Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä miksi tällainen käytös loukkaa minua

Vierailija
03.09.2021 |

Sanon jotain että "se ja se pitäisi tehdä" tai että "aloin nyt tekemään sitä ja sitä".

Hän EI IKINÄ SANO, että "totta" tai "hyvä idea", vaan vastaa aina, että "se ja se pitää tehdä" tai "mökilläkin odottaa se ja se".

Ja alkaa sitten jauhaa aina vain uudestaan, että ne on tekemättä.

Minä koen tämän ylikävelyksi, sivuuttamiseksi ja vähättelyksi. Kuin olisi palaverissa, jossa ei koskaan oikeasti ole äänioikeutettu.

Ja hän ei tee tätä koskaan kenellekään muulle. Ei siis "keksi ideoita" ikinä kenenkään muun kanssa näin.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsätytätkö lettuasi sillä miehellä/pojalla?

Vierailija
122/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noita loputtomia luentoja. Saattaa alkaa paasata samaa asiaa, jonka minä itse olen hänelle juuri sanonut. Tai opettamaan minulle minun alani asiaa kohdasta a.

ap

Juuri näin, ei tätä voi ymmärtää, jos ei ole tällaista tavannut. Kuulostaa adhd:lta. Ei vaan kykene pysähtymään, vaan mylly pyörii täysillä koko ajan. Ja ihan turha yrittää keskustella, että miksi aloittaja loukkaantuu ja miksi mies toimii niin kuin toimii, koska ei adhd-aivoilla varustetulla ole kykyä tarkastella omaa toimintaansa.

N56, jolla add ja perheessä useita muita nepsyaikuisia..

No, minulla on itselläni adhd ja kahdella lapsellani. Suvussä näitä tietenkin riittää pilvinpimein myös. Aika laajalla otannalla voin sanoa, että adhd ihmiset ovat ennen kaikkea mukavia ja empaattisia. Nyt meistä maalataan kuvaa aivottomina höseltäjinä (no, höselletään jonkun verran kyllä, mutta itse kutsuisin sitä esim. väsymättömäksi ja päämäärähakuiseksi uuden kokemiseksi). Usein adhd henkilöt ovat myös älykkäitä, kekseliäitä ja erittäin hauskoja. Voin epäröimättä suositella kaikille adhd ihmistä puolisoksi tai ystäväksi, et enää tylsää päivää näe. Ja ärsyttää tulla niputetuksi johonkin "nepsy"-kategoriaan, kamala vammaissana. En koe akateemisena henkilönä kuuluvani sellaiseen.

Sinulla on tietenkin oikeus tunteisiisi ja tuntemuksiisi, mutta se on tosiseikka, että kuulut nepsyporukkaan. Ei se ole sinun vikasi, vaan ominaisuus,yksi monien joukossa.

Tiedän kyllä mihin porukkaan kuulun. Kritisoin tuota "nepsy"-sanaa. Ärsyttävä "erityislapsen" äidin keksimä lyhennös. Ja kiitos, kun niin hövelisti myönsit minullekin oikeuden tunteisiini ja jopa tuntemuksiinikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan normaali ihminen ei voi ottaa nokkiinsa vammaisesta miehestään. Hänellä on niin selvä vamma. Ihan sama kuin että jos ap nyrjäyttää nilkkansa, mies ottaisi siitä nokkiinsa. - Mietihän nyt ap. Miksi otit vammaisen miehen. Jos otit, koska viihdyt hänen kanssaan, koeta nyt pärjätä oman valintasi kanssa. - On hyvä, että nepsyistä puhutaan, mutta kai käsität, etteivät he ole meidän ongelmamme tai jos meillä on nepsypuolisot, meillä on omat ratkaisumme irl.

Vierailija
124/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noita loputtomia luentoja. Saattaa alkaa paasata samaa asiaa, jonka minä itse olen hänelle juuri sanonut. Tai opettamaan minulle minun alani asiaa kohdasta a.

ap

Juuri näin, ei tätä voi ymmärtää, jos ei ole tällaista tavannut. Kuulostaa adhd:lta. Ei vaan kykene pysähtymään, vaan mylly pyörii täysillä koko ajan. Ja ihan turha yrittää keskustella, että miksi aloittaja loukkaantuu ja miksi mies toimii niin kuin toimii, koska ei adhd-aivoilla varustetulla ole kykyä tarkastella omaa toimintaansa.

No, minulla on itselläni adhd ja kahdella lapsellani. Suvussä näitä tietenkin riittää pilvinpimein myös. Aika laajalla otannalla voin sanoa, että adhd ihmiset ovat ennen kaikkea mukavia ja empaattisia. Nyt meistä maalataan kuvaa aivottomina höseltäjinä (no, höselletään jonkun verran kyllä, mutta itse kutsuisin sitä esim. väsymättömäksi ja päämäärähakuiseksi uuden kokemiseksi). Usein adhd henkilöt ovat myös älykkäitä, kekseliäitä ja erittäin hauskoja. Voin epäröimättä suositella kaikille adhd ihmistä puolisoksi tai ystäväksi, et enää tylsää päivää näe. Ja ärsyttää tulla niputetuksi johonkin "nepsy"-kategoriaan, kamala vammaissana. En koe akateemisena henkilönä kuuluvani sellaiseen.

Sinulla on tietenkin oikeus tunteisiisi ja tuntemuksiisi, mutta se on tosiseikka, että kuulut nepsyporukkaan. Ei se ole sinun vikasi, vaan ominaisuus,yksi monien joukossa.

Tiedän kyllä mihin porukkaan kuulun. Kritisoin tuota "nepsy"-sanaa. Ärsyttävä "erityislapsen" äidin keksimä lyhennös. Ja kiitos, kun niin hövelisti myönsit minullekin oikeuden tunteisiini ja jopa tuntemuksiinikin.

Nepsy on näppärä termi. Ethän tiedä, millainen nepsy minä olen ;)

Vierailija
125/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on pitää raha-asiat reilassa. Kotona ei voi normipalkkaisilla ihmisillä olla kuutta ruohonleikkuria. Ap.:n pitää ensisijaisesti ottaa raha-asiat haltuunsa.

Vierailija
126/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miekään kyllä ymmärrä loukaantumistasi. Jos hommat on hoitamatta, niin sehän on tosiasia, eli fakta sivistyskielellä. Tosiasiat on tunnustettava rehellisesti, loukkaantumatta!

Vierailija
127/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä julistat asioita? Sen kun alat tekemään.

Lukutaito? Minä teen ihan koko ajan.

Ne mistä sanon on sellaisia, että ne on todella vaikeita ja hankalia yksin tehdä. Ja nekin tällä systeemillä teen.

ap

Olisit voinut antaa ihan konkreettiset esimerkit, jolloin tilanne olisi auennut paljon paremmin. Ei tästä nyt saa minkäänlaista käsitystä millaisista asioista on kyse.

Vierailija
128/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas suhteessa on yksi ongelma, aviomies. Hän saa kuulla siitä koko ajan joka päivä. Toistaminen voi olla ainoa puolustuskeino, jonka hän osaa. Säälin miestä. Kiltti kun jaksaa ottaa valitusta niskaansa.

Vierailija
129/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tää asenne. - Vasta tätä ketjua lukiessani olen tajunnut, miten meidän nepsyperheiden (kaikki perheenjäsenet nepsyjä!) pitäisi puhua avoimemmin tästä asiasta, jota meidän on itse niin vaikea hahmottaa. Vaikka meillä on loppututkinnot, eikä älyn puolella ole puutteita, nämä erilaiset nepsyongelmat tuovat arkeemme ihan omanlaistaan tematiikkaa. - Kunpa meitä alettaisiin auttaa ja ymmärtää enemmän. Kunpa hoksaisimme yrittää luopua vaikenemisen kulttuurista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme