Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pakko avautua, ärsyttää (V*******)

Vierailija
05.10.2014 |

Siis ihan sairaana ottaa päähän.
Meillä on 4-vuotias lapsi, hän on mieheni vanhempien ainoa lapsenlapsi.
Minun sisaruksillani on samanikäisiä lapsia pari kappaletta, joten minun vanhemillani on useampi lapsi. Ei sitten toimi rivinvaihto mobiilissa täällä av:lla, muistakaa se, vaikka kuinka yritän.
Niin. Eli. Joka vitun joulu ollaan oltu mieheni vanhemmilla, asiasta on tapeltu joka kerta ja joka kerta minä nössö alistun ja joulut on vietetty appivanhemmilla. Koska he haluavat viettää jouluaaton lapsenlapsen kanssa. Minun vanhemmillehan se ei voi olla niin tärkeää (miehen ja miehen vanhempien mielestä siis) koska jouluaattona lapsuudenkodissani on muitakin lasten lapsia + alakouluikäiset pikkusisarukseni.
On aina niin paha mieli kun vanhemmat ja sisarukset soittelevat ja laittavat viestiä pitkin joulua, ettemmekö tulekkaan. Mutisen aina jotain epämääräistä ja on niin surkea olo koko joulun. Tiedän että vanhempani loukkaantuvat, koska varmaan olettavat että minulle on tärkeämpää viettää joulu mieheni perheen kanssa, kuin heidän.
Lisäksi hekin haluaisivat viettää joulua meidän lapsen kanssa.
50-50 on hankala, kun minun perheeni ja miehen perhe asuu niin kaukana toisistaan, ettei yhden päivän aikana vaan voi olla molemmissa paikoissa. Ja mies ei halua tulla minun perheeni luokse.
Päätin sitten että tänä jouluna mennään aatoksi minun lapsuudenkotiini. Sanoin siit anopille, niin hän sanoi:" Me kyllä haluattais ehdottomasti että (lapsen nimi) on meidän kanssa joulun. Onhan siellä teillä muitakin pieniä."
Vittu se ei ole sama asia!!!
Mitä helvettiä teen? En halua taas loukata vanhempiani, lisäksi haluaisin itsekkin joskus olla jouluaaton siellä missä olen aiemmin koko ikäni joulut viettänyt, mutta sitten mies suuttuu, eikä tule mukaan, ja raivoaa loppuelämän kun ei SAANUT viettää joulua minun lapseni kanssa.
Olisin muuten eronnut ajat sitten tosta paskasta, mutta taloudellinen tilanne ei vaan salli.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät pääsi ja vietät joskus aaton omien vanhempien luona. Onhan se lapsellekin mukavaa, kun on muita lapsia ja saa ihailla toisten lasten lahjoja.  Jos olet mukautuva, niin vaikka joka kolmas joulu sinun suvun kanssa. Kyllä se olisi ihan reilua ja aikuisten ihmisten pitäisi se ymmärtää.

Vierailija
22/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy tiukkana, viettäkää tänä vuonna joulu vanhemmillasi! Voihan sen perustella niin, että lapsen olisi hyvä nähdä heidänkin joulunsa ja viettää aikaa serkkujen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:12"]Mikä mieheksi perustelu on ja miksei ymmärrä yhtään sinun kantaasi? Onko mahdollista mennä toisille isovanhemmille päivää tai paria myöhemmin?

Onpa inhottavaa syyllistämistä ja omistavaa toimintaa.
[/quote]

Koska häntä ei kiinnosta, lapsuudenkodissani ei nautita alkoholia tippaakaan, kun taas miehen vanhemmilla voi terästää glögiä yms, ja muutenkin on niin erilaiset arvot.
Olin niin naiivi ja nuori kun aloin hänen kanssaan seurustelemaan ja sitten parin vuoden päästä syntyikin lapsi.
Olemme siis lapsen kanssa menneet joulun jälkeen 26 tai 27 pvä tai uudeksi vuodeksi minun perheeni luokse, mutta ei se tunnu yhtään samalta.
Mies on muutenkin hirveän tylytå perhettäni kohtaan, vaikka he eivät ole hänelle mitään pahaa koskaan tehneet.

Vierailija
24/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu molemmat sukuhaarat teille jouluksi. Jos itse kieltäytyvät kutsusta niin ei ole sun vika ettette ole yhdessä.

Vierailija
25/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:20"]Kutsu molemmat sukuhaarat teille jouluksi. Jos itse kieltäytyvät kutsusta niin ei ole sun vika ettette ole yhdessä.
[/quote]

Se ei ole mahdollista ellen sitten vuokraa jotain jättihuvilaa jostain :D

Vierailija
26/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn tiukkana. Luulen että saan aikaan sodan ja minua syyllistetään ja tulen tänne avautumaan varmaan parikin kertaa ennen joulua. Mutta vanhemmilleni menen! -ap

Vierailija
27/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl törkee mies jos ei osaa ton vertaa tajuta että reilua käydä välillä sunkin vanhempien luona:/ pidät vaan pääsi, koska on täysin oikeutettua että ootte siellä sun vanhemmilla! En tajuu miten jotkut on niin törkeitä ettei mieti muiden tunteita:( kannattaisko ottaa se puheeksi, että pitää ottaa muut huomioon? Tsemppii, toivon et saatte rauhallisen joulun:)

Vierailija
28/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lapsen kanssa vanhempiesi luo, lapsestakin mukava viettää joulua toisten lasten seurassa. Mies voi rauhassa mennä vanhempiensa kanssa juomaan glögejään. Sullakin mukavampaa kun mies ei ole mukana mököttämässä.

Vierailija
29/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:46"]

Sanokaa vaan miten tekisitte tilanteessani. Muuta en nyt pyydä . -ap

[/quote]Menisin vanhempieni luo, mies saa tehdä mitä lystää. Jos menee vanhemmilleen, voi ottaa lapsen mukaansa niin saan kerrankin rentoutua vähän.

Vierailija
30/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alusta asti vuoroteltu, joka toinen joulu toisen perheen kanssa. Jouluaaton jälkeiset pyhät ollaan oltu milloin missäkin. Tehtiin lapsetkin peräkkäisinä vuosina niin molemmat saa viettää lapsen "ekan joulun" yhdessä ;) Anna anopin mutista, kyllä se siitä leppyy aikanaan. Sanot vaan että ei lapsenne ole toisillekaan isovanhemmille korvattavissa jollain sijaislapsilla, kyllä nyt on välillä heidän vuoro.

Vierailija
32/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sellainen ratkaisu yhdessä vaiheessa, että ei lupailla kenellekään mitään ja ollaan vaan oman perheen kesken. Tällä hekellä me ollaan tilanteen pakottamana ratkaistu, että ollaan joulu miehen sukulaisten kanssa ja muut lomat (mm. pääsiäinen) mun sukulaisten/muiden halukkaiden kanssa. Me päätetään, ei sukulaiset. Ja heilläkin on tietenkin samalla lailla oikeus päättää omista lomistaan ja juhlapäivistään.

Vierailija
33/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietetään aatto juuri miehen suvun luona, mutta siksi että siellä on serkut ja lapsilla hauskaa yhdessä! Omille vanhemmilleni käynyt hyvin, että tulemme vasta myöhemmin heille. Jouluhan on lasten juhla!

Vierailija
34/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D. Toi on niin aitoa tekstiä. Suoraan sydämestä.

Vierailija
35/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietenkin lapsen kanssa omien vanhempien luo, mies olkoon vanhempiensa kanssa jos niin tahtoo. On kyllä huono mies jos niin tekee, koska sinäkin olet ollut hänen vanhempien kanssa jouluisin! Mielestäni tuossa tilanteessa, vaikka äitilläsi on muitakin pieniä, niin joulut viettäisitte vuorotellen aina. Selitä anopille että vanhempasi ja sisaruksesi haluavat nähdä myös sinun lapsesi, kaikki pienet ovat kuitenkin eri yksilöitä ja kaikki yhtä rakkaita mutta erilaisia ja toinen ei voi korvata toista. Jos anoppi ei sitä ymmärrä niin on kyllä.... Suoraan sanoen tyhmä.

Vierailija
36/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Two

Vierailija
40/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:58"]Toi vuorottelu pitää ottaa käyttöön heti kun alkaa seurusteleen vakavasti. Ilman lapsiakin. Sitä on sitten helppo jatkaa niin kauan kun on joulun muualla kuin omassa kodissa.
Me ollaan vuoroteltu aina. Välillä oltu aatto kotona.
[/quote]

Samaa mieltä! Silloin nuoren parina kun jo aloittaaa vuorottelun, niin eivät isovanhemmat ehdi aloittaa kinaa lapsenlapsista. Ja tunteetkin ovat kaikinpuolen maltillisemmat joulunviettopaikkaa kohtaan kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä