Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui totaalisesti. Nyt suhde kriisissä

Vierailija
02.09.2021 |

Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan? Eilen meillä oli riitaa miehen käyttäytymisestä ja hän provosoi minua, jolloin sanoin, että olen jo katsellut asuntoja itselleni niin pääsen pois täältä, hän voi pitää talon. Nukuin olohuoneen sohvalla. Nyt herätessäni mies oli pois (yleensä vielä kotitöissä) ja pöydällä lappu, että hän tulee takaisin kun olen löytänyt sen asunnon ja poistunut täältä. Ei vastaa puheluihin tai WhatsAppeihin. Voi että, jokainen ymmärtää että suutuspäissään voi sanoa tyhmiä asioita.

Kommentit (364)

Vierailija
81/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittäisi että suhteenne on kriisissä. Pikemminkin se on taputeltu.

Vierailija
82/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoisia kommentteja. Tuollainen riitelytyyli on tietysti ap:lta huono, mutta onhan tuollainen lappujen jättäminenkin varmaan mieheltä jotain suutuspäissä tehtyä sekoilua. Ota ap rauhallisesti ja kun olette vähän rauhoittuneet, niin teette sovun.  Kannattaa tosiaan lopettaa nuo kauheat draamailut ja kannattaa myös erota jos suhde on huono ja pelkkää riitelyä eikä sitä saa parannettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä googletellaan asuntoja suutuspäissään harva se viikko. :D

Vierailija
84/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki taas moralisoimassa, mutta todellisuudessa jokaisen jokainen nainen tätä jollain tapaa tekee...

Sori, mutta minä en. Kaikki naiset eivät ole "jokainen" nainen.

Ihan perus PMS-oireilua...

Jaa, miehilläkin siis on sitten PMS.

Vierailija
85/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen mieli on ailahtelevainen.

mies53v

Ja sinä olet lapsellinen noin vanhaksi äijäksi.

Nuorekas. Pusu sulle..

Jos nainen vois olla päivän aviomiehenä, niin se olisi taatusti avartava ja opettava kokemus kuinka hormonitoiminta ohjaa naisen käytöstä. 

mies53v

Kaikilla ihmisillä on hormitoiminta. Myös teillä miehillä. Sitä paitsi jos et huomaa, niin naiset tuomitsevat täällä ap:n käytöksen.

Mietipä oletko SINÄ ihana ja kiva puoliso. Haluaisitko elää itsesi kaltaisen kanssa?

Hyvä kysymys. Ei ainakaan olisi tylsää.😉

mies53v

Vierailija
86/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikset vaan etsi sitä uutta kämppää ja lähde? Olisi varmasti teille molemmille parempi. Vai onko asunto teidän yhteinen vai jomman kumman omistuksessa?

Yhteinen rivitaloasunto! Olemme olleet 3 vuotta naimisissa. En minä halua lähteä enkä sitä tietenkään tarkoittanut. Halusin vaan päästää höyryjä ulos. Voi ei.

Jospa sitten mies päättää muuttaa omaan, rauhalliseen asuntoonsa. PS. "Höyryjä" ei päästellä raivoamalla ja puhumalla paskaa.

Vierailija
87/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapa oli riehua ja laukoa uhkauksia. Miehen tapa on näköjään ollut kestää kunnes katkeaa. En oikein usko, että hän helpolla tuosta enää palaa, jos tuo on ollut ap:n toimintatapa pidemmän aikaa. Jotkut ihmiset vain joustavat liian pitkään kunnes katkeavat, olen itse yksi näistä.

Sanoin miehelle että haluan erota, hän luuli sen uhkauksena ja minä sanoin sen ilmoituksena. Hän ei ylipäätäänkään ottanut minua todesta eikä kunnioittanut tasaveroisena, ja tämä oli vain yksi asia missä se näkyi.

Kaikki ihmiset ei ole tyhjän räksyttäjiä, kun he sanovat, he tarkoittavat myös.

Vierailija
88/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt opit kantapään kautta, että suutuspäissään ei voi sanoa ihan mitä vaan.

En tiedä, oppiko ex-mieheni, kun menin hakemaan  hänen luotaan tavaroitani. "Enhän minä sitä tosissani tarkoittanut" hän sinä vaiheessa selitti. Laittoi sitten stereoista soimaan tämän kappaleen, joka sopii myös sinulle: https://www.youtube.com/watch?v=eyMKAJEOZoE

Luultavasti nykyiselle on ollut yllätys, että olen oikeasti katsellut asuntoja, hän on myös ehdottanut lähtemistä. Tällä kertaa tosin olen jäänyt odottamaan kirjallista häätöilmoitusta.

Vierailija
89/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkissä parisuhteissa sanotaan kaikenlaista ja ne unohdetaan yhtä nopeasti, kun on sanottukin. Rakkaus ja anteeksianto pitää yhdessä.

Nämä erohuutelijat ovat niitö joiden parisuhteet päättyy eroon herkästi. 

Siis ketjun erohuutelijat.

Parisuhde saattaa kriisiytyä niin, että erouhkaus pääsee suusta. Se on äärimmäisen hädän ilmaus ja silloin pitäisi tajuta lopettaa se mitä on tekemässä toiselle. 

Aloittaja sanoi: "Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan?"

Äärimmäisen hädän ilmaus, anna mun kaikki kestää. 😅 Tuo on kusipäistä käytöstä vähän väliä uhkailla erolla. Terapiasta voisi olla apua moiselle möläyttelijälle, impulssikontrolli puuttuu, samoin toisten ihmisten arvostus. Ihan oikein teki mies kun häipyi ja pysyy poissa niin kauan että toinen saa toteuttaa uhkauksensa.

Vierailija
90/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies haluaa aina erota kun on kiukkuinen, kännissä tai molempia samaan aikaan.

Ei riitä haukkuminen h oraksi, lehmäksi, läskiksi jne. Heittelee mun vaatteita ja ruokia roskiin (miksi??) ja sitten tulee se perus Painu v ttuun/ häivy/ ei tämä toimi tai ihan vaan tekstiviesti, tiputa avaimet postiluukusta tms.

Ja aamulla itketään rakkautta. Olen täysin kypsä. Siinäpä yllättyy kun ensi viikolla muutan, varmaan kiva tulla töistä kun kaikki mun tavarani ovat poissa :)

Vierailija
91/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti ottaen, milloin on oikea hetki ottaa eroajatukset puheeksi? Myönnän, että olen 14-vuotisen liiton aikana kahdesti riidan aikana ottanut puheeksi, ettei kanssani ole pakko olla ja ettei meidän ole pakko yrittää asua saman katon alla. Onko se erolla uhkailua, jos olen ihan tosissani, vakavissani, ehdottanut eroa vaihtoehdoksi? Olenko toiminut väärin?

Olemme riitojen jälkeen kyllä sitten löytäneet sovun ja muuttaneet asioita, mutta minua on kyllä jäänyt kalvamaan se, olenko nyt ollut se kamala erolla uhkailija. Olen kyllä oikeasti ollut ihan lähtökuopissa eikä sekään tunnu hyvältä ajatukselta, että lähtisi edes varoittamatta. Tyhmältä olisi tuntunut myös jotain leffaa yhdessä katsellessa yhtäkkiä ottaa puheeksi, että niin, oon muuten eroa miettinyt. Kyllä ne ajatukset luontevammin tuli ääneen sanottua, kun oli vanha tuttu konflikti taas käsillä just siinä hetkessä.

Minä en näe tätä uhkauksena, vaan vaihtoehtona. Tämän kuullessa toinen ymmärtää että sun mitta on täynnä tätä nykyistä, ja voitte joko parantaa yhdessä tilanteen tai voitte laittaa kantapäät vastakkain.

Vierailija
92/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on miettinyt itse eroa jo jonkin aikaa, ja nyt kun tarjosit siihen mahdollisuuden, hän tarttui siihen. Itse tein juuri samalla tavalla, halusin erota, mutten saanut sitä sanotuksi. Kerran ex sitten hermostui riitelyn päätteeksi ja erehtyi sanomaan että erotaan ja tartuin heti siihen.

Tämä. Jatkakaa. 😊👍

Vierailija
93/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haluaa aina erota kun on kiukkuinen, kännissä tai molempia samaan aikaan.

Ei riitä haukkuminen h oraksi, lehmäksi, läskiksi jne. Heittelee mun vaatteita ja ruokia roskiin (miksi??) ja sitten tulee se perus Painu v ttuun/ häivy/ ei tämä toimi tai ihan vaan tekstiviesti, tiputa avaimet postiluukusta tms.

Ja aamulla itketään rakkautta. Olen täysin kypsä. Siinäpä yllättyy kun ensi viikolla muutan, varmaan kiva tulla töistä kun kaikki mun tavarani ovat poissa :)

Oikein. Kenenkään ei tarvitse kuunnella tuollaista kieltä. AP:nkin on otettava nyt lusikka kauniiseen käteen ja alettava lunastaa uhkailujaan, oikotieltä niitä uusia kämppiä löytyy.

Vierailija
94/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hieman tuollainen, että jos olen todella todella vihainen ja vielä provosoidaan niin voi suusta tulla sammakoitakin. Silti ymmärrän, että erolla ja lähdöllä uhkailu on todella väärin ja syvältä. Ja jotenkin tuntuu, että jos sillä uhkailee niin sitä myös sisimmissään haluaa. Että olisin mieluummin ilman sinua kuin tässä riitelemässä kanssasi. Pitää opetella itsehillintää riitatilanteissa. Esim. sanoo, että lähen nyt happihyppelylle tms. ennen kuin sanon jotain tyhmää ja peruuttamatonta.

Tavallaan olen samaa mieltä. Itsekin massiivi riidan yhteydessä huudan, itken ja rukoilen, että voisimme erota. Anelen hellpoa eroa, rukoilen polvillani, että auta minua pääsemään sinusta eroon. Siihen mies vaan vittuilee, että voit painua helvettiin, mutta en taatusti auta. Sitten itketään hysteerisesti loppupäivä ja rauhoitutaan ja huomenna ajatellaan, että eikai tästä mihinkään pääse. Kunnes tulee seuraava massiivi riita.

Aidosti sisimmässäni toivon kahta eri asiaa, joko tämä meidän helvetti loppuu nyt heti ja helposti eron myötä, tai sitten tämä meidän helvetti loppuu jonkun mystisen asenne tms korjausliikkeen myötä, ettei kaikista hankalista asioista aina lähtisi asiat menemään suuresti päin vittua.

Miehelläni on äärimmäisen huono itsetunto, ja hän ottaa KAIKEN hyökkäyksenä. Minä olen itsekin heikkoihminen joka itkee joka asiasta, mutta en jaksa enää itkeä mieheni kanssa ja hänen takiaan.

Eli kun riidan yhteydessä huudan tai rukoilen haluavani eroa, tarkoitan sitä. Sitten kun se riita on ohi, en enää tiedä mitä haluan.

Vierailija
95/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO jos kämppä on yhteinen, niin ei mies sua voi siitä uloskaan pakottaa. Joudut ostaa sen ulos, tai se ostaa sut ulos. Ei voi tehdä noin, että ilmoita kun olet häipynyt. Se on sun kämppäs yhtä lailla. 

Typerää silti tuollainen erolla uhkailu suutuspäissään. Nyt sitten järjestätte asiat, kämpän jako yms.

Vierailija
96/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä, ei olisi tuollaista pitänyt sietää näinkään kauan. Noin ei kumppania kohdella. Yksikin "h@€ra" letkaus on liikaa. Hyvä että lähdet! Ja älä tosiaan anna mitään vinkkiä etukäteen, pian hakkaa sinut.

Vierailija
97/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Erolla uhkaileminen ei ole tasapainoisen ihmisen keinovalikoimassa. Olen kokenut tuota muutamassa suhteessani ja aina lähtenyt siltä istumalta. Tuo on kiristämistä, eikä sitä tarvitse sietää. M39

Vierailija
98/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä, ei olisi tuollaista pitänyt sietää näinkään kauan. Noin ei kumppania kohdella. Yksikin "h@€ra" letkaus on liikaa. Hyvä että lähdet! Ja älä tosiaan anna mitään vinkkiä etukäteen, pian hakkaa sinut.

Jeps, ei muuten oikeesti kannata sanoa, että on lähdössä, vaikka se aika kylmältä tuntuukin.

Minä nimittäin tein sen virheen. Mies saikin sellaisen hepulin, että heitti minut ja osan kamoistani saman tien pihalle. Siinä sitten räntäsateessa keräsin kamojani pihalta ja sulloin niitä autoon itkien/ulvoen. Samalla yritin miettiä kenen luokse menisin vähäksi aikaa, arvatkaa pystyykö sellaisessa tilanteessa edes miettimään järkevästi? No ei pysty...

Omistimme omakotitalon puoliksi, eli periaatteessa kai minua ei olisi saanut heittää ulos kodistani, mutta silti heitti. En pysty enää ikinä luottamaan kehenkään :'(

Vierailija
99/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla kiristäminen riitatilanteessa on manipulointia ja kertoo, että suhde on epäterve - kiristäjän takia.

Jospa opettelet riitelemään vähän kehittävämmin sitten ennen kun seuraavaan suhteeseen ryhdyt.

Vierailija
100/364 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki taas moralisoimassa, mutta todellisuudessa jokaisen jokainen nainen tätä jollain tapaa tekee...

Sori, mutta minä en. Kaikki naiset eivät ole "jokainen" nainen.

Naiset vaikuttavat melkoiselta klooniarmeijalta, mutta saatan olla väärässäkin.

Yllätys kyllä, aikapitkälti ovat myös miehet oma klooniarmeijansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi