Mies suuttui totaalisesti. Nyt suhde kriisissä
Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan? Eilen meillä oli riitaa miehen käyttäytymisestä ja hän provosoi minua, jolloin sanoin, että olen jo katsellut asuntoja itselleni niin pääsen pois täältä, hän voi pitää talon. Nukuin olohuoneen sohvalla. Nyt herätessäni mies oli pois (yleensä vielä kotitöissä) ja pöydällä lappu, että hän tulee takaisin kun olen löytänyt sen asunnon ja poistunut täältä. Ei vastaa puheluihin tai WhatsAppeihin. Voi että, jokainen ymmärtää että suutuspäissään voi sanoa tyhmiä asioita.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan?
Minä ainakin otan tuon heti ensimmäisestä kerrasta kirjaimellisesti. Minulle on jo kerran käynyt niin. Rupeaisin varmasti heti katselemaan asuntoa. Yhteinen asunto menisi myyntiin.
-m
Ero ja muuttamisuhkaukset otetaan aina vakavasti. Ei sellaisia kukaan ilman tarkoitusta suustaan päästele. Kyllä silloin ei ole enää edellytyksiä yhteiselle elämälle.
Ap kuulostaa aika nuorelta. Silloin kuvitellaan, että suusta voi päästää mitä vaan, koska minäminäminä.
Mä suosittelen sulle ap itsenäistä elämää, jotta oppisit myös itsestäsi. Opit säätelemään omia tunteitasi ja myös käyttäytymään.
Riidellä voi myös rakentavasti. Uhkailu ei kuulu siihen.
Mies antaa sinun nyt maistaa omaa lääkettäsi. Eli olet uhkaillut erolla ties kuinka monta kertaa. Ja nyt kun hän tekee sen saman, sinä olet ihan hajalla.
Odota nyt päivä tai pari, että onko hän tosissaan, vai ainoastaan matkii sinua.
Itse olen monta kertaa toteutetaan exien erolla uhkailut kun oma pokka ei ole pitänytkää. Jos uhkailee pitää myös olla pokkaa kantaa vastuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole IKINÄ sanonut nykyiselle miehelleni riidoissa mitään sellaista, että muutan pois tai erotaan... En tosiaan sano sellaisia asioita enkä minä aio kuunnella sellaista, jos ei tarkoiteta. Exälleni sanoin ja tein, kuten lupasin eli lähdin pois. Ei sellaista sanota muuten vaan.
Miksi? Itse olen sanonut aina riidoissa siten ja lopulta olenkin sitten oma-aloitteisesti eronnut ja toivonut, että mies löytää minua paremman.
Ihan sairas toimintaperiaate.
Mun ex-mies uhkaili aina suutuspäissään erolla. Kerran mulle sitten riitti ja pakkasin miehen tavarat. Paljon parempi ilman tuollaista ihmistä elämässä.
jestas mitä provoilijoita vastaajat. Tietysti tulee jokaisella joskus päästettyä sammakoita suusta. Pyydät anteeksi ja sitten keskustelette siitä mikä oikeasti kaihertaa ja miksi SITÄ asiaa ei kuunnella ja saada keskusteltua asiallisesti ilman ilmanaikuisia uhkailuja.
Jos anteeksipyyntö menee kuuroille korville, eikä keskustelua synny, niin voit olettaa miehesi käyttäneen sinun suutuspäissä esitettyä mölinää hyväkseen, että saa erottua ja vielä tehtyä sinusta syyllisen eroon. Miehet on jostain syystä niin munattomia, että kaikin tavoin pyrkivät kiertämään sitä, että itse olisivat eroon 'syypäänä'.
Vierailija kirjoitti:
jestas mitä provoilijoita vastaajat. Tietysti tulee jokaisella joskus päästettyä sammakoita suusta. Pyydät anteeksi ja sitten keskustelette siitä mikä oikeasti kaihertaa ja miksi SITÄ asiaa ei kuunnella ja saada keskusteltua asiallisesti ilman ilmanaikuisia uhkailuja.
Jos anteeksipyyntö menee kuuroille korville, eikä keskustelua synny, niin voit olettaa miehesi käyttäneen sinun suutuspäissä esitettyä mölinää hyväkseen, että saa erottua ja vielä tehtyä sinusta syyllisen eroon. Miehet on jostain syystä niin munattomia, että kaikin tavoin pyrkivät kiertämään sitä, että itse olisivat eroon 'syypäänä'.
Kyllähän kaikki on aina miesten vikaa
Vierailija kirjoitti:
No ei tule jokaisella päästettyjä sammakoita suusta.
Ja meillä ainakin meni alle vuoden vanha asunto myyntiin, kun eksältä pääsi pari sammakkoa suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tule jokaisella päästettyjä sammakoita suusta.
Ja meillä ainakin meni alle vuoden vanha asunto myyntiin, kun eksältä pääsi pari sammakkoa suusta.
Mahtaa olla yksinäistä olla noin täydellinen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä ollaan taas niiiiin oikeassa. Ei sillä, olen samaa mieltä, että erolla ja erilleen muutolla uhkailu ei kuulu riitelyyn, jos sitä ei todella tarkoita, eikä oikein silloinkaan, vaan niistä asioista pitää voida puhua rauhallisesti.
Silti, ihminen on erehtyväinen, ja huonoista tavoista voi oppia eroon. Nyt pyydät puolisoltasi anteeksi, puhut, että sinulla on tällainen kamala tapa. Vihaisena tuntuu, ettei ole ulospääsyä, ja sitä muistuttelee kummallekin, ettei tässä missään vankilassa olla. Puhutte yhdessä, miten noista riitelytavoista voisi päästä eroon, jos mies vaikka sanoisi tiukasti heti puheen lipsahdettua väärille raiteille, että "EI NOIN, muistatko", ja ap miettisi jo valmiiksi, miten silloin sanoo: "mut kun musta tuntuu, ettei mua kuunnella".
Olin itsekin nuorena tuollainen, kesti kauan oppia uudet tavat, mutta onnistuimme yhdessä mieheni kanssa. Kyllä se siitä, aloitat myöntämällä sekä itsellesi, että miehelle, että olit väärässä.
Niin, jos nyt luet ap:n tekstin ajatuksella läpi, huomaat ettei hän ole ollenkaan "oppimassa huonoista tavoista eroon" tai varsinkaan pidä "tapaansa kamalana". Päinvastoin, hän useaan otteeseen kirjoittaa, että "se nyt ihan normaalia..." ja "pitäisihän sitä jokaisen ymmärtää..." jne.
Ja kyllä, jos puolisoni sanoisi minulle katselleensa asuntoja itselleen saattaisin hyvinkin kysyä puolisoa näyttämään, löysikö hän mieleistään ja jos ei, niin auttaisin etsinnässä.
MInä en kyllä koskaa suutuspäissään sano mitää mitä en tarkoita =D Voi hemskatti, mitä jesseiliöitä koko palsta täynnä. Ja arvatkaa mitä? EN USKO. EN TODELLA USKO . Vihaine ihminen voi todellakin sanoa asioita,joita ei tarkoita.
Mutta ei se sitäasiaa poista, etteikö se olis tyhmää. Vaan aina se ei onnistu. Sanoo ennen ku ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Sammakoitakin on niin erilaisia.
Erolla uhkailu ei ole mun mielestä mikään sammakko edes. Mut omaa käytöstä on jälkeenpäin helppo vähätellä. "Kunhan vain harmissani möläytin"
Kun se ei ole normaalia möläyttelyä.
Eksän sammakko oli sellainen, etten olisi ikinä sen jälkeen harrastanut seksiä hänen kanssaan eli ehkäpä oli ihan fiksua jättää siinä vaiheessa, eikö.
Ei minussa ainakaan ole sellaista vihaa, että huutaisin mitä sattuu. Tulee mieleen, että ihminen on jäänyt jonnekin lapsuuden kehitystasolle jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä ollaan taas niiiiin oikeassa. Ei sillä, olen samaa mieltä, että erolla ja erilleen muutolla uhkailu ei kuulu riitelyyn, jos sitä ei todella tarkoita, eikä oikein silloinkaan, vaan niistä asioista pitää voida puhua rauhallisesti.
Silti, ihminen on erehtyväinen, ja huonoista tavoista voi oppia eroon. Nyt pyydät puolisoltasi anteeksi, puhut, että sinulla on tällainen kamala tapa. Vihaisena tuntuu, ettei ole ulospääsyä, ja sitä muistuttelee kummallekin, ettei tässä missään vankilassa olla. Puhutte yhdessä, miten noista riitelytavoista voisi päästä eroon, jos mies vaikka sanoisi tiukasti heti puheen lipsahdettua väärille raiteille, että "EI NOIN, muistatko", ja ap miettisi jo valmiiksi, miten silloin sanoo: "mut kun musta tuntuu, ettei mua kuunnella".
Olin itsekin nuorena tuollainen, kesti kauan oppia uudet tavat, mutta onnistuimme yhdessä mieheni kanssa. Kyllä se siitä, aloitat myöntämällä sekä itsellesi, että miehelle, että olit väärässä.
Niin, jos nyt luet ap:n tekstin ajatuksella läpi, huomaat ettei hän ole ollenkaan "oppimassa huonoista tavoista eroon" tai varsinkaan pidä "tapaansa kamalana". Päinvastoin, hän useaan otteeseen kirjoittaa, että "se nyt ihan normaalia..." ja "pitäisihän sitä jokaisen ymmärtää..." jne.
Ja kyllä, jos puolisoni sanoisi minulle katselleensa asuntoja itselleen saattaisin hyvinkin kysyä puolisoa näyttämään, löysikö hän mieleistään ja jos ei, niin auttaisin etsinnässä.
vai niin. minä en haluaisi luopua rakastamastani miehestä, joten jos hän riidan keskellä tokaisisi, että 'erotaan sitten kun on niin vaikeaa', niin sanoisin 'eikä erota, kun nyt selvitetään tämä tyhmä riita'. En ois tuommosesta kyllä näyttämässä ovea, kun en varsinaisesti ole kyttäämässä helppoa exittiä.
Täysin eri asia jos hän riidan jälkeen kertoisi miettivänsä eroa niin sittenhän sitä pitäisi kuunnella ihan vakavalla korvalla.
Eiks otsikoks sopis oikeammin "Minä suutuin totaalisesti. Parisuhde kriisissä."
Miksi? Itse olen sanonut aina riidoissa siten ja lopulta olenkin sitten oma-aloitteisesti eronnut ja toivonut, että mies löytää minua paremman.