Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei enää haluakkaan olla isäpuoli.

Vierailija
06.10.2014 |

Haukkuu tuota ekasta liitosta olevaa lastani jatkuvasti ja katsoo kulut sentilleen vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Työttömänä vaikea maksaa kaikkia kuluja itse. Meillä lisäksi kaksi yhteistä lasta. Tämä ekan liiton lapsi on jo 15v ja sellaisellahan on kulut isot. Mitä teen?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään menneisyys ei voi olla pahempi kun miehesi nykyisyys. Ero tulee siksi koska mies ei suvaitse yhtä perheenjäsentä sukutaustan vuoksi, eli ei tuolle miehelle oikeus määrää lapsia, sen verran epävakaa. Mutta ap on jo päättänyt, sinänsä tämä ketju on turha. Mutta voidaanhan me edes osoittaa ap:lle paheksuvamme hänen löperöä käytöstään :(

t. 92

Vierailija
102/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä teille äiti jokatosissaan pohtii hylkäisikö esikoisen vai kaksi nuorempaa lastaan. Oksetus. Tai oikeast aan on päättänyt hylätä sen vanhimman ja yrittää ny t keksiä syitä kuinka "sille nyt vain ei voinut mitään" "piti valit a kahdesta pahasta pienempi" yms. Totuushan on että normaali rakastava äiti heivaisi tuossa tilanteessa miehen mäkeen, jos joku on pakko heivata. Ei lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

102/103
Yläpeukutin vahingossa.

Vierailija
104/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:45"]

Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.

[/quote]

Mutta onko se sitten parempi että 1v ja 2v jäävät ilman äitiä?

[/quote]

Sehän on ihan susta kiinni jos aiot hylätä pienet lapsesi erossa. Ei ole parempi, mutta ei myöskään ole ainut vaihtoehto.

Vierailija
105/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olette. Ap jo päättänyt, teinin olevan niin hankala ettei hänen kanssaan voi elää. Kusipäämies menee kaiken edelle, sanotaan me mitä tahansa eikä tuo idiootti edes tajua, että tuo jättää myös jälkensä pienempiin lapsiin ja koko yhteiskunta halveksii häntä.

Vierailija
106/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pienten lastesi ensisijainen hoitaja, niin ei niitä isälle määrätä koska ovat noin pieniä. Vaikka lapset olisivat sulla niin isään on edelleen olemassa ja elatusvelvollinen, joten taloudelliset syyt eivät ole mitään oikeita syitä siihen että hylkäisin heidät.

Vierailija
107/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan muuttaa tuohon ihan lähelle ja otan tuon teinin mukaani. Noita nuorempia tapaan aina kun mahdollista ja toivon että miehen kanssa voidaan hoitaa heitä viikko-viikko systeemillä.

Vierailija
108/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:07"]

kyllä tuo sun uusi mies on velvollinen elättämään myös tämän 15vuotiaan. Niin se vain Suomessa menee.

Ilmoitat miehelle että nuori on perhettä myös ja siitä ei voi vain irtisanoutua.

[/quote]

Mistä tämän tiedon olet hankkinut? Isäpuolella ei ole elatusvelvollisuutta. Se puoliorvon saama eläke on useampi satanen kuukaudessa, ei muutama kymppi.

[/quote]

No kyllä se joissain asioissa vaikuttaa: esim. yksinhuoltajakorotus poistuu, kun muuttaa miehen/naisen kanssa saman katon alle vaikka toinen ei oikea isä olekaan. Kyllä mun lapset katsottiin mun miehen elätettäviksi vaikkei hänen lapsia olleetkaan. Tosin, meillä se ei koskaan ollut ongelma.

Vierailija
109/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap huono äiti, jos laitat miehen lapsesi edelle. Sinun kuuluu suojella kaikkia jälkeläisiäsi. Teillä on nyt mennyt hyvin vinoon koko perhe. Koita saada miehesi nyt tajuamaan kuinka huonosti käyttäytyy. Jos ei ymmärrä, niin ero on ratkaisu. 

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hyvin pahat jäljet tuollainen isäpuolen dissaus jättää. En ole enää äitini kanssa missään tekemisissä ja vuosien terapia on takana. On ihan hirveä kohtalo olla ja elää vihattuna kodissa, jossa pitäisi olla hyväksytty ja rakastettu.

Vierailija
110/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kamala äiti että oksettaa! Hylkäät pienet vaikka mies pitäisi potkia ulos?

Vierailija
111/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:47"]

[/quote]

En minä mitään yksinhuoltajuutta saa ei sellainen käy tuosta vaan. Toivon että saadaan sovittua lapset viikko-viikko systeemillä.

Vierailija
112/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:52"]

[/quote]

En minä mitään yksinhuoltajuutta saa ei sellainen käy tuosta vaan. Toivon että saadaan sovittua lapset viikko-viikko systeemillä.

[/quote]

Kukaan ei ole puhunut mistään yksinhuoltajuudesta.Tuolla tarkoitetaan sitä että et itse jää lähivanhemmaksi,vaan annat lapset isälleen.

Olet tekemässä mitä vaan niiin olet aina hylkäämässä jonkun.

Vierailija
113/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Kukaan ei ole puhunut mistään yksinhuoltajuudesta.Tuolla tarkoitetaan sitä että et itse jää lähivanhemmaksi,vaan annat lapset isälleen.

Olet tekemässä mitä vaan niiin olet aina hylkäämässä jonkun.

[/quote]

Mä olen ottanut noista jutuista selvää ja tiedän että mieheni haluaa ja vaatii vähintään viikko-viikkoa tai lähihuoltajuutta enkä ala täällä puimaan mutta tiedän melko varmasti että myös saa sen, olen ollut joskus tästä lakimieheen yhteydessä. Ei kaikki jutut ole niin helppoja.

Vierailija
114/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseneläkkeen perusmäärä on 60,15e/kk. Tämän päälle voi saada täydennysmäärän 90,99e/kk, yhteensä siis 150e/kk. Kelan maksama minimielari on n. 150e/kk. Kaiken kaikkiaan Kela siis tukee lapsen elämää (lapsen isän sijasta) n. 300e/kk. Ei tuo nyt niin kurjalta kuulosta, monessa (ydin)perheessä mennään varmaan vähemmälläkin.

Vierailija
115/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei ole mitään velvollisuuta elättää lastasi eikä muutenkaan osallistua sen kasvatukseen tai hoitoon.

Enkä tajua miksi näin tekisi. 

Vierailija
116/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:24"]Merkonomin koulutus löytyy. Pph.ita vähennetään täälläpäin jatkuvasti kun niistä on kuulemma ylitarjontaa.

[/quote]

Sitten vaan hankkimaan oppisopimuskoulutuspaikkaa uuteen ammattiin.

Vierailija
117/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leski. Jos menen avioliittoon,en menetä leskeneläkettä.

Vierailija
118/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:45"]

Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.

[/quote]

Mutta onko se sitten parempi että 1v ja 2v jäävät ilman äitiä?

[/quote]

Miten ne ilman äitiä jäisivät? Hylkäisitkö sinä sitten nuoremmat lapset kokonaan, jos eroaisit ääliömiehestäsi?

[/quote]

En, tapaisin heitä 2 viikonloppuna ja varmasti viikollakin mutta mies haluaisi kuitenkin heidät pitää ja olisi varmasti valmis taistelemaan heistä.

[/quote]

En ymmärrä, miksi oikeus ei määräisi teille 50/50 -luonapitoa, jos molemmat ovat ns. kunnon vanhempia. Miksi sinun pitäisi tyytyä vain kahteen viikonloppuun? Ja vaikka tyytyisitkin, eivät nuo nuoremmat silti jäisi "ilman äitiä", jos heitä kuitenkin säännöllisesti tapaisit. 

[/quote]

Ei noin pieniä taideta määrätä viikko viikko systeemillä molemmille vanhemmille? ja mulla on sellainen menneisyys jota mies varmasti käyttäisi lyömäaseena ja saisi nuorempien lasten huoltajuuden.

[/quote] Kuule, ei saisi, kun vain kerrot todellisen syyn eroonne. Sellainen mies nimittäin tuskin lapsia  saa itselleen.

Vierailija
119/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:09"]

Kuulostaa ammattivalittajan uudelta provoyritykseltä. Sama välimerkkien puute, sama passiivinen toivottomuus.

[/quote]

Tulin juuri sanomaan samaa! Haisee hyvin vahvasti ammattivalittajalle. Toki voi olla (ja onkin), että Suomesta löytyy monia tällaisia vässykkänaisia, jotka eivät osaa pitää omaa, saati lastensa puolia.

[/quote]

Samaa mietin minä. Tämä kirjoitustyyli on monessa aloituksessa, passiivinen on hyvä sana sitä kuvaamaan.

Vierailija
120/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tällaisen tapauksen ja äiti sanoi että suurin virhe hänen elämässään oli hylätä lapsi jota uusi mies ei hyväksynyt.

Tämä lapsi on nyt jo täysi-ikäinen.

Menkää parisuhdeterapiaan perheneuvolaan ja selvitelkää asiaa. Tuskinpa olette ainoa perhe tässä tilanteessa.