Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omalle äidille hakea lähestymiskiellon vai mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
03.09.2021 |

Oon nyt ihan loppu enkä kestä tätä enää hetkeäkään.
Äitini soittaa kaksi kertaa päivässä ja hokee läpi saman litanian. Jos ne kuuntelee kiltisti, kaikki on ok. Jos hänet keskeyttää tai ei vastaa puhelimeen, hän tykittää sata puhelua minuutissa ja tulee pihalle/kaupan eteen, mistä nyt vaan saattaa mut löytää. Vainoaa kaikkia läheisiäni jotka pihalla sattuu näkemään, soittelee koko suvun läpi ym.
Hän ei ole millään tavalla uhkaava/vaarallinen.
Yritän nyt sellaista, että olisi yksi päivä viikossa, jolloin ei soittaisi. Tiedän jo etukäteen, ettei tule onnistumaan, ja sitten ryhdyn toimiin. Mutten oikein vielä tiedä mihin. Onko kukaan hakenut lähestymiskieltoa omalle vanhemmalleen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuetenkin.

Vierailija
2/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä ikäinen hän on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haettu ja toimi sen aikaa kun kielto voimassa , heti seuraavana päivänä kun kielto loppui matkustettiin 350 kilsaa mun oven taakse  ja "hei nyt viimein tavattiin". Yritti jatkaa kuin mitään ei olis tapahtunut , taas poliisit paikalle. En missään tekemisissä enää , sain kovalla väännöllä pois elämästäni. Voi luoja sitä vapauden tunnetta. Kiertoteitse kuulen kun ihmettelee mistä MINÄ niin suutuin : D

Vierailija
4/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa alzheimerilta.

Pakko tuohon on voida hakea apua virkavallalta. Pitäisikö sun soittaa esim. poliisiin ja kysyä neuvoja?

Vierailija
5/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen äitisi on? Onko hän kertonut, miksi hänen on pakko saada joku kontakti sinuun joka kerta, miksi siis tulee kaupan pihaan jne.? Jos käytös on uutta, niin kannataisi varata aika lääkärille, jos on puhjennut vaikkepa muistisairaus tai mielenterveysongelma.

Vierailija
6/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen estolistalle nyt aluksi

Vierailija
7/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päälle 70- vuotias, ja käytös on ehkä hieman pahentunut nyt vanhemmiten, mutta on kyllä aina ollut tuollainen. Itse päätin jo lapsena, etten tee lapsia, juurikin äitini takia, joten on hän silloinkin jo ollut aika paha, vaikkei mulla tarkkoja muistikuvia olekaan. 

Koen, että olen nyt uhrannut puolet elämästäni tälle, enkä halua uhrata enää mahdollista toista puolta.

Syyksin hän sanoo, että on huolissaan. Huolen aiheet ovat ihan mielipuolisia, tyyliin "ajattelin, että on syttynyt tulipalo kun et vastannut". Katastrofiajattelua. Äitini ei suostu menemään hoitoon/hakemaan apua. Sanoo vain, että mä nyt vain olen tällainen. Musta toi on paskin syy ikinä kiusata yhtään ketään. 

Vierailija
8/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On haettu ja toimi sen aikaa kun kielto voimassa , heti seuraavana päivänä kun kielto loppui matkustettiin 350 kilsaa mun oven taakse  ja "hei nyt viimein tavattiin". Yritti jatkaa kuin mitään ei olis tapahtunut , taas poliisit paikalle. En missään tekemisissä enää , sain kovalla väännöllä pois elämästäni. Voi luoja sitä vapauden tunnetta. Kiertoteitse kuulen kun ihmettelee mistä MINÄ niin suutuin : D

Voitko kertoa hieman tarkemmin, miten prosessi eteni ym? 

-Ap

Vierailija
9/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haetaan käräjäoikeudesta.

Simppeli prosessi mutta todisteita pitää olla.

Vierailija
10/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä se riemun nostaa. Kysy poliisilta , mun tapuksessa oli kyse dg. narsistista niin kysyin psykiatrilta ohjeita toimia. Tapahtui 80-luvulla.

Vierailija
11/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä se riemun nostaa. Kysy poliisilta , mun tapuksessa oli kyse dg. narsistista niin kysyin psykiatrilta ohjeita toimia. Tapahtui 80-luvulla.

No silloin sitten ainakin saa niitä todisteita.

Minä laitoin eston niin ilmestyi ovelle riehumaan. Poliisit haki pois, kirjasi myös käytöksen sekavaksi.

Kaikki todisteet tuli siinä sitten samalla.

Vierailija
12/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa systemaattinen rikosilmoitusten teko ja poliisien soittelu, kun tulee vaikkapa ovelle. Ne ovat hyviä todisteita käräjäoikeudelle.

Vierailija
13/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, että pystyt nauramaan tuolle. :D

Minuakin nauratti, kerroit niin elävästi. Toi ois varmaan mullekin käynyt, mutta onneksi pelkkä välien katkaiseminen riitti. Synttärikortti sieltä tulee läpi, ja jotain aidosti tärkeitä tiedotuksia sukulaisten välityksellä.

Vierailija
14/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa hieman tarkemmin, miten prosessi eteni ym? 

-Ap

Katso vastaus 10. Se prosessi on pitkä , kesti mulla melkein vuoden. Aloitin poliisista sitten psykiatri sitten ohjeitten mukaan. Elämäni paras päätös. Todisteita pitää olla , esim. tekstarit , voit nauhoittaa ja videoida. Tapaamisiin toinen henkilö mukaan , ihmisille joiden kanssa olet päivittäin tekemisissä kerrot tilanteestasi rehellisesti. Voit tarvita todistajia. Tsemppiä!

Vierailija
15/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jos se on kerta OMA. Omalle äidille, miehelle, isälle jne ei voi vaan pitää olla tuiki tuntematon. Eikö ne just omat sukulaiset ala vainoamaan jos jotkut, haloo?

Vierailija
16/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti voi. Kärsii omakin maineesi siinä . Sovit että viet sille vessapaperia , leipää voita ja tiivistemehua kahvia pullaa sokeria ja jogurttia sekä puhtaan yöpaidan . Sitten sovit että viikkoon ei soiteta . Se on katsos hädissään kun tulee vanhaksi alkaa hätäillä. Varmaan palvelutaloon kohta joutuu sitten siellä hoidetaan pesut alusvaatteet hampaat . Missä kunnossa hampaat on ja alusvaatteet ? Onko kynnet leikattu . Terveyden hoitaja katsoo .

Vierailija
17/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päälle 70- vuotias, ja käytös on ehkä hieman pahentunut nyt vanhemmiten, mutta on kyllä aina ollut tuollainen. Itse päätin jo lapsena, etten tee lapsia, juurikin äitini takia, joten on hän silloinkin jo ollut aika paha, vaikkei mulla tarkkoja muistikuvia olekaan. 

Koen, että olen nyt uhrannut puolet elämästäni tälle, enkä halua uhrata enää mahdollista toista puolta.

Syyksin hän sanoo, että on huolissaan. Huolen aiheet ovat ihan mielipuolisia, tyyliin "ajattelin, että on syttynyt tulipalo kun et vastannut". Katastrofiajattelua. Äitini ei suostu menemään hoitoon/hakemaan apua. Sanoo vain, että mä nyt vain olen tällainen. Musta toi on paskin syy ikinä kiusata yhtään ketään. 

Muuta muualle ja vaihda numero salaiseksi

Vierailija
18/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille käy sitten samoin kun te tulette kohta vanhoiksi ja yritätte selvitä . Omat lapsenne kieltää soittamasta. Katsokaa nyt kuinka kohtelette omia sukulaisianne tänään teille tehdään samoin . Parasta olisi auttaa ja myös lääkärin kuuluu auttaa vanhuksia . Miten te kohtelette oikein vanhoja ihmisiä ???

Vierailija
19/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googlella löytyy ohjeet sekunnissa. 

https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiat/rikosasiat/lahestymiski…

Eri juttu sitten, miten tuo toimii kahelille ja kenties dementoituneellekin ihmiselle, jos ei sun "jätä mut rauhaan ja lopeta soitteleminen" ei tehoa ja SINÄ et osaa panna äidillesi rajoja.

Sun pitää vaan sietää se, että äiti hössöttää ja soittelee sukulaisia lävitse. Voit soittaa sukulaisille ja varoittaa, mistä on kyse.

Ja sitten vaan ilmoitat äidillesi, että jatkossa soitat kerran viikossa, ja et aio vastata tai avata oveasi hänelle, vaikka miten pommittaa.

Mutta ei, poliisin pitäisi sulle tämäkin tehdä valmiiksi...

Vierailija
20/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten te kohtelette teidän omaa perhettä ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi