Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 16-vuotias poika ilmestyi ovelle

Vierailija
08.10.2014 |

Ollaan naimisissa, meillä on kaksi tyttöä. Ikinä ei sanallakaan mies ole vihjannut että hänellä jo ennestään lapsi! Järkytys oli suuri kun menin avaamaan ja ovella täydellinen miehen kopio! En osannut tyrmistykseltäni muuta kuin pyytää pojan sisään. Selvisi että mies on asunut pojan äidin kanssa perheenä, he erosivat pojan ollessa kolmen. Minulle uskotteli esikoisemme olevan ensimmäinen lapsi! Nyt olen miehen kanssa riidellyt kolme päivää, en voi hyväksyä salailua, ja näin isossa asiassa! Mies ei ole pitänyt poikaan mitään yhteyttä kolmeentoista vuoteen, poika itse oli halunnut etsiä isänsä. Mitä nyt teen, koko elämäni tuntuu olevan yhtä suurta valhetta!

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehellesi hetki aikaa...kyllö hänen nyt tässä vaiheessa olisi kerrottava miksi on toiminut tähän asti näin..salalillut asiaa ja valehdellut että poikaa "ei" olisi...ja että teidän esikoinen on ensimmäinen hänen lapsi..

Vierailija
102/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:34"]

Meillä voisi ilmestyä mun 18v poikani jonka olen antanut aikanaan adoptioon. Miehelleni se ei kyllä tulisi yllätyksenä mutta tuolle kohta 6v nuoremmalle lapselleni se tulisi täytenä yllätyksenä. En kyllä osaa sanoa mitä sun pitäisi tehdä, olisi luullut että olisi sulle kertonut vaikka näille nuoremmille lapsille ei olisikkaan kerrottu hänestä. t.ammattivalittaja

[/quote]

Eikö nyt alkaisi olla hyvä ikä kertoa tai aloittaa kertominen ikätasoon sopivasti? Mitä vanhempi lapsi sitä vaikeampi hänen on ottaa vastaan tuo tieto "salatusta sisaruksesta".

[/quote]

Niin en tiedä. Tuo täysi-ikäinen lapsi ei kuitenkaan oikein vaikuta elämäämme mitenkään. Joulukortin lähettää ja joskus viestiä facessa mutta ei sen enempää. t.ammattivalittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaan pojan luulisi jo ymmärtävän, että sinä voit olla järkyttynyt pojan yllättävästä ilmestymisestä, koska et tiennyt edes hänen olemassa olostaan. Sinun velvollisuutesi ei ole potea huonoa omaatuntoa siitä, että et ottanut yllätystä avosylin vastaan vaan tarvitset aikaa asian sulatteluun.

Paljon huonomminkin tilanne olisi voinut mennä, jos olisit lyönyt oven kiinni pojan nenän edestä ja huutanut soittavasi poliisit, jos hullu häirikkö ei häivy.

Miehessä tässä on vikaa, jos ei ole osannut yhtään ajatella asioita ja tulevaisuutta. Toisaalta, kun hän ei ole kertonut asiaa ajoissa, niin voi olla ettei ole vain myöhemmin uskaltanut enää kertoa, kun kertomisen aika on tavallaan mennyt "ohi".

Vierailija
104/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua huolestuttaa miten selvittää tämä asia meidän lapsille. Mies ilmiselvästi ei halua jatkossakaan pitää yhteyttä poikaan. Mutta hän on olemassa, siitä ei mihinkään pääse! Itse olisin valmis tutustumaan häneen, pahimman järkytyksen hälvettyä, mutta mies on sitä mieltä että poika tuli turhaan asioita sotkemaan. Hirveän paha mieli pojankin puolesta, hän lähti niin iloisena kun oli saanut tavata isänsä pitkästä aikaa. Tuntuu etten tunne miestä lainkaan, miten hän voi olla noin kylmä omaa lasta kohtaan? -ap

Vierailija
105/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntosi puolesta voisit ottaa poikaan yhteyttä (jos jätti puhelinnumeron tms.) ja selittää, kuinka yllättynyt olit, mutta ettet tarkoittanut mitään pahaa. 

Miehesi kanssa käyt tiukan keskustelun, vaikka kirjallisesti, jos ei muuten onnistu. Eiköhän niitä selityksiä ala tulla. 

Vierailija
106/149 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te ootte hyväuskoisia tomppeleita koko sakki.Ap

Vierailija
107/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:55"]

Eniten minua huolestuttaa miten selvittää tämä asia meidän lapsille. Mies ilmiselvästi ei halua jatkossakaan pitää yhteyttä poikaan. Mutta hän on olemassa, siitä ei mihinkään pääse! Itse olisin valmis tutustumaan häneen, pahimman järkytyksen hälvettyä, mutta mies on sitä mieltä että poika tuli turhaan asioita sotkemaan. Hirveän paha mieli pojankin puolesta, hän lähti niin iloisena kun oli saanut tavata isänsä pitkästä aikaa. Tuntuu etten tunne miestä lainkaan, miten hän voi olla noin kylmä omaa lasta kohtaan? -ap

[/quote]

Minusta teitte pienen virheen antamalla pienten lasten ymmärtää, että on kyseessä veli(puoli). Mutta ehkä se tuli ilmi olosuhteiden pakosta.

Vierailija
108/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, myöskään poika ei tullessaan tiennyt meidän olemassaolosta, oli yllättynyt että hänellä on sisaruksia.. -ap

Vierailija
109/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi mikä ääliö äijä! Että tekis mieli tulla vähän tukistaan moista sikaa!

Vierailija
110/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:32"]

Jätä se sika tai anna anteeksi

[/quote]

Olen samaa mieltä kanssasi, lusikat jakoon vain. Jääköön elämään sen poikansa kanssa. Mistä sitä tietää, vaikka noita ennen sinua eletystä elämästä syntyneitä jälkeläisiä olisi enemmänkin. Pidät huolen siitä, että saat tuntuvan rahallisen korvauksen tuollaisesta salailusta.

Vierailija
111/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla ettei miehesi ole vaan löytänyt sopivaa tilaisuutta kertoa asiasta, miehet kun ovat jurompia kuin naiset. Itse kun kerroin tuosta adoptioasiasta niin ei mieheni riemusta pomppinut vaan oli ainakin päivän hiljaa ja vaan mökötti sittemmin se on ollut ok. t.ammattivalittaja

Vierailija
112/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:55"]

Tunteet on todella ristiriitaiset, en tiedä miten toimia! Olo on vain niin huijattu, luulin esikoista odottaessani että kaikki minulle uusi on molemmille sitä, mutta mies olikin kokenut kaiken jo aiemmin! Tytöt ovat iältään 6- ja 4-vuotiaat, ja he ottivat ''isoveljen'' innoissaan vastaan, esittelivät lelujaan jne. Ovat vielä niin pieniä etteivät ymmärtäneet ihmetellä ollenkaan. Itse en osannut suhtautua yhtä hyvin. Meillä on erilliset tilit, joten en tiedä maksaako mies elatusmaksua. Poika asuu sen verran kaukana, että tuskin tulee olemaan osa jokapäiväistä elämäämme, mutta semmoinen pommi tämä oli että vaikuttaa ja pitkään! -ap

[/quote]

Koska olet itsekin äiti, neuvoisin käsittelemään tuon itsekeskeisen ongelmasi pikavauhtia pois. Eli ongelma ei ole se, että miehesi on kokenut isyyden ennenkin. Jos se loukkaa egoasi, olisi syytä mennä itse terapiaan. Ongelma on siinä, että sulla on mies joka valehtelee, salailee ja hylkää. Ja tuollaisen miehen kanssa sulla on lapsia. Mulla on samanlainen kokemus, tosin miehen valheet paljastuivat kun lapsi oli vielä pieni. No, olihan sillä miehellä sitten muutenkin kaikenlaisia ongelmia suhteessa todellisuuteen. Mutta siis, älä itse vajoa samalle tasolle vinkumaan ettei sun äitiyden kokemukses nyt ollutkaan ainutlaatuisuusunelmaa prinsessasadusta, pliis. Tuossa tilanteessa tarvitaan edes joku AIKUINEN.

Vierailija
113/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:32"]

Jätä se sika tai anna anteeksi

[/quote]

Olen samaa mieltä kanssasi, lusikat jakoon vain. Jääköön elämään sen poikansa kanssa. Mistä sitä tietää, vaikka noita ennen sinua eletystä elämästä syntyneitä jälkeläisiä olisi enemmänkin. Pidät huolen siitä, että saat tuntuvan rahallisen korvauksen tuollaisesta salailusta.

[/quote]

Mitä sitten, vaikka olis kymmenen lasta ennen nykyistä puolisoa? Mitä ne nykyiselle kuuluu? Rahallinen korvaus?? :):)

Vierailija
114/149 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:02"]

Voihan olla ettei miehesi ole vaan löytänyt sopivaa tilaisuutta kertoa asiasta, miehet kun ovat jurompia kuin naiset. Itse kun kerroin tuosta adoptioasiasta niin ei mieheni riemusta pomppinut vaan oli ainakin päivän hiljaa ja vaan mökötti sittemmin se on ollut ok. t.ammattivalittaja

[/quote]

Jokainen vastuuton valehteleva paska tarvitsisi kaltaisesi vaimon. Koska eihän sopivia tilaisuuksia tule koskaan, varsinkaan kun vuosia valehtelee ja yrittää keksiä miten kaikki mahdollinen olis jollain lailla toisten vikaa. Ihminen, joka on vastuussa itsestään, osaa kertoa epämiellyttävätkin asiat. Ja perustaa elämänsä tosi-asioihin. Sitten on ne, jotka ei pysty. Ei siinä mistään tilaisuudesta ole kyse, vaan vastuun ja epämiellyttävien asioiden pakenemisesta ja sysäämisestä toisten niskoille.

Vierailija
115/149 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

128, et ole tainnut lukea viestejä ollenkaan? Pojalla on kyllä ollut miehen malli, äitinsä on siis naimisissa. Isän luo matkustamista poika oli suunnitellut jo muutaman vuoden, nyt vasta uskalsi. Kiitos vaan, sun typerä viestisi sai viimeisetkin pelon rippeet katoamaan, poika on täysin tervetullut perheenjäseneksi meille, harmi vain että välimatkaa on niin paljon että kovin usein poika tuskin pääsee käymään. Mun harmistukseni ja järkytykseni johtui siitä että mies oli SALANNUT asian, vaikka ei lapsissa pitäisi mitään hävettävää olla. Poika oli syntynyt kauan ennen meidän avioliittoa. Pojan isä on se joka oli vähällä tehdä asiat hankaliksi, mutta onneksi sain puhuttua hänelle järkeä. -ap

Vierailija
116/149 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
117/149 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on lapsi, jota hän ei tapaa. Nainen "söi" pillereitä, jätti ne vain ottamatta. Mies toivoi, että nainen olisi tehnyt abortin. Eipä tehnyt. Mies olisi halunnut jollain tasolla olla mukana lapsen elämässä, mutta tämä nainen ei kelpuuttanut sitä. Olisi pitänyt saada koko mies ja perhe. Nyt mies maksaa elatusmaksua, mutta ei tapaa lasta.

En pidä häntä huonona ihmisenä. Häntä huijattiin ja siitä huolimatta olisi halunnut nähdä lasta edes joskus. Ei käynyt, joten ehkä lapsi aikanaan ilmestyy meidän ovelle :)

Vierailija
118/149 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poika on jo 16v - jos hänen pääsään on jotain vikaa, se on jo syvälle kehittynyt häneen. Tiedä mikä pedofiili hänestä kehittynyt. Kuola suupielestä valuen tuli pimputtelemaan ovikelloa.

Isä on ehkä ihan oikeassa miksi varoa poikaa.

T: Lasten jättäjä

Vierailija
119/149 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä taustoja. Eräs miespuolinen ystäväni sai yhteydenoton 18-vuotiaalta lapseltaan taannoin. On viimeksi nähnyt vauvana ja asiasta ei ole puhuttu. Voi kuulostaa ensin pahalta, mutta todellisuudessa kyse on ollut isosta haavasta tuon ystävän sielussa. Nainen jätti sukunsa (ulkomaalaisia) painostuksesta tuon ystäväni ja meni naimisiin perheen valitseman miehen kanssa. Saivat nopeassa tahdissa yhteisiä lapsia ja tältä ystävältä kiellettiin kaikki yhteydenpito tappouhkausten siivittämänä. On kuvitellut, että lapsi elää onnellista perhe-elämää äidin ja uuden puolison ja sisarusten kanssa.

Vierailija
120/149 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt tavattu poikaa muutaman kerran, ja oikein mukavasti on tapaamiset menneet. Ihan normaali ja tervejärkinen lapsi kyseessä, kiitos vaan typerästä viestistäsi numero 139! Vielä ei ole varmaa saadaanko poika joulun aikana vieraaksi kun välimatka niin pitkä, lahja hänelle jokatapauksessa jo ostettu. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan