Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA-APUA 15v tytölle, voiko tää olla veritulppa??:(

Vierailija
09.10.2014 |

Oon siis syönyt e-pillereitä 1.5v, siitäkin huolimatta ne mulle määrättiin että on migreeniin taipuvaisuutta, verenpaine vastaanotolla oli koholla ja suvussa on aivoveritulppiakin ollut.. Mua nykyään pelottaa syödä noita pillereitä, mut en voi olla ilmankaan! Mulla on nyt toista kertaa kipua vasemmassa pohkeessa, pohje tuntuu kovalta, varpaille nousu sattuu, ikäänkuin suonenvedolta tuntuu, muttei sitten vedäkkään. Viimeksi tää sama tunne samassa pohkeessa oli pari viikkoa sitten ja meni ohi. Venähtää tmv ei ole voinut, eikä myöskään ole ihan perus lihaskipua, ja on vaan toisen puolen jalassa.
Mua pelottaa että suunnilleen kuolen tai halvaannun yön aikana, noi pillerit pilaa mun mielenterveyden:D :(
en vaan uskalla soittaa lääkäriin ja pyytää tutkimaan tota pohjetta/kysymään josko ehkäsymenetelmän voisi muuttaa.. Vai kannattaisiko mun sittenkin?:/

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari ei niitä pillereitä määrää tai niihin reseptiä kirjoita, lääkäri sen tekee. Terkalla ei ole oikeuksia kirjoittaa reseptejä.

Vierailija
62/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllon teinillä pinna kireällä. Kyllä meillä päin ihan gynellä käydään pillereitä varten, etenkin kakarat jotka aloittavat seksielämän ilmeisesti ala-asteella. Olisi myös hyvä, jos vanhemmat kertoisivat seksuaaliterveydestä ja kävisit sukupuolitautitesteissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä pyynnöt meni ilmeisesti terkkarin kautta ja saivat sitten käydä valmiin reseptin hakemassa valmiin reseptin.

Vierailija
64/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:59"]Terkkari ei niitä pillereitä määrää tai niihin reseptiä kirjoita, lääkäri sen tekee. Terkalla ei ole oikeuksia kirjoittaa reseptejä.
[/quote]

pilkunviilaajat, en viitsi muuta sanoa. lukisitko tuon aiemman kommentin tähän liittyen, kiitos? terkkari määräs tai oikeastaan anto ekat 3kk, jollon varmistettiin että ne sopi, siitä OMALÄÄKÄRI 2x uusi reseptin. meniko nyt jo päähän vai vieläkö tarvit rautalankaa?

Vierailija
65/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:55"]Kertoo paljon aika monesta asiasta jos kolmetoistavuotias on jo seksuaalisesti aktiivinen. [/quote] Minä painun nyt menemään täältä, kiitos kaikille teille jotka ihan oikeasti yrittivät auttaa, nää muut vois mennä helvettiin täältä aukomastaan päätä ettei tarttis kuunnella tälläsiä ehkä turhankin kärkkäitä vastalauseita

[/quote]

Tais kolahtaa ja pahasti :)

Vierailija
66/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]Kyllon teinillä pinna kireällä. Kyllä meillä päin ihan gynellä käydään pillereitä varten, etenkin kakarat jotka aloittavat seksielämän ilmeisesti ala-asteella. Olisi myös hyvä, jos vanhemmat kertoisivat seksuaaliterveydestä ja kävisit sukupuolitautitesteissä.
[/quote]

Kyllä teillä päin.. oot maailmannapa, vai?

Vierailija
67/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]Kyllon teinillä pinna kireällä. Kyllä meillä päin ihan gynellä käydään pillereitä varten, etenkin kakarat jotka aloittavat seksielämän ilmeisesti ala-asteella. Olisi myös hyvä, jos vanhemmat kertoisivat seksuaaliterveydestä ja kävisit sukupuolitautitesteissä.
[/quote]

Niin ja mistä vitusta sinä tiedät mun sukupuolitautitesteistä? Kyllä, käyty on kahdestikin, tuli tutkittua kaiken muun ohessa.

Vierailija
68/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson epäonnistuneeni kasvattajana täysin jos mun lapsi aloittaa seksin harrastamisen tuossa iässä. Pillerit muista lääketieteellisistä syistä tiedän ja ymmärrän hyvin.

Vierailija
69/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:55"]Kertoo paljon aika monesta asiasta jos kolmetoistavuotias on jo seksuaalisesti aktiivinen. [/quote] Minä painun nyt menemään täältä, kiitos kaikille teille jotka ihan oikeasti yrittivät auttaa, nää muut vois mennä helvettiin täältä aukomastaan päätä ettei tarttis kuunnella tälläsiä ehkä turhankin kärkkäitä vastalauseita

[/quote]

Tais kolahtaa ja pahasti :)
[/quote]

En vaan voi ymmärtää kuinka itse ala-ikäisenä on paljon fiksumpi kuin läskimammat, joiden on pakko viilata pilkkua kaikesta. Antakaa vittu olla, ketään ei kiinnosta teidän offtopikki viestit

Vierailija
70/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän vielä teitä ekan sivun kommentoijia, oli hyvä kuulla asiallista tietoa ja nyt tiedän kuinka toimin jatkossa!

Vierailija
71/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:55"]Kertoo paljon aika monesta asiasta jos kolmetoistavuotias on jo seksuaalisesti aktiivinen. [/quote] Minä painun nyt menemään täältä, kiitos kaikille teille jotka ihan oikeasti yrittivät auttaa, nää muut vois mennä helvettiin täältä aukomastaan päätä ettei tarttis kuunnella tälläsiä ehkä turhankin kärkkäitä vastalauseita [/quote] Tais kolahtaa ja pahasti :) [/quote] En vaan voi ymmärtää kuinka itse ala-ikäisenä on paljon fiksumpi kuin läskimammat, joiden on pakko viilata pilkkua kaikesta. Antakaa vittu olla, ketään ei kiinnosta teidän offtopikki viestit

[/quote]

Teksteistä päätellen et ole kauhean fiksu. Vittu sitä, vittu tätä... Nuorena jo aloitettu seksin harrastaminen ja käyty jo kahdesti testeissä. Hohhoijaa... Olen todellakin jo 40 v. ja en ole ikinä joutunut käymään testeissä, eli kumpikohan meistä on se fiksumpi?

Vierailija
72/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 90-luvulla yläasteikäisenä sain Diane Novat akneen terkkarilta, jatkoa lääkäriltä, koskaan ei tarvinnut gynellä käydä niiden pillereiden takia.

Vierailija
73/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:55"]Kertoo paljon aika monesta asiasta jos kolmetoistavuotias on jo seksuaalisesti aktiivinen. [/quote] Minä painun nyt menemään täältä, kiitos kaikille teille jotka ihan oikeasti yrittivät auttaa, nää muut vois mennä helvettiin täältä aukomastaan päätä ettei tarttis kuunnella tälläsiä ehkä turhankin kärkkäitä vastalauseita [/quote] Tais kolahtaa ja pahasti :) [/quote] En vaan voi ymmärtää kuinka itse ala-ikäisenä on paljon fiksumpi kuin läskimammat, joiden on pakko viilata pilkkua kaikesta. Antakaa vittu olla, ketään ei kiinnosta teidän offtopikki viestit

[/quote]

Teksteistä päätellen et ole kauhean fiksu. Vittu sitä, vittu tätä... Nuorena jo aloitettu seksin harrastaminen ja käyty jo kahdesti testeissä. Hohhoijaa... Olen todellakin jo 40 v. ja en ole ikinä joutunut käymään testeissä, eli kumpikohan meistä on se fiksumpi?
[/quote]

Voi kuule, taisin tuossa jo mainita että aivan eri aiheesta käytiin nekin testit ottamassa, kun ei voinut yhtään tietää mistä epämääräset oireet johtuu. Tuskin tarvitsee täälä erikseen eritellä minkä takia ne varmuudeksi otettiin, puhtaat oli kummallakin kerralla eli mistä sä mua syytät? Ois varmaan sunkin ihan hyvä käydä varuiks testaamassa?;) Hehe, naurattaa aikuisen ihmisen tyhmyys.

Vierailija
74/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
75/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö?? Kuka on 13??

Vierailija
76/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päevöö.

Vierailija
77/80 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:55"]

Kertoo paljon aika monesta asiasta jos kolmetoistavuotias on jo seksuaalisesti aktiivinen.

[/quote]

Onko sanonut olevansa seksuaalisesti aktiivinen? Terkkarit tuputtaa e-pillereita mm. aknen hoitoon ja koviin kuukautisiin.
[/quote]

Minulle kirjotettiin resepti e-pillereihin 14-vuotiaana kovien (todella kovien...) kuukautiskipujen vuoksi. Seurustelin jo tuolloin poikaystäväni kanssa, mutta sekdi tuli seurusteluun mukaan vasta päälle 16-vuotiaana, vaikka pillerit oli käytössä koko ajan. Ei me kaikki heti hypätä sänkyyn, vaikka olisikin ehkäisy kunnossa. N17

Vierailija
78/80 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:20"]

Ei. Aivohalvauksessa toinen puoli halvaantuu eli esimerkiksi toisen käden liikuttaminen on hankalaa ja toinen suupieli alkaa roikkua. Tuo.ainakin kuulostaa tavalliselta, vaarattomalta lihaskivulta.

[/quote]

Jalkalaskimon veritulpasta on aika pitkä matka aivohalvaukseen. Ennen sitä on keuhkoveritulppa todennäköisempi. Ei ne äidit aina kaikkea tiedä veritulpistakaan, jos ei itsellä ole ollut. Mulla on, ja selvin oire oli kipu nimenomaan levossa toisin kuin normaalissa lihaskivussa, ja jalan ilmiselvä turpoaminen, eli pohje oli useamman sentin paksumpi kuin terve jalka.

Ei sitten kovin moni lukenut otsikosta "15v" eikä tekstistä, että syönyt pillereitä 1,5 vuotta, eli 13-vuotiaasta! Tällä perusteella veikkaisin provoksi. Tiedän tosin yhden tuon ikäisen, mutta niillä lääkittiin vakavaan anemiaan johtaneita vuotohäiriöitä.

Todella surullista, jos tuossa iässä seksi olisi niin tärkeää, että sen vuoksi menettäisi terveytensä loppuiäkseen - joka saattaisi olla pitkä laskimo-, keuhko- ja aivoveritulpista huolimatta.

Vierailija
79/80 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:54"]Ap kertoi terkkarin määränneen e-pillerit, joten eiköhän tämä ollut provo ja jonkun pointtina vain haukkua hoitohenkilökuntaa taas. [/quote] Mikähän vitun ongelma on siinä että terkka määrää pillerit, tasan niinkuin se tekikin. 3kk resepti eli siis se aloituspakkaus, siitä OMALÄÄKÄRI kirjoitti vuoden reseptin, ja itse asiassa vielä uusikin sen.

[/quote]

13-vuotiaalla murrosikäiselle?! Jos kyse olisi aknen hoidosta, ihotautilääkäriltä luulisi saavan parempiakin aineita, ja kuukautisongelmiin gyneltä, eikä todellakaan kouluterkkarilta.

Ei ihme, että äidiltä on aika turha kysyä mitään, jos on sellainen lapsi joka tarvitsee e-pillerit seksi vuoksi, eikä enää kortsut riitä.

Jos tämä ei ole provo, niin on kyllä syytä huolestua paljon muustakin kuin mahdollisesta veritulpasta.

Vierailija
80/80 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:45"]

Öööö?? Kuka on 13??

[/quote]

Aloittaja oli  vain 13-vuotias saadessaan pillerit 1,5 vuotta sitten, tai ehkä peräti 14 mutta joka tapauksessa liian nuori syömään hormoneja seksin ja ehkäisyn vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän