Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa on olla tekemättä lapsia?

Vierailija
12.10.2014 |

Onko jotain miinuspuolia siinä, ettei koskaan hanki lapsia? Plussapuolia keksii paljonkin, mutta miinuksia ei.

Oletetaan että se lapsi itsessään on neutraali asia, ei plussa eikä miinus.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse noin lapsellinen, en suosittele hankkimaan lapsia. :D

Vierailija
82/90 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihin porukoihin on mahdotonta päästä ilman omaa lasta. Jotkut ystävyyssuhteet katkeavat, koska lapsettomalla ja lapsia hankkineella "ei ole enää mitään yhteistä". Tämä tarkoittaa, ettei lapsia hankkineella ole elämässään mitään muuta sisältöä kuin ne lapset eikä mitään kiinnostusta sellaista hankkiakaan.

Vierailija
84/90 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:08"]Yksi asia on mikä erityisesti minua velana lapsiperheissä ihmetyttää. Isät ja äidit hyvin usein sanovat, että lapsiperhe-elämä on ihan parasta, ja he eivät mistään hinnasta vaihtaisi sitä lapsettomaan elämään. Lapset ovat NIIN rakkaita ja kukaan lapseton ei voi koskaan ymmärtää sitä onnellisuuden määrää. Samaa asiaa hoetaan päivittäin täällä palstallakin.

Kuitenkin jokainen kaveripiirissäni oleva äiti kaipaa hirveästi "omaa aikaa", tarvitsee vapaata omista lapsistaan. Ovat ihan käsittämättömiä bilehileitä silloin "kun pääsevät tuulettumaan". Itse en jaksaisi millään olla baareissa aamuneljään, mutta perheenäidit haluavat bilettää kun pääsevät hetkeksi eroon lapsistaan. Ja miksi ihmeessä perheelliset tykkää niin hirveästi käydä lomailemassa ilman lapsiaan, lapset isovanhemmmille hoitoon ja isä ja äiti viikonlopuksi kylpylään. Viime viikolla kävin yhden kotiäitikaverin luona kahvittelemassa ja hän oli todella iloinen siitä, että sai keskustella jonkun kanssa jolla ei ole lapsia ja ihan jostain muusta kuin lapsiperhe-elämästä.

Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta paeta omaa vela-elämääni, en tarvitse omaa aikaa aviomiehestäni tms. Miksi lapselliset haluaa eroon lapsistaan, jos ne lapset ovat unelmiensa täyttymys?
[/quote]

Minulla kaksi lasta ja ihmettelen aivan samaa. Miksi helvetissä mun pitää saada jotain omaa aikaa, jota odotetaan kuin kuuta nousevaa että päästään rentoutumaan? Lapset ja perhe on mun elämä, mun oma aika, en kaipaa mitään baari-iltoja hullunkiilto silmissä. Kuulostaa vähän siltä, että arki perheellisenä on kovin rankkaa ja ikävää, kun sitä omaa aikaa niin kovin odotetaan ja hehkutetaan.

Vauva on nyt 8kk ja olen ollut hänestä erossa maks kaksi tuntia kerrallaan. Ihmiset ei usko että olen onnellinen ja tyytyväinen enkä tällä hetkellä kaipaa muuta. Mutta ei se kuulema niin voi mennä, kyllä pitää irrotella että on sitten parempi äiti.

Vierailija
85/90 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
86/90 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:50"]

Yhden lapsen kokemuksella sanoisin, että jää se kaikkein huimin rakkauden muoto kokematta. Mikään ei voita äidinrakkautta. 

[/quote]

Miksi ei riitä, että kokee toiseksi huimimman? Onko elämä tosiaan jokin kilpailu kohti toinen toistaan huimempia tunnekokemuksia?

Väittäisin myös, että tiettyjen psykedeelien vaikutuksen alaisena kokee sellaisia rakkauden muotoja, jotka saavat kaikki äidinrakkaudet kalpenemaan. 

[/quote]

Tätä pointtia en olekaan huomannut kenenkään esittävän. On ihan totta, etteivät tunnehuiput ole mikään itsetarkoitus. Vanhemmuus kuulostaa jonkinlaiselta extreme-urheilulajilta, jonka harrastamista perustellaan äärimmäisillä tunnesäväreillä. Aika vieraalta tuollainen tuntuisi ainakin minusta.

Vierailija
87/90 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä en tunnista mitään huimaa äidinrakkautta itsessäni. Lapset ovat ihan jees, mutta oikeasti en ole vieläkään (isompi lapsi jo 7) kokenut mitään suurta äidinrakkautta. Surullista, mutta totta. Koen lapsiperheelämän raskaana, ei voi mitään.

Vierailija
88/90 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinta- ja munasarjasyöpäriski on korkeampi naisella, jolla ei ole ollut yhtään täysiaikaista raskautta alle 30-vuotiaana. Myös imetys laskee rintasyöpäriskiä ja vieläpä siten, että riski on sitä pienempi mitä kauemmin imettää.

terv. lääkäri

Vierailija
89/90 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 05:48"]

No miksi kukaan hommaa puolisoa, lemmikkiä tms. kyllä nekin sitouttaa, pakottaa kompromisseihin ja aiheuttaa työtä. 

[/quote]

Koska osa ihmisistä pitää noita asioita antoisina ja niihin liittyviä haittapuolia joko vähäpätöisinä tai ainakin täysin hyväksyttävinä.

Tätä ei kuitenkaan kysytty vaan sitä, mitä haittaa on siitä, ettei lapsia hanki. Tähän mennessä vaikuttaa, ettei siitä ole mitään haittaa, vaan päin vastoin siitä voi olla paljon etua.

Vierailija
90/90 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:44"]

Rinta- ja munasarjasyöpäriski on korkeampi naisella, jolla ei ole ollut yhtään täysiaikaista raskautta alle 30-vuotiaana. Myös imetys laskee rintasyöpäriskiä ja vieläpä siten, että riski on sitä pienempi mitä kauemmin imettää.

terv. lääkäri

[/quote]

No voi harmi. Tuli hankituksi lapset 34- ja 37-vuotiaana, joten ei kai ollut mitään hyötyä enää terveyden kannalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme