Vierailija

6 vuotta hukkasin mieheen, joka aina kysyessäni lapsista vastasi "sitten joskus". Naimisiin emme menneet, koska ei hän kuulemma usko avioliittoon. Kun molemmat olimme 30v hän sanoi, ettei halua koskaan lapsia. Minä olen aina halunnut, joten tietysti suhde ajautui kriisiin ja erosimme.

Nyt erostamme on 2 vuotta aikaa ja exällä on nuori vaimo ja lapsi, toinen tulossa. Nopeasti toimi tämän 20-vuotiaan kanssa. Väkisinkin minusta tuntuu, että ex varasti parhaat vuoteni tehdä lapsia. Ja olisi voinut suoraan sanoa, ettei halua lapsia tai naimisiin juuri minun kanssani, niin olisin tiennyt erota aikaisemmin. Tuhlasin vuosia suhteessa, jossa olin ilmeisesti se "kun parempaakaan en saa".

Onneksi minun kävi lopulta hyvin. Olen uudessa parisuhteessa ja raskaana. Mutta ikää on jo sen verran, etten ehkä voikaan saada niin monta lasta kuin olisin halunnut. Jos ex ei olisi roikottanut minua turhaan löysässä hirressä, ehkä olisin voinut saada haluamani lapsiluvun.

Jos te nuoret naiset siis tiedätte haluavanne lapsia, olkaa sellaisen miehen kanssa, joka niitä myös tietää haluavansa! Älkää tuhlatko vuosia empijään, joka sitten kuitenkin jättää.

• ylös 332
  • alas 37

Sivut

Kommentit (104)

Vierailija

Miehet ovat vaan pitkään lapsia, hän ei ole vaan ollut valmis isäksi suhteenne aikana.

• ylös 30
  • alas 74
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sellaista se on elämä. Yllättäen minunkin exäni oli pian eron jälkeen menossa naimisiin, hankkimassa lapsia ja omakotitaloa.

• ylös 137
  • alas 0
Vierailija

Nyt täytyy muistaa, ettei kukaan vie "parhaita vuosia" ilman toisen myötävaikuttamista.

• ylös 129
  • alas 45
Vierailija

Ei ole sattumaa, että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

• ylös 76
  • alas 2
Vierailija

Naisen logiikkaa taas... Tajuatko että mies ei pysty välttämään lasten tekemistä jos yleensä suhteen haluaa?

• ylös 9
  • alas 126
Vierailija

Siis sulla on uusi mies ja lapsikin tulossa, mutta edelleen mietit jotain eksää ja hänen elämäänsä? Minäkin erosin kaksi vuotta sitten, mutta en tiedä eksästäni mitään eikä kyllä kiinnostakaan tietää.

• ylös 113
  • alas 55
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naisen logiikkaa taas... Tajuatko että mies ei pysty välttämään lasten tekemistä jos yleensä suhteen haluaa?

Öö... Minä olen jo 54 vuotias, enkä ainuttakaan lasta ole siittänyt. Pidempiä suhteita on 4 takana. Pidemmällä tarkoitan siis vähintään pari vuotta kestäneitä suhteita.

• ylös 53
  • alas 8
Vierailija

No mutta kerkesit rakentamaan uraa ja säästöjä, jolla kustannat sen lapsikatraasi miehesi kanssa. Miten se nyt niin pahasta on?

• ylös 16
  • alas 50
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy muistaa, ettei kukaan vie "parhaita vuosia" ilman toisen myötävaikuttamista.

Minä kerroin heti tapailun muuttuessa vakavammaksi, että ehdottomasti haluan lapsia joskus, mielellään ennen kuin olen 30v. Kun 30v alkoi lähestyä, kysyin monta kertaa koska on lasten aika. Aina se oli "sitten joskus, kun meillä on x, olen tehnyt asian y" jne jne. Vaikka molemmilla oli työt ja tutkinnot.

Kyllä, tyhmää minulta odottaa, että mies kypsyy. Hän oli uuden vaimonsa kanssa valmis, minä olin joku kiva harjoituskappale, jonka kanssa opetella parisuhde-elämää. Samalla kun itse olin ihan vakavissani suhteessa ja silloin halusin hänen kanssaan lapsia tehdä. Ehkä olisi pitänyt tehdä kuten uusi vaimo, ja ottaa vanhempi mies?

Ap.

• ylös 130
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis sulla on uusi mies ja lapsikin tulossa, mutta edelleen mietit jotain eksää ja hänen elämäänsä? Minäkin erosin kaksi vuotta sitten, mutta en tiedä eksästäni mitään eikä kyllä kiinnostakaan tietää.

Satuin törmäämään uuden vaimon some tiliin, jossa näin kuvia lapsista ja häistä. Vanhat haavat aukesi. En sinänsä kaipaa exää, minulla on ihana suhde mieheni kanssa, mutta väkisinkin mietin tulenko koskaan saamaan niin monta lasta kuin olisin halunnut. 32v ensisynnättäjä ei ole nuori enää ja raskauskin on ollut minulle rankka.

Ap.

• ylös 81
  • alas 58
Vierailija

Ihme märehtimistä.

Suhteessa oli kaksi aikuista ihmistä. Ap vastaa ihan itse "hukkaamistaan" vuosista. Toisin kuin moni naislapsi luulee, kaikki asiat eivät ole aina jonkun muun syytä. Syyllinen meidän kaikkien elämän käänteisiin löytyy useimmiten eteisen peilistä.

• ylös 30
  • alas 70
Vierailija

Mitä sä nyt haluaisit ketjulta? Eikö nyt olisi fiksumpaa jatkaa elämää vaan ilman hard feelings.

• ylös 23
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Satuin törmäämään uuden vaimon some tiliin, jossa näin kuvia lapsista ja häistä. Vanhat haavat aukesi. En sinänsä kaipaa exää, minulla on ihana suhde mieheni kanssa, mutta väkisinkin mietin tulenko koskaan saamaan niin monta lasta kuin olisin halunnut. 32v ensisynnättäjä ei ole nuori enää ja raskauskin on ollut minulle rankka.

Ap.

32 vuotiaana sulla on vielä hyvin aikaa saada useampi lapsi. Itse sain esikoisen 35 vuotiaana ja toisen 39 vuotiaana. Enempää en kyllä halunnutkaan, toistakin tosiaan mietimme pitkään ennen kuin annoimme mahdollisuuden.

• ylös 100
  • alas 2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.