Tapasin miehen, joka edellisessä pitkässä suhteessaan on ollut
sellaisen naisen kanssa, joka ei tykännyt seksistä. Alkuun miehellä oli hirveän huono itsetunto, kyseli ja varmisteli kaikenlaista. Kun oltiin sängyssä, mies näytti yllättyneeltä, kun nautin. Juteltiin sitten kunnolla ja mies kertoi, että mikään mitä oli sängyssä tehnyt, ei ollut kelvannut naiselle, kaikki oli aina väärin. Nainen tykännyt suuseksistä suuntaan eikä toiseen, eikä valot saaneet olla päällä. Seksi piti hoitaa nopeasti pois alta sen kerran kun sitä oli.
Ihmettelen, että mikä saa ihmiset jäämään tuollaiseen suhteeseen vuosikausiksi, kun halut ovat niin erilaiset? Mies on kuitenkin sängyssä aivan ihana ja muuten komea, kiltti ja kunnolinen. Miksi ei vaan lähtenyt heti tai miksei nainen lähtenyt?
Kommentit (74)
Minunkin miehellä on sama tausta. Pari lasta saivat aikaiseksi, vaikka eivät kuulemma sängyssä olleet koskaan montaa kymmentä kertaa niiden viiden vuoden yhdessäoloaikana. En tiedä, tykkäsikö nainen seksitä vai missä on vika, mutta mies on upea sängyssä!
Minä siis ihmettelen, että jos ei ole fyysistä vetovoimaa, niin miksi tekee lapsia tai muita pitkäaikaisia suunnitelmia? Tuollainen suhde kaatuu ennen pitkää.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:18"]
Minusta tuollainen puolison exän seksikäyttäytymisestä jankuttaminen kuulostaa tosi moukkamaiselta. Eiköhän kannattaisi antaa asian olla. Heillä on ollut tarinansa, joka ei kuulu sinulle vähääkään, eikä miehenkään ole tyylikästä avautua aiheesta enempää sinullekaan, nuokin yksityiskohdat olivat tarpeettomia. Nyt hieman hienotunteisuutta kehiin, ap.
[/quote]
Senpä takia en mieheltä aiheesta kyselekään. Nytkin jo joku väitti jankkaajaksi :) Ehkä tuo miehen avautuminen sai mietteliääksi ja sen takia tein tämän aloituksen. Lisäyksenä vielä sellainen, että en tiedä naisesta muuten yhtään mitään, en nimeä, ulkonäköä, en tiedä yhtään kuka hän on. Nyt keskityn nykyhetkeen :) ap
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:22"]
Joo sama juttu. Älkää lainailko ollenkaan.
Tiesitkö,ap, että parisuhteessa seksi kukoistaa ja tuntuu oleellisimmalta asialta ensimmäiset pari vuotta. Se on biologiaa, jolla taataan lasten syntyminen. Sen jälkeen jokaisessaa naisessa tapahtuu hiipumista innon suhteen. Sanoisin, että se on jopa normaalimpaa kuin jatkuva elämänmittainen nymfomania.
Jokin tasapaino on toki hyvä saavuttaa, koska miehen biologia on erilainen. Senkin tarkoitus lienee alunperin on turvata jälkeläisten tuotto. Naisilla hormoneissa tapahtuu enemmän muutoksia seurauksena, että lapsia ei paljon yli nelikymppisenä enää edes synny.
[/quote]
Heh heh. Äläpä sinä tule luennoimaan minulle naisena olemisesta, kun itsekin olen nainen. Jos et itse seksistä tykkää, niin älä yleistä. Kyllä uskoisin, että normaalimpaa on, että parisuhteessa harrastetaan seksiä, josta molemmat tykkää ja on fyysistä läheisyyttä. Poikkeuksia toki on sekä miehissä että naisissa. ap
Olen aina kuvitellut että on ihan perussettiä miesten sanoa, ettei ne entiset olleet mitään, vain sinun kanssasi on ihanaa jne.jne.jne. En kai nyt voi olla niin ihmeellinen, vaan ihan peruspirkko vaan. Kai miehet luulee, että naiset haluaa kuulla tuollaista. Ei kai kukaan mies uskalla riskeerata ja sanoa jotain päinvastaista :D
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:22"]
Minunkin miehellä on sama tausta. Pari lasta saivat aikaiseksi, vaikka eivät kuulemma sängyssä olleet koskaan montaa kymmentä kertaa niiden viiden vuoden yhdessäoloaikana. En tiedä, tykkäsikö nainen seksitä vai missä on vika, mutta mies on upea sängyssä!
Minä siis ihmettelen, että jos ei ole fyysistä vetovoimaa, niin miksi tekee lapsia tai muita pitkäaikaisia suunnitelmia? Tuollainen suhde kaatuu ennen pitkää.
[/quote]
Olen niin samaa mieltä kanssasi. ap
Miten mulle tulee tunne, ettei ap vähääkään halua tästä keskustella sillä tasolla kuin yrittää antaa ymmärtää, siis tosiaan ymmärtääkseen miehensä entistä suhdetta (jostain syystä), vaan kalastella jotain muuta tämän keskustelun avulla. Tuleeko teille muillekin sellainen tunne?
Tulee. Kuten tuo uhkailu miten hän tietää naisena olemiset niin hyvin, että muiden on turha tulla selityksiä tarjoamaan.
Mun käsittääkseni suhde nimenomaan herkästi kaatuu, jos se perustuu ennenmuuta seksiin.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:31"]
Miten mulle tulee tunne, ettei ap vähääkään halua tästä keskustella sillä tasolla kuin yrittää antaa ymmärtää, siis tosiaan ymmärtääkseen miehensä entistä suhdetta (jostain syystä), vaan kalastella jotain muuta tämän keskustelun avulla. Tuleeko teille muillekin sellainen tunne?
[/quote]
Kyselin jo avausviestissäni syitä sille, miksi ihminen yleensä jää suhteeseen, jossa seksi ei toimi. Vastauksia olen jo saanutkin monesta näkökulmasta. Sinä taas olet ymmärtänyt väärin. En halua mitään analyyseja mieheni entisestä suhteesta, koska siitä ette voi tietää mitään enkä minäkään. Mitään minun ei tarvitse kalastella, vaikka väkisin nyt yrität olla pahantahtoinen. ap
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:33"]
Tulee. Kuten tuo uhkailu miten hän tietää naisena olemiset niin hyvin, että muiden on turha tulla selityksiä tarjoamaan.
[/quote]
Ahaa. Mites sinä saat väännettyä sen uhkailuksi? ap
Mutta av-lopputulos on siis se, että olen moukkamainen, uhkailija ja jankkaaja ja parisuhteeni tulee kaatumaan, koska se perustuu vain seksiin. Ja miehen entinen suhde oli parempi, koska siinä oli RAKKAUTTA. Kiitos hauskoista keskusteluista taas :) ap
Onpa aloitus kalahtanut moneen.
Minusta asiasta voi ihan hyvin keskustella, miksei voisi? Miksi tämä on aihe joka nostattaa näin paljon tunteita?
ohis
Ap on ehkä 25-vuotias ja mies paljon vanhempi? Joka tapauksessa pistä mieleesi tämän keskustelun kommentit ja tarkastele tuntemuksiasi parinkymmenen vuoden päästä jos sinulla on perhettä eli olet joutunut käyttämään aktiivivuosiasi lasten synnyttämiseen ja hoitamiseen työsi ohella.
Minäkin tiedän sen verran, että kukaan, koskaan ei ole eronnut seksistä johtuvien ongelmien takia.
t: Mika
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:45"]
Ap on ehkä 25-vuotias ja mies paljon vanhempi? Joka tapauksessa pistä mieleesi tämän keskustelun kommentit ja tarkastele tuntemuksiasi parinkymmenen vuoden päästä jos sinulla on perhettä eli olet joutunut käyttämään aktiivivuosiasi lasten synnyttämiseen ja hoitamiseen työsi ohella.
[/quote]
Minulla on ura, olen yli kolmekymppinen ja lapset jo tehtynä. Siitä huolimatta olen tällainen biologinen oikku ja nymfomaani, etten ole tajunnut lopettaa seksielämääni. Lopetankin sen heti, kiitos kommentista ;) ap
Suhteen päättämiseen on suuri kynnys, jos suhde kuitenkin tuntuu paremmalta kuin yksin oleminen. Jos suhteen päättää, on vaikeaa löytää sopiva kumppani.
Mä kärsin vuosia seksittömässä suhteessa, jossa mies ei sitä seksiä halunnut ollenkaan. Olihan siinä ihan hyviäkin puolia olla suhteessa, ystävyys... Mutta ei se parisuhde ollut. Nyt lähdin viimein, olisi pitänyt lähteä jo vuosia sitten, mutta on se vain hankala päättää pitkä suhde. Itsetunto on ollut kyllä nollissa ja olin kuin kävelevä haamu haaveillen seksistä. Nyt on kuitenkin löytynyt erilainen ja ihana mies, joka rakastaa MYÖS kehoani ja rakastelua. Toivottavasti myös ex löytää naisen, jolle seksi ei merkitsi mitään vaan sitten elämä painottuu erillä tavalla kaveruksina puuhasteluun.
:D
Minun on todella vaikea uskoa, että nainen joka on haluton sängyssä olisi muuten kaikinpuolin ihana ja rakastettava nainen! Oikeasti, sanotte mitä sanotte niin seksi on tärkeää. Jos nainen saa miehen itsetunnon alas, ja nyt ap:n kanssa mies on onnensa kukkuloilla (koska ilmeisesti mies tykkää seksistä ja ap kanssa) niin ei se suhde silloin mikään hyvä ole ollut.
Ehkä ap on löytänyt kultakimpaleen, sillä voihan olla että mies on edellisessä suhteessa halunnut parantaa asioita, yrittänyt, kuunnellut ja ollut yrittämättä, mutta sitten kaikki kuitenkin johti eroon. SiihenKIN tarvitaan aina kaksi ihmistä.
Ap, pidä kiinni miehestäsi! Ja nauttikaa seksistä, se todella on sen arvoista :)
Joo sama juttu. Älkää lainailko ollenkaan.
Tiesitkö,ap, että parisuhteessa seksi kukoistaa ja tuntuu oleellisimmalta asialta ensimmäiset pari vuotta. Se on biologiaa, jolla taataan lasten syntyminen. Sen jälkeen jokaisessaa naisessa tapahtuu hiipumista innon suhteen. Sanoisin, että se on jopa normaalimpaa kuin jatkuva elämänmittainen nymfomania.
Jokin tasapaino on toki hyvä saavuttaa, koska miehen biologia on erilainen. Senkin tarkoitus lienee alunperin on turvata jälkeläisten tuotto. Naisilla hormoneissa tapahtuu enemmän muutoksia seurauksena, että lapsia ei paljon yli nelikymppisenä enää edes synny.