Ajokortin ajaminen kolmikymppisenä
Elikkä olen kolmikymppinen nainen ja nyt vasta autokoulussa. Onko kukaan muu käynyt autokoulun vähän vanhempana? Millaista oli? Mulla on vielä pari tuntia teoriaa jäljellä ja ajotunteja on ollut viisi tähän mennessä. Tuntuu etten oikeesti osaa mitään! Kytkimen käyttö on hankalaa, kun se tuntuu niin jäykältä. Ja vaihteiden vaihtaminen on kans vaikeaa, kun en ikinä muista, pitääkö kytkin nostaa hitaasti vai nopeasti ylös. Myös ohjaaminen on ollut käännöksissä ja varsinkin liikenneympyrässä vaikeaa, käännän joko liian jyrkästi tai loivasti. Peruuttaminen ja parkkeeraus ei suju ollenkaan. Ahdistaa ja masentaa, kun tuntuu etten opi ikinä. Tekis mieli lopettaa kesken :(
Kommentit (23)
Kiva kuulla kokemuksia, itse aion ajaa kortin ensi vuonna 34-vuotiaana.
Sain korttini vasta parisen kuukautta sitten ja olen 30v. Aluksi ajaminen tuntui mahdottomalta, ja teki itsenikin mieli lopettaa, mutta kyllä se siitä, taidot kehittyvät ja kohta huomaat tekeväsi automaattisesti asioita ilman ajattelua, itsekkin hämmästelin välillä ajaessani että oho laitoinko jo vilkun kun rupesi ajattelematta tekemään asioita ja pystyi keskittymään liikennesääntöihin niin helpotti. Opit kyllä, autokoulun opettaja kertoi että se varmuus tulee ihan viimeisillä tunneilla, mutta kyllä edelleen ajamine jännittää vähevässä määrin. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:58"]
Hei muuten, jos tuntuu noin takkuiselta, niin oletko pyytänyt toista opettajaa? Itselläni "sijaisope" oli paaaljon parempi kuin mun "oikea" opettaja, joka oli ylivarovainen ja pelotteli kaikella mahdollisella. Sijaisopella oli reipas ja rohkaiseva asenne ja hän todella opetti, eikä vain istunut viereisellä penkillä varoittelemassa. Hänen kanssaan opin parissa tunnissa enemmän kuin toisen opettajan kanssa kymmeneen tuntiin.. Sain käteviä ja oikeasti hyödyllisiä vinkkejä yms.
[/quote]
Opettajassa ei ole mitään vikaa, se on tosi kannustava ja on sanonutkin, että eihän kukaan voi heti osata kaikkea. Vika on itsessäni kun olen jonkin sortin ylisuorittaja, ja kaiken pitäisi muka aina mennä täydellisesti...
-ap
[/quote]
Joo,tuohon sorruin itsekin,ylisuorittamiseen.Sitten harmitti,kun en osannutkaan.
Muistat vain,että kytkin hiiitaasti ylös ja paina reilusti sitä kaasua! Itse en uskaltanut ja siksi auta aina sammui.
KUN saat kortin suosittelen yksin ajamista. Eipähän ole kukaan arvostelemassa vieressä ja toisaalta joudut tekemään itse omat päätökset ajamisen suhteen :D