Villakangastakki kirppikseltä - puhdistaminen?
Löysin kirppikseltä loistokuntoisen villakangastakin hyvästä materiaalista (80% mohairia ja villaa, 20% polyamidia) 8 eurolla! Takki on todella siisti, mutta mietin pitäisikö sitä sittenkin jotenkin puhdistaa tai tehdä jotain mahdollisten elukoiden varalta. Pakastimeen ei mahdu. Nyt takki roikkuu parvekkeella.
Kommentit (17)
Kaksi viikkoa pitää pakastaa jotta esim. turkiskuoriaisten munat kuolee.
No, olkoon sen aikaa että takille tulee tarvetta :) Tällä etelässä siihen saattaa mennä hyvinkin kuukausi. Ap
Ehdottomasti käyttäisin takin pesulan kautta ennen käyttöä.
Oon pessyt omana pesukoneessa eikä ole mennyt pilalle.
Minä vain tuulettaisin. Pakkanen olisi toki hyväksi.
HYI! aivan varmasti täynnä täitä ja satiaisia!
Ja oletteko ikinä miettineet että kirpputorilla myytävissä vaatteissa tai tavaroissa voi olla huumejäämiä. Miettikää kun huumekoirat jostain syystä haistelisivat teitä ja teissä on huumeita. Ei poliisit kyllä uskoisi sitten kun selittelisi. Siksi en itse ikinä osta mitään kirpputorilta..
Olen tuulettanut, ja sitten käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:00"]
HYI! aivan varmasti täynnä täitä ja satiaisia!
Ja oletteko ikinä miettineet että kirpputorilla myytävissä vaatteissa tai tavaroissa voi olla huumejäämiä. Miettikää kun huumekoirat jostain syystä haistelisivat teitä ja teissä on huumeita. Ei poliisit kyllä uskoisi sitten kun selittelisi. Siksi en itse ikinä osta mitään kirpputorilta..
[/quote]
Foliohattua nyt.
Tuuletus, pakastimessa pari tuntia halutessa ja höyrypuhdistimella käydä hellästi läpi jos sellaisen omistaa.
Olen pessyt kirppikseltä ostettuja villakangastakkeja koneessa, villaohjelma ja siihen sopiva pesuaine, ei ole takit menneet pilalle :)
Kiitos kommenteista! Yritän järjestää pakastinta niin, että saan takin sullottua sinne. Pesulaan en sitä vie eikä höyrypuhdistinta ole. Toistaiseksi roikkukoon parvekkeella, ei takkia vielä tarvita. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:08"]Olen pessyt kirppikseltä ostettuja villakangastakkeja koneessa, villaohjelma ja siihen sopiva pesuaine, ei ole takit menneet pilalle :)
[/quote]
No osahan kestääkin vesipesua, mutta eivät kaikki!
Jos on sauna niin vie sinne pariksi tunniksi?:)
Ei ole saunaakaan, ellen sitten vie sitä taloyhtiön lenkkisaunaan :) Eiköhän tuo pakastaminen ja tuulettaminen riitä. Ap.
Nyt on takki tukittu pakastimeen. Mahtui kuin mahtuikin kun söin sieltä ruokia pois. Kauankohan takkia pitäisi pakastaa? Ap.