Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät: miksi ette hae ulkomaille töihin?

Vierailija
08.10.2014 |

En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi työttömät eivät voi hakea myös ulkomailta töitä tai harjoittelupaikkoja. Koko perhekin voi lähteä mukaan. EU:n sisällä varsinkin muuttaminen on helppoa. Toisaalta joissakin maissa eläminen on todella halpaa pienelläkin rahalla (esim. Thaimaa jne.).

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/loyda_toita/toihin_ulkomaille/index.html

http://www.maailmalle.net/harjoittelu_ja_tyoskentely/palkkatyo_ulkomailla

http://www.nuorisovaihto.fi/etusivu/

Tämä vain tuli mieleeni tuosta itsensä jojoon vetämistä (työttömyyden takia) koskevasta ketjusta, toisin sanoen ei kannata lannistua, vaan syksyisen harmaan ja sateisen Suomen ulkopuolellakin on elämää. Tsemppiä, ihmiset! Kyllä kaikki järjestyy.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 vastaa vielä 55:lle että ainakin täällä Norjassa harjoitteluajalta maksetaan täysi palkka ja paikallinen "Valvira" on byrokraattinen mutta asioiminen sen kanssa onnistuu, pohjoismainen koulutus on käypä koko Euroopan alueella.

Vierailija
82/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:24"]Onko kellään kokemusta sellaisesta, että asuisi itse ulkomailla ja muu perhe olisi Suomessa? Mahtaako tuossa kuviossa olla mitään järkeä, jos ei saa todella hyvää palkkaa? Onko järkeä lähteä ulkomaille, jos sillä pystyy juuri ja juuri tienaamaan elannon, muttei jää rahaa enää siihen että kävisi perheensä luona edes kerran kuussa?
[/quote]

Tuollaista elämää ne esim arabiemiriittien siirtotyöläiset elää. Se on ok vaihtoehto heille, ilman tuota palkkaa he ja perheet kuolisivat nälkään. Eli ei sovi suomalaiselle kermapersetyöttömyystukiaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:45"]

Olen nyt töissä,mutta jos/kun työttömäksi jään niin en todellakaan ulkomaille muuta työn perässä. Perheettömänä sen vielä voisinkin tehdä,mutta en ryhtyisi lasten elämää pistämään ylösalaisin. Euroopassa tällä hetkellä aivan yhtä heikkoa työnsaanti,sitäpaitsi. Ei sinne vain mennä ja sanota,et hei mä tulen nyt!

[/quote]

Aijaa, no nämä ovat vaan sinun kokemuksiasi. Minä tiedän yhden suomalaisäidin joka muutti Italiaan, ryhtyi perheelliseksi ja jäi siis työttömäksi kotiäidiksi. Italiassa on kova lama, mutta silti tämä kotiäiti sai työn ja tiedätkös miten? tämä nainen vaan itse marssi yhteen toimistoon ja sanoi että hän tarvitsee just nyt työpaikan ja kuinkas kävikään, hän sai sen, siitä huolimatta ettei vapaita työpaikkoja juurikaan ollut. Aina on mahdollisuus kun yrittää.

Vierailija
84/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:24"]Onko kellään kokemusta sellaisesta, että asuisi itse ulkomailla ja muu perhe olisi Suomessa? Mahtaako tuossa kuviossa olla mitään järkeä, jos ei saa todella hyvää palkkaa? Onko järkeä lähteä ulkomaille, jos sillä pystyy juuri ja juuri tienaamaan elannon, muttei jää rahaa enää siihen että kävisi perheensä luona edes kerran kuussa? [/quote] Tuollaista elämää ne esim arabiemiriittien siirtotyöläiset elää. Se on ok vaihtoehto heille, ilman tuota palkkaa he ja perheet kuolisivat nälkään. Eli ei sovi suomalaiselle kermapersetyöttömyystukiaiselle.

[/quote]

Lue tämä. http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/yt-neuvottelut

Kuinka joku voi olla nykyisin niin vitun tietämätön idiootti, että syyllistää työttömät. Tai kuvittelee, että perheen ja pienet lapset voi noin vain jättää ja muuttaa töihin ulkomaille.

Vierailija
85/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:46"]

Olen nyt töissä,mutta jos/kun työttömäksi jään niin en todellakaan ulkomaille muuta työn perässä. Perheettömänä sen vielä voisinkin tehdä,mutta en ryhtyisi lasten elämää pistämään ylösalaisin. Euroopassa tällä hetkellä aivan yhtä heikkoa työnsaanti,sitäpaitsi. Ei sinne vain mennä ja sanota,et hei mä tulen nyt!

[/quote]

Aijaa, no nämä ovat vaan sinun kokemuksiasi. Minä tiedän yhden suomalaisäidin joka muutti Italiaan, ryhtyi perheelliseksi ja jäi siis työttömäksi kotiäidiksi. Italiassa on kova lama, mutta silti tämä kotiäiti sai työn ja tiedätkös miten? tämä nainen vaan itse marssi yhteen toimistoon ja sanoi että hän tarvitsee just nyt työpaikan ja kuinkas kävikään, hän sai sen, siitä huolimatta ettei vapaita työpaikkoja juurikaan ollut. Aina on mahdollisuus kun yrittää.

[/quote]

siis oliko hän ÄITI jo silloin kun muutti Italiaan? Vai perusti perheen vasta sinne ja kielen opiskeltuaan etsi töitä? Käykö sulla mielessä, että tilanne on vähän toinen nuorelle sinkulle, kuin keski-ikäiselle perheenäidille, jonka miehellä on vakipaikka Suomessa.

Vierailija
86/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:24"]Onko kellään kokemusta sellaisesta, että asuisi itse ulkomailla ja muu perhe olisi Suomessa? Mahtaako tuossa kuviossa olla mitään järkeä, jos ei saa todella hyvää palkkaa? Onko järkeä lähteä ulkomaille, jos sillä pystyy juuri ja juuri tienaamaan elannon, muttei jää rahaa enää siihen että kävisi perheensä luona edes kerran kuussa? [/quote] Tuollaista elämää ne esim arabiemiriittien siirtotyöläiset elää. Se on ok vaihtoehto heille, ilman tuota palkkaa he ja perheet kuolisivat nälkään. Eli ei sovi suomalaiselle kermapersetyöttömyystukiaiselle.

[/quote]

Johan nyt sanahirviön keksit, no mutta mistäs sinä tiedät muista ihmisistä yhtään mitään? mitäpä jos joku on ihan aidosti valmis uhrautumaan ja jättämään lapsensa taakseen niin että saa elää iki-ihanaa elämää vaikkapa Etelä-Euroopassa ja ainahan voi palata jos ei tuollaista systeemiä kestä. Tuollaisen asumisen toimivuus riippuu siitä, kuinka erotuskainen ihminen on että itkeekö heti viikon päästä toisten perään vai pystyykö elämään ihan omissa oloissaan ilman kaipuuta joka hetki. Itse tiedän yhden nuoren naisen joka muutti Kreikkaan miehen luo, ihan ilman työtä mutta jotain hänen suomalaisia sukulaisiaan asui siellä jo valmiiksi.  Aina on mahdollista kun yrittää, jos ei kermaperseile kuten sinä sanoisit.

Vierailija
87/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:51"]

[/quote]

Johan nyt sanahirviön keksit, no mutta mistäs sinä tiedät muista ihmisistä yhtään mitään? mitäpä jos joku on ihan aidosti valmis uhrautumaan ja jättämään lapsensa taakseen niin että saa elää iki-ihanaa elämää vaikkapa Etelä-Euroopassa ja ainahan voi palata jos ei tuollaista systeemiä kestä. Tuollaisen asumisen toimivuus riippuu siitä, kuinka erotuskainen ihminen on että itkeekö heti viikon päästä toisten perään vai pystyykö elämään ihan omissa oloissaan ilman kaipuuta joka hetki. Itse tiedän yhden nuoren naisen joka muutti Kreikkaan miehen luo, ihan ilman työtä mutta jotain hänen suomalaisia sukulaisiaan asui siellä jo valmiiksi.  Aina on mahdollista kun yrittää, jos ei kermaperseile kuten sinä sanoisit.

[/quote]

Voisitko tosiaankin jättää esim. 2- ja 4-vuotiaat lapsesi Suomeen ja muuttaa KREIKKAAN :'D  TYÖNHAKUUN? Tykkäät tietenkin vain provosoida, mutta ota nyt edes selvää siitä että missä maissa niitä töitä ihan oikeasti on.

Vierailija
88/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA EBOLA.

Vierailija
89/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:54"]

Työttömyys pitäisi tehdä niin häpeälliseksi olotilaksi työttömille, että he olisivat valmiita vaikka jättämään pienet lapset ja muuttamaan pois Suomesta, siivoten tilastoja. Työttömiä pitäisi nöyryyttää ja kiusata yhä järjestelmällisemmin, se olisi ainoa muutos tähän nykytilanteeseen.

[/quote]

SAMAA MIELTÄ. Esim. oranssit haalarit pakollisiksi ja siivoamaan ojanvarsia. Eiköhän alkaisi ulkomaille muutto maistua :)

Vierailija
90/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

siis oliko hän ÄITI jo silloin kun muutti Italiaan? Vai perusti perheen vasta sinne ja kielen opiskeltuaan etsi töitä? Käykö sulla mielessä, että tilanne on vähän toinen nuorelle sinkulle, kuin keski-ikäiselle perheenäidille, jonka miehellä on vakipaikka Suomessa.

[/quote]

Hän oli äiti-ihminen joka perusti perheen italialaisen miehen kanssa, opetteli kielen ja lopulta tarvitsi myös työpaikan ja saikin sen vaikka lama oli paha ja vapaita työpaikkoja ei ollut. Hän vain sai työpaikan kun marssi toimistoon ja kertoi tarvitsevansa työtä, kielitaidosta lienee ollut apua. En sanoisikaan että tämä kaikille sopisi, mutta joitakin onnistaa. Nuoren sinkun olisikin ollut paljon paljon helpompaa löytää työ ja helppo myös tutustua ihmisiin, toisin kuin perheen äidin joka joutuu siis olemaan kotona kahden pienen lapsen kanssa ja siinä samalla myös sai työpaikan ja tekee töitä. Kyllä sinkun elämä on helpompaa niin ihmisiin tutustumisen kuin työnhaunkin kannalta kuin äidin, joka joutuu pakosti viettämään paljon aikaa kotona. Ja mikä ihme se on että Suomessa muka on helppo tutustua uusiin ihmisiin? miten niin kun täällä on tämä hiljaisuuden kulttuuri ja vieraille ei edes puhuta. Suomessa on hyvin pienet piirit ja uusiin ihmisiin voi tutustua lähinnä vain koulussa/yliopistossa/työpaikalla/baarissa/harrastusten parissa.

Vierailija
91/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:47"]

Muutaman satasen työmarkkinatuella ei eletä ulkomailla. Pitää vuokrata kämppä jne.

[/quote]

Aika monessa maassa sillä pärjää huomattavasti paremmin kuin Suomessa.

Mutta en itse alkaisi koko perhettäni muuttamaan ellei ainakin toisella olisi valmiina työpaikkaa odottamassa. Näin meillä on toimittu, eka kerta miehen työn perässä ulkomaille, toka kerralla oman työni perässä ulkomaille.

Vierailija
92/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mielelläni ulkomaille, jos saisin työpaikan, joka riittäisi perustoimeentuloon (vuokranmaksu, ruoka, jne). Parasta olisi työskennellä ulkomailla (esim. Kaakkois-Aasiassa, Väli- tai Etelä-Amerikassa) suomalaiselle tai muulle länsimaiselle firmalle, joilloin palkka olisi hyvä, mutta elinkustannukset maassa pienet. Tällöin jäisi jotain säästöönkin. Minulla ei ole miestä eikä lapsia vielä, joten voisin ihan hyvin pakata kamani ja muuttaa uuteen paikkaan. Ystäviä ja sukulaisia löytyy, mutta heihin voi pitää yhteyttä sähköisesti. Lentokoneet kulkee, eli voisimmä vierailla toistemme luona aina silloin tällöin. Pystyisin olemaan helposti erossa rakkaista ihmisistä (ystävät, isä, äiti, veli, sisko) pitkänkin ajan, koska en ole siinä mielessä läheisriippuvainen, että kaipaan päivittäistä yhteydenpitoa ja henkilöiden näkemistä. Ulkomailla on tullut reissattua aiemminkin (ja asuttua puolen vuoden jaksoja opiskeluaikoina), joten uskoisin pärjääväni ihan hyvin uudessa maassa ja uudessa kulttuurissa. Mieli on avoin, seikkailunhalua löytyy, vastoinkäymiset vahvistaa, jne. :)

Vierailija
93/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en mene, koska aloitan opiskelun ensi vuonna. enkä edes haluaisi suomesta pois, jättäisin kaiken taakseni poikaystävä mukaanlukien... ei kiitos.

Vierailija
94/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

Voisitko tosiaankin jättää esim. 2- ja 4-vuotiaat lapsesi Suomeen ja muuttaa KREIKKAAN :'D  TYÖNHAKUUN? Tykkäät tietenkin vain provosoida, mutta ota nyt edes selvää siitä että missä maissa niitä töitä ihan oikeasti on.

[/quote]

Minulla ei ole mitään penskoja eikä edes miestä, joten itseasiassa voisin vaikka heti nyt ottaa yölennon Kreikkaan ja muuttaa sinne asumaan, jos tahtoisin! Sitä paitsi Kreikasta saa talojakin 30 000 eurolla, toisin kuin muista Euroopan maista, joten asuminen olisi halpaa, mutta asumisen laatu ehkäpä huonompaa, kuka ties. Mutta säät siellä on joka tapauksessa paremmat kuin ankeassa Pohjois-Euroopassa, sori vaan mutta totuus. Tiedän että perheellisenä on vaikeampaa, mutta silloin täytyy vain esim. opiskella lisää jos jää työttömäksi tai turvautua toisen puolison palkkaan, jos muu ei auta. Muuttaa ei tietenkään voi jos ei pysty ja eihän se lapsillekaan ole hyvä jos lasten elinympäristö jatkuvasti vaihtuu ja jos rasittuvat sen seurauksena. Työttömänä ollessa täytyy myös jättää kaikki kallis pois, voi esimerkiksi luopua autosta ja alkaa lenkkeillä, se on terveydenkin kannalta parempi vaihtoehto. Voi jättää merkkitavarat ostamatta ja ostaa kirpputoreilta jne.  Itse olen ollut koditon joten tiedän mistä puhun ja tiedän myös sen että aina on mahdollisuuksia ja erilaisia vaihtoehtoja kun tarpeeksi yrittää ja hankkii tietoa.

Vierailija
95/119 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulla ei ole mitään penskoja eikä edes miestä, joten itseasiassa voisin vaikka heti nyt ottaa yölennon Kreikkaan ja muuttaa sinne asumaan, jos tahtoisin! Sitä paitsi Kreikasta saa talojakin 30 000 eurolla, toisin kuin muista Euroopan maista, joten asuminen olisi halpaa, mutta asumisen laatu ehkäpä huonompaa, kuka ties. Mutta säät siellä on joka tapauksessa paremmat kuin ankeassa Pohjois-Euroopassa, sori vaan mutta totuus. Tiedän että perheellisenä on vaikeampaa, mutta silloin täytyy vain esim. opiskella lisää jos jää työttömäksi tai turvautua toisen puolison palkkaan, jos muu ei auta. Muuttaa ei tietenkään voi jos ei pysty ja eihän se lapsillekaan ole hyvä jos lasten elinympäristö jatkuvasti vaihtuu ja jos rasittuvat sen seurauksena. Työttömänä ollessa täytyy myös jättää kaikki kallis pois, voi esimerkiksi luopua autosta ja alkaa lenkkeillä, se on terveydenkin kannalta parempi vaihtoehto. Voi jättää merkkitavarat ostamatta ja ostaa kirpputoreilta jne.  Itse olen ollut koditon joten tiedän mistä puhun ja tiedän myös sen että aina on mahdollisuuksia ja erilaisia vaihtoehtoja kun tarpeeksi yrittää ja hankkii tietoa.

Vierailija
96/119 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 06:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:38"]

En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi työttömät eivät voi hakea myös ulkomailta töitä tai harjoittelupaikkoja. Koko perhekin voi lähteä mukaan. EU:n sisällä varsinkin muuttaminen on helppoa. Toisaalta joissakin maissa eläminen on todella halpaa pienelläkin rahalla (esim. Thaimaa jne.).

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/loyda_toita/toihin_ulkomaille/index.html

Tämä vain tuli mieleeni tuosta itsensä jojoon vetämistä (työttömyyden takia) koskevasta ketjusta, toisin sanoen ei kannata lannistua, vaan syksyisen harmaan ja sateisen Suomen ulkopuolellakin on elämää. Tsemppiä, ihmiset! Kyllä kaikki järjestyy.

[/quote]

Tai mitä jos tehdään niin, että sinä kun olet noin kyvykäs ja osaat nämä ulkomaa-asiatkin ku oikein neuvoit (=hyvät sosiaaliset taidot)  ja linkkasit (=loistavat ATK-taidot), niin lähde sinä ulkomaille ja joku muu ottaa sinun nykyisen työsi? Koko perhekin voi lähteä mukaan. EU:n sisällä varsinkin muuttaminen on helppoa. Toisaalta joissakin maissa eläminen on todella halpaa pienelläkin rahalla (esim. Thaimaa jne.). Hei tosi kiva, että tää näin helposti järkkäänty! <3 Kiitti sulle tosi paljon, tosi paljon tuulta sun purjeisiin ja paulocoelhoa sun kahviin! Koska voin aloittaa sun duunissa, riemuidiootti?

[/quote]

Miksi joku suuttuu siitä, kun antaa hyviä ideoita? Olen ainakin itse aiemmin työskennellytkin ulkomailla useaan otteeseen, mutta ihmissuhde (=mieheni) toi minut takaisin Suomeen. Tällä hetkellä uneksin jälleen ulkomaille muutosta, mutta mies pitäisi saada myöntymään lähtöön.

T. Ap

Vierailija
97/119 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 06:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:38"]

[/quote]

Tai mitä jos tehdään niin, että sinä kun olet noin kyvykäs ja osaat nämä ulkomaa-asiatkin ku oikein neuvoit (=hyvät sosiaaliset taidot)  ja linkkasit (=loistavat ATK-taidot), niin lähde sinä ulkomaille ja joku muu ottaa sinun nykyisen työsi? Koko perhekin voi lähteä mukaan. EU:n sisällä varsinkin muuttaminen on helppoa. Toisaalta joissakin maissa eläminen on todella halpaa pienelläkin rahalla (esim. Thaimaa jne.). Hei tosi kiva, että tää näin helposti järkkäänty! <3 Kiitti sulle tosi paljon, tosi paljon tuulta sun purjeisiin ja paulocoelhoa sun kahviin! Koska voin aloittaa sun duunissa, riemuidiootti?

[/quote]

Miksi joku suuttuu siitä, kun antaa hyviä ideoita? Olen ainakin itse aiemmin työskennellytkin ulkomailla useaan otteeseen, mutta ihmissuhde (=mieheni) toi minut takaisin Suomeen. Tällä hetkellä uneksin jälleen ulkomaille muutosta, mutta mies pitäisi saada myöntymään lähtöön.

T. Ap

[/quote]

Täydennystä vielä: en edes enää olisi pariin vuoteen ollut Suomessa, jos olisin sinkku. Sen takia lähtisin juoksujalkaa ja asap, jos vain välittömästi pääsisin lähtemään. Jos vain ns. kynnelle kykenee, kannattaa lähteä ulkomaille töihin. Itsekin lähden heti, kun saan suostuteltua mieheni. :) Ja jos hän ei suostu, saatamme toimia siten, että muutan itse yksin ainakin pariksi vuodeksi joka tapauksessa.

T. Ap

Vierailija
98/119 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:45"]

Olen työttömänä ulkomailla. Tulin tänne töihin ja jäin täällä hetki sitten työttömäksi. En jaksa jatkuvasti muuttaa maasta toiseen.

[/quote]

Mulla on sama tilanne. Olen muuttanut jo kahdesti ulkomaille töiden perässä, siis niin että järjestän kaiken itse, ei mitään expat-höpöhöpöä. Se on yllättävän rasittava ruljanssi. Eikä näytä ainakaan Euroopassa olevan työtilanne parempi kuin Suomessa, kun työttömyyden vuoksi tänne ylipäänsä palasin.

Vierailija
99/119 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:45"]

Olen työttömänä ulkomailla. Tulin tänne töihin ja jäin täällä hetki sitten työttömäksi. En jaksa jatkuvasti muuttaa maasta toiseen.

[/quote]

Mulla on sama tilanne. Olen muuttanut jo kahdesti ulkomaille töiden perässä, siis niin että järjestän kaiken itse, ei mitään expat-höpöhöpöä. Se on yllättävän rasittava ruljanssi. Eikä näytä ainakaan Euroopassa olevan työtilanne parempi kuin Suomessa, kun työttömyyden vuoksi tänne ylipäänsä palasin.

[/quote]

Siis olen nyt Suomessa, hiljattain palannut ulkomailta työttömyyden vuoksi. Toki etsin töitä ihan mistä vaan, mutta harva tässä tilanteessa ulkomailta asti rekryaa.

Vierailija
100/119 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia ulkomailla ja kotimassa työtä tehneenä voin todeta että välillä rassaavaa toimintaa. Maasta toiseen ja takaisin. Sosiaaliset ja parisuhteet kärsii vaikka uutta tilalle. Mutta ankeat ajat Suomessa osittain laittavat aina yrittämään. Myös Suomessa työllistyminen on vähintäänkin mielenkiintoista hakuprosesseineen. Mitä arvostetaan ja mitä maksetaan, sepä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi