Vastatkaa rehellisesti te, joilla on ollut useita seksikumppaneita
Kommentit (148)
Rakkaus säästetään avioliittoon niin kaikki sujuu paremmin ja ongelmitta! Rakkaus on lahja jumalalta! Oi kunnioittakaamme herraamme!
t. Nunna
Rakkaus säästetään avioliittoon niin kaikki sujuu paremmin ja ongelmitta! Rakkaus on lahja jumalalta! Oi kunnioittakaamme herraamme!
t. Nunna
En pidä ketään ihmistä parempana,kuin toista. Ihmettelen miten jollain voi olla vaan yksi? Jossain vaiheessa voi tulla halu kokeilla muitakin,mutta toivotaan että näin ei käy. Itselläni on ollut n.35-45 seksikumppania ja 3pitempää suhdetta takana,ikää vasta 28v. Mikä sitten on hyvä,vaikea sanoa
Mulle on ihan sama kuinka monta seksikumppania kenelläkin on ollut. Tietenkin toivon, ettei kukaan ole ollut monen kanssa siksi että on joutunut hyväksikäytetyksi tai "antanut" vääristä syistä tai ole ollut vain yhden kanssa vaikka olisi halunnut harrastaa seksiä useamman kanssa.
Itselläni on ollut ehkä noin 20 seksikumppania, joista ehkä puolen tusinaa yhden illan juttuja, saman verran vuoden tai useamman seurusteluja, joitain epämääräisiä seksi- ja seurustelusuhteen välimuotoja sekä yksi jonka kanssa menin naimisiin. Välillä on ollut vuosienkin taukoja seksin harrastamisessa ja nyt vanhempana voisin hyvinkin elää kokonaan ilman seksiä (myös masturbointia). Nuorempana teki joskus seksiä ihan kunnolla mieli, mutta ei enää. Harmi, koska seksi on mielestäni hyvä harrastus -ja ajanviettotapa ja terveellistäkin (kun muistaa suojautua kun on tarpeen)
Hyvinpä ovat ennakkoluulot tilanteesta tulleet esiin, kuten epäseksuaalisuus ja uskovaisuus ja "avioliittoon säästäminen". Mikään näistä ei muhun päde. Nuorena olin kyllä sitten varman estoinen, kun en yhdyntään asti koskaan mennyt enkä teininä ollut missään sellaisessa tekemisessä poikien kanssa.
Enkä mä nyt sittenkään mihinkään terapiaan tämän asian takia mene. Keksin jonkun muun keinon päästä ongelman yli, kun ei terapian toimivuudesta tällaisessa tilanteessa ole mitään näyttöä. Ap
Yksi varteenotettava keino kestää tilanne voisi olla se, että alkaisin vaatia mieheltä paljon entistä enemmän seksin suhteen. Niin sitten mun ei tarvitsisi kokea alemmuutta vähään tyytymisestä. Voisikohan se auttaa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:38"]
Pidän useampaa kumppania siinä mielessä hyvänä asiana, että nyt parisuhteessa tiedän ruohon olevan ihan sitä samaa aidan molemmin puolin.
[/quote]
Joo paitsi tutkimusten mukaan naisten tyytyväisyys heidän parisuhteeseen/avioliittoon on sitä pienempi, mitä enemmän seksikumppaneita heillä on ollut. Sama ei koske miehiä. Tässä vielä linkkiä tutkimuksesta kertovaan uutiseen: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2733220/Women-don-t-sleep-wedding-happier-marriages-men-play-field-without-worry-study-finds.html
Tämä liittyy läheisesti myös siihen, miksi miehiä häiritsee jos heidän naisellaan on ollut monia seksikumppaneita (erityisesti irtoseksin muodossa) ennen heitä. He tietävät, että tälläinen nainen todennäköisemmin etsii aktiivisemmin uusia miehiä ja paneskelee ympäriinsä. Ajatusleikki: kumpi todennäköisesti pelaa palkkapäivänä kaikki rahansa pois uhkapeleissä? Henkilö A, joka on kerran elämässään pelannut blackjackia laivan baarissa vai henkilö B, jolla on ollut aiemmin ongelmia uhkapelaamisen kanssa. Toisin sanoen, onko kohtuutonta arvioida ihmisen tulevaa käyttäytymistä hänen menneisyytensä perusteella?
[/quote]
Ymmärrän vertauksen, mutta tuo ongelmapelaaja-vertaus on vähän jännä, jos tarkoitus on rinnastaa useamman kanssa seksiä harrastaneet ongelmapelaajaan ja yhden kanssa harrastaneet "kerran kokeilleeseen". Ikään kuin se kielisi ongelmasta jos on ollut useampi seksikumppani. Ongelmapelaaja on tottahan toki todennäköisempi pelaaja jatkossakin, mutta sen sijaan se monenko kanssa on harrastanut seksiä riippuu aika monesta asiasta, esim. siitä miten pitkiä aikoja on ollut sinkkuna. Jos nyt vaikkapa on joskus 20-27 ikävuoden välillä ollut sinkkuna vuosia, niin ei tarvitse kauheasti itseään jaella ja silti saattaa olla jonkun mielestä ollut "monta" seksikumppania. Seksin harrastaminen vapaiden sinkkujen kesken ei mielestäni kyllä liity tulevaan uskottomuuteen mitenkään.
[/quote]
Ok, ehkä toi "ongelma" rinnastus ei ole täysin osuva, vaan viittaan lähinnä opittuihin käytösmalleihin yms. Kyllähän ihmisten aiemman käytöksen perusteella voidaan tehdä monia enemmän tai vähemmän osuvia arvioita hänen myöhemmästä käyttäytymisestä. Miksi seksi olisi erikoistapaus? Uskallan väittää, että nainen, jolla on ollut monia yhdenillan juttuja, saatta parisuhteessa herkemmin hakea seksuaalista jännitystä ja halutuksi tuletun kokemuksia ulkopuolisilta henkilöiltä. Yhden henkilön kanssa oleminen voi tylsistyttää häntä, mikä selittää tuon aiemmin käsitetyn suuremman tyytymättömyyden avioliittoon.
[/quote]
Onkohan tuosta olemassa jotain tutkimuksia, olisi kiva tietää onko tuossa oikeasti jotain korrelaatiota? Mulla on nimittäin ollut todella paljon seksikumppaneita aikoina, jolloin en ole suhteessa. Suhteessa taas olen hyvin lojaali ja uskollinen, ei mitään ongelmaa sen kanssa. En oikein edes ymmärrä, miten nämä liittyvät toisiinsa. Kuten tuolla toisellakin kommentoijalla, mulla on tosiaan ihan päinvastoin. Kun on paljon kokemusta, osaa suhteessa nauttia että pääsee harrastamaan seksiä vain sen yhden ja ainoan, rakastamansa ihmisen kanssa.
[/quote]
Tutkimusraportin voi lukaista tuolta: http://nationalmarriageproject.org/wp-content/uploads/2014/08/NMP-BeforeIDoReport-Final.pdf. Ja kuten tuossa uutisessa referoitiin, niin 53 % naisista, joilla ei ole aiempia seksikumppaneita oli tutkimuksen mittareilla onnellisessa avioliitossa, kun vastaavasti yli kahden seksikumppaneiden omaavilla tyytyväisyys on 42 % ja yli kymmenen omaavilla enää 22 %. Miesten tapauksessa ei ole tilastollisesti merkitsevää yhteyttä aiempien kumppaneiden lukumäärän ja avioliiton tyytyväisyyden kanssa.
Teknisemmin ilmaistuna regressioyhtälön muodossa, silloin kun ei ole aiempia kumppaneita tyytyväisyys avioliittoon on tutkimuksen mittareilla = vakio + 1,04 + residuaali. (p<0,001). Toisin sanoen tyytyväisyys nousee. Vastaavasti useampien kumppaneiden tapauksessa tyytyväisyys on muotoa = vakio - 0,05(kumppaneiden lukumäärä) + residuaali. (p<0,001). Tarkoittaa, että jokainen aiempi kumppani laskee keskimäärin tyytyväisyyttä. (Rhoades & Stanley 2014, table 2).
Korjaus edelliseen. Raportin osoitteeseen eksyi piste. Oikea osoite on: http://nationalmarriageproject.org/wp-content/uploads/2014/08/NMP-BeforeIDoReport-Final.pdf
Vähään tyytyväiset ovat siis onnellisempia. No mä en ole kumpaakaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 09:11"]Yksi varteenotettava keino kestää tilanne voisi olla se, että alkaisin vaatia mieheltä paljon entistä enemmän seksin suhteen. Niin sitten mun ei tarvitsisi kokea alemmuutta vähään tyytymisestä. Voisikohan se auttaa?
Ap
[/quote]
Saisinko mielipiteitä vielä tästä ideasta?
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 09:11"]Yksi varteenotettava keino kestää tilanne voisi olla se, että alkaisin vaatia mieheltä paljon entistä enemmän seksin suhteen. Niin sitten mun ei tarvitsisi kokea alemmuutta vähään tyytymisestä. Voisikohan se auttaa? Ap [/quote] Saisinko mielipiteitä vielä tästä ideasta? Ap
[/quote]
Puoltaisin terapiaa. Olet juttujesi perusteella aivan sekaisin ja koet jääneesi paitsi monesta asiasta ja noita pettymyksen tunteita et saa käsitelytyä yksin. Et tiedä, mitä aidan toisella puolella on, joten glorifoit liikaa. Vaikka askartelisit miehesi rusetille ennen panoja, et siltikään saisi sitä "ruoho on vihreämpää"-aatetta taltutettua. Se, että häpeät sitä ainoaa partneriasi, kertoo aivan liian surullista tarinaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:36"]Siis ymmärrän kokeilunhaluisemman siinä mielessä, että haluaa kokeilla useampaa kumppania. -8 [/quote] Sitä on monenlaista kokeilunhalua. Sinä haluat verrata erilaisia kikkeleitä, toiset taas asentoja ja kolmannet roolileikkejä.
[/quote] olen hyvin seksuaalinen ihminen ja olen nauttinut useista kumppaneista. Jokaiselta oppii jotain ja jokainen kiihottuu vähän eri jutuista. Olen harrastanut myös parinvaihtoa, sadomasoa, piiskaa, pissaleikkejä ja kolmen kimppaa. En kadu kuin jotain yhden illan juttuja, mutta olen iloinen, että olen nauttinut erilaisista ihmisistä, taidoista ja kokemuksista. Myös eri kansallisuuksista. Miksi ap kysyt...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:50"]Sanoit olevasi äitiyslomalla. Oletko ajatellut, että voisit kärsiä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Voisit ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää apua. Nuo sinun ajatukset ei ole terveelle ihmiselle normaaleja. [/quote] On tämä asia ennenkin vaivannut, mutta ehkä hormonit vaikuttavat mielialanvaihteluina ja tämä asia ongelmana korostuu nyt, kun muita isompia ongelmia ei ole. En todellakaan kehtaisi tästä neuvolassa puhua. Seksuaaliterapeutti olisikin eri juttu. Ap
[/quote]
Puhu lääkärille, hän laittaa lähetteen eteenpäin. Kohta perheesi kärsii huonosta itsetunnostasi ja sitten inhoat itseäsi vielä enemmän.
En pidä. En myöskään huonompana. En arvota ihmisiä heidän seksikumppanien määrän perusteella
Sanoisin että ennemminkin olen kokeilunhaluisempi ja mielikuvitusrikkaampi.
En ymmärrä, miksi pitäisin sua huonompana, olethan onnistunut jossain missä minä en!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:55"]Vastaan rehellisesti että jollain tapaa. Miksi tyytyä elämässä yhteen ihanaan mieheen, jos voi saada monta? Hölmöä olla vain yhden kanssa. Seksi on niin niin erilaista eri ihmisten kanssa ja on ihanaa joskus harrastaa vain ns.kylmää seksiä ilman suhdetta.
[/quote] Katsos, joillekin riittää yksi ihana mies koko loppuelämäksi. Kaikki eivät petä tai pyöritä kahta miestä samaan aikaan.