Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 16-vuotias poika ilmestyi ovelle

Vierailija
08.10.2014 |

Ollaan naimisissa, meillä on kaksi tyttöä. Ikinä ei sanallakaan mies ole vihjannut että hänellä jo ennestään lapsi! Järkytys oli suuri kun menin avaamaan ja ovella täydellinen miehen kopio! En osannut tyrmistykseltäni muuta kuin pyytää pojan sisään. Selvisi että mies on asunut pojan äidin kanssa perheenä, he erosivat pojan ollessa kolmen. Minulle uskotteli esikoisemme olevan ensimmäinen lapsi! Nyt olen miehen kanssa riidellyt kolme päivää, en voi hyväksyä salailua, ja näin isossa asiassa! Mies ei ole pitänyt poikaan mitään yhteyttä kolmeentoista vuoteen, poika itse oli halunnut etsiä isänsä. Mitä nyt teen, koko elämäni tuntuu olevan yhtä suurta valhetta!

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, ootteko huomanneet että ammattivalittaja vastaa kerrankin johonkin muuhunkin ketjuun kuin omaansa!!!!!!!

Vierailija
62/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, vaikutat tosi järki-ihmiseltä ja fiksulta tapaukselta. Suhtaudut aikuismaisesti miehen poikaan (samaa ei voi sanoa miehestä)  Käy sääliksi tuota poikaa, hän on varmasti jopa vuosia jo miettinyt isän ovelle menoa. Ja nyt jos isä ei halua poikaansa enää nähdä, seuraukset voivat olla ikävät pojan mielenterveyden kannalta. Varmasti järkytys, kun miehestä paljastuu noin tunteeton tapaus.

Koita nyhtää hänestä irti, miksi hän ei ole poikaansa halunnut nähdä, onko taustalla se, että exä kieltänyt tapaamiset vai mikä? Mutta valitettavan yleistähän tämä on..joka kolmas isä ei näe eron jälkeen lapsiaan. Monet hylkäävät lapsensa, kun eivät näe siinä tilanteessa muuta mahdollisuutta. En tiedä mikä saa jotkut miehet toimimaan näin, mutta tällaisia miehiä riittää. Tärkeintä olisi, että vaikka mies ei ole pojan kanssa näitä vuosia viettänyt, hän haluaisi nyt kuitenkin tutustua poikaan. Itsellä tuntuisi vaikealta jatkaa avioliittoa sinun tilassasi, jos mies todellakin sanoo, ettei halua poikaa missään nimessä teidän elämään.  toivottavasti informoit miten jatkossa sujuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:25"]

ot, ootteko huomanneet että ammattivalittaja vastaa kerrankin johonkin muuhunkin ketjuun kuin omaansa!!!!!!!

[/quote]

Olen mä vastannut monesti ennenkin nyt vain laitoin tuon nimimerkkini perään.

Vierailija
64/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on "hylännyt" lapsensa, koska lapsen äiti näin tahtoi. Mä toivon että meillä on joskus edessä tuo ap:n tilanne, että lapsi ilmestyy oven taakse. Tilanne on tietenkin eri kuin ap:lla kun tiedän lapsesta. Mutta meidän lapset eivät tiedä. En silti ihan ymmärrä ap:n huolta omista lapsistaan. Hehän ovat vielä pieniä ja heille voi asian selittää lapsen tasoisesti. Ei niille lapsille tarvi hylkäämisestä puhua.  Ei heille tästä mitään pelkoja tule, olen varma. 

Vierailija
65/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mikä tekosyy.....lapsen äiti tahtoi ....joopa joo.

Vierailija
66/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestäni lapsen äidin tahtominen oikeuta hylkäämään jälkikasvuaan.

Vierailija
67/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tänne yksityiskohtia kertoa eikä teidän mielipiteillä ole väliä, koska ette voi tietää taustoja. Mieheni tekemiset eivät olleet viestini pääpointti, jos se ei teille lukemalla tullut selväksi! Kuten joku muukin kirjoitti aiemmin, niin valitettavasti osa "hylkäämisistä" johtuu lapsen äidistä. Oli se teidän mielestänne hyvä syy tai ei. Itse olen nähnyt kuinka kipeä asia voi miehelle olla, kun ei saa mahdollisuutta olla mukana lapsensa elämässä. Kun lapsen äiti tekee asian mahdottomaksi... 

t. 66

Vierailija
68/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista virkatodistuksista paljastuu joskus aika mielenkiintoisia asioita. Kun ex mieheni kuoli niin sain ison pinon virkatodistuksia kun hän oli paljon aikuisiällään muuttanut paikkakunnalta toiselle. Sieltä selvisi sellainen mielenkiintoinen juttu että hän oli vielä virallisesti ex vaimonsa kanssa naimisissa kun jo asui avovaimonsa kanssa ja heillä oli 2 yhteistä lastakin. Eipä hän tuollaisia juttuja ollut mulle kertonut kun oli mua paljon vanhempi. Minä kun olin vaimo nro 3. t. ammattivalittaja

Vierailija
69/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro:69

Kyllä jokainen kunnollinen isä lapseensa tapaamisoikeuden saa,JOS itse vaan haluaa.

Sitä ei lapsen äiti pysty estämään.

Vierailija
70/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:26"]

En tietenkään syytä poikaa mistään! Hän jätti meille puhelinnumeronsa, ja ajattelin että laittaisin hänelle vaikka tekstiviestin ja kutsuisin hänet uudestaan kylään vaikka syyslomalla vähän pitemmäksi ajaksi. Olisiko se liian hätäistä? Miehelle aion puhua tänäiltana, kun tytöt menevät harrastuskerhoon. Yritän selvittää mitä hänen päässään liikkuu kun toimii näin. Eroamista en uskalla edes ajatella, sillä mietin näkisivätkö tytöt enää sen jälkeen isäänsä, vai hylkäisikö heidätkin? -ap

[/quote]

No et todellakaan kutsu pidemmäksi ajaksi vielä ens viikolla ennen kun ootte saaneet miehen kanssa vähän asiasta juteltua. Mieshän lähtee kävelemään muuten. Päiväseltään voit pyytää käymään vaikka yllärinä miehelle.

Vierailija
71/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:56"] Kannattaisikohan nyt tarkistaa, että miehellä ei ole enempää virallisia lapsia. Silläkin on merkitystä, mitä edellisessä suhteessa on tapahtunut. Mies on joo voinut olla uhri, se olisi hyvä tietää. Tai sitten hän on ollut juoppo tai väkivaltainen sika. Mistä sitä tietää, mitä ton salailun takana on. Koko tarina ei ole tässä. [/quote] Ei kai sitä pysty mistään tarkistamaan? [/quote] Eikö virkatodistuksesta näy kaikki lapset? siitä varmasti pystyisi selvittämään. t.ammattivalittaja [/quote] Ei kai sitä voi kenestä tahansa tilata?

[/quote]

No tästähän on just ollut lehdissäkin juttua, että sen voi tilata kenestä vaan kenen hetun tiedät. Ja siitä käy sitten ilmi puolisot ja lapset hetuineen päivineen.

Vierailija
72/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen vanhemmat elossa, tai sisarukset? Entä kaikki kaverit? Pitikö hekin kaikki salaisuuden?

Vierailija
73/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:35"]

Oikeastaan ei tuo ole millään lailla ap:n asia. Se on tapahtunut ennen suhdetta, ja siinä ei ole mitään rikollista. Jos koittaisit leikkiä aikuista ja oppia hyväksymään tuo tosiasiana.

[/quote]

Ootko vähän tyhmä? Ei ole apn asia että perheessä on yhtäkkiä isoveli? Hänen lasten sa biologinen isoveli. Ja miehensä poika? Ei ole ap:n asia että ydinperhe onkin uusperhe? Ei siinä mitään rikollista ole, mutta valtava muutos ap:lle. Tuollainen vuosien salailu  voi olla hyvin traumaattinen kokemus suhteelle. Ja ap:n ihmisarvolle. Lisäksi pitäisi yhtäkkiä ILMAN OMAA MAHDOLLISUUTTA VALITA sopeutua siihen, että kyseessä on se uusperhe. MItä se sitten vaikuttaa; pojan mukana  avautuu kokonaan uusi maailma; kuka hän on, millaisia muita ihmissuhteita hänellä on jne. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, yllättävän paljon ja yllättävillä tavoilla. ja toisaan, tulevaisuuskin muuttuu omaisuusjärjestelyjä myöten. Jaksan aina ihmetellä näitä pakko-oireisia, piiloaggressiivisia kontrollifriikkejä joiden mielestä mikään ei liity mihinkään, eikä kuulu kellekkään, vaan elämä on omanapaista valtapeliä. Empäatiakykyäkään ei tuossa oireyhtymässä usein esiinny.

Vierailija
75/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:56"] Kannattaisikohan nyt tarkistaa, että miehellä ei ole enempää virallisia lapsia. Silläkin on merkitystä, mitä edellisessä suhteessa on tapahtunut. Mies on joo voinut olla uhri, se olisi hyvä tietää. Tai sitten hän on ollut juoppo tai väkivaltainen sika. Mistä sitä tietää, mitä ton salailun takana on. Koko tarina ei ole tässä. [/quote] Ei kai sitä pysty mistään tarkistamaan? [/quote] Eikö virkatodistuksesta näy kaikki lapset? siitä varmasti pystyisi selvittämään. t.ammattivalittaja [/quote] Ei kai sitä voi kenestä tahansa tilata?

[/quote]

Kyllä voi.Itse olen tilannut monen henkilön.Teen sukututkimusta.Jos jotain on kysytty niin olen kertonut että tulee sukututkimus käyttöön.

Vierailija
76/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on poika jonka isä on hylännyt. Potentiaalinen ovelle tulija.

Vierailija
77/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite asia on pysynyt noin salassa. Mites miehesi vanhemmat? Eikö he ole mitenkään kommentoinut asiaa aikaisemmin? Entäs miehen ystävät jne....

Vierailija
78/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:55"]

Eniten minua huolestuttaa miten selvittää tämä asia meidän lapsille. Mies ilmiselvästi ei halua jatkossakaan pitää yhteyttä poikaan. Mutta hän on olemassa, siitä ei mihinkään pääse! Itse olisin valmis tutustumaan häneen, pahimman järkytyksen hälvettyä, mutta mies on sitä mieltä että poika tuli turhaan asioita sotkemaan. Hirveän paha mieli pojankin puolesta, hän lähti niin iloisena kun oli saanut tavata isänsä pitkästä aikaa. Tuntuu etten tunne miestä lainkaan, miten hän voi olla noin kylmä omaa lasta kohtaan? -ap

[/quote]

Kusipäinen äijä. Tiedätpä mikä tulevaisuus tyttärilläsi on jos isä joskus häipyy. Pistä ukko pihalle ja anna pojalle tilaisuus; herkässä iässä vielä. Ja ajattele miten hienoa tytöille on saada isoveli. Jos nyt käännät selkäsi pojalle niin seuraukset voivat olla arvaamattomat. Hän on kuitenkin samaa lihaa ja verta lastesi kanssa. Toivottavasti ei ole tullut isäänsä vastuuttomuudessa ja epärehellisyydessä. Ajattele miten paljon rohkeutta on vaatinut pojalta tulla "häiritsemään elämäänne". Tuollaista äijää en enää katselisi, ties missä muussa on valehdellut. Luultavasti pojan äiti voisi kertoa miehestä paljonkin ja se on yksi syy miksi isä välttelee lastakin.

Vierailija
79/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat ovat elossa, mutta heillä ei ole kovin läheiset välit, ei kyllä mitään riitojakaan. Olen melko varma että hekään eivät vielä tiedä ''uudesta'' lapsenlapsesta. Pojan syntymän aikaan mies asui ex-naisen kotipaikkakunnalla jonne tosiaan meiltä matkaa lähes 500 kilometriä, erottuaan palasi sitten tänne. Tuskin mies on kertonut kavereilleen lapsesta, ei hän silloin olisi pystynyt sitä minultakaan salaamaan. Tämän välimatkan vuoksi ajattelin että poika voisi jäädä meille ainakin yhdeksi yöksi, kun juuri viikonloppuna saman matkan reissasi yhdessä päivässä. Tavoite siis on että mies hyväksyisi lapsensa tulon, ja jopa itse sitä ehdottaisi pojalle. En missään nimessä enää halua että poika tuntee itsensä ''tunkeilijaksi'', miltä ensimmäinen reaktioni ehkä hänestä vaikutti.. Miten lähestyn miestä tällä asialla ettei hän hermostu? En halua enempää riitaa. -ap

Vierailija
80/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän löytyminen on varmasti tärkeää, kuten on nähty vastaavista ohjelmista.  ehkä miehellä on ollut syynsä miksei ole pitänyt yhteyttä exäänsä... koita hyväksyä, se on vain elämää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi