Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pakko avautua, ärsyttää (V*******)

Vierailija
05.10.2014 |

Siis ihan sairaana ottaa päähän.
Meillä on 4-vuotias lapsi, hän on mieheni vanhempien ainoa lapsenlapsi.
Minun sisaruksillani on samanikäisiä lapsia pari kappaletta, joten minun vanhemillani on useampi lapsi. Ei sitten toimi rivinvaihto mobiilissa täällä av:lla, muistakaa se, vaikka kuinka yritän.
Niin. Eli. Joka vitun joulu ollaan oltu mieheni vanhemmilla, asiasta on tapeltu joka kerta ja joka kerta minä nössö alistun ja joulut on vietetty appivanhemmilla. Koska he haluavat viettää jouluaaton lapsenlapsen kanssa. Minun vanhemmillehan se ei voi olla niin tärkeää (miehen ja miehen vanhempien mielestä siis) koska jouluaattona lapsuudenkodissani on muitakin lasten lapsia + alakouluikäiset pikkusisarukseni.
On aina niin paha mieli kun vanhemmat ja sisarukset soittelevat ja laittavat viestiä pitkin joulua, ettemmekö tulekkaan. Mutisen aina jotain epämääräistä ja on niin surkea olo koko joulun. Tiedän että vanhempani loukkaantuvat, koska varmaan olettavat että minulle on tärkeämpää viettää joulu mieheni perheen kanssa, kuin heidän.
Lisäksi hekin haluaisivat viettää joulua meidän lapsen kanssa.
50-50 on hankala, kun minun perheeni ja miehen perhe asuu niin kaukana toisistaan, ettei yhden päivän aikana vaan voi olla molemmissa paikoissa. Ja mies ei halua tulla minun perheeni luokse.
Päätin sitten että tänä jouluna mennään aatoksi minun lapsuudenkotiini. Sanoin siit anopille, niin hän sanoi:" Me kyllä haluattais ehdottomasti että (lapsen nimi) on meidän kanssa joulun. Onhan siellä teillä muitakin pieniä."
Vittu se ei ole sama asia!!!
Mitä helvettiä teen? En halua taas loukata vanhempiani, lisäksi haluaisin itsekkin joskus olla jouluaaton siellä missä olen aiemmin koko ikäni joulut viettänyt, mutta sitten mies suuttuu, eikä tule mukaan, ja raivoaa loppuelämän kun ei SAANUT viettää joulua minun lapseni kanssa.
Olisin muuten eronnut ajat sitten tosta paskasta, mutta taloudellinen tilanne ei vaan salli.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa vaan miten tekisitte tilanteessani. Muuta en nyt pyydä . -ap

Vierailija
2/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään joka toinen aatto minun vanhemmilla ja seuraava päivä miehen vanhemmilla, seuraanava vuonna toisinpäin. Nyt asutaan kauempana, niin kaksi päivää (aatto ja edeltävä) toisessa ja sitten kaksi seuraavaa toisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:48"]Meillä vietetään joka toinen aatto minun vanhemmilla ja seuraava päivä miehen vanhemmilla, seuraanava vuonna toisinpäin. Nyt asutaan kauempana, niin kaksi päivää (aatto ja edeltävä) toisessa ja sitten kaksi seuraavaa toisessa.
[/quote]

Tuo olisikin reilua meidänkin tilanteessa. Mutta aina menen lapsen kanssa vasta 2-3 päivän päästä minun perheeni luo, ja se ei todellakaan ole sama asia. T.ap

Vierailija
4/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette sinun vanhempiesi luokse. Jos mies ei tule, viettäköön hän joulunsa omien vanhempiensa kanssa.

Vierailija
5/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko joulu on viettää kummankaan vanhemmilla.

Vierailija
6/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette vaihteeksi sinun vanhempien luo. Mies saa mennä itse vanhemmilleen. Kerrot anopille ja miehelle että tahdot lapsen näkevän SINUN lapsuuden kodin joulun vieton sekä toiset isovanhemmat vaihteeksi. Mies murjottakoon rauhassa.

Vierailija
7/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat neljä joulua sinun perheen luona!!

Vierailija
8/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:50"]Pakkoko joulu on viettää kummankaan vanhemmilla.
[/quote]

Ei olekkaan, mietin jo sitäkin. Mutta kun haluan olla minunkin perheen luona,kun nyt en ole aikoihin ollut. Ärsyttää ja olen katkeroitunut. T,ap

Vierailija
9/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vuorottelette! Onhan kyse myös vanhemmistasi jotka haluavat että kaikki ovat koolla jouluna eivät vaan lapsenlapset ja todellakin miehesi pitää se myös ymmärtää ja kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
10/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menette vanhempiesi luokse vaihteeksi. Lapsikin nauttii varmasti serkkujen seurasta. Ensi vuonna sitten taas miehen vanhempien luokse. Hölmöhän se mies on, jos ei mukaan lähde. Parisuhde on kahden kauppa, molempia pitää ajatella. Ymmärrän hyvin kaipuusi omien vanhempien seuraan, toivottavasti miehesikin ymmärtäisi.

Vierailija
11/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhettä ei huolita jouluna kumpaankaan mummolaan, iisiä :)

Vierailija
12/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vuorottelu pitää ottaa käyttöön heti kun alkaa seurusteleen vakavasti. Ilman lapsiakin. Sitä on sitten helppo jatkaa niin kauan kun on joulun muualla kuin omassa kodissa.
Me ollaan vuoroteltu aina. Välillä oltu aatto kotona.

Vierailija
13/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edelliset. Tämä joulu sinun kotona, sitten vuorottelua mummoloiden/oman kodin kesken.
p.s. Voisiko miehen vanhemmat tulla teille, sitten kun on sen mummilan vuoro?

Vierailija
14/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kannustavista kommenteista. Sen tiedän että mies ei ole tulossa, mutta menen kylmästi lapsuudenkotiini lapsen kanssa, sanokoot mitä sanovat. -ap

Vierailija
15/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:46"]

Sanokaa vaan miten tekisitte tilanteessani. Muuta en nyt pyydä . -ap

[/quote]

Tutulta kuulostaa taistelut. Ärsyttävää, että sinun mielipide tallataan asiassa kokonaan. Tekisin niin, että vuorojouluin sinun vanhemmilla ja seuraava anoppilassa. Tänä vuonna voisitte hyvin mennä siis vanhempiesi luo. Eläkä anna toisten suuttumuksen ja loukkaantumisen muuttaa mieltäsi, elä alistu. Ei ole oikein, että aina yhdet saa tahtonsa läpi. Voisitte sitten matkata vaikka 26 pvä anoppilaan, jos jaksatte. Mieskin saa kiukuta omiaan, ihmeellistä, ettei aikuinen mies osaa joustaa, kun sinä olet joustanut vuosia.

Vierailija
16/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa toi joulun vietto! Tuntuu olevan pakkopullaa yhdelle jos toiselle.

Vierailija
17/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:59"]Samaa mieltä kuin edelliset. Tämä joulu sinun kotona, sitten vuorottelua mummoloiden/oman kodin kesken.
p.s. Voisiko miehen vanhemmat tulla teille, sitten kun on sen mummilan vuoro?
[/quote]

Tarkoitatko minun ja mieheni kotia vai lapsuudenkotiani?:) Nyt asutaan aika pienessä asunnossa jonne ei ainakaan yöksi mahdu.

Vierailija
18/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero.

Vierailija
19/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehen syy olla tulematta?

Sanoit, että ottaisit eron, jos taloudellinen tilanne sen sallisi. Asioilla on tapana järjestyä, ei kannata tuhota mielenterveyttään vain rahan takia. Ehkä aluksi olisi tiukkaa, mutta kyllä sinä siitä nousisit.

Vierailija
20/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mieheksi perustelu on ja miksei ymmärrä yhtään sinun kantaasi? Onko mahdollista mennä toisille isovanhemmille päivää tai paria myöhemmin?

Onpa inhottavaa syyllistämistä ja omistavaa toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi