Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä miksi tällainen käytös loukkaa minua

Vierailija
03.09.2021 |

Sanon jotain että "se ja se pitäisi tehdä" tai että "aloin nyt tekemään sitä ja sitä".

Hän EI IKINÄ SANO, että "totta" tai "hyvä idea", vaan vastaa aina, että "se ja se pitää tehdä" tai "mökilläkin odottaa se ja se".

Ja alkaa sitten jauhaa aina vain uudestaan, että ne on tekemättä.

Minä koen tämän ylikävelyksi, sivuuttamiseksi ja vähättelyksi. Kuin olisi palaverissa, jossa ei koskaan oikeasti ole äänioikeutettu.

Ja hän ei tee tätä koskaan kenellekään muulle. Ei siis "keksi ideoita" ikinä kenenkään muun kanssa näin.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo

Vierailija
2/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä kukaan muukaan. Kannattaisiko päivittää mielialalääkkeet ajantasalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä kukaan muukaan. Kannattaisiko päivittää mielialalääkkeet ajantasalle?

Onko sulla jokin jumaluussyndrooma kun kuvittelet olevasi maailmankaikkeus?

Vierailija
4/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän ei saa kertoa sinulle, mitä hän suunnittelee tekevänsä, mutta sinä saat kertoa hänelle, mitä sinä suunnittelet tekeväsi?

Vierailija
5/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hän ei saa kertoa sinulle, mitä hän suunnittelee tekevänsä, mutta sinä saat kertoa hänelle, mitä sinä suunnittelet tekeväsi?

Totta kai hän saa kertoa.

Mutta miksi hänen pitää aina sivuuttaa, painaa alas ja mitätöidä se minun ideani? Miksei hän voi kertoa sitä omaa ideaasi milloinkaan muulloin?

Koska nyt MITÄÄN mitä minä haluaisin ei koskaan oteta yhteiselle tekemislistalle. Tai saanhan minä sen sitten yksinäni tehdä. Moni niistä sellaisia että naisihmisen tosi hankala niitä yksinään tehdä.

Mies keskittyy jauhamaan siitä "paremmasta" ideastaan eikä sitten tee edes sitä.

ap

Vierailija
6/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä julistat asioita? Sen kun alat tekemään.

Vierailija
7/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
8/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat, että joo, mutta nyt ensin tehdään tämä.

Vierailija
9/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä julistat asioita? Sen kun alat tekemään.

Lukutaito? Minä teen ihan koko ajan.

Ne mistä sanon on sellaisia, että ne on todella vaikeita ja hankalia yksin tehdä. Ja nekin tällä systeemillä teen.

ap

Vierailija
10/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi hänen pitää aina sivuuttaa, painaa alas ja mitätöidä se minun ideani? Miksei hän voi kertoa sitä omaa ideaasi milloinkaan muulloin?

Koska nyt MITÄÄN mitä minä haluaisin ei koskaan oteta yhteiselle tekemislistalle. Tai saanhan minä sen sitten yksinäni tehdä. Moni niistä sellaisia että naisihmisen tosi hankala niitä yksinään tehdä.

Mies keskittyy jauhamaan siitä "paremmasta" ideastaan eikä sitten tee edes sitä.

ap

Tuollainen passiivissa puhuminen ja vihjailu ei toimi ilmiselvästi. Jos haluat miehen tekevän jonkin mielestäsi tärkeän asian tai auttavan siinä sinua, pyydä. Ilmaise suoraan.

Nyt avaat keskustelua tyyliin joka kannustaa listaamaan tekemättömiä asioita. Mies reagoi avaukseesi vuoropuhelulla samaan tyyliin. Suotta siitä otat itseesi. Sen jälkeen kun kumpikin on listansa luetellut, olisi sen varsinaisen keskustelun paikka sopia tekpjärjestyksestä, aikataulusta, käytännöistä yms. Ilmeisesti kuitenkin lopetat tässä kohtaa vuoropuhelun uhriutumisesi tarmossa joten mies ei koskaan saa selville että sinun listasi edellyttäisi hänen apua ja on sinulle tärkeä.

Vierailija
11/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollainen passiivissa puhuminen ja vihjailu ei toimi ilmiselvästi. Jos haluat miehen tekevän jonkin mielestäsi tärkeän asian tai auttavan siinä sinua, pyydä. Ilmaise suoraan.

Nyt avaat keskustelua tyyliin joka kannustaa listaamaan tekemättömiä asioita. Mies reagoi avaukseesi vuoropuhelulla samaan tyyliin. Suotta siitä otat itseesi. Sen jälkeen kun kumpikin on listansa luetellut, olisi sen varsinaisen keskustelun paikka sopia tekpjärjestyksestä, aikataulusta, käytännöistä yms. Ilmeisesti kuitenkin lopetat tässä kohtaa vuoropuhelun uhriutumisesi tarmossa joten mies ei koskaan saa selville että sinun listasi edellyttäisi hänen apua ja on sinulle tärkeä.

Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia kielimuotoja aktiivista passiiviin jne. Enkä ole vihjaillut yhtään mitään. Ei ole tapani puhua. Mies on savolainen, eikä edes osaa aktiivia. Kaikki aina vain tapahtuu hänelle.

Lopputulos on aina se, että minun puheeni muuttuu mykäksi piipitykseksi perheenpään runnomassa käsittelyssä. Se tässä on se ongelma. Mitätöinti.

ap

Vierailija
12/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt. Mutta olen huomannut, että parisuhteessa miehet ei usein halua tehdä sitä. Mieluummin tekevät sitä muualla.

Vierailija
13/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoita vielä lisää mieltäsi ja saat mietiskellä noita ihan itse kohtapuoliin, kun miehesi ottaa ja lähtee.

Vierailija
14/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullun maailmassa kaikki on aina toisten syytä.

Vierailija
15/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko siis suoraan ehdottanut, että tehtäisiinkö asia X yhdessä vaikka ensi viikonloppuna? Tai pyytänyt, että voisitko auttaa minua tämän asia X:n tekemisessä? Tuosta aloituksestasi sai sellaisen mielikuvan, että sä ikäänkuin suunnittelet ääneen omia tekemisiäsi etkä oleta toisen osallistuvan niihin.

16/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. 

Voi olla, etten ihan saanut kiinni aloituksestasi, miten replikointi noissa tilanteissa menee. Tarkoititko jotain tällaista: Menenpä pesemään matot. Mies vastaa: Laiturikin pitäisi rempata.

Jos ymmärsin oikein, olisiko mahdollista, että ihan ääneen sanoisit, että toivot miehen vastaavan esimerkiksi: Mukavaa matonpesua, huikkaa kun olet valmis niin ripustetaan ne yhdessä. Ja vasta sen jälkeen hän ottaisi laiturin puheeksi erillisesti?    Tämä oli ehkä tönkkö esimerkki, mutta yritän tuoda sitä esiin, että omat toivomukset toista kohtaan kannattaa ilmaista mahdollisimman selvästi.  Voihan olla, ettei mies ollenkaan käsitä, että tarvisit pientä tsemppausta 'matonpesun' suhteen ja että laituriin puheenaiheen siirtäminen kuulostaa sinusta ohittamiselta.  

Parisuhdekursseilla ja myös -terapiassa usein opetellaan uusia viestintätaitoja, joihin kuuluu myös sekä toisen kuunteleminen että reilusti omista toiveista kertominen.

Vierailija
17/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ongelma on se, että toiset ihmiset eivät ymmärrä mitä tarkoitat puheellasi. Ehkä myös se, että sinä itsekään et välttämättä aina ymmärrä mitä muut tarkoittavat.

Jokin asia pitäisi tehdä. Alat tehdä sitä. Okei. Mitä sitten?

Vierailija
18/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
19/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ohiksena kommentoin. Sinun tapasi sanoa, että "se ja se pitäisi tehdä" kuulostaa passiivisaggressiiviselta komentelulta, jonka funktio on sanoa, että "tee se ja se".

Et välttämättä tarkoita sitä, mutta miehesi reaktiosta päätellen HÄN sen ainakin tulkitsee sellaiseksi!

Tuo, että hän luettelee omia tekemättömiä töitään vastaan kuulostaa nimittäin siltä, että hän vetoaa niihin ilmaistakseen, että ei ehdi tehdä mainitsemiasi hommia.

Mitä jos kokeilisit joskus muotoilla kommenttisi kysymykseksi. "Mitä mieltä olet, pitäisikö tämä tehdä ja miten voisimme sen jakaa keskenämme?"

"Aajattelin tehtä tänään tämän, mitä sinä ajattelet tehdä, voisitko tulla mukaan?!

Ylipäänsä kysymyksen muotoon puetut ehdotukset toimivat paremmin kuin toteamuksen, saati käskytyksen tai to do-listan muotoon.

Jos joku asia loukkaa sinua, sinun kannattaa sanoa se suoraan. "Kerroin tuossa, mitä minusta pitäisi tehdä ja sen sijaan, että kommentoisit sitä, puhuit ikään kuin ylitseni etkä noteerannut kommenttiani. Se loukkaa minua, miksi reagoit noin?"

Mehän emme täällä voi kuin arvailla, miten miehesi tarkalleen ottaen edes ON reagoinut, saati että tietäisimme, mikä motiivi hänellä siinä oli. Minä tuossa arvailin, mutta se on vain sivullisen arvaus. Parhaiten selvität asian kysymällä mieheltäsi suoraan.

Vierailija
20/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko siis suoraan ehdottanut, että tehtäisiinkö asia X yhdessä vaikka ensi viikonloppuna? Tai pyytänyt, että voisitko auttaa minua tämän asia X:n tekemisessä? Tuosta aloituksestasi sai sellaisen mielikuvan, että sä ikäänkuin suunnittelet ääneen omia tekemisiäsi etkä oleta toisen osallistuvan niihin.

OLEN. Kymmeniä kertoja. Että leikataan pensasaita ja että siinä pitää olla kaksi että sen saa suoraksi jne.

Tähän mies vastaa että "autopaikan syreeni pitää leikata" minkä jälkeen hän jauhoi siitä syreenistä neljä kesää. Ennen kuin leikkasin sen.

Eli minä leikkaan lopulta sekä sen pensasaidan että sen hänen syreeninsä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan