Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pakko avautua, ärsyttää (V*******)

Vierailija
05.10.2014 |

Siis ihan sairaana ottaa päähän.
Meillä on 4-vuotias lapsi, hän on mieheni vanhempien ainoa lapsenlapsi.
Minun sisaruksillani on samanikäisiä lapsia pari kappaletta, joten minun vanhemillani on useampi lapsi. Ei sitten toimi rivinvaihto mobiilissa täällä av:lla, muistakaa se, vaikka kuinka yritän.
Niin. Eli. Joka vitun joulu ollaan oltu mieheni vanhemmilla, asiasta on tapeltu joka kerta ja joka kerta minä nössö alistun ja joulut on vietetty appivanhemmilla. Koska he haluavat viettää jouluaaton lapsenlapsen kanssa. Minun vanhemmillehan se ei voi olla niin tärkeää (miehen ja miehen vanhempien mielestä siis) koska jouluaattona lapsuudenkodissani on muitakin lasten lapsia + alakouluikäiset pikkusisarukseni.
On aina niin paha mieli kun vanhemmat ja sisarukset soittelevat ja laittavat viestiä pitkin joulua, ettemmekö tulekkaan. Mutisen aina jotain epämääräistä ja on niin surkea olo koko joulun. Tiedän että vanhempani loukkaantuvat, koska varmaan olettavat että minulle on tärkeämpää viettää joulu mieheni perheen kanssa, kuin heidän.
Lisäksi hekin haluaisivat viettää joulua meidän lapsen kanssa.
50-50 on hankala, kun minun perheeni ja miehen perhe asuu niin kaukana toisistaan, ettei yhden päivän aikana vaan voi olla molemmissa paikoissa. Ja mies ei halua tulla minun perheeni luokse.
Päätin sitten että tänä jouluna mennään aatoksi minun lapsuudenkotiini. Sanoin siit anopille, niin hän sanoi:" Me kyllä haluattais ehdottomasti että (lapsen nimi) on meidän kanssa joulun. Onhan siellä teillä muitakin pieniä."
Vittu se ei ole sama asia!!!
Mitä helvettiä teen? En halua taas loukata vanhempiani, lisäksi haluaisin itsekkin joskus olla jouluaaton siellä missä olen aiemmin koko ikäni joulut viettänyt, mutta sitten mies suuttuu, eikä tule mukaan, ja raivoaa loppuelämän kun ei SAANUT viettää joulua minun lapseni kanssa.
Olisin muuten eronnut ajat sitten tosta paskasta, mutta taloudellinen tilanne ei vaan salli.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Err

Vierailija
42/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla uskonnollisesta suurperheestä kotoisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkm 2

Vierailija
44/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:14"]Taidat olla uskonnollisesta suurperheestä kotoisin?
[/quote]

Kuinka niin?:) ai koska ei juoda alkoholia?
Kiitos kaikki kommenteista, helpotti paljon <3- aå

Vierailija
45/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat miehen vanhempien ainoat lapsenlapset, mun vanhemmilla taas on muitakin lapsenlapsia kaksi, ja olemme aatot vuorovuosin mun ja miehen vanhempien luona. Asumme lähekkäin ja menemme joulupäiväksi aina toiseen paikkaan, mutta olen varma, että pitäisimme vuorojoulut vaikka se tarkoittaisi koko joulua toisessa paikassa. Mä haluan myös viettää välillä aaton sisarusteni ja heidän lastensa kanssa, ja lapsemme rakastavat isoa sukujoulua serkkujensa kanssa, enkä ole todella tajunnut, e ttä tässä olisi jotain väärää.

Sinuna menisin hyvillä mielin vihdoin omien vanhempiesi luokse. Ja eihän tuosta tule mitään, että mies päättää väkisin yhteisistä asioista oman tahtonsa mukaan. Toimi nyt, ettet ole onneton jatkossa ja katkera. Sinuna vielä selittäisin omalle perheelleni, että sinua on painostettu voimakkaasti tässä asiassa.

Vierailija
46/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
47/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:46"]

Sanokaa vaan miten tekisitte tilanteessani. Muuta en nyt pyydä . -ap

[/quote]

Minä tekisin niin (ja olenkin tehnyt), etten liiku kotoani mihinkään enää jouluna. Sen sijaan niin omat kuin appivanhemmatkin ovat meille tervetulleita. Tosin meillä ei ole ikinä ollut tappelua joulunviettopaikoista, ja kaikki asumme myös suht lähekkäin. Olemme ajatelleet mieheni kanssa niin, että nyt kun meillä on kaksi pientä lasta, niin joulu, joulupukki ja muu asiaan liittyvä saa tulla lasten luo, ei toisinpäin. Voisiko tällainen järjestely olla teillekin mahdollinen? 

Vierailija
48/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menet vanhempiesi luokse lapsen kanssa! Mies menköön omien vanhempiensa luokse jos ei muu kelpaa.

Vierailija
49/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi tuota ongelmaa tule olemaan. En ole ollut vanhempiini vuosiin puheväleissä.

Vierailija
50/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ex-vl? Ja miehesi ei tietä pitäisikö sinuun ja perheeseedi suhtautua uskontojen uhrina ja perinteet tuntuu vierailta? Aikuinen mies kestää kuulla jouluevankeliumia vaikkei olisikaan harras uskovainen. Ja aivan varmasti voi pari iltaa olla ilman terästyttyä glögiä. Verrattuna siihen miten paljon olet jo joustanut, niin pari alkoholitonta päivää ei mittnkään voi olla kynnys kysymys pienen lapsen vanhemmalle!

Vierailija
51/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulun sais poistaa kalenterista....aina pitää ressata missä viettää joulun ja kuka loukkaantuu tällä kertaa kun ei mennä sinne ja sinne.

Vierailija
52/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:24"]Olet siis ex-vl? Ja miehesi ei tietä pitäisikö sinuun ja perheeseedi suhtautua uskontojen uhrina ja perinteet tuntuu vierailta? Aikuinen mies kestää kuulla jouluevankeliumia vaikkei olisikaan harras uskovainen. Ja aivan varmasti voi pari iltaa olla ilman terästyttyä glögiä. Verrattuna siihen miten paljon olet jo joustanut, niin pari alkoholitonta päivää ei mittnkään voi olla kynnys kysymys pienen lapsen vanhemmalle!
[/quote]

Perheessäni ei lueta jouluevankeliumia jouluaattona.
Tosin tuo on vierastanut perhettäni alusta lähtien, vaivautumatta edes tutustumaan heihin, on muutenkin ihme jästipää, kuvittelee tietävänsä kaikista ihmisistä ensinäkemältä kaiken, eikä suostu sitten edes tutustumaan, koska tietää että asia on niin. Pätee ihan joka asiaan, siis muihinkin kuin ihmisiin. Ja on muka niin sivistynyt ja hyvä käytöksinen, että pah. Vituttaa nyt niin lujaa että en pysty edes nukkumaan. -ap

Vierailija
53/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:25"]Koko joulun sais poistaa kalenterista....aina pitää ressata missä viettää joulun ja kuka loukkaantuu tällä kertaa kun ei mennä sinne ja sinne.
[/quote]

Älä muuta sano.

Vierailija
54/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:24"]Olet siis ex-vl? Ja miehesi ei tietä pitäisikö sinuun ja perheeseedi suhtautua uskontojen uhrina ja perinteet tuntuu vierailta? Aikuinen mies kestää kuulla jouluevankeliumia vaikkei olisikaan harras uskovainen. Ja aivan varmasti voi pari iltaa olla ilman terästyttyä glögiä. Verrattuna siihen miten paljon olet jo joustanut, niin pari alkoholitonta päivää ei mittnkään voi olla kynnys kysymys pienen lapsen vanhemmalle!
[/quote]

Perheessäni ei lueta jouluevankeliumia jouluaattona.
Tosin tuo on vierastanut perhettäni alusta lähtien, vaivautumatta edes tutustumaan heihin, on muutenkin ihme jästipää, kuvittelee tietävänsä kaikista ihmisistä ensinäkemältä kaiken, eikä suostu sitten edes tutustumaan, koska tietää että asia on niin. Pätee ihan joka asiaan, siis muihinkin kuin ihmisiin. Ja on muka niin sivistynyt ja hyvä käytöksinen, että pah. Vituttaa nyt niin lujaa että en pysty edes nukkumaan. -ap
[/quote]

*koska luulee tietävänsä että asia on niin

Vierailija
55/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tunnistettu

Vierailija
56/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano appivanhemmillesi, että tästä lähtien vuorottelette sitä, missä joulua vietetään. Eli nyt menette sinun vanhempiesi luokse ja seuraavana jouluna sitten miehen vanhempien luokse. On myös mahdollisuus, että kysyt vanhemmiltasi, että saisiko miehen vanhemmat myös viettää jouluaaton heidän luonaan. Jos ahdasta, niin varmasti läheltä löytyy hotelli tms.

Sano, että sinäkin haluat välillä viettää joulua omien vanhempiesi kanssa. Sinä, kun satut olemaan heidän lapsensa ja sehän ei muutu vaikka olisit 50 vuotias ja sulla itselläsi olisi 10 lasta.

Vierailija
57/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:32"]Ap tunnistettu
[/quote]

No sepä hienoa. Toivottavasti olet anoppini tai joku sisaruksistani/heidän puoliso niin tiedätpä ainakin etten ole välinpitämättömyyttäni jättänyt tulematta. -ap

Vierailija
58/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on mummoloiden välillä satoja kilometrejä. Yleensä vietämme joulunpyhät toisessa mummolassa ja uudenvuoden tienoon toisessa. Aluksi vuoroteltiin hyvin tasapuolisesti, nykyään tilanteen mukaan. Kotijoulua emme ole koskaan viettäneet, koska itsekin asumme satojen kilometrien päässä sukulaisista ja loma-ajat ovat kummallekin harvoja tilaisuuksia nähdä sukua. Joskus on vähän eriäviä näkemyksiä siitä, minne milloinkin mennään, mutta sopuun on aina päästy.

Vierailija
59/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:14"]Taidat olla uskonnollisesta suurperheestä kotoisin? [/quote] Kuinka niin?:) ai koska ei juoda alkoholia? Kiitos kaikki kommenteista, helpotti paljon <3- aå

[/quote]

En tarkoita pahaa sitä kysymällä. Puhuit sukusi isosta koosta ja raittiudesta. Ajattelin vain, jos vanhempasi ovat uskovaisia ja miehesi ei, niin saattaa olla joulun merkitys vähän erilainen. Minun anoppilassa juodaan kunnon kännit jouluna, siksi emme vie lapsia sinne vaan olemme kotona. 

Vierailija
60/76 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:29"]Meillä alusta asti vuoroteltu, joka toinen joulu toisen perheen kanssa. Jouluaaton jälkeiset pyhät ollaan oltu milloin missäkin. Tehtiin lapsetkin peräkkäisinä vuosina niin molemmat saa viettää lapsen "ekan joulun" yhdessä ;) Anna anopin mutista, kyllä se siitä leppyy aikanaan. Sanot vaan että ei lapsenne ole toisillekaan isovanhemmille korvattavissa jollain sijaislapsilla, kyllä nyt on välillä heidän vuoro.
[/quote]

Sori tuli vahingossa alapeukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän