KILOILLE KYYTIÄ! -laihdutusrinki
Tervetuloa antaaan kiloille kyytiä ja hakemaan tsemppiä sekä kannustamaan muita laihtumaan! :)
Virallinen punnituspäivä on maanantaisin, tietenkin halutessaan saa kertoa painon vaikka joka aamu, mutta maanantaisin voidaan kunnolla listata omat edistymiset.
Jokainen voi aluksi kirjoittaa pienen esittelyn itsestään sekä tavoitteistaan esimerkiksi tällä tavalla:
Nimimerkki:
Ikä:
Pituus:
Paino:
Tavoitepaino:
Muuta kerrottavaa:
Tänne saa kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, liikuntapäiväkirjaa, turhautumista, onnistumisia, pyytää apua ja kaikkea mahdollista :) TSEMPPIÄ
(Huom muista lopettaa viestisi aina nimimerkkiisi, jotta pysytään kunnolla kärryillä kanssalaihduttajista)
Kommentit (125)
Nimimerkkini: *maggi*
Ikäni: 29v
Pituus: 168
Paino 70,5kg
Tavoitepaino: 60kg
Muuta: Painoin 8kk sitten 56,6kg ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Alkoholi ja roskaruoka ovat nostaneet painon ja päätin lopettaa turhat herkut ja jätän tuon alkoholilla tissuttelun pois! Tavoitteena pienet lenkit päivittäin, motivaatiota toivon löytäväni!!!
Nimimerkki: Pippis
Ikä: 18
Pituus: 168cm
Paino: 68kg
Tavoitepaino: 55kg
Muuta kerrottavaa: Pudottanut 20kg, ahmimisongelmaa, hävettää käydä salilla. Toivoisin, että liilkuisin mahd. Paljon ulkona ja söisin mahdollisimman kasvispainotteisesti
38v
162cm
Paino ? En omista vaakaa eli olen mittanauhan varassa. Jos ok, niin Mittailen senttejä?
Tavoite 38 vaatteet sulavasti päälle. Nyt 40-42
Kesän överisyöminen ja juominen jäi päälle. Harrastan liikuntaa 3 krt/viikko, sitä vissiin lisään vähän ja alan syödä kuin ihminen. Kirjoittelen kännykällä eli en tiedä miten sekavalta näyttää, siitä pahoittelut. Nimimerkki olkoon Zumbatar (helvetin tyhmä nimi :DDDD)
170cm, 78kg. Tavoitepaino 67kg. Ikä 40v. Paino noussut viimeisen puolen vuoden aikana 6kg... Ei liikuntaa, karkkia ja siideriä kesällä.. Siinäpä "reseptini" massankasvatukseen :( eli nyt pitäisi lisätä liikuntaa, jättää herkut minimiin ( totaalikieltäytyjäksi ei musta ole ) ja viikonloppuisin ei ole pakko ottaa kahta siideriä, ihan turhia kaloreita nekin. Olkoot nimim. Vaikka "Kipa"
Nimimerkki: JonSnow
Ikä: 23v
Pituus: 177cm
Paino: 77-79kg
Tavoitepaino: n68kg, jonka verran vielä tooukokuussa painoin :o
Muuta: Ennen kävin vaa'alla usean kerran viikossa, mutta kun siitä loppui patterit, niin sain hyvän tekosyyn herkutella. Ja se jäi päälle. Ja yksinkertaisesti en vain jaksanut tehdä ruokaa, joten söin vaan kaikkea shaibaa, esim jäätelöä tai suklaata joka päivä. Ja kun vaaka ei toiminut, niin aivan sama, kunnon itsepetosta :D Viikonloppuna jouduin vaa'alle, ja kauhukseni huomasin painavani 79kg (tosin olin juuri syönyt, joten sen takia en tarkkaa painoa kirjoittanut tohon alkuun) Nyt ostin patterit vaakaan, ja huomen aamulla mittaan kunnon aloituspainon. Laihduttaa aion ottamalla itseäni niskasta kiinni ja palaamalla normaaliin ruokavaliooni ja aloittamalla lenkkeilyn.
Normaali ruokavalioni on ruuanlaiton laiskuudestani johtuen suht askeettinen, mutta terveellinen. Lähden nyt kauppaan, mutta tuun kirjoittamaan lisää mun ruokavaliostani ja muusta myöhemmin :)
-JonSnow
Nimimerkki: Kesäkuun äityli
Ikä: 24
Pituus: 165
Paino: 66
Tavoitepaino: 55
Muuta kerrottavaa: Lenkkeilyllä ja ruokavaliolla saa luvan laihtua, kun ei ehdi salilla käydä 4-vuotiaan ja vauvan yh-äitinä.
Olen nyt jo innoissani ja malttamattomana odotan ensi maanantain punnitusta! Tietysti juoksen vaa'alle heti aamulla jolloin mahdollinen matalampi aamupaino zemppais, muutoin yritän välttää vaakaa koko viikon.. Jos olisi viikon päästä kevyempi olo kun ei koske roskaruokaan eikä alkoholiin :) Pyrin käymään myös 30min kävelylenkillä näin ekalla viikolla jos vaikka nostais tuota matkaa seuraavalla viikolla. Itse en viihdy punttisaleilla enkä uimahallissa joten pieni liikunta ja tuo ruokavalio olkoon ensimmäinen askel kevyempään vartaloon! :) Tavoitteena mahtua lempparifarkkuihin ja eiköhän niihin vielä tulla mahtumaan kuhan pidän itsekurista kiinni ja aion pitää!! :)
*maggi*
Hyvä maggi :)
Mä oon syönyt:
aamulla: muutama paistetu kananmuna
töissä: pähkinöitä ja kahdessa osassa yht 500g soijajugurttia ja 200g mustikoita
ja nyt on pannulla 100g seitiä ja 500g vihhanneksia, joihin heitän ky hieman juustoraastetta sekaan, kun se vanhenee jääkääpissa :o ruuan poisheittäminen hirvittää, niin pakko aina södä kaikki :) Tosin koitan enenmmän vältellä hiilareia kuin rasvaa.
Mun normaali ruokavalio on joku rentokarppaaja. En laske hiilareita ,mut en syö sellaisia ruokia joissa niitä on runsaasti. Ja se on ihan omaa laiskuutta :D Mitä ruuanlaittoon tulee niin oon varmaan maailman laiskin! En vaan jaksa laittaa pastaa/riisiä kiehumaan, niin en oo niitä ite valmistanut pariin vuooteen. Työpaikkaruokalassa voin syödä niitä, mut koitan valita silti jonkun muun vaihtoehdon. Mun normaali lounas ja päivällinen kotana yleensä onkin noin 100g lihaa/kalaa/kanaa ja sit 500g vihanneksia pannulle. Yksinkertaista ja tylsän kuuloista, mut ylllättävän hyvää :) Vihanneksista saa miljoona eri varitaatioita ja hyvänmakuisia, kun heittää mausteita sekaan. En ees kaipaa kotioloissa ikin pastaa tmv. Töissä ruokakyttäysten takia mulla on yleensä se jugurtti/marjat-kombo :)
Jos jaksan raahautua kävelylle, niin sit syön vielä muutaan kanamunan. Syön niitä 2-4 kpl päivässä enkä pelkää sitä kanamunan kolesterolia. Ja paistan kaikki aina kookosöljyssä , voin suositela sitä muillekin :)
-JonSnow
Jonsnow; mun mielestä syöt aika vähän. Vois kokeilla iteki :)))
Hattivatti: Jeesusteippiä vaan :DDDDD ja kertokaa mullekki, jos löytyy joku hyvä keino mahaa varten!!!!
Zumbatar
Moikka! Tänään oli koulussa taas lihaskuntoa ja aerobicia. Vaikka hieman nolotti olla koko luokan eessä (ja peilin) tein niin, että hiki tuli!! En aina pysynyt tahdissa, mutta hauskaa oli. Ruokana ollut koulussa salaattia ja kotona uuniperunaa ja kanaa + salaattia. Myös muutaman hedelmän oon vetässyt.
Jännittää, kun pian on lähtö! Yritän päivittäää niin usein kuin mahdollista. Ajattelin myös kehitellä kotitreenin. Youtubesta löytyy blogilatesta, vaikuttaa kivalta. =) Hyvä että paino on pudonnut!
Pippis
Äh "uskaltaisimpa" mäkin mennä salille jo. Ihan liian korkee kynnys vaan, varmaan tuttua monelle naiselle :D no joku -5kg vielä niin sitten :) tietty ne kilotkin lähtis nopeammin pois jos ottais salitreenit mukaan nyt jo, mut pää ei uskalla :D
-JonSnow
JonSnow, olisit nähny mun jalat ku kävelin ihan uudelle salille rappusia ylös. Meinasin monesti kääntyä pois, koska en tienny yhtään millasta porukkaa siellä on ja paljonko siellä on ihmisiä ja millanen se on ylipäätään. Yritin pari viikkoa saada kaveria mukaan mut en jaksanu enää odottaa ja päättäväisenä marssin sisälle. Tiskillä oli tosi mukava nainen, salin toinen omistaja. Maksoin suoraan kuukausikortin ja lähin muutaman ison miehen sekaan tutkimaan laitteita ja nyt käyn kyseisellä salilla jo toista vuotta tyytyväisenä. Ei siellä kukaan kato mitä teet, minkä kokonen oot tai minkälaiset vaatteet sulla on. Eikä se -5kg sussa niiiiin paljon näy, ettetkö vois sinne salille mennä jo nyt. Meinaatko että se kynnys johonki häviää ku saat tiputettua painoa? No niimpä, ei se katoa. Sinne vaan muiden sekaan. Keskityt omaan treeniis ja ihan rauhassa tutkailet ja kokeilet. Henkilökunta varmasti neuvoo alkuun jos pyydät apua.
- PIKKUMYY
Viime viikolla leikkiin lähtenyt pullero ilmoittautuu! Törkeä flunssa vaivaa, mutta paino aamulla 83.8 eli 1.6kg vähemmän!! Nesteitähän ne, mutta mahtava fiilis. :)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:27"]
Ikä 18 Pituus 165 Paino 68 Tavoitepaino 50 homma lähti joskus käsistä kun alkoholi ja roskaruoka tuli kuvioihin. Eli ainakin 18 kg pois, ei haittaisi jos lähtis vaikka 20. Kohtilaihuutta
[/quote]
Sivuhuomautuksena, pidän vähän vaarallisena, että ketjuun alkaa ilmaantua ihmisiä, joiden tavoitepaino on alipainon puolella. Netti on jo muutenkin ihan liian täynnä kaikenmaailman pro-ana -materiaalia. Jotkut saattavat olla luonnostaan alipainoisia, mutta tietoinen alipainoiseksi laihduttaminen on terveyden kannalta tosi huono juttu.
Miten menee? Mä oon syönyt aika huonosti, mut oon ihmeen kaupalla onnistunut pitämään painon sillei, ettei oo tullut lisään. Pari viikkoa on mennyt superhuonosti, mut edelleen on yhteensä se -4kg. Ei oo kyl yhtään positiivinen tai hoikka olo :D mul on edelleen ihan hirvee elämäntilanne, kauhee stressi ja ahdistus koko ajan, tekis mieli vaan hakee lohtuu ruuasta ha herkuista. Ei ihmekään et keväällä aloin lihoa :D
-jonsnow
Nimimerkki:Mässymuija
Ikä:27
Pituus:169cm
Paino:Taitaa olla 88kg nyt, ellei oo viime kerrasta pudonnu (tai noussu..)
Tavoitepaino: 75kg näin alkuun. Mutta pitemmällä tähtäimellä 65kg olis ihanne.
Muuta kerrottavaa: Sain esikoiseni 2kk sitten ja nyt saa tekosyyt mässäilylle ja laiskottelulle riittää. Olen velkaa miehelleni sen naisen johon hän rakastui 3 vuotta siiten eli minä n. 20kg pienenpänä!!! idiootti päästin itseni tähän kuntoon. Lupasin itselleni, että poikani ei tule näkemään saati koskaan muistamaan ylipainoista äitiä.
jos joku jaksaa vielä lukea, tässä vähän omaa suunnitelmaani. Olen jo laittanut ruokavalion kuntoon. Turhat rasvat pois, sekä leivän mussuttaminen. Kuitu tulee aamupuurosta ja psylliumista. Herkut pois ja valmisruoka. Suosin pähkinöitä, salaatteja, vähän hedelmiä, rahkaa, raejuustoa.
Syödä minun täytyy monipuolisesti ja kolmen tunnin välein. Imetän ja poikani ansaitsee ravinnerikasta maitoa.
ulkoilen päivittäin vaunulenkin muodossa noin kaksi tuntia. ja lähipäivinä olen hankkimassa jälleen salikorttia. Hävettää vaan mennä sinne laardeineen ähkimään, joten haluaisin vielä ruokavaliollani ja vaunulenkeillä muutaman kilon pois. Salilla siihen peiliin vahtaaminen ei motivoi vaan masentaa.
Toivottavasti täältä nyt löytyy vertaistukea. :)
Tsemppiä muillekkin sielujen siskoksille. :)
Mokkapala, jos olet 19-vuotias, miten sulla voi olla 13v ja 11v lapset?? :D
Minä pitkästä aikaa ilmottaudun, pääsin ma vaa'alle vihdoin ja 83,2 kg se näyttikin. :-( Vy 79 cm eli kasvaa ei saisi. Tänä aamuna paino 81 kg, nesteet lähteneet liikkeelle lenkkeilyllä ja keitto- ja salaattilinjalla. Saa nähdä kuinka käy, viikonloput on heikko kohta ja työttömän arki kotona tylsää... -Mirkkuli
Jonsnow tässä pitkästä aikaa :) mulla on ollut ongelmia kirjoittaa tänne, välillä tää kysyy sähköpostia eikä anna lähettää viestiä.... noh nyt toimii taas :) mulla onnnyt pudonnut -5kg, ja toinen samanmoinen pitäis pudota vielä. Oon syönyt ihan paskasti, ravinneköyhästi jne, mut huolimatta siitä ei oo onneks paino nuossut. En oo vaan kauheen usein uskaltanut mennä vaa'alle :D huonojen ruokailujen vastapainoksi oon liikkunut tosi hyvin, pitkiä kävelylenkkejä, pari hölkkälenkkiä (lyhyttä :D) ja joogaa. Vielä kun sais ruokailut kuntoon, niin kaikki ois hyvin :) mitä muille?
-jonsnow