Ihan pakko avautua, ärsyttää (V*******)
Siis ihan sairaana ottaa päähän.
Meillä on 4-vuotias lapsi, hän on mieheni vanhempien ainoa lapsenlapsi.
Minun sisaruksillani on samanikäisiä lapsia pari kappaletta, joten minun vanhemillani on useampi lapsi. Ei sitten toimi rivinvaihto mobiilissa täällä av:lla, muistakaa se, vaikka kuinka yritän.
Niin. Eli. Joka vitun joulu ollaan oltu mieheni vanhemmilla, asiasta on tapeltu joka kerta ja joka kerta minä nössö alistun ja joulut on vietetty appivanhemmilla. Koska he haluavat viettää jouluaaton lapsenlapsen kanssa. Minun vanhemmillehan se ei voi olla niin tärkeää (miehen ja miehen vanhempien mielestä siis) koska jouluaattona lapsuudenkodissani on muitakin lasten lapsia + alakouluikäiset pikkusisarukseni.
On aina niin paha mieli kun vanhemmat ja sisarukset soittelevat ja laittavat viestiä pitkin joulua, ettemmekö tulekkaan. Mutisen aina jotain epämääräistä ja on niin surkea olo koko joulun. Tiedän että vanhempani loukkaantuvat, koska varmaan olettavat että minulle on tärkeämpää viettää joulu mieheni perheen kanssa, kuin heidän.
Lisäksi hekin haluaisivat viettää joulua meidän lapsen kanssa.
50-50 on hankala, kun minun perheeni ja miehen perhe asuu niin kaukana toisistaan, ettei yhden päivän aikana vaan voi olla molemmissa paikoissa. Ja mies ei halua tulla minun perheeni luokse.
Päätin sitten että tänä jouluna mennään aatoksi minun lapsuudenkotiini. Sanoin siit anopille, niin hän sanoi:" Me kyllä haluattais ehdottomasti että (lapsen nimi) on meidän kanssa joulun. Onhan siellä teillä muitakin pieniä."
Vittu se ei ole sama asia!!!
Mitä helvettiä teen? En halua taas loukata vanhempiani, lisäksi haluaisin itsekkin joskus olla jouluaaton siellä missä olen aiemmin koko ikäni joulut viettänyt, mutta sitten mies suuttuu, eikä tule mukaan, ja raivoaa loppuelämän kun ei SAANUT viettää joulua minun lapseni kanssa.
Olisin muuten eronnut ajat sitten tosta paskasta, mutta taloudellinen tilanne ei vaan salli.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:50"]
Pakkoko joulu on viettää kummankaan vanhemmilla.
[/quote]
Mä olen tätä miettinyt, että miksi tämä itseasiassa on mennyt nykyään tällaiseksi, että pidetään itsestään selvyytenä, että joulua vietetään vanhempien luona. Ei meillä minun lapsuudessani 70-luvulla koskaan menty kumpaankaan mummolaani joulua viettämään, vaan joulu vietettiin aina kotona. Nykyään kuitenkin aina pitäisi olla vanhemmillani joulua viettämässä, eikä riitä enää mikään joulupäivällinen, vaan koko aattoilta pitäis heidän luonaan viettää. Itse eivät kuitenkaan aikoinaan vanhemmillaan joulua viettäneet.
Itse olen nykyään yli viiskymppinen ja haluaisin olla jouluna itsekseni, ilman minkään sortin jouluhössötyksiä, koska itse en mitenkään joulua vietä, mutta ei vaan mene vanhempieni ymmärrykseen tämä.
No minä menisin tietysti vanhempieni luo, mies ja lapsi miehen vanhempien luo.
Olet kyllä todella itsekäs paska :D Haukut miestäsi paskaksi joka elättää sinut vaikka itse olet se paska joka esittää olevansa rakastunut mutta onkin vain rahan takia suhteessa. Vittu mikä kusipää olet!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:46"]Sanokaa vaan miten tekisitte tilanteessani. Muuta en nyt pyydä . -ap
[/quote]
Lopeta tuo tolkuton kiroilu. Opettele keskustelemaan ja tekemään kompromisseja. Sovitge miehen kanssa että olette joka toinen joulu miehen perheen kanssa ja joka toinen joulu sinun perheesi kanssa. Kun kaikki osapuolet tietävät tämän, rauhoittuu tilanne pian ja pääsette nauttimaan joulusta tappelun sijaan.
Minua ihmetyttää tuo "mutiset jotain epämääräistä" vanhemmillesi kun he pyytävät teitä joulunviettoon. Miksi on vaikeaa sanoa, että toisille isovanhemmille lapsesi on ainut lapsenlapsi ja haluavat että olette siellä? Kyllähän sinä voit asian sanoa, Niinkuin se on aikuinen ihminen. Ja sitten. Joka toinen joulu anoppilassa ja joka toinen perheesi luona. Jos miehesi ei tule mukaan niin voi voi. Kuulostaa siltä että ei ole suuri menetys. Sinä itse mahdollistat tuon toiminnan. Nyt ryhtiä nainen!!!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:32"]Ap tunnistettu
[/quote]Sinut tunnustettu, pässi.
IRL en juurikaan kiroile. Tiedän että oli typerää tännekin kirota, ärsytti vain sairaana.
Aion tehdä tästä eteenpäin niin, että joka toinen joulu toisilla jne.
Sanokoon muut mitä sanovat. -ap
Sinuna menisin omien vanhempien luo. Tosi epäreilua tuollainen että lasten lukumäärä ratkaisisi. herranjestas, onhan teidän lapsi ihan oma persoona jota sinunkin vanhempasi haluaisivat joskus jouluna nähdä. Ei sinun tarvitse edes keskustella tuosta enää, kun noin monena vuonna olet joustanut. Lopeta kiltteys!
Sitä seuraavana vuonna voitte olla vaikka omassa kodissanne. Tulkoon sitten kaikki halukkaat teille kylään tai älkää viettäkö koko joulua, jos siitä tuollaisia riitoja seuraa.
Meillä vietetään joulua vuoron perään mieheni vanhempien luona ja minun vanhempien luona., mutta niin et molempien vanhemmat on läsnä jouluaattona, ei tarvii järjestää ku yhteen paikkaan jouluruoka.
ei jaksanu lukea ( tiiän, jaksoin kuite kommentoida)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:32"]Ap tunnistettu
[/quote]
No sepä hienoa. Toivottavasti olet anoppini tai joku sisaruksistani/heidän puoliso niin tiedätpä ainakin etten ole välinpitämättömyyttäni jättänyt tulematta. -ap
[/quote] Ootpa hei vitun nokkela tapaus. Onnea vaan sullekin tulevissa argumentaatioissa.
Mitäs jos viettäisitte joulun omassa kodissa? Näin me päädyttiin tekemään lasten synnyttyä, aika luoda niitä omia perinteitä, eikä muutenkaan houkuttele reissata pienten lasten kanssa paikasta toiseen. Isovanhemmat tietysti tervetulleita sitten meille.
Teidän nyt vaan pitää sopia kuten muutkin pariskunnat, että joka toinen joulu toisella ja joka toinen toisella. Esim. veljeni perhe on 23-26.12 toisessa paikassa ja 26.-28.12. toisessa. AINA. Aluksi tuntui naurettavan tarkalta heidän jakonsa, mutta ainakin tasapuolista ja kaikki osaa ennakoida, milloin nähdään porukalla.
No et ainakaan mene miehen vanhemmille
Meillä on siitä hyvä puoli, että molempien vanhemmat asuu suht lähellä. Meillä jouluaattona käydään ensin aamupuurolla mieheni vanhemmilla ja ollaan lapsen kanssa siellä aamu- ja aamupäivä. Sieltä siirrytään minun vanhemmilleni päivälliselle ja ilta ollaan oman perheen parissa kotona.
Sano ihan suoraan napakasti mutta ystävällisesti appivanhemmille että olette olleet niin monta joulua heillä, että lapsenne on korkea aika päästä kerrankin toisille isovanhemmille.
Ai muita pieniä? Niin, ne serkut ovat joka joulu kyselleet tätä meidän Pilttiä sinne, ja häntä on tosiaan kaivattu. Ovat joutuneet joka joulu pettymään kun ette ole heillä olleet, niin on oikeudenmukaista että välillä Piltti ilahduttaa toisiakin isovanhempia, ja mikä rikkaus lapselle on että pääsee serkkujakin tapaamaan.
Jos appivanhemmat jankkaavat, niin kysy että tässä yhtälössä on nyt Piltti, sinä, Piltin isä, sinun vanhempasi ja appivanhemmat. Olisi kiva ja kohteliasta jos ajattelisivat muitakin kuin itseään.