Mies ei ole vielä sanonut rakastavansa. Kohta vuosi yhdessä
Minä olen odottanut että mies sanoo sen ensin, mutta hän ei ole sanonut. Hän kyllä näyttää monilla teoilla välittävänsä, mutta sanoja ei ole tullut. Olenko liian vanhanaikainen jos ajattelen että miehen pitää sanoa sen ensin?
Kommentit (37)
Miten ihmiset päätyvät yhteen, jos rakkaudesta ei puhuta mitään? Kysyttekö "Alatko olleen" vai mistä tiedätte olevanne yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni aikalailla eka vuosi että tykkään susta.. Kerran mies sanoi humalassa rakastavansa. Mutta joku vuosi meni, että selvinpäin tunnustettiin rakastavamme. Ja taisin itse sanoa ensin. Jälkeenpäin mies on sanonu ettei olis uskaltanu eka sanoa koska pelkäsi mun reaktiota (:D).
Omituista, jos joku ei edes omalle seurustelukumppanilleen uskalla sanoa rakastavansa. Ei kai se nyt mikään salaisuus ole siinä vaiheessa, kun jo seurustellaan.
Olen ollut miesytävän kanss yli vuoden enkä ole sanonut että rakastan. Haluan olla täysin varma ennen kuin menen sellaista tunnustamaan. Olen yli 50.
Mies ei rakasta sinua. Kun on hulluna toiseen, oikeasti rakastunut, sitä ei voi olla sanomatta. Sen haluaa sanoa. Mies on kanssasi, koska ei ole saanut semmoista, joka kolahtaa täysillä. Miehet usein tekevät niin, koska nainen elämässä tuottaa joka tapauksessa jotain lisäarvoa.
Siis ootte vuoden olleet yhdessä? Oonko mä sit superouto kun en voisi alkaa edes parisuhteeseen tyypin kanssa jota en rakasta? :D Ja siinä kohtaa on ihan sama kuka sen sanoo ensin. Mä kyllä koen tunteet muutenkin isosti (vaikka osaankin hillitä itseni). Mut käsittääkseni eristyisherkillä ihmisillä on tällainen supervoima :) N32
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset päätyvät yhteen, jos rakkaudesta ei puhuta mitään? Kysyttekö "Alatko olleen" vai mistä tiedätte olevanne yhdessä?
Ihmettelin tätä itsekin kun ainakin omissa suhteissa Se Iso Sana on lausuttu ennen suhdetta..
Kyllä se helposti tulee ihan itsestään esim. rakastellessa. Avioliittoako odotatte?
Kaiken maailman ongelmia sitä ihmisillä on.
Siis oletteko te alkaneet seurustella niin, ettette ole olleet rakastuneita toisiinne? Tekeekö ihmiset yleisestikin sellaista?
Siis eikö se vuoden kohdalla jo lopu, siis se paras rakkaus, että kohta taitaa olla jo uuden rakkauden aika?
Eihän ap ole sanonut itsekään. Joten ehkä mies pihtaa sanomistaan samasta syystä kuin ap. Siellä voi olla vähän sellainen lapsellinen "sano sinä ensin" -vaihe vielä menossa. Vinkki: kaikki eivät sano koskaan, vaikka rakastavatkin.
Yleisesti olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että on paljon tärkeämpää tuntea itsensä rakastetuksi kuin se, että toinen sanoo mukamas maagisen sananparren ja sitten luullaan, että se on sillä kuitattu. Ja sen rakkauden toistelu ei ainakaan auta tai voi olla jopa huono merkki, jos suhteessa ei kuitenkaan siltä tekojen, tunteiden ja elkeiden tasolla tunnu.
Ei hän olisi kanssasi vuotta ollut ellei hän välittäisi sinusta. Ehkä hänen lapsuudenkodissaan ei ollut tapana helliä sanoilla.
Sanoilla voi myös manipuloida toista. Enemmän kuulee valituksia siitä että mies väittää rakastavansa mutta kohtelee kuin halpaa makkaraa. Silloin ohjeistetaan että älä kuuntele mitä hän sanoo vaan katso mitä hän tekee: vaikka hän kuinka vakuuttaisi rakastavansa ja kuinka olet hänen unelmiensa nainen mutta kun teot puhuu toista niin hän ei silloin oikeasti rakasta koska sanat on "helppoja" eli usko tekoja älä sanoja. sanoilla voit huomioida ketä vaan, koska se on vaivatonta ja helppoa, mutta jos hän huomioi sinua teoilla, hän joutuu uhraamaan aikaa ja omaa mukavuuttaan koska hän pitää sinua tärkeänä.
Oletko varma että te edes seurustelette? Mies voi ajatella teillä olevan fwb suhde. Oletteko puhuneet seurustelusta?
Jos ette ole vuodessa rakastuneet niin ette sitten ikinä
Vierailija kirjoitti:
Heh, meillä on mennyt 27 vuotta eikä kumpikaan ole sanonut rakastavansa.
(On pari lasta, omakotitlalo, kesämökki ja kaksi autoa hankittu yhdessä.)
Sanat on sanoja, teoissa näkee rakkauden - päivittäin.
Onhan tuossakin asiaa mutta mun mielestä on tärkeää keskustella tuosta aihepiiristä, siis sen rakkaus-sanan merkityksestä ja julkilausumisesta, ennen kuin läheisemmin liitytään toisiinsa siinä vaiheessa kun tuo lähentyminen alkaa tuntua ajankohtaiselta.
Tyttöystävä livautti rakkaus-sanan mukaan puolen vuoden kohdalla, en itse sanonut takaisin kuin vasta vähän päälle vuoden jälkeen. Minusta se on hirveän vahva sana jota ei saisi käyttää "turhaan". Miksi ihmeessä odottaa että mies sen sanoo jos itse tunnet jo rakastavasi? Joillekin tämä vie aikaa, vaikka toisesta muuten pitäisikin.