Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei enää haluakkaan olla isäpuoli.

Vierailija
06.10.2014 |

Haukkuu tuota ekasta liitosta olevaa lastani jatkuvasti ja katsoo kulut sentilleen vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Työttömänä vaikea maksaa kaikkia kuluja itse. Meillä lisäksi kaksi yhteistä lasta. Tämä ekan liiton lapsi on jo 15v ja sellaisellahan on kulut isot. Mitä teen?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:16"]Olis kyllä hyvä jos tyhjäpäiltä vois kieltää lisääntymisen... [/quote]

Ja sinä olisit osannut ennakoida että isäpuoli alkaa inhoamaan edellisen liiton lasta kun yhteiset lapset syntyvät? heillä oli erittäin hyvät välit harrastivat vaikka mitä yhdessä ja kävivät kalareissuilla yhdessä, nurisematta mies osti harrastevälineitä vanhemmalle lapselle eikä koskaan sanonut että on toisen miehen lapsi yms. Mistä olisit tiennyt mikä on tulossa?

Vierailija
62/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:05"]

Kuinkahan moni lapsi elää tällaisessa "perhehelvetissä" isi- tai äitipuolen takia OMASSA KODISSAAN eikä saa apua!

Pitää vain toivoa että paha saa palkkansa ja tässä on kaksi pahaa...mies ja ap... jos siis ap ei tee mitään ja auta lastaan.

Kamala ajatus jos itse kuolisi ja omat lapset jäisi omassa kodissan jokun vieraan armoille joka kohtelisi heitä huomasti ja isänsä hyväksysi tämän jos vain saisi pillua ja uuden kodinhoitajan.

[/quote]

Liian moni lapsi.Trendihän on että lapsia annetaan pois uuden suhteen tieltä.

Itse olen sallainen lapsi jota isäpuoli ei hyväksynyt. 10v helvettissä opetti paljon mutta otti sitäkin enemmän. Ikinä en anna "äidilleni" anteeksi että antoi kaiken tapahtua,eikä heillä ole edes yhteisiä lapsia. Mies meni kaiken edelle,ja menee edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, olisiko tilannetta voinut nähdä etukäteen vai ei. Nyt tilanne on se mikä se on, ja sen mukaan on AP:n elettävä. Eli jos vastakkain ovat oma lapsi ja kusipää äijä, äijä vaihtoon ja toivomaan ettei tilanteesta ole jo aiheutunut lapselle korjaamatonta vahinkoa.

Vierailija
64/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei todellakaan ole hyvä isä, aivan turhaan väität niin!
Mä toivon todella, että paljastut provoksi, sillä en voi käsittää minkälainen äiti laittaisi miehensä lapsensa edelle. Lapsen jolta on jo yksi vanhempi kuollut.

Vierailija
65/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat lapsiasi, eroat. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Aika nyssykkä naiseksi olet.

Vierailija
66/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:16"]Olis kyllä hyvä jos tyhjäpäiltä vois kieltää lisääntymisen... [/quote]

Ja sinä olisit osannut ennakoida että isäpuoli alkaa inhoamaan edellisen liiton lasta kun yhteiset lapset syntyvät? heillä oli erittäin hyvät välit harrastivat vaikka mitä yhdessä ja kävivät kalareissuilla yhdessä, nurisematta mies osti harrastevälineitä vanhemmalle lapselle eikä koskaan sanonut että on toisen miehen lapsi yms. Mistä olisit tiennyt mikä on tulossa?

[/quote]

Sittenhän sinä tajuat varmaankin että miehelläsi on päässä jotain vialla,jos pystyy tuollaiseen. Ei tuollainen ole normaalia. Äläkä luule etteikö sama voisi koskea yhteisiä lapsianne.Kun jokin ei enää miellytäkään,käyvät hermoille tmv niin tulos on sama.

Vierailija
67/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei ole pakko olla mikään "rakastava isäpuoli" jos ei kykene mutta hänen on oltava aikuinen ihminen, reilu ja oikeudenmukainen KAIKKIA perheenjäseniä kohtaan. Teini ei ole mikään toisen miehen lapsi vaan Ap:n lapsi jolla oikeus olla rauhassa ja turvassa omassa kodissa!

Vierailija
68/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei mies haluakkaan olla isäpuoli? No tuutelituu, eihän sen sitten tarvitse... Hankkiudutaan jotenkin siististi eroon ylimääräisestä lapsesta, niin ei tule ukkokullalle pahamieli eikä sen tarvitse elää niin kuin MIES. Kun on se niin ihana isuli niin kauan kuin homma sattuu sitä huvittamaan.

Eikä sille lapsellekaan varmaan tule traumaa kun se ymmärtää ettei se vaan mahtunut meidän pikku uusiokierrätysjäännösperheeseen! Sitten sitäkään ei enää haukuta kun isulipuolella ei ole pahamieli! Ja sisaruksistakin kasvaa ihan tasapainoisia eikä ne yhtään ihmettele mitä isolleveljelle tapahtui! Eikä yhtään tuomitse ja ala inhoamaan vanhempiaan kun saavat sen jonain päivänä selville, kun oltiinhan me sentään niille niin hyviä vanhempia!

Ei jumalauta.

Vierailija
69/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sitten muuttaa toisaalle tuon teinin kanssa ja antaa pienemmät isälleen. Ei minusta ole 3 lapsen yh.ksi eikä talouskaan sitä kestäisi.

Vierailija
70/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:05"]

Kuinkahan moni lapsi elää tällaisessa "perhehelvetissä" isi- tai äitipuolen takia OMASSA KODISSAAN eikä saa apua!

Pitää vain toivoa että paha saa palkkansa ja tässä on kaksi pahaa...mies ja ap... jos siis ap ei tee mitään ja auta lastaan.

Kamala ajatus jos itse kuolisi ja omat lapset jäisi omassa kodissan jokun vieraan armoille joka kohtelisi heitä huomasti ja isänsä hyväksysi tämän jos vain saisi pillua ja uuden kodinhoitajan.

[/quote]

Liian moni lapsi.Trendihän on että lapsia annetaan pois uuden suhteen tieltä.

Itse olen sallainen lapsi jota isäpuoli ei hyväksynyt. 10v helvettissä opetti paljon mutta otti sitäkin enemmän. Ikinä en anna "äidilleni" anteeksi että antoi kaiken tapahtua,eikä heillä ole edes yhteisiä lapsia. Mies meni kaiken edelle,ja menee edelleen. 

[/quote]

Saman kokeneena tuntuu nyt kauhealta kun äitini on sairastunut ilmeisesti parantumattomasti ja silti kamppailen omien tunteideni kanssa, anteeksi on vikeaa antaa vieläkin vaikka olen jo 48- vuotias. Silti tiedän että jos en anteeksi anna niin asia tulee minua painamaan niin kauan kuin elän, vaikka itsekin kolmen lapsen äitinä tiedän että minut olisi kuulunut lapsena vain "hyväksyä". Joten ap mieti, ratkaisusi nyt tulevat vaikttamaan teidän väleihinne aina KUOLEMAAN asti.

Vierailija
71/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt niin että AP:n miehellä on mennyt hyvin normaalilla tavalla mennyt hermot hyvin normaaliin teiniin?

Sääli että on tuon tason keskusteluaseistus täytynyt ottaa käyttöön, mutta Kyllä toi äijä tulee olemaan niin nolo jonkun 15 vuoden perästä kun tajuaa että syytteli "toisen miehen lapseksi" itse kasvattamaansa nuorta.

Puhukaa tilanne auki, ja missään tapauksessa yhtäkään lasta ei kannata ajaa kotoaan pois jos siihen ei ole muuta syytä kuin jonkun aikuisen asennevamma.

Isäpuoli yksiöön vaikka pariksi vuodeksi viillyttelemään kuumaa päätään jos ei muu auta.

Vierailija
72/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan ap, oksetat minua. En jaksa tajuta, miten voit edes ajatella lapsen muuttamista tädilleen tms... Siis luopuisit lapsestasi, koska miehesi nyt on vaan kusipää? Olisiko nyt keskustelun paikka sen miehen kanssa?

Vierailija
73/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:34"]

Sori vaan ap, oksetat minua. En jaksa tajuta, miten voit edes ajatella lapsen muuttamista tädilleen tms... Siis luopuisit lapsestasi, koska miehesi nyt on vaan kusipää? Olisiko nyt keskustelun paikka sen miehen kanssa?

[/quote]

Miehen kanssa on keskusteltu varmasti tuhat kertaa ainakin. Täytyy sitten antaa pienemmät lapset isälleen ja muuttaa tuon teinin kanssa pois, helppoja ratkaisuja tässä ei ainakaan ole.

Vierailija
74/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kauhealta jättää nuo pienet 1v ja 2v lapset isälleen ja tuntuu väärältä ja siltä että he tarvitsisivat enemmän äitiään kuin tämä vanhempi. Tapaan sitten heitä vain joka toinen viikonloppu.

Vierailija
75/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.

Vierailija
76/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:45"]

Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.

[/quote]

Mutta onko se sitten parempi että 1v ja 2v jäävät ilman äitiä?

Vierailija
77/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun 15-vuotiaasi äitiä tarvitse. Siltä kuoli isä. Sitten se sai isäpuolekseen kusipään. Sitten sen äiti teki kusipään kanssa lapsia joita se rakastaa niin paljon enemmän että suunnittelee jo hylkäämistä. 

Iso lapsi se on, ei se tarvitse äitiä kun äiti tarvitsee uusioperheensä. Se on oppinut selviytyjäksi pienestä pitäen, nähkääs!

Itku meinaa tulla kun ajattelee että ap:n kaltaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

-70-

Vierailija
78/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla on vain yksi vanhempi, huolehdi sä hänestä. En tosin usko, että miehesi jaksaa kauaa kahden pienen lapsen isänä yksinään. Aika äkkiä huomaa etteivät hänen OMATKAAN lapset ole muuta kuin riesa ja rahareikä.

Vierailija
79/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:49"]

Vanhimmalla on vain yksi vanhempi, huolehdi sä hänestä. En tosin usko, että miehesi jaksaa kauaa kahden pienen lapsen isänä yksinään. Aika äkkiä huomaa etteivät hänen OMATKAAN lapset ole muuta kuin riesa ja rahareikä.

[/quote]

Minä taas uskon että hän jaksaa nuorempien kanssa aikuisuuteen asti mutta surettaa kun joutuu heistä luopumaan.

Vierailija
80/135 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:07"] kyllä tuo sun uusi mies on velvollinen elättämään myös tämän 15vuotiaan. Niin se vain Suomessa menee. Ilmoitat miehelle että nuori on perhettä myös ja siitä ei voi vain irtisanoutua. [/quote] Suomen lain mukaan uudella puolisolla ei ole elatusvelvollisuutta hänen puolisonsa edellisestä suhteesta syntyneitä lapsia kohtaan. Mies on elatusvelvollinen ainoastaan omia lapsiaan kohtaan ja avioliiton myötä vaimoaan kohtaan. Tilanne olisi erilainen, jos mies olisi esimerkiksi adoptoinut tämän perheen vanhimman lapsen. On sitten täysin eri asia, mikä on reilua ja oikea toimintatapa perheen sisällä. Tämä on se, josta aikuisten pitää keskenään keskustella ja päättää. Varsinaista velvollisuutta ei kuitenkaan ole. [/quote] Kela kyllä katsoo puolison tulot alle 18v opintotukeen VAIKKA se puoliso ei ole biologinen eikä adoptoinut lasta. Ja sossussa sekä as. tuessa katsotaan että ovat samaa perhettä joten on elatusvelvollinen

[/quote]

Ei. Sekoitat nyt sen, että tietyt tuet katsotaan koko talouden tulojen perusteella elatusvelvollisuuteen. Esimerkiksi avopuolison tuet vaikuttava toisen puolison toimeentulotukeen, mutta avopuolisot eivät silti ole lain mukaan elatusvelvollisia toisistaan. Se, että joidenkin tukien määrään vaikuttavat koko ruokakunnan tulot ei ole sama asia kuin elatusvelvollisuus. Siis laissa. Kyse on kahdesta eri asiasta.