Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex vei parhaat vuoteni ja teki sittenkin lapsia

Vierailija
04.09.2021 |

6 vuotta hukkasin mieheen, joka aina kysyessäni lapsista vastasi "sitten joskus". Naimisiin emme menneet, koska ei hän kuulemma usko avioliittoon. Kun molemmat olimme 30v hän sanoi, ettei halua koskaan lapsia. Minä olen aina halunnut, joten tietysti suhde ajautui kriisiin ja erosimme.

Nyt erostamme on 2 vuotta aikaa ja exällä on nuori vaimo ja lapsi, toinen tulossa. Nopeasti toimi tämän 20-vuotiaan kanssa. Väkisinkin minusta tuntuu, että ex varasti parhaat vuoteni tehdä lapsia. Ja olisi voinut suoraan sanoa, ettei halua lapsia tai naimisiin juuri minun kanssani, niin olisin tiennyt erota aikaisemmin. Tuhlasin vuosia suhteessa, jossa olin ilmeisesti se "kun parempaakaan en saa".

Onneksi minun kävi lopulta hyvin. Olen uudessa parisuhteessa ja raskaana. Mutta ikää on jo sen verran, etten ehkä voikaan saada niin monta lasta kuin olisin halunnut. Jos ex ei olisi roikottanut minua turhaan löysässä hirressä, ehkä olisin voinut saada haluamani lapsiluvun.

Jos te nuoret naiset siis tiedätte haluavanne lapsia, olkaa sellaisen miehen kanssa, joka niitä myös tietää haluavansa! Älkää tuhlatko vuosia empijään, joka sitten kuitenkin jättää.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että sinulle sattui tuollainen kumppani elämääsi etenkin noina lastenhankinnan kannalta oleellisina vuosinasi. Tuo entinen miehesi käyttäytyi todella itsekkäästi ja epäreilusti, mutta sinun olisi realiteettina hyvä huomioida nyt sitä tämänhetkistä parisuhdettasi. Koita miettiä siltä kannalta, että p*skojen kokemuksien kautta löysit lopulta tämän nyt onnellisen elämäntilanteen, ja ilman menneisyydestä oppimiasi asioita et olisi tässä hyvässä nykyasemassasi: Äitinä, raskaana, viisaampana. Katkeruudesta voi oppia miten ei tulisi toimia jatkossa, mutta pidemmän päälle se syövyttää vain omaa itseäsi.

Vierailija
22/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan ilmiö. Älkää nuoret naiset olko liian ymmärtäväisiä.

https://vaestoliitonblogi-com.cdn.ampproject.org/v/s/vaestoliitonblogi…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen nainen joka näkee miehen vain siitos koneena vailla omaa tahtoa

Vierailija
24/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olisitte eronneet aikaisemmin, etkä olisi koskaan löytänyt uutta miestä. Kun et voi tietää kuinka elämässä käy.

Mut ethän kyllä ihan väärässäkään ole.

Vierailija
25/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku on sellainen asia, jota ei pitäisi suunnitella turhan tarkkaan etukäteen, yksin varsinkaan. Ehdotankin, että nautitte nyt puolisosi kanssa rauhassa raskaudesta ja vauva-ajasta sen sijaan että toteuttaisitte jotakin ideaalia, jonka olet päättänyt vuosia sitten ja toisessa suhteessa, tietämättä mitään lapsiperhe-elämän realiteeteista. Myöhemmin sitten lisää lapsia, jos teistä molemmista siltä tuntuu. Mutta ainakaan ei mitään kilpailua exän kanssa!

Itse sain esikoiseni 34-vuotiaana, ja sain toivomani kolme lasta. Lapsena haaveilin neljästä, mutta oikeasti kolmannen jälkeen tuntui että ei enää yhtään, näin on hyvä!

Vierailija
26/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh ihan niinkuin se sun ex ois pakottanut sut seurustelemaan hänen kanssaan.

Tämähän on poliisi asia!

Vierailija
27/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et olisi varmaan tavannutkaan nykyistä miestäsi, jos olisit jäänyt jonkun toisen kanssa lapsia tekemään. Minä sain esikoiseni 32-vuotiaana. Lapsia on kolme.

Vierailija
28/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse veit vuotesi. Kukaan käskenyt odottamaan. Aina jos mies sanoo sitte joskus tarkoittaa ettei sinun kanssa ikinä. Naiset aina luulee että mies muuttuu ei muutu. Olkoot oppina muille. Ottakaa elämänne omiin käsiin älkää syytelkö muita. Maailma on miehiä täys.

Vierailija
29/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy muistaa, ettei kukaan vie "parhaita vuosia" ilman toisen myötävaikuttamista.

Minä kerroin heti tapailun muuttuessa vakavammaksi, että ehdottomasti haluan lapsia joskus, mielellään ennen kuin olen 30v. Kun 30v alkoi lähestyä, kysyin monta kertaa koska on lasten aika. Aina se oli "sitten joskus, kun meillä on x, olen tehnyt asian y" jne jne. Vaikka molemmilla oli työt ja tutkinnot.

Kyllä, tyhmää minulta odottaa, että mies kypsyy. Hän oli uuden vaimonsa kanssa valmis, minä olin joku kiva harjoituskappale, jonka kanssa opetella parisuhde-elämää. Samalla kun itse olin ihan vakavissani suhteessa ja silloin halusin hänen kanssaan lapsia tehdä. Ehkä olisi pitänyt tehdä kuten uusi vaimo, ja ottaa vanhempi mies?

Ap.

Siis täh, sä olet raskaana uuden miehesi kanssa ja sen sijaan että nauttisit tilanteesta, pohdiskelet täällä, olisiko sun pitänyt kymmenen vuotta sitten ottaa eksäsi sijasta joku vanhempi mies, jotta olisit saanut isomman lapsilauman...

Onkohan tämä nyt kauhean reilua perhettäsi kohtaan?

Vierailija
30/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 30v ja lapsia tuli kolme, neljättä mietittiin, mutta päätettiin jättää kolmeen. Nauti elämästäsi. Useamman ehdit saada.

Vierailija
31/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiluku on sellainen asia, jota ei pitäisi suunnitella turhan tarkkaan etukäteen, yksin varsinkaan. Ehdotankin, että nautitte nyt puolisosi kanssa rauhassa raskaudesta ja vauva-ajasta sen sijaan että toteuttaisitte jotakin ideaalia, jonka olet päättänyt vuosia sitten ja toisessa suhteessa, tietämättä mitään lapsiperhe-elämän realiteeteista. Myöhemmin sitten lisää lapsia, jos teistä molemmista siltä tuntuu. Mutta ainakaan ei mitään kilpailua exän kanssa!

Itse sain esikoiseni 34-vuotiaana, ja sain toivomani kolme lasta. Lapsena haaveilin neljästä, mutta oikeasti kolmannen jälkeen tuntui että ei enää yhtään, näin on hyvä!

Tämä oli hyvä neuvo, kiitos tästä.

En aiokaan jäädä katkeraksi ja on totta, että ehkä en olisi löytänyt nykyistä miestäni jos olisin aiemmin eronnut exästä! Hänestä tulee loistava isä ja on ihana mies minulle. Puran vain tänne pientä mielipahaani, kun olin 2v kuvitellut eronneeni exästä erilaisten lapsitoiveiden takia, mutta näin ei ilmeisesti ollutkaan.

Vierailija
32/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut siitä, että AP:n mies ei olisi oikeasti halunnut naimisiin eikä lapsia, vaan VALEHTELI AP:lle, ettei halua kyseisiä asioita nyt/vielä. Roikotti siis AP:ta pitkään valheen voimin suhteessa, ja lopulta VUOSIEN PÄÄSTÄ myönsi valehdelleensa, ja täytti AP:n unelmoimat asiat uuden naisen kanssa silmän räpäyksessä. 

Täällä taas miehiä ulsemassa ja häpäisemässä naisia miesten julmuuksista. Pelkäävät, että naiset oikeasti kollektiivisesti heräävät vaatimaan miehiltä enemmän, milloin viimeistään näiden tyyppien mahdollisuudet pariutua valuvat viemäristä alas.

Vierailija
33/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut siitä, että AP:n mies ei olisi oikeasti halunnut naimisiin eikä lapsia, vaan VALEHTELI AP:lle, ettei halua kyseisiä asioita nyt/vielä. Roikotti siis AP:ta pitkään valheen voimin suhteessa, ja lopulta VUOSIEN PÄÄSTÄ myönsi valehdelleensa, ja täytti AP:n unelmoimat asiat uuden naisen kanssa silmän räpäyksessä. 

Täällä taas miehiä ulsemassa ja häpäisemässä naisia miesten julmuuksista. Pelkäävät, että naiset oikeasti kollektiivisesti heräävät vaatimaan miehiltä enemmän, milloin viimeistään näiden tyyppien mahdollisuudet pariutua valuvat viemäristä alas.

Lapsien saaminen on niin tärkeä ja vakava asia elämässä, että siinä voi kuunnella ainoastaan itseään ja senhetkistä sisäistä ääntään, vaikka sitten joutuisi pettämään toiset.

Ap haluaa nyt ja nykyisen miehensä kanssa useampia lapsia. Mitä jos hän esikoisen saatuaan vaikkapa masentuu eikä haluakaan enää lisää lapsia? Huudatko että hän on VALEHTELIJA?

T: nainen minäkin.

Vierailija
34/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katkeroidu. Ajattele että se mennyttä ja kyllä kaikilla suhteilla ollut merkitys.

Vierailija
35/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parempi, ettette saaneet eksäsi kanssa lapsia. Hän ei välttämättä ole kovin soveltuva isäksi ja muutenkaan ette kenties sitten sopineet yhteen. Ja jos löysit kuitenkin hyvän miehen ja lapsikin tulossa, niin hyvinhän sinullekin kävi. Ja sinulla on kyllä aikaa vielä saada useampi lapsi. Minä olen 38v ja hyvin voisin vielä jaksaa tehdä lapsia. Mutta minulla on jo 2 lasta ja se riittää.

Vierailija
36/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän juuri pohdin tapahtuneen. Minulle siis kävi hyvin, löysin hyvän miehen aika nopeastikin ja haaveeni lapsesta käy sittenkin toteen. Exästä erotessa pelkäsin jääväni lapsettomaksi.

Naisten pitää siis uskaltaa puhua lapsista ja miestenkin olla valmiita myöntämään, jos vielä epäröi eikä vuosia puhua "sitten kun". Jos alkaa 30 lähestyä ja itse ollut valmis lapsiin jo vuosia, mutta toinen ei yhä suostu puhumaan aiheesta konkreettisesti, pitäisi hälytyskellojen soida

Ap.

Vierailija
37/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän lapsia halunnut, mutta hän on mies...

Ihmeellinen kommentti niinkuin mies haluaisi lapsia vain jos nainen haluaa?

Vierailija
38/104 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä " ajattelin, että minulla on niin ja niin monta lasta". Entä jos ei helvetti soikoon tule yhtään, ei nuorena, ei vanhana. Aivan kuin näistä itse päätettäisiin, lukumäärää myöten. 

Lapset siis syntyisivät vain täyttämään jotain hänen kuvitelmaa sopivasta lapsiluvusta. Sitten kuulostaa, että ap vielä kilpailee exänsä kanssa kumpi niitä lapsia nyt saa lopulta enemmän. Ei ihan tervettä.

Muuten kuvio kuulosti oikein tyypilliseltä. Ukko kytännyt nuorta sopivaa ja hyppäsi sellaisen löydettyään heti panemaan perhettä pystyyn. Eipä tarvinnut jahkailla ei. 

Vierailija
39/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi nyt unohtaa se entinen mulkero. Paremman sait tilalle. Ehditte saada lapsia vielä vaikka kuinka monta jos haluatte. Isotätini sai esikoisen ikäisenäsi ja ehti saada yhdeksän lasta, joten kaikki on mahdollista! Tärkeintä on nyt unohtaa se entinen ja jatkaa elämää eteenpäin

Vierailija
40/104 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppirahoja. Mies ei halunnut lapsia sinun kanssasi. Hänellä on täysi oikeus siihen. Ei hän sinua roikuttanut suhteessa olit vapaaehtoisesti siinä kun eksäsi oli maininnut reunaehdot eli ei lapsia ja sinä hyväksyit sen. Kannattaa oppia olemaan itsenäinen eikä Noin läheisriippuvainen että menee vuosia "hukkaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi