Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin ei muka köyhä voi syödä terveellisesti?

Vierailija
10.10.2014 |

Omakohtainen kokemukseni on, että pienituloinenkin voi syödä terveellisesti. Tokikaan mitään luomua ei ole ainakaan itselläni varaa syödä, mutta perusterveellistä ruokaa kyllä.

Nyt on lidlissä ja sittarissa satsumat euron kilo, lidlissä porkkanat 70senttiä kilo. Vasta sittarista sai kahden kilon pussin punajuuria, porkkanoita ja lanttuja eurolla. Todella halpaa! Samoin tuli maanantaina ostettua 5kilon perunasäkki kahdella eurolla.

Kyllä köyhäkin voi siis syyödä hyvää ruokaa, kun aamupalaksi puuroa ja leipoo leivän itse. Myös viikottain teen jonkin helpon piirakan, esim.marjapiirakkaa tai mutakakkua, ei maksa herkku paljon. Toki lisäksi ostan lapsille karkkia tai jäätelöä, suklaata tms.hyvää. 

Kannattaa jättää einekset kauppaan, tehdä itse, vaihtaa makujogurtit maustamattomaan jne. Sokerimurohötöt puuroon jne

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:48"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"] Eli satsumoita, porkkanaa, punajuurta, lanttua ja perunaa saa halvalla. Entäs se oikea ruoka? Kukaan ei syö pelkkää porkkanaa ja perunaa. Ja jos ostaa yhdelle tai viidelle joka päiväksi salaattiainekset, niin niidenkin hinnassa on aika huima ero. Tai sillä onko taloudessa 3 pientä lasta tai 3 teiniä. Mua huvittaa aina nämä halpa-avaukset. Ikinä ei ole kunnon esimerkkejä. Sellaisia mitä perheissä oikeasti syödään. [/quote] No niitä salaattiaineita ei ole tarvis talvisin kalliilla ostaa, kesä on eri juttu, silloin ovat halpoja ja tuoreita. Juureksia löytyy halvalla talvella syötäväksi. [/quote] Kukaan ei syö pelkkiä juureksia [/quote] Ehkä nyt kuitenkin puhutaan salaatista lisukkeena ja jo moneen kertaan on todettu, että on typerää ostaa aina sitä salaatti-tomaatti-kurkkuyhdistelmää, vaan talviaikana voi syödä vaikka juuresraasteita tms.

[/quote]

No ei kukaan syö pelkkiä raasteitakaan. Raasteita syödään RUOAN lisukkeina. 

Vierailija
142/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:32"]

Terveellinen ravinto ei välttämättä ole kallista, mutta omista valinnoista se on kiinni niin rikkailla kuin köyhillä. On totta, että suuri osa kauppojen ns. tarjouksista on epäterveellistä mättöä, mutta kun hiukankin viitsii, löytää terveellistäkin syötävää edullisesti. Mutta kun ei viitsi, on helppo syytellä hintoja - ja mättää einespyttistä ja teksaspullaa naamaansa.

Tarkoitatko bostonpullaa? :D

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:00"]

Näille jotka eivät voi syödä pelkkiä juureksia (ja kaipaavat lihaa) voisin vinkata, että halvoista ruhonosista saa erittäin maistuvia pataruokia. Niska, potka, lapa yms eivät tule kovin kalliiksi ja lihapadasta tulee nälkäinenkin teini tai raavas mies varmasti täyteen.

[/quote]

Tuo on kyllä totta. Mutta lihaa noissa ei vaan paljoakaan ole.

Vierailija
144/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"]

Eli satsumoita, porkkanaa, punajuurta, lanttua ja perunaa saa halvalla. Entäs se oikea ruoka? Kukaan ei syö pelkkää porkkanaa ja perunaa. Ja jos ostaa yhdelle tai viidelle joka päiväksi salaattiainekset, niin niidenkin hinnassa on aika huima ero. Tai sillä onko taloudessa 3 pientä lasta tai 3 teiniä. Mua huvittaa aina nämä halpa-avaukset. Ikinä ei ole kunnon esimerkkejä. Sellaisia mitä perheissä oikeasti syödään.

[/quote]

No niitä salaattiaineita ei ole tarvis talvisin kalliilla ostaa, kesä on eri juttu, silloin ovat halpoja ja tuoreita. Juureksia löytyy halvalla talvella syötäväksi.

[/quote]

Kukaan ei syö pelkkiä juureksia

[/quote]

Ehkä tässä on nyt kyse siitä, että useammassakin ketjussa ihmiset valittelee, että kun ei ole varaa syödä terveellisesti/ostaa kasviksia. Niin eihän tämä ole totta, vaan just niitä juureksia saa syksyllä ja talvella edullisesti (ja sipulia ja kaalia), kesällä taas jotain toisia kasviksia jne. Pitää vaan osata seurata sesonkia ja hintoja.

Mä olen kasvissyöjä, niin en mä osaa antaa mitään vinkkejä siihen, mitä lihaa tai kalaa saa edullisesti, enkä haluakaan. On muutamaan kertaan mainittu, että papuja, kikherneitä, linssejä ja herneitä saa edullisesti (ja maapähkinöitä ja auringonkukansiemeniä mm., eikä kurpitsansiemenetkään aina kovin kalliita ole), mutta ne nyt vaan näköjään ei kelpaa vastaukseksi. Eikä kaurahiutaleet ole kovin kalliita, eikä muutkaan puurohiutaleet, eikä jauhot leivontaan, eikä täysjyväriisi tai täysjyväpastakaan kovin hintavaa ole (toki kalliimpaa kuin ihan valkoinen versio), tai ohra, tai tomaattimurska tai kaurakerma (tai mitä kermaa nyt käytät, ei ne hirveän hintaisia ole), kookosmaitoakin saa nykyään aika edullisesti. Mausteita, öljyjä, etikoita, soijakastiketta, niin taas saa laitettua ihan älyttömän paljon erilaista ruokaa edullisista raaka-aineista. Niin ja pakastevihannekset kannattaa tietysti myös muistaa, pinaattia kantsii käyttää paljon, je herneitä.

Kai se mitä ihmiset täällä vänkää on jotain "okei, eli terveellistä ruokaa voi saada edullisesti. mut en mä tykkää siitä enkä osaa laittaa ja hyi helvetti kuka tollasta söis joka päivä...eli siis terveellistä ruokaa ei voi saada edullisesti!". Mitä tohon nyt sitten sanois...ei sitten?

[/quote]

Ei ihminen tule täyteen siemeniä syömällä. Ymmärrä hyvä ihminen että aikuinen syö kuitenkin sen vajaan kilon päivässä sitä ruokaa. Aika paljon saa niitä siemeniä vetää. 

Kaurapuuro on todella hyvää mutta ei sitäkään koko ajan vedä. Eikä se täytä ollenkaan. Vaikka syönkin sitä välillä kuin norsu. 

Vierailija
145/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta koko ketjua läpi, vastaan:

Jos mulla olisi todella vähän rahaa, ostaisin kaupasta keitto- ja kastikeaineksia, tonnikalaa, perunoita ja perusmakaronia. Keittoon laittaisin keittojuureksia, perunaa ja vaihdellen nakkeja tai sika-nautajauhelihaa. Kastikkeen tekisin tavallisen ruskeakastikkeen tapaan vehnäjauhoista, siihenkin nakkeja tai jauhelihaa. Tonnikalaa ostaisin ja tekisin siitä tomaattikastikkeen makaronien kanssa. Kasvislasagnea voisin tehdä joskus. Kasvissosekeittoa runsaamman keiton nälkään, se vaatisi leipää tai sämpylää kaveriksi. Sämpylät voisin tehdä itse. 

Eipä tuo erityisen terveelliseltä kuulosta. Vihanneksia tuskin raaskisin tuoreina ostaa, pakasteina ovat halvempia. Ja Lidlissä kävisin ostoksilla. 

Vierailija
146/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:13"]

Nämä inttäjät eivät ymmärrä. Jos jollain on muutama euro käytössä päivän ruokaan niin ostaakohan se tyyppi paria kasvista vai esimerkiksi lenkkiä ja leipää?

[/quote]

Ehkä kannattaisi välillä ostaa ne pari kasvista, niis saisi vähän ravintoakin. Köyhän lenkki on vehnäjauhoa... sitä saa jauhohyllystä eurolla 2 kiloa.

[/quote]

Kukaan ei syö kuivaa kasvista. Mutta pelkkää makkaraa voi syödä

[/quote]

Kasvikset ei oo yleensä kuivia, niissä on aika korkea vesiprosentti. Melkein kaikki kasvikset on tosi hyviä ihan vaan öljyssä paistettuna ja suolalla maustettuna, miksei niitä saisi syödä niin? Kyllä mulle ainakin maistuu. Ihan yhtälailla se makkara on ravitsemuksellisesti riittämätön ateriaksi yksinään.

[/quote]

Saahan niitä syödä. Se kuivuus ei tarkoita vaan nestettä. Joku kurkku nyt ei oikein ruoalta maistu eikä täytä vaikka nestettä on. Hyvää se on leivän päällä siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta ei se ruoaksi riitä.

Makkara ei tietenkään yksinään riitä monipuoliseen ruokaan mutta sillä elää jonkun aikaa. Saa edes mahan täyteen. Kasviksilla ei. 

Vierailija
147/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:49"]

Mä ihan rehellisesti voin sanoa, että apn ruokasaimerkit on helvetin kaukana hyvästä ruuasta. Kyllä niillä nälkä lähtee ja terveellistäkin ehkä, mutta kuka jaksaa joka päivä syödä jotain keitettyjä juureksia linsseillä... Voi hitto, eikö ap sulla oo makunystyröitä ollenkaan?

[/quote]

Onko ainoa ruoka, joka sulle tulee mieleen juureksista ja linsseistä, keitetyt juurekset ja linssit? Sitten ymmärrät, ettet joka päivä jaksaisi syödä. Mut jotkut meistä ihan laittaa ruokaa niistä aineksista. Vaihtelevista juureksista, sipulista ja kaaleista, linsseistä, pavuista, kikherneistä, herneistä ja siemenistä, öljyistä, etikoista, mausteista, tomaattimurskasta jne. saa loihdittua ihan loputtomiin vaikka minkälaisia ruokia. Ei todellakaan ole kovin ankeeta, tai kyllästy.

[/quote]

Älä mussuta, lue ensin tuolta, mitä ap suosittelee laitettavaksi. Joka ruoka akselilla "haudutan juureksia, sekaan linssejä".

[/quote]

No hauduttaminen esim. on ihan totaalisen eri asia sekä maun, rakenteen että ravintoarvojen kannalta kuin keittäminen. Lisäksi noihin kuului muistaakseni maustamistakin? Ap antoi pari esimerkkiä, jotka ei mun mielestä kuulosta yhtään ankeammilta kuin mitkään perinteiset "heitä jotain lihaa tai pakastekalaa ja pussi keittovihanneksia veteen ja keitä" -tyyppiset ruoat, joita monet valmistaa paljon. Ja tuollahan oli sellainen italianpata -tyyppinen juttu, eiks sellastakin ihmiset paljon tee, ja sellasta sörsseliähän se on.

En mä ainakaan käsittänyt, että aapeen perhe söisi pelkästään eri variaatioita haudutetuista juureksista ja linsseistä.

Saahan noista aineksista vaikka mitä muutakin. Mä tekisin esim. linssi-juureslasagnea (ne lasagnelevyt ei hirveesti maksa), intialaista kasviscurryä ja linssidahlia, linssipihvejä, uunijuureksia ja jotain jne. Niin ja linssien lisäksi siis kannattaa käyttää myös kikherneitä ja kaikkia erilaisia papuja, esim. hummus ja erilaiset paputahnat on ihan loistavia, edullisia leivänpäällisiä, joita suosittelen kaikille. Salaatista saa ruokaisan lisäämällä esim. kidneypapuja tai kikherneitä.

Mut joo, jotenkin hassua valittaa, että eihän jotain juureksia ja linssejä jaksa jatkuvasti syödä, ja sit kuitenkin ihmiset syö yleensä joka päivä esim. leipää, juustoa, maitoa jne., eikä kukaan ole ihmettelemässä, että miten te nyt hyvänen aika joka päivä jaksatte noita samoja juttuja syödä. Ja aika monessa suomalaisessa perheessä syödään jauhelihaa monta kertaa viikossa, tai broileria monta kertaa viikossa, ja se ei kyllästytä, mut jos linssejä, papuja ja/ tai juureksia pitäis syödä noin usein, niin yhtäkkiä onkin liian yksipuolista eikä niin usein jaksa.

[/quote]

Ne lasagnelevyt maksaa jo enemmän kuin kilo valmis lasagnea. 

[/quote]

Ihanko oikeasti? Alle kaks euroo kai ne yleensä on, ainakin jotkut halvemmat merkit, ja siitä yhdestä paketistahan tulee monta kiloa lasagnea, ja se paketti kestää kaapissa pitkään? Paljon tollanen valmislasagne sitten maksaa? Mulla ei oo mitään aavistustakaan, en käytä tollasia, enkä voikaan, koska noissahan on lihaa (jota en syö), ja mä puhuin juures-linssilasagnesta.

Sori, en saa poistettua turhia lainauksia kun näppiksen hiiri jumittelee.

Vierailija
148/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:48"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"] Eli satsumoita, porkkanaa, punajuurta, lanttua ja perunaa saa halvalla. Entäs se oikea ruoka? Kukaan ei syö pelkkää porkkanaa ja perunaa. Ja jos ostaa yhdelle tai viidelle joka päiväksi salaattiainekset, niin niidenkin hinnassa on aika huima ero. Tai sillä onko taloudessa 3 pientä lasta tai 3 teiniä. Mua huvittaa aina nämä halpa-avaukset. Ikinä ei ole kunnon esimerkkejä. Sellaisia mitä perheissä oikeasti syödään. [/quote] No niitä salaattiaineita ei ole tarvis talvisin kalliilla ostaa, kesä on eri juttu, silloin ovat halpoja ja tuoreita. Juureksia löytyy halvalla talvella syötäväksi. [/quote] Kukaan ei syö pelkkiä juureksia [/quote] Ehkä nyt kuitenkin puhutaan salaatista lisukkeena ja jo moneen kertaan on todettu, että on typerää ostaa aina sitä salaatti-tomaatti-kurkkuyhdistelmää, vaan talviaikana voi syödä vaikka juuresraasteita tms.

[/quote]

No ei kukaan syö pelkkiä raasteitakaan. Raasteita syödään RUOAN lisukkeina. 

[/quote]

Newsflash, se kaikki ruoka sun lautasella on ruokaa, lisukkeet ei oo mitään epäruokaa, ja pääruokalaji ei ole synonyymi ruoalle, tai ruoka pääruokalajille. Raaste on ruokaa. Ja kai siitä pääruokalajinkin sais tuunaamalla.

Vierailija
149/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:34"]

Fakta on vaan se, että makaroni+sika-nauta+pakaste vihannes mössö on halvempi kuin täysjyvä makaroni+paistijauheliha+tuoreet kasvikset mössö.

[/quote]

Mutta myös terveellinen, jos jättää makaronit pois ja lisää kasvista.

[/quote]

Paitsi että ne kasvikset ei täytä, ei vie nälkää eikä maistu millekkään. Eli ne ei riitä

[/quote]

No se on sun ongelma sitten. Sitä paitsi tossa ohjeessahan oli lihaakin? Väheneekö se lihan täyttävyys ja maku, jos siinä seassa on kasviksia?

[/quote]

Ei lihan täyttävyys mutta se liha ei riitä. Tai sitten siinä on todella paljon lihaa. Yleensä sitä makaronia laitetaan siihen juuri siksi että se maha täyttyy

Vierailija
150/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"]

Eli satsumoita, porkkanaa, punajuurta, lanttua ja perunaa saa halvalla. Entäs se oikea ruoka? Kukaan ei syö pelkkää porkkanaa ja perunaa. Ja jos ostaa yhdelle tai viidelle joka päiväksi salaattiainekset, niin niidenkin hinnassa on aika huima ero. Tai sillä onko taloudessa 3 pientä lasta tai 3 teiniä. Mua huvittaa aina nämä halpa-avaukset. Ikinä ei ole kunnon esimerkkejä. Sellaisia mitä perheissä oikeasti syödään.

[/quote]

No niitä salaattiaineita ei ole tarvis talvisin kalliilla ostaa, kesä on eri juttu, silloin ovat halpoja ja tuoreita. Juureksia löytyy halvalla talvella syötäväksi.

[/quote]

Kukaan ei syö pelkkiä juureksia

[/quote]

Ehkä tässä on nyt kyse siitä, että useammassakin ketjussa ihmiset valittelee, että kun ei ole varaa syödä terveellisesti/ostaa kasviksia. Niin eihän tämä ole totta, vaan just niitä juureksia saa syksyllä ja talvella edullisesti (ja sipulia ja kaalia), kesällä taas jotain toisia kasviksia jne. Pitää vaan osata seurata sesonkia ja hintoja.

Mä olen kasvissyöjä, niin en mä osaa antaa mitään vinkkejä siihen, mitä lihaa tai kalaa saa edullisesti, enkä haluakaan. On muutamaan kertaan mainittu, että papuja, kikherneitä, linssejä ja herneitä saa edullisesti (ja maapähkinöitä ja auringonkukansiemeniä mm., eikä kurpitsansiemenetkään aina kovin kalliita ole), mutta ne nyt vaan näköjään ei kelpaa vastaukseksi. Eikä kaurahiutaleet ole kovin kalliita, eikä muutkaan puurohiutaleet, eikä jauhot leivontaan, eikä täysjyväriisi tai täysjyväpastakaan kovin hintavaa ole (toki kalliimpaa kuin ihan valkoinen versio), tai ohra, tai tomaattimurska tai kaurakerma (tai mitä kermaa nyt käytät, ei ne hirveän hintaisia ole), kookosmaitoakin saa nykyään aika edullisesti. Mausteita, öljyjä, etikoita, soijakastiketta, niin taas saa laitettua ihan älyttömän paljon erilaista ruokaa edullisista raaka-aineista. Niin ja pakastevihannekset kannattaa tietysti myös muistaa, pinaattia kantsii käyttää paljon, je herneitä.

Kai se mitä ihmiset täällä vänkää on jotain "okei, eli terveellistä ruokaa voi saada edullisesti. mut en mä tykkää siitä enkä osaa laittaa ja hyi helvetti kuka tollasta söis joka päivä...eli siis terveellistä ruokaa ei voi saada edullisesti!". Mitä tohon nyt sitten sanois...ei sitten?

[/quote]

Ei ihminen tule täyteen siemeniä syömällä. Ymmärrä hyvä ihminen että aikuinen syö kuitenkin sen vajaan kilon päivässä sitä ruokaa. Aika paljon saa niitä siemeniä vetää. 

Kaurapuuro on todella hyvää mutta ei sitäkään koko ajan vedä. Eikä se täytä ollenkaan. Vaikka syönkin sitä välillä kuin norsu. 

[/quote]

Niin ja mun viestissä sanottiin just, että pelkillä siemenillä kannattaa yrittää elää? Mitä helvettiä nyt oikeesti, mainitsin aineita, jotka täydentävät noita edullisia vihanneksia niin, että saa valmistettua täysipainoisia aterioita. Samoin kuin mainitsin ainoastaan kaurahiutaleet? Luetko vaikka mun viestin uudestaan tai jotain.

Vierailija
151/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun maailman huippukokit on suunnilleen orgastisissa hurmioissa siitä, miten upeita raaka-aineita juurekset on, ja linssit jne., ja täällä hapannaamat valittaa, että kuivaa pahvia, ei oo ruokaa :D .

Vierailija
152/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:34"]

Fakta on vaan se, että makaroni+sika-nauta+pakaste vihannes mössö on halvempi kuin täysjyvä makaroni+paistijauheliha+tuoreet kasvikset mössö.

[/quote]

Mutta myös terveellinen, jos jättää makaronit pois ja lisää kasvista.

[/quote]

Paitsi että ne kasvikset ei täytä, ei vie nälkää eikä maistu millekkään. Eli ne ei riitä

[/quote]

No se on sun ongelma sitten. Sitä paitsi tossa ohjeessahan oli lihaakin? Väheneekö se lihan täyttävyys ja maku, jos siinä seassa on kasviksia?

[/quote]

Ei lihan täyttävyys mutta se liha ei riitä. Tai sitten siinä on todella paljon lihaa. Yleensä sitä makaronia laitetaan siihen juuri siksi että se maha täyttyy

[/quote]

Ootko muuten ikinä kokeillut, vain lihaa ja kasviksia ilman sitä makaroonia? Se juju on siinä, että niitä kasviksia pitää olla tosi paljon, kyllä ne sitten täyttää, ja niin niistä saa parhaan terveyshyödynkin.

Vierailija
153/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa on vedet suomessa pullollaan, senkun onkii pois. Taatusti terveellistä lähiruokaa, eikä maksa mitään.

Vierailija
154/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:00"]

Näille jotka eivät voi syödä pelkkiä juureksia (ja kaipaavat lihaa) voisin vinkata, että halvoista ruhonosista saa erittäin maistuvia pataruokia. Niska, potka, lapa yms eivät tule kovin kalliiksi ja lihapadasta tulee nälkäinenkin teini tai raavas mies varmasti täyteen.

[/quote]

Tuo on kyllä totta. Mutta lihaa noissa ei vaan paljoakaan ole.

[/quote]

Miten niin ei ole lihaa? Toki rasvaa enemmän kuin fileessä, mutta se rasvahan pitää kylläisenä.

Vierailija
155/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mikään muu ei ole terveellistä kuin LUOMU. Puhdas torjunta-aineeton ja lisäaineeton ruoka. Sitä meidän tulisi syödä. Lisäksi valkoinen vehnä pois ja valkoinen sokeri hiiteen.

Vierailija
156/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne valittaa, ettei voi syödä terveellisesti, sanovat eineksien olevan halpoja. Ja talvisin valittavat kasvisten olevan kalliita kun tomaatti maksaa 6 euroa. Ja muita kasviksia ei tunneta :)

Vierailija
157/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ravinto ei välttämättä ole kallista, mutta omista valinnoista se on kiinni niin rikkailla kuin köyhillä. On totta, että suuri osa kauppojen ns. tarjouksista on epäterveellistä mättöä, mutta kun hiukankin viitsii, löytää terveellistäkin syötävää edullisesti. Mutta kun ei viitsi, on helppo syytellä hintoja - ja mättää einespyttistä ja teksaspullaa naamaansa.

Vierailija
158/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se halpaa, kun lähimpään LIdliin on 25km ja Cittariin 60km. Halpaa on.

Vierailija
159/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä kumminkin se vinha perä, että esim. tuore kala ja vihannekset eivät ole halpoja. Jotain einesasterioita saa esim. kolmella eurolla, siis koko aterian. Mutta jos alat alusta alkaen valmistaa kokonaista ateriaa raaka-aineista, rahaa palaa helposti enemmän, varsinkin kun huomioit mm. sähkönkulutuksen.

Se on totta, että juureksia saa halvalla, samoin jauhoja ja vaikkapa jotain halpaa sikanautaa. Mutta ei niistä nyt kauhean terveellistä ruokaa saa, jos yhtään miettii kokonaisuutta. Missä ovat tuoreiden vihreiden vihannesten Ja täysjyvävalmisteiden folaatit, esimerkiksi? Entä rasvahapot? Joo, silakka on hyvää, mutta silakkaakaan ei suositella syömään kovin Usein, yleisin suositus lienee kerran kuussa, mutta kalaa pitäisi syödä silti kerran, pari kertaa viikossa...

Ja tällä en nyt puolustele epäterveellistä syömistä. Eineksissä on hyviäkin vaihtoehtoja, kun valitsee. Ja itse tekemällä ruuasta saa paljon PAREMPAA. Mutta että hyvä, monipuolinen itse tehty ruoka EI välttämättä ole kyllä kovinkaan halpaa.

Vierailija
160/167 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me mielestäni syömme terveellisesti vaikka köyhiä olemmekin. Lihaa on lapsille harvoin, koulussa saavat tarpeeksi. Kaikki ruoat teen alusta asti, eineksiin ei ole varaa eikä haluakaan. Ostaisin mielelläni isoja säkkejä juureksia yms, niitä vaan on hankala roudata ilman autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän