Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omalle äidille hakea lähestymiskiellon vai mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
03.09.2021 |

Oon nyt ihan loppu enkä kestä tätä enää hetkeäkään.
Äitini soittaa kaksi kertaa päivässä ja hokee läpi saman litanian. Jos ne kuuntelee kiltisti, kaikki on ok. Jos hänet keskeyttää tai ei vastaa puhelimeen, hän tykittää sata puhelua minuutissa ja tulee pihalle/kaupan eteen, mistä nyt vaan saattaa mut löytää. Vainoaa kaikkia läheisiäni jotka pihalla sattuu näkemään, soittelee koko suvun läpi ym.
Hän ei ole millään tavalla uhkaava/vaarallinen.
Yritän nyt sellaista, että olisi yksi päivä viikossa, jolloin ei soittaisi. Tiedän jo etukäteen, ettei tule onnistumaan, ja sitten ryhdyn toimiin. Mutten oikein vielä tiedä mihin. Onko kukaan hakenut lähestymiskieltoa omalle vanhemmalleen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäreitä moiset on ? kirjoitti:

Teille käy sitten samoin kun te tulette kohta vanhoiksi ja yritätte selvitä . Omat lapsenne kieltää soittamasta. Katsokaa nyt kuinka kohtelette omia sukulaisianne tänään teille tehdään samoin . Parasta olisi auttaa ja myös lääkärin kuuluu auttaa vanhuksia . Miten te kohtelette oikein vanhoja ihmisiä ???

En minä aio soitella lapsilleni päivittäin, enkä varsinkaan lähde hillumaan oven taakse. En nyt enkä vanhana, jos niin pitkään elän.

Oikeasti nyt ensimmäiseksi ajanvaraus mielenterveystoimistoon. Selitä ensin itse ongelma ja mene saattajaksi, toisin sanoen viet hänet sinne itse aivan kädestä pitäen. Kun ei tietenkään suostu, anna hänen ymmärtää, että sinä olet menossa sinne itse ja tarvitset äitisi turvaksesi.

Jos / kun sieltä ei tule apua, laitat estot, kiellät riittävän selväsanaisesti häiritsemästä ja sen jälkeen soitat poliisit paikalle, kun on ovesi takana. Siitä se lähestymiskiellon haku alkaa.

Mielenterveystoimistoja ei enää ole. Ne ovat psykiatrian poliklinikoita, eikä niihin pääse ilman yleislääkärin lähetettä.

Vierailija
42/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

???ette auta ketään ? kirjoitti:

Siis miten te kohtelette teidän omaa perhettä ???

Voi voi. Et taida ymmärtää, että kaikki vanhemmat eivät ole rakastavia, hyviä ihmisiä tai terveitä päästään. Voivat olla kaikkea muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda oman numerosi tilalle päivystävän sossun numero. Tarpeeksi usrin kun sinne soittaa niin alkavat tekemään jotain.

Vierailija
44/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin, että teen nyt niin, että asetan ehdoksi lääkärillä käynnin. 

Jos ei mene, niin haen lähestymiskieltoa.

Hänellä on mielenterveysongelmia, mutta on sairaudentunnoton. 

Mua ärsyttää aina se mä nyt vain olen tällainen- tekosyy, kun itse kävin vuosikausia terapiassa hoidattamassa lapsuuden traumoista johtuvia mielentervesyongelmiani. 

Mulla oli myös sama tilanne oman äidin kanssa. Oli ihan hirveää, kun hän tilapäisesti muutti muutaman korttelin päähän omasta kodistani - onneksi joutui sitten muuttamaan kauemmaksi, josta ei päässyt helposti bussilla pois.

Jätti lääkkeet ottamatta ja sitten, kun ensin yritti veistää ranteitaan auki koska uskoi vakaasti tshetsheeniterroristien tappaneen minut koska en vastannut puhelimeen (äidille tuli pari naarmua, onneksi ei osannut eikä uskaltanut pahempaa) ja sitten alkoi kirjaimellisesti hajottamaan vuokra-asuntoaan etsiessään "mikrofoneja ja kaasusumuttimia", vietiin ensin suljetulle osastolle ja myöhemmin mt-potilaitten tuettuun asumiseen. Nyt asuu palvelutalossa, jossa seurataan lääkkeiden ottamista ja psyykelääkkeet annetaan pistoksena.

Sellaiset, joilla ei ole psykoosia sairastavia lähiomaisia, eivät todellakaan tajua, miten kuluttavaa ja ahdistavaa tällainen elämä on, ja millainen helpotus on kun pääsee "pakoon", tavalla tai toisella. Luulen, että vain alkoholistien tai narkomaanien omaiset pystyvät käsittämään asian.

Vierailija
45/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä myös mt ongelmia mutta ei suostu hakea apua. Pelkään että menee noin pahaksi. Ei ketään saisi tuolla lailla kiusata. Jotenkin vanhemmiten myös äidilleni pahentunut.

Vierailija
46/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ei tehoa mikään muu kuin fyysinen väkivalta; kun menet käymään, hakkaa polvilumpiot paskaksi, niin ei tule käymään. Sitten vain estät puhelut, niin loppuu.

Vierailija
47/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On haettu ja toimi sen aikaa kun kielto voimassa , heti seuraavana päivänä kun kielto loppui matkustettiin 350 kilsaa mun oven taakse  ja "hei nyt viimein tavattiin". Yritti jatkaa kuin mitään ei olis tapahtunut , taas poliisit paikalle. En missään tekemisissä enää , sain kovalla väännöllä pois elämästäni. Voi luoja sitä vapauden tunnetta. Kiertoteitse kuulen kun ihmettelee mistä MINÄ niin suutuin : D

Mahtavaa! =D

Juuri tollasia ne on!

--

Vaikka tietysti se päinvastainenkin on mahdollista. Sinä olet vain suuttunut äidillesi jostain. Niin! Mutta sinä et ota sitä asiaa puheeksi äitisi kanssa, et selvitä sitä asiaa, vaan sinä vain kostat äidillesi tuollaisella tempulla, mykkäkoululla, sinä vain kannat kaunaa ja vihaa sen sijaan että keskustelemalla selvittäisitte asiat. Oletpas sinä tosi myrkyllinen ihminen, oikea kostaja-kaunankantaja. Koko loppuikäsi aiot vain märehtiä kaunassasi katkerana. Miten sinä voit olla noin julma, kohtelet äitiäsi noin ilkeästi?

Vierailija
48/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On haettu ja toimi sen aikaa kun kielto voimassa , heti seuraavana päivänä kun kielto loppui matkustettiin 350 kilsaa mun oven taakse  ja "hei nyt viimein tavattiin". Yritti jatkaa kuin mitään ei olis tapahtunut , taas poliisit paikalle. En missään tekemisissä enää , sain kovalla väännöllä pois elämästäni. Voi luoja sitä vapauden tunnetta. Kiertoteitse kuulen kun ihmettelee mistä MINÄ niin suutuin : D

Jos jotain asiaa ei ole erikseen kielletty tai estetty niin sen saa tehdä.

Vierailija
49/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! =D

Juuri tollasia ne on!

--

Vaikka tietysti se päinvastainenkin on mahdollista. Sinä olet vain suuttunut äidillesi jostain. Niin! Mutta sinä et ota sitä asiaa puheeksi äitisi kanssa, et selvitä sitä asiaa, vaan sinä vain kostat äidillesi tuollaisella tempulla, mykkäkoululla, sinä vain kannat kaunaa ja vihaa sen sijaan että keskustelemalla selvittäisitte asiat. Oletpas sinä tosi myrkyllinen ihminen, oikea kostaja-kaunankantaja. Koko loppuikäsi aiot vain märehtiä kaunassasi katkerana. Miten sinä voit olla noin julma, kohtelet äitiäsi noin ilkeästi?

Olet joko täydellinen ääliö tai pelkkä pikku trolli.

Vierailija
50/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäreitä moiset on ? kirjoitti:

Teille käy sitten samoin kun te tulette kohta vanhoiksi ja yritätte selvitä . Omat lapsenne kieltää soittamasta. Katsokaa nyt kuinka kohtelette omia sukulaisianne tänään teille tehdään samoin . Parasta olisi auttaa ja myös lääkärin kuuluu auttaa vanhuksia . Miten te kohtelette oikein vanhoja ihmisiä ???

En minä aio soitella lapsilleni päivittäin, enkä varsinkaan lähde hillumaan oven taakse. En nyt enkä vanhana, jos niin pitkään elän.

Oikeasti nyt ensimmäiseksi ajanvaraus mielenterveystoimistoon. Selitä ensin itse ongelma ja mene saattajaksi, toisin sanoen viet hänet sinne itse aivan kädestä pitäen. Kun ei tietenkään suostu, anna hänen ymmärtää, että sinä olet menossa sinne itse ja tarvitset äitisi turvaksesi.

Jos / kun sieltä ei tule apua, laitat estot, kiellät riittävän selväsanaisesti häiritsemästä ja sen jälkeen soitat poliisit paikalle, kun on ovesi takana. Siitä se lähestymiskiellon haku alkaa.

Tuo päätös toimii niin kauan, kun olet päästäsi ns. terve.

Äitini vietti aktiivista keski-ikää ja eläkeiän alkukin meni ok.

Sitten alkoi ilmestyä muistiongelmia ja mt-ongelmia. Seurapiirit pieneni ja lasten spämmiminen alkoi. Äidillä on diagnosoitu harhaluuloisuushäiriö, ei ota lääkkeitä, ei suostu kotihoidon henkilökunnan käynteihin, suuttui myös läheisen palvelukeskuksen ateriapalveluun jne. Hän pitää itseään ihan terveenä ja normaalina, muutaman kuukauden osastojaksot olivat väärinkäsityksiä ja turhia.

Aikoinaan sekä äidin että isän omat vanhemmat hoiti muut sisarukset.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi