misty kuoli ja kissa meni sen viereen sanomaan hyvästit. Melkein tulee itku vieläkin.

Olen kuullut puhuttavan umasta mutta sen enempää en hänestä tiedä. Mutta kiva kun kerroit! Tietoni kirjoista ovat muutenkin aivan olemattomat kun olen oppinut asioita vain kuulemalla niistä, toisin sanoen tunnistan joitain kirjoittajien nimiä ja kirjojen hahmoja mutta en sitä mitä kirjoissa oikeasti tapahtuu.

Vierailija
233/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin lämpiminä iltoina minun annetaan olla myöhään ulkona. Mutta nyt tallin ovilla näkyy liikettä.

Mitä siellä tehdään? Onko sinulla se netti laite mukan ulkona?

Kun ilmat muuttuvat sateisiksi tämä tablettilaitteen näpyttely ulkona ei taida enää kauan onnistua. Sitä paitsi joku on muutaman kerran huomannut mitä teen ja se on synnyttänyt ihmetystä. Siksi koitan aina lopettaa kun joku tulee lähistölle.

Jos laurin puheen oikein ymmärsin hän laittaa pilttuuseeni pienen telineen johon laite voidaan kiinnittää. Sitten aikani täällä palstalla rajoittuu iltoihin ja sadepäiviin ja talvella koviin pakkasiin.

Lauri tosiaan puhuu minulle joskus ihan suoraan. En millään tavalla osoita että ymmärtäisin ja niin hän tulee aina hämillisen näköiseksi. Mutta kun hän lukee kirjoittamaani, niin tietysti hän tajuaa. En vain halua tälle asialle julkisuutta ja toivottavasti ei hänkään!

Vierailija
234/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin lämpiminä iltoina minun annetaan olla myöhään ulkona. Mutta nyt tallin ovilla näkyy liikettä.

Mitä siellä tehdään? Onko sinulla se netti laite mukan ulkona?

Kun ilmat muuttuvat sateisiksi tämä tablettilaitteen näpyttely ulkona ei taida enää kauan onnistua. Sitä paitsi joku on muutaman kerran huomannut mitä teen ja se on synnyttänyt ihmetystä. Siksi koitan aina lopettaa kun joku tulee lähistölle.

Jos laurin puheen oikein ymmärsin hän laittaa pilttuuseeni pienen telineen johon laite voidaan kiinnittää. Sitten aikani täällä palstalla rajoittuu iltoihin ja sadepäiviin ja talvella koviin pakkasiin.

Lauri tosiaan puhuu minulle joskus ihan suoraan. En millään tavalla osoita että ymmärtäisin ja niin hän tulee aina hämillisen näköiseksi. Mutta kun hän lukee kirjoittamaani, niin tietysti hän tajuaa. En vain halua tälle asialle julkisuutta ja toivottavasti ei hänkään!

Mahtavaa, että saat pilttuuseesi telineen tabletillesi!

Tätä on niin hauska seurata. Olen lukenut alusta asti koko ketjun.

Vierailija
235/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyllä tulee mieleeni, että saatko sinä yleensä hirvikärpäsiä turkkiisi.

Vierailija
236/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihan käytännön kysymys.

Katsotko tekstiä pää jotenkin vinottain? Olen ymmärtänyt, että hevoset eivät näe suunsa eteen suoraan.

Vierailija
237/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus vauhkoontunut ratsastaja selässäsi tai melkein potkaissut jotakuta.

Vierailija
238/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö varoa, ettet astu kenenkään kakkaläjään?

Miten kavio puhdistetaan, jos kuitenkin astut?

Vierailija
239/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuot vielä sisältöä tänne. Oot niin kiva!

Voit ihan kertoilla kuulumisiasikin.

Vierailija
240/5065 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt usein käärmeitä? Osaatko varoa niitä niityllä?