Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, saako ystävän exän kanssa olla?

Elina188
04.09.2021 |

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mitä mieltä olet siitä, että saako ystävän exän kanssa olla?

Itselläni kävi näin että ihastuin ja rakastuin ystävän exään, erittäin komea, hauska ja ihanan tuntuinen mies ja aloitettiin seurustelu, mutta ystäväni on täysin vetänyt tästä herneen nenään ja sanonut, että se on kirjoittamaton sääntö ettei ystävien exiin kosketa eikä toisten "jämiin" kuten hän vähän ilkeämminkin kuvasi ja nyt välttelee minua jopa yhteisten ystävien tapaamisissa ja käyttäytyy hyvin kylmästi.

Omasta mielestäni jos olet eronnut josta kusta niin silloin tämä on vapailla markkinoilla eikä enää sinulle kuuluva asia.

Mikä on Sinun mielipiteesi asiaan? Niin naisten kuin miesten mielipiteet käy ja on tervetulleita.

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks mun kaveri tuli poikaystävänsä jättämäksi ja toinen kaverimme nappasi samantien tämän miehen (tai ilmeisesti eron syynä oli osittain tämä toinen kaverimme, eli jonkinasteista pettämistähän siinä myös oli). Välithän siinä meni rikki näillä kavereilla.

Sitten taas mieheni on aikanaan jättänyt naisen, joka vuosien päästä löysi tiensä mieheni kaverin syliin, ja kaikki osapuolet ovat ihan fine asian kanssa.

Eli jos kaverisi on aikanaan jättänyt miehen, johon ihastuit, niin anna palaa vaan :) Jos taas mies on jättänyt kaverisi, niin olisin ehkä varpaillani.

Vierailija
42/197 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yks mun kaveri tuli poikaystävänsä jättämäksi ja toinen kaverimme nappasi samantien tämän miehen (tai ilmeisesti eron syynä oli osittain tämä toinen kaverimme, eli jonkinasteista pettämistähän siinä myös oli). Välithän siinä meni rikki näillä kavereilla.

Sitten taas mieheni on aikanaan jättänyt naisen, joka vuosien päästä löysi tiensä mieheni kaverin syliin, ja kaikki osapuolet ovat ihan fine asian kanssa.

Eli jos kaverisi on aikanaan jättänyt miehen, johon ihastuit, niin anna palaa vaan :) Jos taas mies on jättänyt kaverisi, niin olisin ehkä varpaillani.

Itsellä on juuri kokemus tästä, että mies jätti ja alkoi seurustelemaan entisen ystäväni kanssa. Menin niin rikki että en voi ymmärtää täällä miten osa kommentoijista puolustelee, että se on hyväksyttävää käytöstä ystävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Tosin silloin otat riskin loukata sinulle oletettavasti tärkeää ystävää. Saa tuosta loukkaantuakin. Onko se riski jätetyn jän nä miehen kanssa flirttailun ja koheltamisen arvoista? Lisäksi jos suhteenne syvenee, ei tämä ystäväsi välttämättä kykene olemaan enää ystävä kanssasi koska sinä olet sitten tiimi hän eksänsä kanssa. Hän ei myöskään voi tietää mitä luottamuksellista tietoa sinä kaat eksän kanssa tai ex jakaa sinun kanssasi hänestä. Vaikka uudessa suhteessa olisi kyse 99,9% muusta kuin siitä ystävästäsi, kyllä tuo on silti niin epämiellyttävä ja loukkaava asetelma ystävälle, että helposti sitä jättää uuden parin lämpimään, riitelemään ja eroamaan ihan rauhassa. Eron jälkeen sitä saattaa miettiä miksei ystäviä juuri ole.

Vierailija
44/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa olla. Mutta jos oma ystäväni (huom: ystävä, ei kaveri) alkaisi seurustella eksäni kanssa niin laittaisin välit poikki saman tien.

Joo, vapaa on, ja kaikki saa tehdä omat valintansa. Niin myös minä

Vierailija
45/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että satunnaiset s-suhteet, yhdenillanjutut, ja pikkutapailut hoidetaan muiden kuin ystävien exien kanssa. Samoin jos ystävällä ja exällään on yhteiiä lapsia. Sen sijaan jos ystävän exä ja ystävän ystävä rakastuvat toisiinsa ja tarkoitus on olla loppuelämä yhdessä, eikä ystävä ja kumppaninsa ole eronneet tämän kolmannen pyörän takia, ja suhteen päättymisestä on jo pitkälti aikaa, ja siitä ollaan avoimia aikaisessa vaiheessa, niin suhdetta ei kyllä saa enää kieltää exyyteen vedoten. Ei voi olla ikuisesti varata exää niin että ovi päättää kenen kanssa tämä saa ja ei saa olla.

Vierailija
46/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini alkoi seurustella eksäni kanssa eromme jälkeen. Minua ei sinänsä häirinnyt itse tuo seurustelu (vaikka miehen tuntien olin huolissani kaverista), mutten todellakaan halunnut olla tuon eksäni kanssa missään tekemisissä (vainosi minua vuosia sen jälkeen kun olin jättänyt hänet jne.).

No tuo kaverini otti sen niin että olen katkera ja kateellinen heidän seurustelustaan kun en kutsu heitä juhliin tai mökkiviikonlopuille  tai puhu hänelle asioistani.

Hän ei ymmärrä ollenkaan sitä etten halua olla tekemisissä stalkkerini kanssa edes välillisesti tai halua että hän saa mitään tietoja minusta ja perheestäni. Minulla on tuon ihmisen takia turvakielto, olen joutunut muuttamaan hänen takiaan , poistamaan kaikki somet ja vaihtamaan meilit ja puhelinnumerot.

Vierailija
47/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille kävi näin eikä koskaan päässyt katkeruudesta yli. Meidän lasten välit isään jäätyivät sen sodan myötä. Eikä sillä naisella ollut mitään välejä omiinkaan lapsiinsa jotka jätti isälleen.

Itse en koskisi minun edessäni käytettyyn.

Jonkinlainen ähäkutti pitää olla, jos kaverin pesästä kähveltää, vaikka ero olisi jo selvä.

Mutta tunnen näitä, jotka eivät ole koskaan muunlaisia miehiä ottaneetkaan kuin kaverin exiä. Kuten sanoin, joku ähäkutti siinä on. Ei ole sattumaa että osuu vain kemiat. Osa kemioista syntyy siitä vaaran tunteesta ja pikkasen kielletystä ja kilpailun "voittamisesta".

Tästähän juuri on kyse tilanteissa, joissa nainen on tullut miehen jättämäksi. Naisen kaveri haluaa näyttää että hän kelpaa ja on parempi kuin kaverinsa joka ei kelvannut. Jos mies olisi tullut kaverin jättämäksi, yllättäin ei kiinnostaisikaan naista samalla tavalla.

Vierailija
48/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kehittyy kyllä tietynlainen vastenmielisyys kavereiden miehiä kohtaan, siis sellainen, että tuntuu kuin mies olisi sukulainen.

Ylipäätään olen aina koettanut pitää kiinni periaatteesta, että en itsekään ”käy kaveripiiriä läpi”, vaan hoidan kumppaneiden katselun muualla kuin niissä piireissä, joissa olen jo seurustellut. Miehiltäkin toivoisin samaa.

Mutta olenkin aika nirso ja harkitsen tarkkaan, kenen kanssa annan itseni lähentyä. Itseäni kyllä kieltämättä häiritsisi, jos oma kaveri ilmoittaisi tapailevansa jotain eksääni. Tuntuisi sukurutsaiselta!

Vierailija
49/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Tosin silloin otat riskin loukata sinulle oletettavasti tärkeää ystävää. Saa tuosta loukkaantuakin. Onko se riski jätetyn jän nä miehen kanssa flirttailun ja koheltamisen arvoista? Lisäksi jos suhteenne syvenee, ei tämä ystäväsi välttämättä kykene olemaan enää ystävä kanssasi koska sinä olet sitten tiimi hän eksänsä kanssa. Hän ei myöskään voi tietää mitä luottamuksellista tietoa sinä kaat eksän kanssa tai ex jakaa sinun kanssasi hänestä. Vaikka uudessa suhteessa olisi kyse 99,9% muusta kuin siitä ystävästäsi, kyllä tuo on silti niin epämiellyttävä ja loukkaava asetelma ystävälle, että helposti sitä jättää uuden parin lämpimään, riitelemään ja eroamaan ihan rauhassa. Eron jälkeen sitä saattaa miettiä miksei ystäviä juuri ole.

Eihän tieto ole luottamuksellista, jos sen jakaa joko ystävälle tai seurustelukumppanille. Enkä kyllä ymmärrä sitäkään, että aikuinen kertoilee vaikka seksielämästään.

Vierailija
50/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin exät on ihan vapaata riistaa.

Tietenkin ystävillä on kun on muutenkin usein jotain yhteistä (samankaltainen huumori, samoja kiinnostuksen kohteita, yhteneväisiä arvoja) niin eihän se ihme ole jos niihin sopiva, samoista asioista kiinnostunut exäkin kinnostaa ja kiinnostuu kaveriporukan sisällä.

Kunnioituksesta ystäviä kohtaan en kyllä lähtisi seurustelemaan exän kanssa aivan heti kun tilanne on vielä tuore, mutta kun tunteet on rauhoittuneet niin miksipä ei.

Nimim. Naimisissa kaverin exän kanssa.

Ja ystäväkin oli juhlimassa häitä :)

Vierailija
51/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jätti minut. Ei ollut tunteita minua kohtaa. Koski pitkään ihan mahdottomasti, koska minä rakastin häntä. Mies eleli yksin jonkin aikaa, enkä tiedä hänellä olleen silloin ketään. Sitten tapasi viihteellä ystävättäreni ja alkoivat seurustella. Itse asiassa tapaaminen oli alkanut sillä kun ystävättäreni oli haukkunut ex:ää minun jättämisestä. Nyt ovat olleet jo pitkään yhdessä ja perheenkin perustaneet. Joskus katselen heitä yhdessä ja huomaan heidän jopa muuttuneen ulkonäöllisesti toistensa näköisiksi. Oikeat parit kyllä löytävät jotenkin toisensa.

Vierailija
52/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskisi minun edessäni käytettyyn.

Tässäpä se tuli.

Vierailija
53/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai exä saa alkaa kenen kanssa itse haluaa,vaikka sitten siskoni.

Aika kummallista logiikkaa, jos nainen jättää miehen, niin mies on sitten vapaata riistaa, mutta toisinpäin ei!

Mikä ystävä se sellainen on, joka yrittää rajoittaa ystävänsä valinnanvapautta seurustelukumppanin suhteen!

Ystävyys ei ole ehdollista!

N 43

Vierailija
54/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ovat minulle prioriteetti. En itse alkaisi tapaileman ystävän entistä, ellen voisi olla aivan varma että se ei häiritse häntä.

Toisaalta jos joku ystävistäni alkaisi seurustella entiseni kanssa, olisi se minulle ihan ok. Minulla ei ole mitään tunnesiteitä heistä yhteenkään. Arvostaisin silti sellaista, että ystäväni keskustelisi kanssani aikomuksistaan.

Olisi ihan eri asia, jos ero olisi tuore, välit tulehtuneet, taustalla pettämistä tai kaltoinkohtelua ja sitten joku ystäväni toisi tämän ihmisen takaisin kaveripiiriini.

Vierailija
55/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla, jos on valmis menettämään ystävän. Se on joko tai.

Vierailija
56/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, samaa mieltä. Kyllä siinä ennemmin tai myöhemmin tulee jotain kitkaa ystävän kanssa. Onhan näitä tapauksia ollut paljon julkisuuden henkilöilläkin ...

Vierailija
57/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen avoliitossa ystävän eksän kanssa. Oltu yhdessä jo kymmenen vuotta. Välit säilyneet myös ystävään koska hänelläkin uusi parisuhde ja perhe. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
58/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa olla. Mutta jos oma ystäväni (huom: ystävä, ei kaveri) alkaisi seurustella eksäni kanssa niin laittaisin välit poikki saman tien.

Joo, vapaa on, ja kaikki saa tehdä omat valintansa. Niin myös minä

Minä en välejä kokonaan pistänyt poikki, mutten kiellä, että kyllähän tuo väleihin vaikutti. Miten vuosien takainen vaikuttaa tänäpäivänä, en osaa sanoa, emme varsinaisesti ole väleissä, mutta kun soitellaan ei välillänmme ole mitään negatiivista. Olisiko välimme jäähtyneet tälle asteelle joka tapauksessa, vai ainoastaan ko. suhteen vuoksi, en osa sanoa.

Vierailija
59/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mikä ap:n ongelma on.

Tilannehan on yksinkertaisuudessaan se, että sinä seurustelet nyt sen ystäväsi exän kanssa siitä huolimatta mitä mieltä se ystäväsi asiasta on. Mutta sinun tulee myös hyväksyä se, että ystävälläsi on sinusta eriävä näkökanta asiaan eikä hänen tarvitse teidän seurustelua hyväksyä ja hänellä on kaikki oikeus ottaa etäisyyttä teihin. Välit eivät ehkä enää koskaan palaa ennalleen. Sen riskin sinä otit ja sen kanssa elät. Kyllä sinä sen tiesit jo alunperinkin. Nyt haet vaan oikeutusta täältä teollesi. Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Käy sitten mitä tahansa.

Vierailija
60/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa, että vihreätä valoa painetaan yhä enemmän ajatukselle, että ystävän ex on ihan fine, mikä minusta tuntuu ajatuksena häiritsevälle. Eikö tosiaan sitä kumppania monellekaan löydy muualta kun ” hupsista” sitä nyt vain sattui rakastumaan ystävän exään.

Osaako tällaiset ihmiset ajatella asiaa jos sattuisi omalle kohdalle? Eli asetelma olisi toisin päin ja olisit kokenut kipeän eron jossa mies jättänyt sinut ja ystäväsi olisi heti siinä tyrkyllä? Pahimmillaan olet avannut haavasi tälle ystävälle kipeän eron raadellessa ja sitten tämä ystävä alkaa kohta jo naimaan sitä sun exää. Ero voi olla joillekin meistä niin kipeä asia, että sitä voi verrata läheisen ihmisen kuolemaan. Miettikää ihmiset ihan oikeasti! Ette ole oikeita ystäviä jos pystytte tuollaisiin tekoihin.

On jopa säälittävää lähteä kierrättämään ja minun silmissä vaikuttaa siltä ettei nämä ihmiset muuta saisi kun pitää se toinen ex rakas ottaa.