Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA-APUA 15v tytölle, voiko tää olla veritulppa??:(

Vierailija
09.10.2014 |

Oon siis syönyt e-pillereitä 1.5v, siitäkin huolimatta ne mulle määrättiin että on migreeniin taipuvaisuutta, verenpaine vastaanotolla oli koholla ja suvussa on aivoveritulppiakin ollut.. Mua nykyään pelottaa syödä noita pillereitä, mut en voi olla ilmankaan! Mulla on nyt toista kertaa kipua vasemmassa pohkeessa, pohje tuntuu kovalta, varpaille nousu sattuu, ikäänkuin suonenvedolta tuntuu, muttei sitten vedäkkään. Viimeksi tää sama tunne samassa pohkeessa oli pari viikkoa sitten ja meni ohi. Venähtää tmv ei ole voinut, eikä myöskään ole ihan perus lihaskipua, ja on vaan toisen puolen jalassa.
Mua pelottaa että suunnilleen kuolen tai halvaannun yön aikana, noi pillerit pilaa mun mielenterveyden:D :(
en vaan uskalla soittaa lääkäriin ja pyytää tutkimaan tota pohjetta/kysymään josko ehkäsymenetelmän voisi muuttaa.. Vai kannattaisiko mun sittenkin?:/

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on aurallista migreeniä ( esim. näköhäiriöitä, sahalaitakuviota) e-pillereitä ei tulisi käyttää. Auraton migreeni ei ole este. Labrassa voidaan katsoa FIDD-testi, onko tulppaan viittaavaa, tai radiologi voi tehdä pohkeen ultraäänitutkimuksen. 

Vierailija
2/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta..?:p en uskalla käydä nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattais... ja jos sulla on veritulppa niin lääkäriin täytyy mennä nyt, ei aamulla

Vierailija
4/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kun kehittyi veritulppa jalkaan, kipu oli aika kovaa ja jalka oli kuumempi kuin toinen. Itselläni lopetettiin pillerit, kun aiheutti "levottomat jalat"-kipeys. Tuskin sulla mitään, mutta mielenrauhan takia käy lääkärissä :)

Vierailija
5/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:17"]Jos sinulla on aurallista migreeniä ( esim. näköhäiriöitä, sahalaitakuviota) e-pillereitä ei tulisi käyttää. Auraton migreeni ei ole este. Labrassa voidaan katsoa FIDD-testi, onko tulppaan viittaavaa, tai radiologi voi tehdä pohkeen ultraäänitutkimuksen. 
[/quote]

Ei ole aurallista! Onko tuo FIDD siis verikoe? Kannattaako tälläisestä soittaa lääkäriin, jos meneekin ohi niinkuin viimekerralla? Tai entä JOS se onkin jotain ihme lihaskipua ja menen vainoharhaisena ihan turhaan sinne vastaanotolle..

Vierailija
6/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään epäilyttää, niin soita päivystyksen puhelinneuvontaan :) ne sanovat sieltä jatko-ohjeet. Ei kannata jäädä tollasen asian kanssa jahkailemaan yksin.

Vierailija
7/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Älä hiero sitä käsilläsi liikkeelle. Mene lääkäriin ja kerro kaikki taustatiedot. E-pillerit, sukurasitteet ja oireet.

Vierailija
8/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aivohalvauksessa toinen puoli halvaantuu eli esimerkiksi toisen käden liikuttaminen on hankalaa ja toinen suupieli alkaa roikkua. Tuo.ainakin kuulostaa tavalliselta, vaarattomalta lihaskivulta.

Vierailija
9/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin vaihdattaa pillerit sellaisiksi että sopivat myös migreenistä kärsivälle. Mitä merkkiä käytät? Akuuttia hätää tuskin on. Nuku rauhassa ;)

Vierailija
10/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:19"]Kaverille kun kehittyi veritulppa jalkaan, kipu oli aika kovaa ja jalka oli kuumempi kuin toinen. Itselläni lopetettiin pillerit, kun aiheutti "levottomat jalat"-kipeys. Tuskin sulla mitään, mutta mielenrauhan takia käy lääkärissä :)
[/quote]

Enää en ainakaan voi tunnustella onko jalka kuumempi, pistin kylmägeeliä..:p kiitos kumminkin viestistä!
Voisinhan mä tuonne lääkäriin soittaa, tosin tuskin huomenna tai vklp pääsen käymään, ja onko enää alkuviikosta sitten järkeä mennä..? ääh

Vierailija
11/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele äidille (tai isälle).  Hän ottaa vastuun.

Vierailija
12/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:20"]Voi olla. Älä hiero sitä käsilläsi liikkeelle. Mene lääkäriin ja kerro kaikki taustatiedot. E-pillerit, sukurasitteet ja oireet.
[/quote]

voi ei, juuri varmaan 30min hieroskelin tuota kun aattelin että kipu heltiää..:D

Vierailija
13/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIks syöt E-pillereitä jos ne tekee sut vainoharhaseks? Lopeta ennen ku oikeesti sattuu jotain!

Vierailija
14/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:22"]Juttele äidille (tai isälle).  Hän ottaa vastuun.
[/quote]

Huomenna voisinkin ottaa asian esille.. Tuntuu vaan hölmöltä "valittaa", koska terkkari määräsi pillerit heti kun kävin kyselemässä häneltä tietoja, vanhemmilta ei siis kysytty enkä aluksi kertonut vanhemmilleni syöväni pillereitä. Äiti varmaan olisi halunnut että hänen kanssaan keskustelen ensin, juuri siksi ettei sitten tule näitä paniikkeja kun alkaakin sivuvaikutukset pelottaa:/

Vierailija
15/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä.. Mitä jos mulla olisikin tulppa pohkeessa? Jos käyn nukkumaan niin eihän se voi kulkeutua keuhkoihin/aivoihin? Pelottaa, itkettää..:D

Vierailija
16/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaanhan se voi kulkeutua aivoihin milloin vain...

Vierailija
17/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti epäilet, että sinulla on veritulppa niin sano vanhemmillesi asiasta ja soittakaa päivystykseen. Se voi olla henki kerrasta poikki.

Vierailija
18/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppaepäilyssä sinne lääkäriin on oikeasti mentävä tänään. Joten mee herättämään äitis ja soittakaa päivystykseen. Jos olisit mun lapsi, niin todellakin toivoisin ettet yksin miettis asiaa vaan tulisit reilusti sanomaan.

t. sun ikäisen tytön äiti

Vierailija
19/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ilmaiseen terveysneuvontaan, numero on 10023 ja se on auki 24/7. Siellä on ammattilaisia jotka osaa arvioida ja neuvoa mitä kannattaisi tehdä.

Vierailija
20/80 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti kestä enään tätä että joutuu pelkään tämmösiä asioita ja eihän nyt tähän aikaan voi mihinkään päivystykseen soittaa?? Tää sama kipu on ollu ennenikin ja meni itsekseen pois ei tää voi olla mikään veritulppa ei mun äitikään sanonut sanallakaan mitään siitä kun äsken kävin keittiössä ja mainitsin hälle kivusta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan