tunnustakaa: salaa kylässä paikkojen penkominen
Tykkään salaa kylässä ollessani tutkia paikkoja, aukoa kaappeja yms. En varsinaisesti hae mitään, en oikeen osaa sanoa motiiviksi muuta kuin uteliaisuuden. Suosikkini on jääkaappi, ja se on myös helpoin kohde koska sen tutkimisen voi tehdä auttamisen varjolla. Vessankaapit on toinen vakiokohde. Löytyykö sielunsiskoja vai olenko ainoa tälläinen höpsö? Mitä ajattelisit jos saisit minut kiinni itseteosta?
Kommentit (227)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:29"]
Ihmettelen kyllä näitä reaktioita kuinka ihmiset ihan raivostuu tästä kurkkimisesta. Itseäni ei kiinnosta, mutta ei mulla ole kaapeissa mitään joka ei päivänvaloa kestäisi.
[/quote]
Ilmeisesti joillekin nyt vaan yksityisyys ei ole minkäänlainen arvo. Mun mielestä yksityisyyteen on jokaisella oikeus. Onhan niitäkin, joiden mielestä on ihan ok että puoliso lukee tekstiviestit ja fb-viestit ja kirjeetkin, koska "ei mulla ole mitään salattavaa". Joiltakin vaan puuttuu ymmärrys siitä, mitä on oikeus yksityisyyteen ja yksityisyyden kunnioittaminen.
[/quote]
AP tässä, mun mielestä et voi rinnastaa johonkin kaappiin kurkkaamista ja toiselle osoitettujen viestien lukemista. Viestit on selvästi yksityisasia, niitä en urkkisi. Mutta kaappien läpikäynti on harmitonta huvia :D
Kiva nähdä näin paljon lisää viestejä ja kokemuksia, selvästi löytyy paljon sielunsiskoja tälle aatteelle. En välitä noista haukkumisviesteistä, tiesin kyllä että joitakin tämä höpsöys suututtaa senhän takia tätä tehdään salaa :D
Miksiä jääkaappi on APn suosikki? Mitä sen sisällössä on niin kiinnostavaa?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:12"]
Miksiä jääkaappi on APn suosikki? Mitä sen sisällössä on niin kiinnostavaa?
[/quote]
Koska ap on läski ja haluaa huojentaa oloaan tirkistelemällä syöhän muut yhtä huonoa ruokaa kuin hän.
Itse menen uudessa paikassa usein ensimmäisenä kirjahyllylle tai jos asunnossa on levyjä tai muu kiinnostava kokoelma niin sekin käy. Teen tosin niin ihan avoimesti. Jos olen huoneessa/asunnossa hetken yksin niin saatan availlakin niitä kirjoja.
Joku roskiksen penkominen ei kyllä tulis mieleenkään eikä kyllä mikään muukaan tylsien tai ällöttävien asioiden tonkiminen. Laskuja mulla on ihan omastakin takaa. Jääkaappiin sen sijaan olen kavereitteni kotona usein katsonut, mutta tätäkään ei ole tarvinnut tehdä salaa :D Saatan jopa kommentoida siellä olevia asoita, viimeksi taisin kysyä kaurakermasta että mihin ajattelit tuon käyttää. Sanomattakin on selvää että katselen vain hyvien tuttujen jääkaappeja ja sellaisten joiden tiedän harrastavan jotain kiinnostavampaakin sisältöä kuin pelkkiä juusto- ja makkarapaketteja.
En harrasta. Minusta ei ole ok edes katsoa toisten kirjahyllyjä tai levyjä ilman lupaa.
Jos ihailen jotakin ihmistä ja olen hänestä kiinnostunut, kerron sen ihan avoimesti ja sen jälkeen kyselen häneltä hänen elämästään ja perheestään ja kiinnostuksen kohteistaan ja kirjamaustaan jne jne
Omien lasten suhteen asia ei ole yhtä yksinkertainen, koska toisaalta vanhemmalla on vastuu omasta lapsesta ja hnäen tekemisistään. Yritän olla tässäkin rehellinen ja en katso mitään ilman lupaa.
Erään tuttavan yöpöydän laatikoista bongattu kortsupaketti..etsin laturia silloin..ja ihan kaverin lupa oli etsiä sitä sieltä.
En tee tuollaista tai tapaa kaltaisiasi ihmisiä. Onneksi.
Elämäsi on varmasti muutenkin henkisesti köyhää.
No huh mikä ketju. Ei tulisi itsellekään mieleen kylässä tonkia paikkoja. Toki joo, on näitä joitain tyyppejä omassakin kaveripiirissä, jotka esim. kylään tullessaan kurkkivat kaappeihin ja en tiedä tekevätkö sen auttamisen varjolla vai muuten vain. En tiedä ovatko huomanneet kaikessa tarkkaavaisuudessaan myös sen, että en kutsu heitä hirveän usein ja mielelläni kylään...
Mä kurkkasin kerran kaverin kylppärinkaappiin kun oletin käsisaippuan olevan siellä (ei ollut esillä). No ei ollut saippuaa (mitä hittoa??), mutta löysin kyllä kaverin lääkehyllyn, masennuslääkkeitä, unilääkkeitä, kipulääkkeitä yms. Tuli niin kiusallinen olo kun kaveri ei tosiaan noista asioista ollut ääneen puhunut etten ole toista kertaa kurkkinut pakonkaan edessä.
Mää aina toivon että vieraat kurkkais meidän vessankaappiin, oon niin ylpeä mun järjestelmällisyydestä ja siisteistä kaapeista !
Monessa tutussa paikassa paikas olen ehkä vähän liiankin omatoiminen ja haen esim kaapista kuppia jos lapsi pyytää juotavaa, enkä siis odota että emäntä antaisi.
Ja ihan liian usein huomaa tutkivani esillä olevaa kalenterin sivua, johon perheen menot on merkitty, vaikka ne eivat minulle kuulu tippaakaan.
Mä en tongi toisten kaappeja, vaikka kuinka kuuluisi luurankojen kolisevan siellä ;))
En edes lapsuudenkodissani ( asunut pois 27 v) käy kaapeilla, kuin luvan saatuani, sillä eihän se ole enää kotini.
Minulta näköjään puuttuu tämä "naisellinen" piirre kokonaan. En ole ikinä tehnyt tuota, ei siis kiinnosta pätkääkään.
Ainoat asia, jonka olen katsonut on lasten isovanhempien seinäkalenteri, siitäkin vain esillä olevan sivun. Sitä tuli tylsistyneenä vilkaistua samalla, kun siinä olin lasten askarteluvahtina. Ainoa mielenkiintoinen juttu oli ettei lastenlasten vierailua ollut merkitty kalenteriin. Jäin hieman miettimään onko se tapahtumana liian iso vai liian pieni, mutta sitten päätin, että väliäkö tuolla, enkä edes muistanut koko asiaa ennen kuin nyt.
Minua alkoi kiinnostaa, että mitä ihmeellistä te oletatte löytävänne toisten kaapeista ja laatikoista? Jos ajatellaan vaikka vessan kaappia, niin siellä on hygienitarvikkeita ja joillain lääkkeitä. Mikä on sellainen kutkuttava rasva tai voide, josta saatte jotain irti? Millainen lääkepurkki aiheuttaa endorfiinisyöksyn aivoihinne?
Vielä oudompaa on, että joku kurkistaa pyykkikoriin? Apua :D Siis likaisia alusvaatteita, treenivaatteita, lasten ruokatahraisia vaatteita. Mitä ihmeellistä niissä on? Alusvaatteissa veritahra - iiiiiiiiiiiiiiik, menkat! Vai onko se että yyyyöööööööök, menkat? Tai kuivumassa olevat rintsikat joiden kuppikoko yllättää, niin kuin ette jo päälle päin näkisi toisten rintojen kokoa noin suunnilleen?
Tai jos yöpöydän laatikossa on seksivälineitä? Ou mai gaad, ne harrastaa "sitä", niin kuin ette itse olisi koskaan työntäneet dildoa pimppiinne?
Saatan kurkistaa vessan kaappiin, ja sit tietysti jos oikeasti etsin jotain, esim. vessapaperia, joka on lopussa. Muita kaappeja en kylässä tutki, enkä luonnollisestikaan pengo mitään.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:29"]
Ihmettelen kyllä näitä reaktioita kuinka ihmiset ihan raivostuu tästä kurkkimisesta. Itseäni ei kiinnosta, mutta ei mulla ole kaapeissa mitään joka ei päivänvaloa kestäisi.
[/quote]
Taidat olla niitä, jotka haluavat netistä anonyymiyden pois ja valtion turvakamerat kaikkien koteihin?
Kaikki saavat kurkata pilluuni, ei siellä kuitenkaan ole mitään luonnotonta. Siitä vaan. Myös perseeseen saa tirkistellä, jos kiinnostaa. Minulla ei ole mitään salattavaa. Kunnollinen kansalainen ei yksityisyyttä kaipaa.