Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5065)
Vierailija kirjoitti:
Pihalle tulee kohta karjakunnan auto.
Kopottele kyytiin. Siellä on hyvät nettiyhteydet.
Pääset tutustumaan samalla metwurtin valmistukseen
Kopottelen sitten kyytiin jos minut viedään sinne. Mutta tietääkseni minua ei ole myyty minnekään.
Ja anteeksi tuo tunnin tauko. Olin maneesissa ja silloin en tietenkään pysty vastailemaan...
Millainen on westfaleninhevonen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hevosen tallissa karsinoita muita hevosia varten ja onko siellä muita hevosia asumassa ?
On täällä muutama suomenhevonen, yksi vuonohevonen ja yksi islanninponi. Minä olen siis westfaleninhevonen.
Tuollainen rodullistaminen tuntuu todella pahalta! olet muutakin kuin rotusi!
Olen saksasta alunperin, sennimisestä paikasta. Sanovat että puoliverinen, mutta omasta mielestäni menen ihan täydestä hevosesta. Olen kauniin pähkinänruskea.
Kyllä minä sen rotujutun aika hyvin ymmärrän. Samaan rotuun kuuluvat ovat kai aika samannäköisiä. Ne islanninhevoset esimerkiksi ovat minuun verrattuna todella pieniä.
Saatko tarpeeksi liikuntaa, pidetäänkö hevosta tarpeeksi pitkiä aikoja ulkona aitauksessa ?
Kiitos kysymästä, saan liikuntaa sekä töissä että vapaa-ajalla. Mutta ainahan vapaalla kivempaa on! Näin lämpimänä aikana olen vielä vuorokauden ympäri ulkona mutta sitten kun yöt tulevat todella kylmiksi alan viettää yöt tallissa. Talven pakkasilla olen sitten etupäässä sisällä, mutta muutaman tunnin silloinkin ulkona kun minulla ratsastetaan.
Onko sinulla kengät jaloissa? Miltä ne tuntuvat?
Tykkään kengistä! Niiden vaihtaminen vain tuntuu vähän kummalliselta. Mutta ne suojaavat jalkojani kovilla kallio- ja sorapoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Olet muunsukupuolinen, pidä lujasti kiinni oikeuksistasi hevonen.
Olet kaikkien määrityksien ulkopuolella ja sellaisenaan äärimmäisen arvokas yksilö.
LGBT väki hyljeksii minua 60-vuotiasta hevosta joka on homo ja väärää sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
8 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Saako sinua piiskata?
Sitä ei kannata kysyä minulta, kun en päätä siitä. Mielipiteeni varmaan arvaat. Olen kuitenkin huomannut, että kun teen työni hyvin, ratsastajat eivät paljon tarvitse raippaa. Joskus voin olla ajatuksissani ja silloin saatan saada sillä muistutuksen.
Ii-haa, vastailen vain kysymyksiin hevosena olemisesta ja hevosen elämästä. Ei mikään sisäpiirin juttu siis, kysy rohkeasti.
Onko sinua käytetty kouluratsastukseen? Mielipiteesi siitä?
On minulle opetettu kouluratsastuksen joitain juttuja. En varmaan ollut kauhean hyvä siinä, kun nyt ei ole vähään aikaan kukaan jatkanut.
Se oli minusta aika tylsää kun harjoiteltiin vaikka ravaamaan ihan paikallaan. En ymmärtänyt miksi piti edes nostella jalkoja kun minun ei kuitenkaan haluttu liikkuvan eteenpäin! Siinä piti myös tosi pienistä vihjeistä päätellä mitä pitää tehdä ja minulta menee aina välillä joku merkki ohi kun mietin muita juttuja.
Ai niin, tuo ohjailujuttu. Olen niin tottunut siihen, etten sitä oikeastaan tule kauheasti ajatelleeksi. Joskus joku ratsastaja sattuu olemaan aika kovakätinen tai muuten osaamaton ja silloin suuhun tai kylkiin sattuu. Ja saanhan sitten laitumella liikkua ihan oman pääni mukaan.