Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä miksi tällainen käytös loukkaa minua

Vierailija
03.09.2021 |

Sanon jotain että "se ja se pitäisi tehdä" tai että "aloin nyt tekemään sitä ja sitä".

Hän EI IKINÄ SANO, että "totta" tai "hyvä idea", vaan vastaa aina, että "se ja se pitää tehdä" tai "mökilläkin odottaa se ja se".

Ja alkaa sitten jauhaa aina vain uudestaan, että ne on tekemättä.

Minä koen tämän ylikävelyksi, sivuuttamiseksi ja vähättelyksi. Kuin olisi palaverissa, jossa ei koskaan oikeasti ole äänioikeutettu.

Ja hän ei tee tätä koskaan kenellekään muulle. Ei siis "keksi ideoita" ikinä kenenkään muun kanssa näin.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän ei saa kertoa sinulle, mitä hän suunnittelee tekevänsä, mutta sinä saat kertoa hänelle, mitä sinä suunnittelet tekeväsi?

Totta kai hän saa kertoa.

Mutta miksi hänen pitää aina sivuuttaa, painaa alas ja mitätöidä se minun ideani? Miksei hän voi kertoa sitä omaa ideaasi milloinkaan muulloin?

Koska nyt MITÄÄN mitä minä haluaisin ei koskaan oteta yhteiselle tekemislistalle. Tai saanhan minä sen sitten yksinäni tehdä. Moni niistä sellaisia että naisihmisen tosi hankala niitä yksinään tehdä.

Mies keskittyy jauhamaan siitä "paremmasta" ideastaan eikä sitten tee edes sitä.

ap

Tuollainen passiivissa puhuminen ja vihjailu ei toimi ilmiselvästi. Jos haluat miehen tekevän jonkin mielestäsi tärkeän asian tai auttavan siinä sinua, pyydä. Ilmaise suoraan.

Nyt avaat keskustelua tyyliin joka kannustaa listaamaan tekemättömiä asioita. Mies reagoi avaukseesi vuoropuhelulla samaan tyyliin. Suotta siitä otat itseesi. Sen jälkeen kun kumpikin on listansa luetellut, olisi sen varsinaisen keskustelun paikka sopia tekpjärjestyksestä, aikataulusta, käytännöistä yms. Ilmeisesti kuitenkin lopetat tässä kohtaa vuoropuhelun uhriutumisesi tarmossa joten mies ei koskaan saa selville että sinun listasi edellyttäisi hänen apua ja on sinulle tärkeä.

Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia kielimuotoja aktiivista passiiviin jne. Enkä ole vihjaillut yhtään mitään. Ei ole tapani puhua. Mies on savolainen, eikä edes osaa aktiivia. Kaikki aina vain tapahtuu hänelle.

Lopputulos on aina se, että minun puheeni muuttuu mykäksi piipitykseksi perheenpään runnomassa käsittelyssä. Se tässä on se ongelma. Mitätöinti.

ap

Sanon jotain että "se ja se pitäisi tehdä" tai että "aloin nyt tekemään sitä ja sitä".

Hän EI IKINÄ SANO, että "totta" tai "hyvä idea", vaan vastaa aina, että "se ja se pitää tehdä" tai "mökilläkin odottaa se ja se".

Sinä siis heittelet ideoita, mitä pitäisi tehdä tai kerrot mitä aiot tehdä. Kyllä se on vihjailua jos tosiasiassa haluaisit miehen tekevän nämä asiat puolestasi tai säntäävän auttamaan sinua. Et sano mitä haluat, et ilmaise itseäsi ymmärrettävästi. Mies sen sijaan kuulee kirjaimellisesti sen mitä sanot ja vastaa samalla linjalla. Mies osaa kommunikoida, sinä et. 

Viimeisin esimerkki:

Meidän pakastin on sikin sokin sekaisin uutta ja vanhaa, marjoja ja ruokien loppuja.

OIen nyt kaksi viikkoa käyttänyt sieltä tavaraa pois ja sain eilen yhden lokeron tyhjäksi, johon nyt voi laittaa niitä ruokia, joita mahdollisesti nyt jää yli.

Sanoin tästä hankkeesta jo viikko sitten ja eilen sanoin kuusi kertaa, että nyt siellä pakastimessa on yksi lokero, johon ei saa tunkea mitä sattuu vaan että nyt vähitellen pitää saada se pakastin järjestykseen.

Näytin sen tyhjän lokeron hänelle. Ja selitin miten sieltä nyt järkevimmin erottaa uudet ja vanhat marjat jne.

Tänään sanoin että otan sieltä pakastimesta mökillekin eväät.

Koska se kodin pakastin pitää saada järjestykseen.

Mies alkaa tohottaa, miten mökin pakastin pitää tyhjentää, mökin pakastin pitää tyhjentää, mökin pakastin pitää tyhjentää. Ei kuule eikä kuuntele.

Ja kun avasin pakastimen, hän oli työntänyt sen tyhjän lokeron täyteen epämääräistä tavaraa.

Mitään säntäilyä, epäselvää tai ylivoimaista asiassa ei minun puoleltani ollut.

Hän ei kuuntele, ei rekisteröi sanomisiani, keksii aina jonkin oman jota alkaa säntäillä (mökin pakastimessa ei edes ole mitään) ja sitten vielä suuttuu, kun sanon siitä että miksi ihmeessä hänen on pitänyt erikseen mennä nyt vielä sotkemaan se pakastin.

Tämä on kuin täällä olisi uppiniskainen ongelmateini, eikä perheen toinen aikuinen.

ap

Kirjoita hänelle aanelonen, jossa on numeroituina kappaleina asia. 

1. Tyhjensin pakastimesta lokeron x. 

2. Tämän ansiosta uudet marjat menevät siihen ja siihen ja vanhoja marjoja syödään muualta pakastimesta ensin. 

3. Tyhjään tilaan tulee jatkossa vain ruokasatseja. 

4. Muut pakastimeen laitettavat asiat menevät sinne ja sinne. 

Ja sitten alle päiväys ja miehen allekirjoitus. 

Vai jäikö mieheltä ymmärtämättä se, mihin ne omat lisäykset olisi pitänyt laittaa - mitä ne siis olivat? 

Täytyy myöntää, että minä luin tuon viestisi, ja menin sekaisin pitikö sinne siis laittaa marjoja vai mitä sinne uuteen tilaan ja mihin muut lisäykset tulevat. Minä kuitenkin luin sen ja olin kiinnostunut. Kun luin uudelleen, huomasin ymmärtäneeni miten sattuu. Jos mies on ahdistunut ja viesti suullinen, niin hiukan hankalaa hänen on ehkä hahmottaa ohjeet vaikkei olisikaan mitään aggressiivista hänen touhussaan. 

WTF 😂

Vierailija
42/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muotoilla se näin: "Kuule, Mikko, nuo meidän pensasaidat ovat aika huonossa kunnossa. Sopisiko sinulle, että hoidamme ne yhdessä? Ehdotan, että lauantaina, sanotaan vaikka puoliltapäivin, sinä alat leikata aitaa, ja minä kannan oksat ja risut pois. Sopisiko tämä suunnitelma sinulle?" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, vain nainen osaa tehdä elämästään vaikeaa, keksiä valittamisen aihetta ja syyllistää miestä vaikka väkisin.

En pääse yli tuosta yhdestä esimerkistä🤣 Nainen pyytää miehen pakastaminen eteen ja alkaa luennoimaan miten pakastin tulee täyttää.🤣

Olisikohan mies edes avannut koko pakastinta ilman tuota luentoa?🤔

Vierailija
44/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän ei saa kertoa sinulle, mitä hän suunnittelee tekevänsä, mutta sinä saat kertoa hänelle, mitä sinä suunnittelet tekeväsi?

Mutta miksi hänen pitää aina sivuuttaa, painaa alas ja mitätöidä se minun ideani? Miksei hän voi kertoa sitä omaa ideaasi milloinkaan muulloin?

Koska nyt MITÄÄN mitä minä haluaisin ei koskaan oteta yhteiselle tekemislistalle. Tai saanhan minä sen sitten yksinäni tehdä. Moni niistä sellaisia että naisihmisen tosi hankala niitä yksinään tehdä.

Mies keskittyy jauhamaan siitä "paremmasta" ideastaan eikä sitten tee edes sitä.

ap

Tuollainen passiivissa puhuminen ja vihjailu ei toimi ilmiselvästi. Jos haluat miehen tekevän jonkin mielestäsi tärkeän asian tai auttavan siinä sinua, pyydä. Ilmaise suoraan.

Nyt avaat keskustelua tyyliin joka kannustaa listaamaan tekemättömiä asioita. Mies reagoi avaukseesi vuoropuhelulla samaan tyyliin. Suotta siitä otat itseesi. Sen jälkeen kun kumpikin on listansa luetellut, olisi sen varsinaisen keskustelun paikka sopia tekpjärjestyksestä, aikataulusta, käytännöistä yms. Ilmeisesti kuitenkin lopetat tässä kohtaa vuoropuhelun uhriutumisesi tarmossa joten mies ei koskaan saa selville että sinun listasi edellyttäisi hänen apua ja on sinulle tärkeä.

Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia kielimuotoja aktiivista passiiviin jne. Enkä ole vihjaillut yhtään mitään. Ei ole tapani puhua. Mies on savolainen, eikä edes osaa aktiivia. Kaikki aina vain tapahtuu hänelle.

Lopputulos on aina se, että minun puheeni muuttuu mykäksi piipitykseksi perheenpään runnomassa käsittelyssä. Se tässä on se ongelma. Mitätöinti.

ap

Sinä siis heittelet ideoita, mitä pitäisi tehdä tai kerrot mitä aiot tehdä. Kyllä se on vihjailua jos tosiasiassa haluaisit miehen tekevän nämä asiat puolestasi tai säntäävän auttamaan sinua. Et sano mitä haluat, et ilmaise itseäsi ymmärrettävästi. Mies sen sijaan kuulee kirjaimellisesti sen mitä sanot ja vastaa samalla linjalla. Mies osaa kommunikoida, sinä et. 

Viimeisin esimerkki:

Meidän pakastin on sikin sokin sekaisin uutta ja vanhaa, marjoja ja ruokien loppuja.

OIen nyt kaksi viikkoa käyttänyt sieltä tavaraa pois ja sain eilen yhden lokeron tyhjäksi, johon nyt voi laittaa niitä ruokia, joita mahdollisesti nyt jää yli.

Sanoin tästä hankkeesta jo viikko sitten ja eilen sanoin kuusi kertaa, että nyt siellä pakastimessa on yksi lokero, johon ei saa tunkea mitä sattuu vaan että nyt vähitellen pitää saada se pakastin järjestykseen.

Näytin sen tyhjän lokeron hänelle. Ja selitin miten sieltä nyt järkevimmin erottaa uudet ja vanhat marjat jne.

Mies alkaa tohottaa, miten mökin pakastin pitää tyhjentää, mökin pakastin pitää tyhjentää, mökin pakastin pitää tyhjentää. Ei kuule eikä kuuntele.

Ja kun avasin pakastimen, hän oli työntänyt sen tyhjän lokeron täyteen epämääräistä tavaraa.

Hän ei kuuntele, ei rekisteröi sanomisiani, keksii aina jonkin oman jota alkaa säntäillä (mökin pakastimessa ei edes ole mitään) ja sitten vielä suuttuu, kun sanon siitä että miksi ihmeessä hänen on pitänyt erikseen mennä nyt vielä sotkemaan se pakastin.

Tämä on kuin täällä olisi uppiniskainen ongelmateini, eikä perheen toinen aikuinen.

ap

Kirjoita hänelle aanelonen, jossa on numeroituina kappaleina asia. 

1. Tyhjensin pakastimesta lokeron x. 

2. Tämän ansiosta uudet marjat menevät siihen ja siihen ja vanhoja marjoja syödään muualta pakastimesta ensin. 

3. Tyhjään tilaan tulee jatkossa vain ruokasatseja. 

4. Muut pakastimeen laitettavat asiat menevät sinne ja sinne. 

Ja sitten alle päiväys ja miehen allekirjoitus. 

Vai jäikö mieheltä ymmärtämättä se, mihin ne omat lisäykset olisi pitänyt laittaa - mitä ne siis olivat? 

Täytyy myöntää, että minä luin tuon viestisi, ja menin sekaisin pitikö sinne siis laittaa marjoja vai mitä sinne uuteen tilaan ja mihin muut lisäykset tulevat. Minä kuitenkin luin sen ja olin kiinnostunut. Kun luin uudelleen, huomasin ymmärtäneeni miten sattuu. Jos mies on ahdistunut ja viesti suullinen, niin hiukan hankalaa hänen on ehkä hahmottaa ohjeet vaikkei olisikaan mitään aggressiivista hänen touhussaan. 

Niissä lokeroissa on aina ollut edessä selkeät nimet, mitä laittaa minnekin.

Ja ainoa toive oli, että "älä tunge siihen tyhjään mitään" eli mitään en pyytänyt miestä tekemään.

Kerroin vain miten se aarrekaappipakastin on nyt minun tarkoitus setviä.

Mutta nyt meidän perheen ykkösprioriteetti on varmaan vielä koko viikonlopunkin se mökin tyhjä pakastin.

ap

Vierailija
45/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Viimeisin esimerkki:

ap

Nyt teillä on avioliitossa sen verran ongelmaa, että niitä ei ehkä palstaketju ratkaise. Etkö huomannut näitä asioita aiemmin vai miksi muutit kimppaan tämän miehen kanssa? Onko hän aina ollut laiska, tyhmä ja sinua huomioimaton? Onko jotain hyviä puoliakin? Onko päihteiden kanssa ongelmia?

On myös mahdollista, että miehellä on jokin sairaus kuten Alzheimer tai aivoverenkiertohäiriö.

Sinun juttujasi on välillä vaikea ymmärtää, joten on myös mahdollista että varsinainen viesti hukkuu epäselvään puhetulvaan. Kerrot vähän sitä ja hiukan tätä ja hyppäät aiheesta toiseen ja kaikesta jää osa kertomatta. Nytkään en oikein ymmärrä, että mitä haet aloituksellasi.

Haluatko meidän sanovan että hyi hyi millainen mies? Kehuvan sinua ahkeraksi? Haluatko meidän muuttavan taikasauvalla miehen toisenlaiseksi? Löytää palstalta uuden miehen? Mitä sinä haluat?

Vierailija
46/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muotoilla se näin: "Kuule, Mikko, nuo meidän pensasaidat ovat aika huonossa kunnossa. Sopisiko sinulle, että hoidamme ne yhdessä? Ehdotan, että lauantaina, sanotaan vaikka puoliltapäivin, sinä alat leikata aitaa, ja minä kannan oksat ja risut pois. Sopisiko tämä suunnitelma sinulle?" 

Ja mies vastaa "autopaikan syreeni pitää leikata, autopaikan syreeni pitää leikata, autopaikan syreeni pitää leikata".

ap

Vierailija
47/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, vain nainen osaa tehdä elämästään vaikeaa, keksiä valittamisen aihetta ja syyllistää miestä vaikka väkisin.

En pääse yli tuosta yhdestä esimerkistä🤣 Nainen pyytää miehen pakastaminen eteen ja alkaa luennoimaan miten pakastin tulee täyttää.🤣

Niin. Aattele. Siinä pakastimessa on se idea, että siellä säilötään ruokaa. Ja niistä pitää tietää onko ne marjoja vuodelta 2001 vai 2021 ja milloin mikäkin ruoanloppu on sinne sullottu.

Koska jos ei siinä ole mitään systeemiä, on just tällainen aarrekaappi kuin mitä meillä nyt on.

Sinua ei sitten häiritse yhtään, että mieheni priorisoi sen mökin TYHJÄN pakastimen TYHJENTÄMISEN ja meuhkaa siitä etänä?

ap

Pitäisikö sun keskustella jonkun ammattilaisen kanssa tuosta kontrollinhalustasi? Porvoon kunnallisista terveyspalveluista varmaankin löytyy jokin apu?

Vierailija
48/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti mies on sellainen sovinisti, joka "ei halua ottaa vastaan käskyjä naiselta", koska pitää naisia alempiarvoisina. Hän kokee minkä tahansa ap:n puheen tekemisistä yrityksenä määräillä häntä.

Ongelma on syvemmällä kuin vain puhumisessa, tuo ei ole tasapainoinen parisuhde. Koska toista ei voi muuttaa, vaan vain itseään voi, niin ehdotan, että ap harkitsisi eroa. Voiko se muutenkaan olla hyvä parisuhde, jos mies on mitätöivä ja halveksiva?

Vierailija
49/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mieheltä enemmän suihin ja ohjeista vähemmän. Tulet hämmästymään lopputuloksista.

Vierailija
50/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletteko käyneet parisuhdeterapiassa? Sitä kannattaisi kokeilla. Teidän keskinäinen kommunikointi kuulostaa todella sekavalta ja huonolta.

Vierailija
51/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies vastaa "autopaikan syreeni pitää leikata, autopaikan syreeni pitää leikata, autopaikan syreeni pitää leikata".

ap

Ja sinä vastaat: "Kyllä varmaan tuokin on totta, mutta sopiiko, että leikkaamme lauantaina klo 12 pensasaidan?"

Kysymys toistetaan kymmenen kertaa, kunnes mies vastaa siihen.

Mutta jos keskustelu tai ADHD-lääkkeet eivät auta miestä, niin lienee tosiaan aika muuttaa kerrostaloon, tai jssap.

Vierailija
52/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta muuten mies on niin ihana ja huomaavainen?

Vierailija
53/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mies kertoo kamuilleen, miten "ero tuli ihan puskista"!

Ei silti, että semmoisella käsityksellä enää mitään väliä olisi.

Vierailija
54/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Aattele. Siinä pakastimessa on se idea, että siellä säilötään ruokaa. Ja niistä pitää tietää onko ne marjoja vuodelta 2001 vai 2021 ja milloin mikäkin ruoanloppu on sinne sullottu.

Koska jos ei siinä ole mitään systeemiä, on just tällainen aarrekaappi kuin mitä meillä nyt on.

Sinua ei sitten häiritse yhtään, että mieheni priorisoi sen mökin TYHJÄN pakastimen TYHJENTÄMISEN ja meuhkaa siitä etänä?

ap

Pitäisikö sun keskustella jonkun ammattilaisen kanssa tuosta kontrollinhalustasi? Porvoon kunnallisista terveyspalveluista varmaankin löytyy jokin apu?

Se että pakastin on järjestyksessä ei ole kontrollinhalua. Eihän se mieskään sieltä mitään nyt löydä.

Sinuna kyllä ihmettelisin ennemmin tarvetta huolehtia hysteerisesti tyhjän pakastimen tyhjentämisestä ja että siitä alkaa meuhkata 200 kilsan päässä koko pakastimesta.

ap

Vierailija
55/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sitten aloitatte siitä syreenissä. Kun se on leikattu, niin alatte tekemään sitä toista puskaa.

Vierailija
56/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies tuo sen verran pätäkkää taloon, että teillä on se syreeni? Muuta syytä en keksi olla yhdessä tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
57/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minä hoidan tuon pakastin asian niin että laitan vaikka vuosiluvun niihin marjarasioihin niin tietää minkä vuoden marjaa on.

Tai laitan uudet marjapussit pakastumisen jälkeen isoon pussiin ja lapun päälle älä ota. Sitten kun vanhat marjat loppuvat pakkasesta niin ruvetaan syömään sieltä uusien marjojen pussista.

Jos tiedät että miehesi on surkea seuraamaan ohjeita niin turhaa hakkaa päätä seinään yrittämällä toistaa samaa toimimatonta kaavaa.

Jos pensasaita pitää leikata niin kysy siltä mieheltäsi että miten pesasaidan leikkuu hoidetaan? Jos mies hokee sireeniä niin tuijota miestä takaisin ja kysy uudelleen että leikataanko aita yhdessä vai maksaako mies laskun ja sinä tilaat jonkun leikkaamaan aidan. Jos mies hokee syreeniä vaan eikä suostu keskustelemaan aidasta niin koettaisin selvittää onko mies ihan sekaisin vai ilkeä. Jos ilkeä niin sanoisin että minä voin leikata syreenin kokonaan pois jos se estää aidan hoitamisen. Eli käynkö leikkaamassa syreenin kok9naan pois ja sitten leikataan aita vai sovitaanko nyt kuka ja milloin hoitaa aidan. Mutta uhkaa sellaisella asialla että voit sen sitten oikeasti toteuttaa että saat miehen huomion.

Vierailija
58/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pakastin-homma kuulostaa ihan kauhean sekavalta. Miksi te molemmat pyöritte siellä pakastimella koko ajan? Teillä pitäisi varmaan olla kaksi pakastinta. Toinen, jossa on muutama laatikko eineksiä ja sellaista varten ja sitten sulle oma, isompi, mihin voit tehdä omenasosetta ja laittaa mustikat ja muut.

Ja sitten tästä lähtien tee vain sellaisia hommia, mistä itse tykkäät. Jos haluat leikata pensasaidan, niin leikkaat, eikä sitä tarvitse kertoa sille miehelle ollenkaan. Jos taas haluat jotain, niin sanot sille miehelle että: "Haluaisin, että pensasaita näyttäisi vähän siistimmältä." Mies sitten leikkaa sen, jos ehtii tai haluaa tehdä sinulle mieliksi. Mutta älä nalkuta siitä, äläkä enää vihjaile ja v i t t u i l e  tuolla passiivis-agressiivisella tavalla koko ajan. Kauhea työleiri teillä siellä tuntuu olevan...

Vierailija
59/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on ADHD:n kanssa. Mies ottaa pensasaitakommenttisi ja vie sen pidemmälle, myös syreeniin. Ei se tarkoita, että pensasaita jää leikkaamatta. Puhukaa enemmän, ja joudut muistuttelemaan paljon.

Vierailija
60/129 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakastin-homma kuulostaa ihan kauhean sekavalta. Miksi te molemmat pyöritte siellä pakastimella koko ajan? Teillä pitäisi varmaan olla kaksi pakastinta. Toinen, jossa on muutama laatikko eineksiä ja sellaista varten ja sitten sulle oma, isompi, mihin voit tehdä omenasosetta ja laittaa mustikat ja muut.

Ja sitten tästä lähtien tee vain sellaisia hommia, mistä itse tykkäät. Jos haluat leikata pensasaidan, niin leikkaat, eikä sitä tarvitse kertoa sille miehelle ollenkaan. Jos taas haluat jotain, niin sanot sille miehelle että: "Haluaisin, että pensasaita näyttäisi vähän siistimmältä." Mies sitten leikkaa sen, jos ehtii tai haluaa tehdä sinulle mieliksi. Mutta älä nalkuta siitä, äläkä enää vihjaile ja v i t t u i l e  tuolla passiivis-agressiivisella tavalla koko ajan. Kauhea työleiri teillä siellä tuntuu olevan...

MINÄ EN VIHJAILE TAI VITTUILE.

Minä sanon asiallisesti ja selkeästi mitä pitää tehdä, milloin ja millä tai että mitä odotan mieheltä (riittää että ei sotke), ja sitten alkaa järjetön säntäily autopaikan syreenistä tai mökin pakastimesta.

AINA.

Ja minä en ikinä saa tehdä mitään mieluista, koska kaikki aika menee tähän sotkuun.

Tällä viikolla siivosin mm eteisen ja löysin 6 erilaista kassia, jotka roikkui lasten naulakossa ja joissa oli miehen vaatteita. Hän ei siis ole osannut laittaa mökiltä tullessa omia vaatteitaan omista kasseista omaan vaatekaappiin SEN JÄLKEEN KUN MINÄ OLEN ENSIN VIENYT NE KASSIT SINNE HÄNEN KAAPPINSA ETEEN, vaan hän on tuuppinut ne lasten tavaroiden sekaan.

Ja nyt on kolme viikkoa sitten etsitty takkia, joka oli yhdessä näistä kasseista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä