Mies ei enää haluakkaan olla isäpuoli.
Haukkuu tuota ekasta liitosta olevaa lastani jatkuvasti ja katsoo kulut sentilleen vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Työttömänä vaikea maksaa kaikkia kuluja itse. Meillä lisäksi kaksi yhteistä lasta. Tämä ekan liiton lapsi on jo 15v ja sellaisellahan on kulut isot. Mitä teen?
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:45"]
Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.
[/quote]
Mutta onko se sitten parempi että 1v ja 2v jäävät ilman äitiä?
[/quote]
Miten ne ilman äitiä jäisivät? Hylkäisitkö sinä sitten nuoremmat lapset kokonaan, jos eroaisit ääliömiehestäsi?
Mun mieheni äitipuoli oli tuollainen ja traumat jäi. Vahti jopa mieheni syömisiä lapsena. Mieheni olikin hoikka poika.
En tiedä, liittyykö tähän, mutta kerran olin kylässä ja miehen äitiouoli tarjosi piirakkaa. Syötyämme kysyi, oliko se vielä kunnollista. Se kun oli kovin vanhaa.
Tuon jälkeen kysyin aina tarjottavien ikää, mistä tuli loukkaantumisia.
Tuo tyyppi oli aina syöttänyt miehelleni kaikki vanhentuneet ja mieheni isälle tuoreet.
Mun serkku muutti meille, kun oltiin pieniä. Hänen äitinsä, eli mun täti, löysi uuden miehen, joka ei hyväksynyt mun serkkua. MUTTA, silti täti meni kyseisen miehen kanssa naimisiin. Ja nykyään täti puhuu kylillä, kuinka huonosti meidän perhe (serkkuni on täysiveroisesti meidän perheenjäsen!) kohtelee häntä. Hän kun nyt haluaisi kauheasti haluaisi tavata lapsenlapsiaan ja muutenkin sukua, kun alkaa tulla ikää, eivätkä he enää matkustele niin paljoa yms ja aikaa olisi nyt. Jotenkin ihan unohtanut, miten miehensä kohteli mun serkkua ja hän antoi kaiken tapahtua. Itse asiassa serkku sanoi, että se oli vielä pahempaa kuin äijän huutaminen, se että oma äiti ei ole sun puolella. :(
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:54"]
Entäpä jos se mies muuttaisi muutamaksi vuodeksi asumaan itsekseen. Eli asutte käytännössä kahdessa osoitteessa siihen asti, että isoin lapsista muuttaa pois kotoa. Siihen ei kuitenkaan mene kuin ehkä 3-4 vuotta.
[/quote]
2 asunnon kulut yms. Mieskään ei mikään suurituloinen ole enkä edes usko että suostuisi tuohon,haluaa pitää nuoremmat lapset itsellään.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:54"]
Entäpä jos se mies muuttaisi muutamaksi vuodeksi asumaan itsekseen. Eli asutte käytännössä kahdessa osoitteessa siihen asti, että isoin lapsista muuttaa pois kotoa. Siihen ei kuitenkaan mene kuin ehkä 3-4 vuotta.
[/quote]
Tätä kannattaisi miettiä oikeasti vaihtoehtona, jos mies ei teiniä siedä. Nuo nuoremmat lapset voisivat sitten asua osan ajasta isällään.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:56"]
Ootko yhtään miettinyt miltä sun lapsesta tuntuu että ensin isäpuoli alkaa inhota ja sitten äiti hylkää? Ihan järkyttävä tilanne lapselle (lapsihan 15 v on). Pystyisitkö oikeasti tekemään omalle lapsellesi noin? Ja elämään sen jälkeen itsesi ja "ehjän" perheesi kanssa tyytyväisenä? Jos näin on, oksetat mua.
[/quote]
[/quote]
Miten ne ilman äitiä jäisivät? Hylkäisitkö sinä sitten nuoremmat lapset kokonaan, jos eroaisit ääliömiehestäsi?
[/quote]
En, tapaisin heitä 2 viikonloppuna ja varmasti viikollakin mutta mies haluaisi kuitenkin heidät pitää ja olisi varmasti valmis taistelemaan heistä.
[/quote]
[/quote]
No heilä on sentään "isä" teinilläsi ei olis kumpaakaan
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En, tapaisin heitä 2 viikonloppuna ja varmasti viikollakin mutta mies haluaisi kuitenkin heidät pitää ja olisi varmasti valmis taistelemaan heistä.
[/quote]
No sanotaanko näinb että eipä olisi miehelläsi paljon taistelemistä,kun löisitä pöytään eron syyn.
Voi vitsi mikä uhri ap on olevinaan... Mitä jos nostaisit kissan pöydälle ja sanoisit miehelle että näin ei voi jatkua. Kysy haluaako erilliset asunnot, vai voiko jatkossa käyttäytyä kuin aikuinen.
Okei. Jos mies ei tykkää siitä että eroatte mutta nuoremmatkin lapset saavat olla äitinsä kanssa, niin eihän se sitten käy päinsä! Tälle hyvälle isälle on siis tärkeämpää näyttää eksälle kuin turvata omien pienten lastensa hyvinvointi ja oikeus kahteen vanhempaan, siispä siihen tietysti täytyy taipua.
Mutta on se kuitenkin tosi hyvä isä!
Nyt oikeesti, ap. Äijä mäkeen, mars! Yksityiskohdista voi sopia vaikka lakimiehen välityksellä.
-70-
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ymmärrä, miksi oikeus ei määräisi teille 50/50 -luonapitoa, jos molemmat ovat ns. kunnon vanhempia. Miksi sinun pitäisi tyytyä vain kahteen viikonloppuun? Ja vaikka tyytyisitkin, eivät nuo nuoremmat silti jäisi "ilman äitiä", jos heitä kuitenkin säännöllisesti tapaisit.
Paras ratkaisu on muuttaa teinin kanssa omaan asuntoon ja pienet jäävät isänsä luo. Ehkä miehesikin alkaa miettimään miten kohtelee teiniä, joka ei voi sille mitään ettei ole miehesi oikea lapsi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ymmärrä, miksi oikeus ei määräisi teille 50/50 -luonapitoa, jos molemmat ovat ns. kunnon vanhempia. Miksi sinun pitäisi tyytyä vain kahteen viikonloppuun? Ja vaikka tyytyisitkin, eivät nuo nuoremmat silti jäisi "ilman äitiä", jos heitä kuitenkin säännöllisesti tapaisit.
[/quote]
Ei noin pieniä taideta määrätä viikko viikko systeemillä molemmille vanhemmille? ja mulla on sellainen menneisyys jota mies varmasti käyttäisi lyömäaseena ja saisi nuorempien lasten huoltajuuden.
Täällä näköjään suositaan kiristämistä. Jos et siedä toisen kiukuttelevaa teiniä et saa nähdä lapsiasi. Ja miehet olivat niitä sikoja?
Taputelkaa toki lisää toistenne selkiä.
Haa, nytkö tämä hyvä isä käyttäisi sun menneisyyttä hyväkseen ja eväisi omilta, rakkailta? lapsiltaan äidin? Ihanko tosi? Tajuatko sä ollenkaan minkälainen kusipää sun miehesi on?
Kukaan hyvä vanhempi ei evää lapsiltaan toista vanhempaa. Varsinkaan siinä tapauksessa, kun muutto erilleen johtuu vain ja ainoastaan siitä, kun mies ei halua enää toimia isänä sun lapselle. Et ole eroamassa toisen miehen takia tai sen takia ettet rakasta.
Raivostuttaa tuollaiset ap:n kaltaiset kynnysmatot. Mutta onneksi ei ap tarvita kuin yksi paljastus teiniltäsi koulussa perheesi oloista ja olette lastensuojelun asiakkaita. Sen seurauksena kaikki lapsesi saavat paremman kodin ja rakastavat sijaisvanhemmat. Sinä ap voit keskittyä ihaniin lemmenhetkiin unelmien miehesi kanssa. Mutta älä kuitenkaan unohda sterilisaatiota.
ap ei taida itse jaksaa teininsä kanssa ja hakee täältä ratkaisua / oikeutusta.
tämä trendi että vanhat lapset pois kun uusia nätimpiä tulee on järkyttävän surullista mutta totta. mun lähipiirissä on kahdessa perheessä käynyt näin että esiteinit on annettu huostaan kun niiden kanssa "ei jakseta" mutta uusien söpöjen naperoiden kanssa kyllä. mitä helvettiä?
hei ap, ehkä sun pitäisi antaa se teini huostaan? ne huolehtii kyllä, maksaa elämisen ja antaa vaaterahaa ja tuon ikäiselle kun tuskin löytyy pitkäaikaista sijoitusperhettä joten pomppii perheestä toiseen kunnes päätyy isojen lasten kotiin. ei ole huolta että kiintyisi johonkin enemmän kuin sinuun. eiks ois kiva?
Kiukuttelevia teinejä pitää sietää. Osoittaa rakastavansa, kunnioittavansa, huomioida, helliä ja kuunnella, vaikka se teini ei osaakaan käyttäytyä. Se on sitä vanhemmuutta. Ei lapsista luovuta, jos tulee ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:12"]
Haa, nytkö tämä hyvä isä käyttäisi sun menneisyyttä hyväkseen ja eväisi omilta, rakkailta? lapsiltaan äidin? Ihanko tosi? Tajuatko sä ollenkaan minkälainen kusipää sun miehesi on? Kukaan hyvä vanhempi ei evää lapsiltaan toista vanhempaa. Varsinkaan siinä tapauksessa, kun muutto erilleen johtuu vain ja ainoastaan siitä, kun mies ei halua enää toimia isänä sun lapselle. Et ole eroamassa toisen miehen takia tai sen takia ettet rakasta.
[/quote]
Ei hän ole sillä lailla eväämässä lapsilta äitiä, toki sitten viikonloppuisin saisin tavata lapsia ja varmasti viikollakin mutta huoltajuuden hän varmasti haluaisi itselleen ja ehkä niin olisi parempikin taloudellisista syistä että lapset asuisivat hänellä.