Miksi ulkomailla saa heti ystäviä mutta suomessa ei?
Olen sellainen hiljainen tyyppi jonka on ollut aina vaikea saada ystäviä. Sittrn ulkomailla ihmiset haluaa tutustua minuun,vaikka en edes ole sosiaalinen.
Kommentit (24)
Ulkomailla sosiaalisia. Paitsi jos on hyötyjä tai kaappaaja.
Suomalaisiahan ei perinteisesti ole edes olemassa, vaan koko suomalaisuus on koostettu keinotekoisesti yhdistämällä eri heimojen, usein juuri kielteisiä piirteitä. Ja on onnistuttu luomaan erittäin hankala ihmistyyppi. Johon ei sitten millään saa mitään kontaktia. Puhutaan niin samotusti junteista.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla olet eksoottinen alkuasukas kaukaisesta maasta, täällä olet vain tavis muiden joukossa.
En tiedä mutta aloin miettiä että ehkä vika ei ollutkaan minussa koska olen aina ollut.ystävällinen,kiltti yms
Ulkomailla se nähdään hyveenä. Eräs ihminen sanoi minulle, että pitää luonteestani.
Tuskin ne sun oven taakse ovat tulleet. Olet ollut itse aktiivisempi.
Suomalaiset on epäsosiaalisia, käytöstavattomia autisteja.
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan samanlainen
ulkomailla lapset sosiaalistetaan, suomessa ei. suomessa opetetaan olemaan varuillaan kaikkien vieraiden kanssa ja opetetaan, että ei vieraille tarvitse puhua
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla olet eksoottinen alkuasukas kaukaisesta maasta, täällä olet vain tavis muiden joukossa.
Ulkomaalaisiin on huolettomampaa tutustua senkin vuoksi, että he todennäköisesti eivät jää naapuristoon maleksimaan loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan samanlainen
No ei ole samoja kokemuksia. Terveiset ulkomailta.
Pääasiassa siksi, että monissa maissa ystäviksi kutsutaan sellaisia ihmisiä, joita Suomessa kutsutaan vain tuttaviksi tai korkeintaan kavereiksi. Monissa muissa maissa ystävyys on huomattavasti pinnallisempaa kuin Suomessa.
Ei kyllä ketään kiinnosta paskan vertaa. Olet onnekas, jos jotain kiinnostaa.
Minua ainakin kiinnostaa tämä aihe. Huomannut kyllä, että ihmiset tulevat herkemmin juttusille ulkomailla ja harkitsenkin muuttoa.
Siksi koska suomalainen tarvitsee aina ja joka paikassa ainakin kolmen metrin hajuraon muihin ihmisiin, ja elää siinä karsinassaan minä-minä -tyyppinä muista piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisiahan ei perinteisesti ole edes olemassa, vaan koko suomalaisuus on koostettu keinotekoisesti yhdistämällä eri heimojen, usein juuri kielteisiä piirteitä. Ja on onnistuttu luomaan erittäin hankala ihmistyyppi. Johon ei sitten millään saa mitään kontaktia. Puhutaan niin samotusti junteista.
Porukka alapeukuttaa, mutta tuo pitää paikkansa, kuten ihan kaikkien kollektiivisten identiteetien kanssa. Kun Ruotsi "menetti " rahareikä siirtomaa Suomen Venäjälle, Ruotsin piti kehittää nopeasti bufferi Venäjän välille. Muutama suomen kieltä osaamaton ruotsalainen aatelismies/vapaamuurari kehitti sitten uuden kansallisen identiteetin. Kaikki kansat/etnisyydet on geopoliittisia jalanjälkiä siitä, mikä oli joskus hyödyllistä. Juutalaisuuskin on hellenististä identiteettiä vastaan luotu identiteetti.
Ei tarkoita sitä, etteikö suomalaisuutta kannattaisi puolustaa. Se on edelleen hyödyllinen.
Vai että oikein ystäviä? Pikemminkin tuttuja.