Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex vei parhaat vuoteni ja teki sittenkin lapsia

Vierailija
04.09.2021 |

6 vuotta hukkasin mieheen, joka aina kysyessäni lapsista vastasi "sitten joskus". Naimisiin emme menneet, koska ei hän kuulemma usko avioliittoon. Kun molemmat olimme 30v hän sanoi, ettei halua koskaan lapsia. Minä olen aina halunnut, joten tietysti suhde ajautui kriisiin ja erosimme.

Nyt erostamme on 2 vuotta aikaa ja exällä on nuori vaimo ja lapsi, toinen tulossa. Nopeasti toimi tämän 20-vuotiaan kanssa. Väkisinkin minusta tuntuu, että ex varasti parhaat vuoteni tehdä lapsia. Ja olisi voinut suoraan sanoa, ettei halua lapsia tai naimisiin juuri minun kanssani, niin olisin tiennyt erota aikaisemmin. Tuhlasin vuosia suhteessa, jossa olin ilmeisesti se "kun parempaakaan en saa".

Onneksi minun kävi lopulta hyvin. Olen uudessa parisuhteessa ja raskaana. Mutta ikää on jo sen verran, etten ehkä voikaan saada niin monta lasta kuin olisin halunnut. Jos ex ei olisi roikottanut minua turhaan löysässä hirressä, ehkä olisin voinut saada haluamani lapsiluvun.

Jos te nuoret naiset siis tiedätte haluavanne lapsia, olkaa sellaisen miehen kanssa, joka niitä myös tietää haluavansa! Älkää tuhlatko vuosia empijään, joka sitten kuitenkin jättää.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa heti, ettet halua kantaa tilanteesta vastuuta. Jos tiesit haluavasti lapsia, niin olisit laittanut kovan kovaa vastaan jo paljon aikaisemmin, etkä kuunnellut niitä "sitten joskus" -juttuja. Ihan yhtä paljon sinun oma vika.

Vierailija
42/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla kiireellähän sinäkin hommasit sitten itsesi raskaaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nuo asiat olla myös toisinkin päin. Olin avoliitossa 11 vuotta. Opiskelin ja en halunnut lapsia. En edes opintojen jälkeenkää. Mies halusi perhettä, minä en. Erottiin ja melko pian mies sai perheensä. Olen hänen kanssaan hyvä ystävä edelleen.

Sitten vähän alle 40 minulle tuli valtava kuume saada oma lapsi. Ja sain. Olin 41 kun lapseni syntyi.

En tunne tuhlanneeni x-avopuolisoni vuosia.

Elämä kuljettaa ja mieli muuttuu.

Omista valinnoista ei tule syyttää muita!

Vierailija
44/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on uusi mies ja lapsikin tulossa, mutta edelleen mietit jotain eksää ja hänen elämäänsä? Minäkin erosin kaksi vuotta sitten, mutta en tiedä eksästäni mitään eikä kyllä kiinnostakaan tietää.

Satuin törmäämään uuden vaimon some tiliin, jossa näin kuvia lapsista ja häistä. Vanhat haavat aukesi. En sinänsä kaipaa exää, minulla on ihana suhde mieheni kanssa, mutta väkisinkin mietin tulenko koskaan saamaan niin monta lasta kuin olisin halunnut. 32v ensisynnättäjä ei ole nuori enää ja raskauskin on ollut minulle rankka.

Ap.

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Mutta jos lapsia on tullakseen, hyvinkin vielä ehdit tehdä pari mukulaa lisää ennen nelikymppisiä. Useammankin.

Vierailija
45/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytät tästä ex-miestäsi?

Vierailija
46/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppirahoja. Mies ei halunnut lapsia sinun kanssasi. Hänellä on täysi oikeus siihen. Ei hän sinua roikuttanut suhteessa olit vapaaehtoisesti siinä kun eksäsi oli maininnut reunaehdot eli ei lapsia ja sinä hyväksyit sen. Kannattaa oppia olemaan itsenäinen eikä Noin läheisriippuvainen että menee vuosia "hukkaan".

Miesh3n nimenomaan roikutti, kun hän sanoi haluavansa lapsia sitten joskus. Kun mies myönsi, että ei halua lapsia, niin heidän suhde päättyi. Sinä et joko osaa lukea tai ymmärrät kaiken tahallaan väärin.

Itse ymmärrän aloittajaa. Kyllähän se tuntuu pahalle, kun selviää, että koko suhde on perustunut valheelle alusta asti. Mies oli mulkero, joten hyvä, että ap pääsi hänestä eroon. Tuskin miehen nykyinen avioliitto kovin montaa vuotta kestää.

Vierailija
47/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on uusi mies ja lapsikin tulossa, mutta edelleen mietit jotain eksää ja hänen elämäänsä? Minäkin erosin kaksi vuotta sitten, mutta en tiedä eksästäni mitään eikä kyllä kiinnostakaan tietää.

Satuin törmäämään uuden vaimon some tiliin, jossa näin kuvia lapsista ja häistä. Vanhat haavat aukesi. En sinänsä kaipaa exää, minulla on ihana suhde mieheni kanssa, mutta väkisinkin mietin tulenko koskaan saamaan niin monta lasta kuin olisin halunnut. 32v ensisynnättäjä ei ole nuori enää ja raskauskin on ollut minulle rankka.

Ap.

Raskaus olisi voinut olla sinulle yhtä rankka vaikka olisit ollut raskaana parikymppisenä.

Vierailija
48/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa heti, ettet halua kantaa tilanteesta vastuuta. Jos tiesit haluavasti lapsia, niin olisit laittanut kovan kovaa vastaan jo paljon aikaisemmin, etkä kuunnellut niitä "sitten joskus" -juttuja. Ihan yhtä paljon sinun oma vika.

Tämä onkin hyvä kertomus siitä, ettei tuollaista puhetta kannata kuunnella. Voi vain olla vaikeaa päättää pitkää parisuhdetta jos toinen antaa ymmärtää toista.

Vierailija
49/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ex ei tehnyt lasta sun kans, menit kiireellä uuteen suhteeseen raskautumaan, mutta edelleen haluat exää.  Mikä rooli sun uudella miehellä on siis?Olla se pakollinen paha että saat lapsen?

Vierailija
50/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on liian kiltti ja ymmärtäväinen nainen, joka ei halunnut painostaa miestä vaan antaa tälle tilaa. Sinä olet hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei kanna vastuuta ja syyttä kaikesta muita.

Vierailija
51/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerohullu.

Vierailija
52/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaan, että asiat menevät hyvin. Älä katsele heidän päivityksiä!!! Hyvä, kun pääsit tyypistä eroon. Onnellisempi susta tulee näin. Onnea matkaan. Olet vielä nuori äiti. Ihan oot pääkaupunkiseudun synnytysiässä. Liian nuorena äidiksi tulo ei välttämättä ole mitenkään hyvä juttu. Olet katkera lähinnä jostakin asiasta, jota ei koskaan tapahtunut. Mitä jos olisi tapahtunut? Et voi tietää mikä kaamea katastrofi se sitten olisi ollut. Etkä voi tietää mikä kaamea sekasotku exäsi elämä jatkossa on. Nuori nainen ehkä tulee jättämään hänet jonku ikäisensä vuoksi nyt kohta tai joskus myöhemmin.

Vierailija
53/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein jos pariskunnan toinen puoliso ei halua lasta,kyse on siitä, että ei tämän henkilön kanssa,nähnyt tätä tuttavapiiris.

jos ei avioliittoa tule jne. vakiintumista ,on suhde "parempaa odotelles" pohjalla.

ja on tuttua itsellekkin tapaileminen liian kauan, vaikka ei ole tulos mitään suhdetta.nykyään laitan poikki jos ei etene.

ei sormusta ,olen vapaa ,on paras konsti ton vedättämisen torjuntaan.

usein liian kiltit miehet ja naiset joutuu tän vedättämisen uhriks,diiva pääsee heti naimisiin, kun osaa vaatia hyvää kohtelua ja oikein onkin,oma arvo pitää olla ihmisellä.

Vierailija
54/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiluku on sellainen asia, jota ei pitäisi suunnitella turhan tarkkaan etukäteen, yksin varsinkaan. Ehdotankin, että nautitte nyt puolisosi kanssa rauhassa raskaudesta ja vauva-ajasta sen sijaan että toteuttaisitte jotakin ideaalia, jonka olet päättänyt vuosia sitten ja toisessa suhteessa, tietämättä mitään lapsiperhe-elämän realiteeteista. Myöhemmin sitten lisää lapsia, jos teistä molemmista siltä tuntuu. Mutta ainakaan ei mitään kilpailua exän kanssa!

Itse sain esikoiseni 34-vuotiaana, ja sain toivomani kolme lasta. Lapsena haaveilin neljästä, mutta oikeasti kolmannen jälkeen tuntui että ei enää yhtään, näin on hyvä!

Tämä oli hyvä neuvo, kiitos tästä.

En aiokaan jäädä katkeraksi ja on totta, että ehkä en olisi löytänyt nykyistä miestäni jos olisin aiemmin eronnut exästä! Hänestä tulee loistava isä ja on ihana mies minulle. Puran vain tänne pientä mielipahaani, kun olin 2v kuvitellut eronneeni exästä erilaisten lapsitoiveiden takia, mutta näin ei ilmeisesti ollutkaan.

Älä mieti katkerana ex:ääsi. Ehkä hän on nyt vasta kypsä isyydelle? Iloitse siitä, mitä sinulla on NYT.

Vierailija
55/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli helpompaa tämän suhteen. Avioliitto tarkoitti automaattisesti sitä että perustetaan perhe, ja ennen avioliittoa ei ollut yhdessä asumista, seksiä yms. mikä tekisi suhteesta "vakiintuneen".

Eli jos mies halusi naiselta muutakin kuin seksittömän seurustelusuhteen niin hänen piti kosia (ja hyväksyä se että tulee niitä lapsia). Ja jos mies empi liian kauan, perhe ja ystävät alkoivat puhua naiselle että nosta kytkintä ja seurustele jonkun muun kanssa.

Nykyajan kulttuuri on vitkuttelijamiehille liian otollinen.

Vierailija
56/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on liian kiltti ja ymmärtäväinen nainen, joka ei halunnut painostaa miestä vaan antaa tälle tilaa. Sinä olet hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei kanna vastuuta ja syyttä kaikesta muita.

Ei. Kyseessä on nainen, joka syyttää ex-miestään omista valinnoistaan. Ap on ollut vapaa lähtemään suhteesta milloin vain. Silti halusi roikkua suhteessa ja nyt vierittää syyn toisen niskoille.

Vierailija
57/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän lapsia halunnut, mutta hän on mies...

No selvästi halusi kun nyt odottaa uuden vaimon kanssa.

Vierailija
58/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyseessä on nainen, joka syyttää ex-miestään omista valinnoistaan. Ap on ollut vapaa lähtemään suhteesta milloin vain. Silti halusi roikkua suhteessa ja nyt vierittää syyn toisen niskoille.

Miksi ap olisi lähtenyt toimivasta suhteesta oletettavasti rakastamansa ihmisen kanssa?

Vierailija
59/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka oli vahinko

Vierailija
60/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies olisi voinut sanoa heti alkuun, että hän ei halua lapsia ap:n kanssa. Ei sanonut vaan valehteli vuosikausia. Syy on vain ja ainoastaan miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi